מסמכים ערוץ 10
צילום: תום זואלי

משאיר את התקופה הרעה מאחוריו? ערוץ 10 הגיש את הבקשה לקבלת רישיון

על רקע השינויים במבנה הבעלות והתחזקות הרייטינג, הוגשה הבקשה לקבלת רישיון משנת 2015, ואולם - ללא הכנסת שותפים חדשים, יתקשה לקבל רישיון
אלכסנדר כץ | (2)

צוות של ערוץ 10 הגיש לפני שעה קלה (יום ב') את מסמכי הבקשה לרישיון, לידי יו"ר מועצת הרשות השנייה אילן אבישר ולידי המנכ"ל שי באב"ד. בצוות היו המנכ"ל רפי גינת, מנכ"ל 'חדשות 10' גולן יוכפז, ויו"ר ועד העובדים העיתונאי מתן חודורוב.

על פי החוק, חברת ישראל 10 תהיה הראשונה שתפעל ברישיון שידורים, ומ-1 בינואר 2015 ערוץ 10 יעבור לפעול כבעל רישיון שידורים, רישיון שיהיה תקף למשך 15 שנים.

בתקופה האחרונה התעוררה בעיה כאשר ארנון מילצ'ן הביע סירוב לחתום על המסמכים להגשת הבקשה, אולם לאחרונה חתם על המסמכים, רון לאודר העביר את מניותיו ליוסי מימן, מה שאפשר בסופו של דבר המהלך. ואולם, במצבו הכלכלי הנוכחי, כאשר אין הזרמת כספים של בעלי המניות, לא יוכל הערוץ לקבל רישיון, והוא נמצא בימים אלו בניסיונות לאתר בעלי הון נוספים להכנסתם לערוץ.

ספר הבקשה לרישיון הוא מסמך מפורט בן כ- 1,600 עמודים ובו מספקת 'ישראל 10' מידע מלא ומפורט באשר לכל ההיבטים הקשורים לפעילותו של ערוץ 10 בתקופת הזיכיון ולמעבר לפעילות ברישיון שידורים ל-15 שנים. בין היתר נמסרים במסמכי הגשת הבקשה לרישיון השידורים הנתונים באשר למחויבויות הליבה - מחויבויות התוכן והשידורים של הערוץ. על פי המצוין במסמכי בקשת הרישיון ועל פי דוחות הרשות השנייה, ערוץ 10 מילא בתקופת הזיכיון אחר כל המחויבויות בתחומי ההוצאה לשידורים, ההוצאה לשידורי חדשות וההוצאה על הפקה ושידור של תוכן מסוגה עילית. במהלך שנות הזיכיון עד כה, מציינים בערוץ 10 כי פעילותו הביאה לצמיחה ופריחה בענף היצירה וההפקה הישראליים, כאשר משנת 2003 ועד השנה הוא השקיע כ-3 מיליארד שקלים בהפקה של תוכניות, מתוכם כמיליארד הושקעו בשידורי והפקות חברת החדשות.

בערוץ 10 נהנים בחודשים האחרונים מהתחזקות הרייטינג, לאחר קיץ מזעזע ושנה רעה. נתוני הרייטינג של החודשים אוקטובר-דצמבר, הרבעון הרביעי של השנה, מראים התחזקות עקבית ורייטינג ממוצע בשעות הפריים טיים של 9.7% בדצמבר, מול 5.7% בספטמבר. הרייטינג של מהדורת החדשות התחזק מ-7.4% בספטמבר ל-10.7% בדצמבר.

בערוץ מציינים כי לצד השיפור בהיקף הצפייה בפריים טיים ובמהדורת החדשות המרכזית, כל רצועות השידור היומיות הקבועות של ערוץ 10 - תוכנית הבוקר עם אורלי וגיא, הכל כלול, 5 עם רפי רשף, לונדון את קרשנבאום, ערב טוב עם גיא פינס, היום שהיה, לילה כלכלי וצינור לילה, מציגות יציבות לאורך כל השנה והתחזקות משמעותית בחודשים האחרונים ומספקות לערוץ 10 נתח צפייה הנע בין 40% ל 50% על בסיס יומי.

רפי גינת מסר היום כי "הבקשה שהגשנו משקפת עמידה במחויבויות השידורים והתוכן, ובתחילת 2015 נחל לפעול ברישיון. תהליך ההתחזקות והשיפור של הערוץ נמצא בעיצומו והוא יימשך במהלך השנה הזו. זה לא תהליך מהיר וזה לא תהליך שאין בו מהמורות בדרך, אבל זה תהליך שיטתי ועקבי. נתוני הצפייה של החודשים האחרונים מראים שהמאמץ הממוקד והמתמשך שלנו להביא לציבור הצופים יותר ויותר תוכניות טובות ותחרותיות הוא מאמץ שכבר נושא פרי. מתקיימים בימים אלה מגעים אינטנסיביים עם משקיעים מהארץ ומחו"ל ואין לי ספק כי בעתיד הקרוב יצטרפו בעלי מניות נוספים לערוץ".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

אילן אבישר מסר כי למרות כל הקשיים הכלכליים, ערוץ 10 "העניק תרומה ייחודית למפת השידורים בישראל. המועצה עשתה כל שביכולתה לאורך השנים כדי להגיע לרגע המיוחל הזה של הגשת מסמכי הרישיון". שי באב"ד הוסיף כי "ערוץ 10 עשה דרך כברת דרך משמעותית והצליח לצאת מחוזק גם לאחר המהלך המפתיע בו עזב בעל המניות המרכזי רון לאודר את הערוץ. יש לקוות כי כעת עם צאת הערוץ לדרך חדשה יצליח הערוץ לגייס משקיע חדש בזמן הקרוב שיסייע בידי הערוץ להמשיך במגמת השיפור שהחלה ובפיתוח תכנים חדשים ומעניינים שיופיעו על מסך הטלוויזיה. בעת הזו ישנה חשיבות מכרעת לקיומם של שני ערוצים מסחריים ציבוריים ושתי חברות חדשות אשר יספקו תוכן מעניין, מהימן, עשיר ותחרותי".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חרא תוכניות (ל"ת)
    רוני 31/12/2013 23:57
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    רייטינג שמייטינג. ערוץ 10 הוא לוזר מלידה (ל"ת)
    לגמור עם זה 30/12/2013 21:06
    הגב לתגובה זו
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.99%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.