אילון זרמון
צילום: יח"צ
טור

ואז הופיע יוטיוב: סיימנו את עידן היהירות - עכשיו "הסיפור של הצרכן" הוא המלך

אילון זרמון, הבעלים של זרמון DDB, ואחד ממעצבי הפרסום בישראל משיק בלוג באתר תפוז, בו יפרסם פוסט שבועי עם הזווית שלו על עולם הפרסום
אילון זרמון | (21)

עידן חדש הגיע לפרסום. אם עד עכשיו סיפור המותג והמדיה הייתה המלך והמלכה של השיווק, ונוכחות רפטטיבית ופלישה חודרנית לחייו של הצופה, תוך פירוש מוטעה ויהיר של "המדיום הוא המסר" הייתה מבטיחה הצלחה, הרי שאנחנו נכנסים לעידן של "הסיפור של הצרכן" הוא המלך.

בעידן בו לא הותרנו לצופים ברירה אלא לראות פרסום, הומצא הקונספט החלול שנקרא סיפור המותג. זה היה הבון טון של הפרסום. אלא שבינינו, זה לא באמת מעניין אף אחד מה הסיפור של המכונית הזאת או של החטיף ההוא. מי יכול באמת להזדהות עם סיפורים על מוצרים? ידוע שאנשים מזדהים עם סיפורים אנושיים, וגם זה לא תמיד.

האסטרטגיה המוטעית הזאת היא הסיבה המרכזית בגינה המדיה הפכה להיות שחקנית מובילה בשיווק. ככל שהיה לך יותר כסף כך סיכוייך להצליח גדלו. ככל שהיה לך פחות ככה נאלצת להיות יצירתי יותר או להישאר קטן כל חייך.

* לפוסט המלא בבלוג של אילון זרמון בתפוז - לחצו כאן

תגובות לכתבה(21):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    לשונאי 18/06/2014 23:15
    הגב לתגובה זו
    "אם עד עכשיו סיפור המותג והמדיה הייתה המלך והמלכה של השיווק" צריך להיות "אם עד עכשיו סיפור המותג והמדיה היו המלך והמלכה של השיווק"
  • 13.
    ...בו יפרסם פוסט שבועי עם ההזיות שלו על... (ל"ת)
    ט.ל.ח 18/06/2014 12:27
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    גיא 18/06/2014 10:45
    הגב לתגובה זו
    למרות שנראה לי שעכשיו כש-myspace הגיעו לישראל חבר'ה לא יחזיק מעמד.
  • 11.
    משה דץ 18/06/2014 10:41
    הגב לתגובה זו
    מאז שאילן הביא את עידן פורמן המשרד שלו נסק כלפי מעלה עידנוש, אוהבים אותך
  • 10.
    זרמון לא רלוונטי 18/06/2014 09:28
    הגב לתגובה זו
    תובנות עתיקות של איש עתיק ולא רלוונטי
  • 9.
    לא יודע מה יותר גרוע. הוא או עטרה בילר (ל"ת)
    18/06/2014 00:16
    הגב לתגובה זו
  • עטרה בילר (ל"ת)
    עטרה בילר 18/06/2014 10:50
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    איש כנה ואמיתי (ל"ת)
    יניב 17/06/2014 23:59
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    ויצו 17/06/2014 23:25
    הגב לתגובה זו
    בדיחה
  • 6.
    מד מן 17/06/2014 19:50
    הגב לתגובה זו
    יותר נכון ,אחד מאלה שהוציאו שם רע לענף הפרסום בקרב הצרכנים ובקרב התעשייה עצמה. נו, בלוג בתפוז ...וואלה גילה את האינטרנט
  • יופי של יחצ ובלוג בתפוז (ל"ת)
    רני 17/06/2014 23:26
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    Dude 17/06/2014 17:29
    הגב לתגובה זו
    להתבלט ולהגיע למסה קריטית של צופים גם עם הסרטון הכי קריאטיבי שתביא. מספר הסרטונים שמגיעים למספרים משמעותיים באמת ביוטיוב בלי השקעה כספית הוא זעום... גם הם צריכים להרוויח. בדיוק כמו פייסבוק
  • 4.
    ביוטיוב הסקסיסטיות יותר נוחה (ל"ת)
    ר.ס 17/06/2014 17:15
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    דרזי 17/06/2014 16:29
    הגב לתגובה זו
    מאחלים לך שתצליח עם המשרד כמו שהדר הצליח
  • לא באמת דרזי 17/06/2014 16:53
    הגב לתגובה זו
    אבל למה להתחזות? לא לעניין.
  • זו דרזי, דרזי (ל"ת)
    דרזי האמיתית 17/06/2014 23:25
  • 2.
    OMFG בלוג בתפוז! (ל"ת)
    דורי בן ישראל 17/06/2014 16:22
    הגב לתגובה זו
  • תפוז? סחתיין, שיוריד icq זה הדבר הבא (ל"ת)
    חבר של 17/06/2014 22:16
    הגב לתגובה זו
  • רינת 17/06/2014 17:07
    הגב לתגובה זו
    יש בתפוז בלוגים רבים, אמנם לא יודעת אם בנושאים של פרסום, שיש להם יותר קוראים מאשר למזבלה שלך. נכון שזו פלטפורמה ותיקה. אז מה?
  • עזבו שיפתח בישראבלוג עדיף (ל"ת)
    מגיבון 17/06/2014 23:24
  • 1.
    אייס התבלבלתם, פרסמת בטעות ידיעה מ 2004 (ל"ת)
    הדר 17/06/2014 15:39
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.