ואז הופיע יוטיוב: סיימנו את עידן היהירות - עכשיו "הסיפור של הצרכן" הוא המלך
עידן חדש הגיע לפרסום. אם עד עכשיו סיפור המותג והמדיה הייתה המלך והמלכה של השיווק, ונוכחות רפטטיבית ופלישה חודרנית לחייו של הצופה, תוך פירוש מוטעה ויהיר של "המדיום הוא המסר" הייתה מבטיחה הצלחה, הרי שאנחנו נכנסים לעידן של "הסיפור של הצרכן" הוא המלך.
בעידן בו לא הותרנו לצופים ברירה אלא לראות פרסום, הומצא הקונספט החלול שנקרא סיפור המותג. זה היה הבון טון של הפרסום. אלא שבינינו, זה לא באמת מעניין אף אחד מה הסיפור של המכונית הזאת או של החטיף ההוא. מי יכול באמת להזדהות עם סיפורים על מוצרים? ידוע שאנשים מזדהים עם סיפורים אנושיים, וגם זה לא תמיד.
האסטרטגיה המוטעית הזאת היא הסיבה המרכזית בגינה המדיה הפכה להיות שחקנית מובילה בשיווק. ככל שהיה לך יותר כסף כך סיכוייך להצליח גדלו. ככל שהיה לך פחות ככה נאלצת להיות יצירתי יותר או להישאר קטן כל חייך.
* לפוסט המלא בבלוג של אילון זרמון בתפוז -
- 14.לשונאי 18/06/2014 23:15הגב לתגובה זו"אם עד עכשיו סיפור המותג והמדיה הייתה המלך והמלכה של השיווק" צריך להיות "אם עד עכשיו סיפור המותג והמדיה היו המלך והמלכה של השיווק"
- 13....בו יפרסם פוסט שבועי עם ההזיות שלו על... (ל"ת)ט.ל.ח 18/06/2014 12:27הגב לתגובה זו
- 12.גיא 18/06/2014 10:45הגב לתגובה זולמרות שנראה לי שעכשיו כש-myspace הגיעו לישראל חבר'ה לא יחזיק מעמד.
- 11.משה דץ 18/06/2014 10:41הגב לתגובה זומאז שאילן הביא את עידן פורמן המשרד שלו נסק כלפי מעלה עידנוש, אוהבים אותך
- 10.זרמון לא רלוונטי 18/06/2014 09:28הגב לתגובה זותובנות עתיקות של איש עתיק ולא רלוונטי
- 9.לא יודע מה יותר גרוע. הוא או עטרה בילר (ל"ת)18/06/2014 00:16הגב לתגובה זו
- עטרה בילר (ל"ת)עטרה בילר 18/06/2014 10:50הגב לתגובה זו
- 8.איש כנה ואמיתי (ל"ת)יניב 17/06/2014 23:59הגב לתגובה זו
- 7.ויצו 17/06/2014 23:25הגב לתגובה זובדיחה
- 6.מד מן 17/06/2014 19:50הגב לתגובה זויותר נכון ,אחד מאלה שהוציאו שם רע לענף הפרסום בקרב הצרכנים ובקרב התעשייה עצמה. נו, בלוג בתפוז ...וואלה גילה את האינטרנט
- יופי של יחצ ובלוג בתפוז (ל"ת)רני 17/06/2014 23:26הגב לתגובה זו
- 5.Dude 17/06/2014 17:29הגב לתגובה זולהתבלט ולהגיע למסה קריטית של צופים גם עם הסרטון הכי קריאטיבי שתביא. מספר הסרטונים שמגיעים למספרים משמעותיים באמת ביוטיוב בלי השקעה כספית הוא זעום... גם הם צריכים להרוויח. בדיוק כמו פייסבוק
- 4.ביוטיוב הסקסיסטיות יותר נוחה (ל"ת)ר.ס 17/06/2014 17:15הגב לתגובה זו
- 3.דרזי 17/06/2014 16:29הגב לתגובה זומאחלים לך שתצליח עם המשרד כמו שהדר הצליח
- לא באמת דרזי 17/06/2014 16:53הגב לתגובה זואבל למה להתחזות? לא לעניין.
