עושים כבוד: איגוד השיווק הישראלי יעניק לעמוס שפירא פרס מפעל חיים

הפרס יוענק במסגרת טקס האפי 2014. שפירא, מבכירי המשק הישראלי שימש בעבר כמנכ"ל חוגלה קימברלי, אל על וסלקום. כיום הוא מכהן כנשיא אוני' חיפה
משה בנימין | (5)

לאחר שנים רבות בהן שימש בתפקידי ניהול בכירים במשק הישראלי, איגוד השיווק הישראלי יעניק לעמוס שפירא פרס מפעל חיים בשיווק. הפרס יוענק במסגרת טקס פרסי תחרות אפי 2014.

שפירא שימש בעבר כמנכ"ל חוגלה קימברלי (בין השנים 2002-1993), מנכ"ל אל על (בין השנים 2005-2002) ומנכ"ל סלקום (בין השנים 2005-2011). כיום הוא משמש כנשיא אוניברסיטת חיפה.

פרס מפעל חיים בשיווק של איגוד השיווק מוענק זו הפעם השביעית. על מקבלי הפרס בעבר נמנים: ברונו לנדסברג - סנו, מיכאל שטראוס - קבוצת שטראוס, דן פרופר - אסם, ליאון קופלר - סופר פארם, אריק רייכמן - תנובה, וגזי קפלן - אסם נסטלה.

הפרס יוענק לשפירא במסגרת טקס הכרזת הזוכים של תחרות האפי שיתקיים ב-15 ביולי במתכונת חגיגית - GALA DINNER - כנהוג בהענקת פרסי האפי בעולם.

אייל מליס, יו"ר איגוד השיווק, מנכ"ל תשלובת החלב ומשנה למנכ"ל תנובה: "לעמוס שפירא קריירה ניהולית מפוארת במגוון מרשים של ענפים ותעשיות בהם מוצרי צריכה, תעופה, תקשורת וכיום בעולם האקדמיה כנשיא אוניברסיטת חיפה. עמוס ידע להביא לכל ארגון את סגנונו המיוחד, הכריזמטי והסוחף ולעצב מחדש את החברות אותם ניהל. כמי שהשכיל להכיר ולהבין היטב את עולמות השיווק והמכירה הטיב עמוס להגדיר ולחדד את צרכי הלקוח ולמול המיקודים הללו להוביל את הארגונים אותם הוביל להצלחה מרשימה. איגוד השיווק הישראלי גאה על ההזדמנות בהענקת הפרס לעמוס שפירא ורואה במפעל הניהולי של חייו דוגמא ומופת לכל מנהל שיווק בישראל".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    יורם 25/06/2014 16:33
    הגב לתגובה זו
    אין בושה????
  • 3.
    דני 25/06/2014 16:32
    הגב לתגובה זו
    1 עמוס שפירא אחראי למחירים, תעריפים ושירות חמסני בסלקום. עזב את הספינה רגע לפני שהיה צריך להתנקות במהפכב תקשורתית 2 בדקו האם יש קשר בין בכיר באיגוד השיווק הישראלי שהיה כפוף לשפירא באחד מתפקידיו הקודמים 3 בייבי פייס שמאחוריו איש ציני גזלן ופחדן
  • 2.
    תתביישו 24/06/2014 20:13
    הגב לתגובה זו
    סלקום - הותיר חברה הרוסה ולא מוכנה לקרב.
  • 1.
    24/06/2014 17:00
    הגב לתגובה זו
    מצא את ההבדלים: * דן פרופר המשיך את דרכו של אביו והרים את המפעל המשפחתי "אסם" למקום של כבוד ותרומה לחברה. * ברונו לנדסברג הוא ממייסדי סנו - מופת לתעשיה הישראלית. * מיכאל שטראוס הקים את שטראוס. * גזי קפלן היה איש צנוע ומהמנהלים המובילים במדינת ישראל, שהוביל את "אסם" לצמיחה וקידם את תעשיית המזון הישראלית (טבעול). * ליאון קופלר הביא קונספט חדש ושונה של רשתות פארם למדינת ישראל - "סופר פארם". ויש את עמוס שפירא.
  • ויש את אייל מליס שמחפש סידור עבודה אחרי תנובה (ל"ת)
    הלך הזרזיר אצל העורב 25/06/2014 14:19
    הגב לתגובה זו
מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.  

מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.