אילון זרמון
צילום: יח"צ
טור

ואז הופיע יוטיוב: סיימנו את עידן היהירות - עכשיו "הסיפור של הצרכן" הוא המלך

אילון זרמון, הבעלים של זרמון DDB, ואחד ממעצבי הפרסום בישראל משיק בלוג באתר תפוז, בו יפרסם פוסט שבועי עם הזווית שלו על עולם הפרסום
אילון זרמון | (21)

עידן חדש הגיע לפרסום. אם עד עכשיו סיפור המותג והמדיה הייתה המלך והמלכה של השיווק, ונוכחות רפטטיבית ופלישה חודרנית לחייו של הצופה, תוך פירוש מוטעה ויהיר של "המדיום הוא המסר" הייתה מבטיחה הצלחה, הרי שאנחנו נכנסים לעידן של "הסיפור של הצרכן" הוא המלך.

בעידן בו לא הותרנו לצופים ברירה אלא לראות פרסום, הומצא הקונספט החלול שנקרא סיפור המותג. זה היה הבון טון של הפרסום. אלא שבינינו, זה לא באמת מעניין אף אחד מה הסיפור של המכונית הזאת או של החטיף ההוא. מי יכול באמת להזדהות עם סיפורים על מוצרים? ידוע שאנשים מזדהים עם סיפורים אנושיים, וגם זה לא תמיד.

האסטרטגיה המוטעית הזאת היא הסיבה המרכזית בגינה המדיה הפכה להיות שחקנית מובילה בשיווק. ככל שהיה לך יותר כסף כך סיכוייך להצליח גדלו. ככל שהיה לך פחות ככה נאלצת להיות יצירתי יותר או להישאר קטן כל חייך.

* לפוסט המלא בבלוג של אילון זרמון בתפוז - לחצו כאן

תגובות לכתבה(21):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    לשונאי 18/06/2014 23:15
    הגב לתגובה זו
    "אם עד עכשיו סיפור המותג והמדיה הייתה המלך והמלכה של השיווק" צריך להיות "אם עד עכשיו סיפור המותג והמדיה היו המלך והמלכה של השיווק"
  • 13.
    ...בו יפרסם פוסט שבועי עם ההזיות שלו על... (ל"ת)
    ט.ל.ח 18/06/2014 12:27
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    גיא 18/06/2014 10:45
    הגב לתגובה זו
    למרות שנראה לי שעכשיו כש-myspace הגיעו לישראל חבר'ה לא יחזיק מעמד.
  • 11.
    משה דץ 18/06/2014 10:41
    הגב לתגובה זו
    מאז שאילן הביא את עידן פורמן המשרד שלו נסק כלפי מעלה עידנוש, אוהבים אותך
  • 10.
    זרמון לא רלוונטי 18/06/2014 09:28
    הגב לתגובה זו
    תובנות עתיקות של איש עתיק ולא רלוונטי
  • 9.
    לא יודע מה יותר גרוע. הוא או עטרה בילר (ל"ת)
    18/06/2014 00:16
    הגב לתגובה זו
  • עטרה בילר (ל"ת)
    עטרה בילר 18/06/2014 10:50
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    איש כנה ואמיתי (ל"ת)
    יניב 17/06/2014 23:59
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    ויצו 17/06/2014 23:25
    הגב לתגובה זו
    בדיחה
  • 6.
    מד מן 17/06/2014 19:50
    הגב לתגובה זו
    יותר נכון ,אחד מאלה שהוציאו שם רע לענף הפרסום בקרב הצרכנים ובקרב התעשייה עצמה. נו, בלוג בתפוז ...וואלה גילה את האינטרנט
  • יופי של יחצ ובלוג בתפוז (ל"ת)
    רני 17/06/2014 23:26
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    Dude 17/06/2014 17:29
    הגב לתגובה זו
    להתבלט ולהגיע למסה קריטית של צופים גם עם הסרטון הכי קריאטיבי שתביא. מספר הסרטונים שמגיעים למספרים משמעותיים באמת ביוטיוב בלי השקעה כספית הוא זעום... גם הם צריכים להרוויח. בדיוק כמו פייסבוק
  • 4.
    ביוטיוב הסקסיסטיות יותר נוחה (ל"ת)
    ר.ס 17/06/2014 17:15
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    דרזי 17/06/2014 16:29
    הגב לתגובה זו
    מאחלים לך שתצליח עם המשרד כמו שהדר הצליח
  • לא באמת דרזי 17/06/2014 16:53
    הגב לתגובה זו
    אבל למה להתחזות? לא לעניין.
  • זו דרזי, דרזי (ל"ת)
    דרזי האמיתית 17/06/2014 23:25
  • 2.
    OMFG בלוג בתפוז! (ל"ת)
    דורי בן ישראל 17/06/2014 16:22
    הגב לתגובה זו
  • תפוז? סחתיין, שיוריד icq זה הדבר הבא (ל"ת)
    חבר של 17/06/2014 22:16
    הגב לתגובה זו
  • רינת 17/06/2014 17:07
    הגב לתגובה זו
    יש בתפוז בלוגים רבים, אמנם לא יודעת אם בנושאים של פרסום, שיש להם יותר קוראים מאשר למזבלה שלך. נכון שזו פלטפורמה ותיקה. אז מה?
  • עזבו שיפתח בישראבלוג עדיף (ל"ת)
    מגיבון 17/06/2014 23:24
  • 1.
    אייס התבלבלתם, פרסמת בטעות ידיעה מ 2004 (ל"ת)
    הדר 17/06/2014 15:39
    הגב לתגובה זו
"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

רועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת

בפעם הראשונה מזה זמן רב תכנית שאינה ריאליטי או אקטואליה משתלטת על הפריים טיים, וההימור של קשת על "נוטוק" של רועי עידן מוכיח את עצמו; במהדורות החדשות המרכזיות נשמר הסטטוס קוו, אם כי כאן11 שוב יורדת מתחת ל-100 אלף צופים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
סך הצופים במהדורות החדשות ממשיך לטפס לאיטו, ומתקרב ל-800 אלף צופים. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 11 שיורד מתחת לרף ה-100 אלף צופים. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-372 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.8% ו-198 אלף צופים. חדשות 13 פתחה קצת פער מהמקום הרביעי, ואמש עמדה על 5.1% רייטינג ו-123 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-89 אלף צופים בלבד.


תוכן איכותי בפריים טיים? 

אולי זה היעדרות הריאליטי, ואולי הקהל פשוט מעדיף לצפות בתוכן איכותי, כשערוצי הטלוויזיה נותנים לו את האפשרות הזאת, אבל כך או כך, מי שעמדה במקום הראשון ברצועת הפריים טיים אמש היתה הסדרה של רועי עידן "נוטוק", שעוסקת בחברה הדרוזית ובגלגולי נשמות, שהיתה השידור הנצפה ביותר בכל ערב השידורים, ועמדה על 15.4% רייטינג ו-373 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 8.4% רייטינג ו-216 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 8.3% רייטינג ו-223 אלף צופים. בסיום הרשימה היה הריאליטי אוכל של כאן11, שהתחיל בסערה וכבש את הפריים טיים אבל הולך ודועך מבחינת רייטינג, ועמד על 5.6% רייטינג בלבד ו-137 אלף צופים. 


רצועות נוספות 

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.2% ו-89 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-49 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.5% רייטינג ו-40 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 0.9% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.4% ו-74 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.1% רייטינג ו-54 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.4% רייטינג ו-35 אלף צופים.

אודי סגל ודוריה למפל; קרדיט: אתר רשת 13אודי סגל ודוריה למפל; קרדיט: אתר רשת 13
רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת

לאחר תקופת שיא של מהדורות חדשות בכל הערוצים, הנתונים לא רק שחוזרים לקדמותם אלא אף מייצרים הפרשים גדולים יותר בין גופי השידור, כשחדשות 13 יורדת מזה זמן רב לנתון לא מחמיא, עם מתחת ל-100 אלף צופים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך כל הצופים במהדורות המרכזיות אתמול היה נמוך יחסית, עם כ-712 אלף צופים, אבל נתון מפתיע ולא מחמיא נרשם במהדורה המרכזית של ערוץ 13, שירדה מתחת לרף ה-100 אלף צופים. בראש, כמובן, נמצאת המהדורה המרכזית של חדשות 12 שעמדה על 15.5% רייטינג ו-350 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.1% ו-202 אלף צופים. שני גופי השידור הנוספים הציגו נתונים לא מחמיאים, ולא רק שסכום הצופים של שניהם יחד היה פחות מצופי חדשות 12, אלא אף היה פחות מערוץ 14. המהדרוכה המרכזית של 13 עמדה על 4.5% רייטינג ו-95 אלף צופים ואילו חדשות כאן 11 היו עם נתונים עגומים אף יותר, ועם 2.7% רייטניג ו-65 אלף צופים בלבד.


ריאליטי האוכל בראש הפריים טיים

בפסגת הפריים טיים, עמדה, איך לא, "מאסטר שף", והוכיחה בפעם המי יודע כמה שרייטינג וריאליטי לא סתם מתחילים באותה האות, ועמדה על 14.6% רייטינג ו-337 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 6.5% רייטינג ו-141 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 5.9% רייטינג ו-180 אלף צופים. בסיום הרשימה היתה "זמן אמת", תכנית התחקירים כאן11, שהתמקדה בבר קופרשטיין, שורד השבי, ועמדה על 4.7% רייטינג ו-101 אלף צופים. 

רצועות נוספות 

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-72 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שמתחילה להיות תחרות של ממש, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.5% רייטינג ו-31 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, נרשמו מעט צופים מדרך כלל, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 1.8% ו-38 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.3% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.3% ו-62 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.3% רייטינג ו-44 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-33 אלף צופים.