- זו דרזי, דרזי (ל"ת)דרזי האמיתית 17/06/2014 23:25
- 2.OMFG בלוג בתפוז! (ל"ת)דורי בן ישראל 17/06/2014 16:22הגב לתגובה זו
- תפוז? סחתיין, שיוריד icq זה הדבר הבא (ל"ת)חבר של 17/06/2014 22:16הגב לתגובה זו
- רינת 17/06/2014 17:07הגב לתגובה זויש בתפוז בלוגים רבים, אמנם לא יודעת אם בנושאים של פרסום, שיש להם יותר קוראים מאשר למזבלה שלך. נכון שזו פלטפורמה ותיקה. אז מה?
- עזבו שיפתח בישראבלוג עדיף (ל"ת)מגיבון 17/06/2014 23:24
- 1.אייס התבלבלתם, פרסמת בטעות ידיעה מ 2004 (ל"ת)הדר 17/06/2014 15:39הגב לתגובה זו
"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקורועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת
בפעם הראשונה מזה זמן רב תכנית שאינה ריאליטי או אקטואליה משתלטת על הפריים טיים, וההימור של קשת על "נוטוק" של רועי עידן מוכיח את עצמו; במהדורות החדשות המרכזיות נשמר הסטטוס קוו, אם כי כאן11 שוב יורדת מתחת ל-100 אלף צופים
תוכן איכותי בפריים טיים?
אולי זה היעדרות הריאליטי, ואולי הקהל פשוט מעדיף לצפות בתוכן איכותי, כשערוצי הטלוויזיה נותנים לו את האפשרות הזאת, אבל כך או כך, מי שעמדה במקום הראשון ברצועת הפריים טיים אמש היתה הסדרה של רועי עידן "נוטוק", שעוסקת בחברה הדרוזית ובגלגולי נשמות, שהיתה השידור הנצפה ביותר בכל ערב השידורים, ועמדה על 15.4% רייטינג ו-373 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 8.4% רייטינג ו-216 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 8.3% רייטינג ו-223 אלף צופים. בסיום הרשימה היה הריאליטי אוכל של כאן11, שהתחיל בסערה וכבש את הפריים טיים אבל הולך ודועך מבחינת רייטינג, ועמד על 5.6% רייטינג בלבד ו-137 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.2% ו-89 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-49 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.5% רייטינג ו-40 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 0.9% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.4% ו-74 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.1% רייטינג ו-54 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.4% רייטינג ו-35 אלף צופים.
אודי סגל ודוריה למפל; קרדיט: אתר רשת 13המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת
לאחר תקופת שיא של מהדורות חדשות בכל הערוצים, הנתונים לא רק שחוזרים לקדמותם אלא אף מייצרים הפרשים גדולים יותר בין גופי השידור, כשחדשות 13 יורדת מזה זמן רב לנתון לא מחמיא, עם מתחת ל-100 אלף צופים
סך כל הצופים במהדורות המרכזיות אתמול היה נמוך יחסית, עם כ-712 אלף צופים, אבל נתון מפתיע ולא מחמיא נרשם במהדורה המרכזית של ערוץ 13, שירדה מתחת לרף ה-100 אלף צופים. בראש, כמובן, נמצאת המהדורה המרכזית של חדשות 12 שעמדה על 15.5% רייטינג ו-350 אלף צופים,
, חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.1% ו-202 אלף צופים. שני גופי השידור הנוספים הציגו נתונים לא מחמיאים, ולא רק שסכום הצופים של שניהם יחד היה פחות מצופי חדשות 12, אלא אף היה פחות מערוץ 14. המהדרוכה המרכזית של 13 עמדה על 4.5% רייטינג ו-95 אלף צופים ואילו חדשות
כאן 11 היו עם נתונים עגומים אף יותר, ועם 2.7% רייטניג ו-65 אלף צופים בלבד.
ריאליטי האוכל בראש הפריים טיים
בפסגת הפריים טיים, עמדה, איך לא, "מאסטר שף", והוכיחה בפעם המי יודע כמה שרייטינג וריאליטי לא סתם מתחילים באותה האות, ועמדה על 14.6% רייטינג ו-337 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 6.5% רייטינג ו-141 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 5.9% רייטינג ו-180 אלף צופים. בסיום הרשימה היתה "זמן אמת", תכנית התחקירים כאן11, שהתמקדה בבר קופרשטיין, שורד השבי, ועמדה על 4.7% רייטינג ו-101 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-72 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שמתחילה להיות תחרות של ממש, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.5% רייטינג ו-31 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, נרשמו מעט צופים מדרך כלל, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 1.8% ו-38 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.3% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד.
- רועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.3% ו-62 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.3% רייטינג ו-44 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-33 אלף צופים.
