אל תתעסקו איתה: סאני תפצה את בר רפאלי ב-400 אלף שקל על הפרת חוזה

ההליך המשפטי החל ב-2009 בעקבות העברת סרט על הדוגמנית בשידור חי באינטרנט ללא ידיעתה. סכום הפיצוי המקורי אותו דרשה עמד על 4 מיליון ש'
משה בנימין |

בית המשפט המחוזי בתל אביב במעמד השופט אבי זמיר הכריע לטובת הדוגמנית בר רפאלי בתביעתה כנגד חברת סאני. כזכור, ההליך המשפטי החל ב-2009 בעקבות סרט פרסומת לטלפון סמסונג (אותו ייבאה סאני לישראל) שבו כיכבה רפאלי כפרזנטורית. הדוגמנית תבעה את החברה לאחר שזו צילמה אותה, ללא ידיעתה, לסרט שהציג את ההכנות לקמפיין הפרסום, ואף הועבר בשידור חי באתרי האינטרנט תפוז ולילה.

סכום התביעה המקורי של רפאלי, בגין הפרת התחייבויות ופגיעה בפרטיות, עמד על 4 מיליון שקלים, כאשר הנתבעים הם חברת סאני ואבי זיתן, מי שהיה סמנכ"ל סאני ומנהל השיווק שלה בזמן הקמפיין. 2 טענותיה העיקריות של רפאלי נוגעות להקרנת סרטון הפרסומת לא רק בטלוויזיה אלא גם בקולנוע, בניגוד למוסכם, וכן הנוגע להעברת יום הצילומים עצמו בשידור חי באינטרנט, ללא ידיעתה וממילא ללא הסכמתה.

סאני מנגד הגישה נגד רפאלי תביעה על סך 2.015 מיליון שקלים בגין פגיעה בקמפיין והוצאת לשון הרע בעקבות פניית עורך דינה לחברת סמסונג הקוריאנית תוך פירוט טענותיה כנגד סאני.

במהלך נובמבר 2006 הסכימו הצדדים כי בר רפאלי תשתתף ב-2 ימי צילום לקמפיין ב-26 וב-27 לחודש באמצעות בורודה-קפלן - משרד הפרסום שטיפל בקמפיין ובחר בה, בתיאום עם סאני, לשמש כפרזנטורית. לאחר שימי הצילומים הסתיימו כמתוכנן נודע לרפאלי ועורך דינה שהדוגמנית צולמה במקביל על הסט לצורך עריכת סרט נוסף בלא ידיעתה. סרט זה אף שודר בשידור חי באתר האינטרנט תפוז שהוחזק בזמנו על ידי אילן בן דב הבעלים של סאני וכן באתר האינטרנט לילה.

השופט ציין בהתייחס לרפאלי כי "עדותה של התובעת הייתה עקבית וקוהרנטית והותירה רושם אמין ואותנטי. אני מקבל את עדותה שלפיה לא הייתה מודעת לפרויקט השידור החי, ומבחינתה הסובייקטיבית הסרטון היחיד שצולם, באופן רציף, הוא ה-making of וזאת בנוסף לצילומי ראיונות (העתידים לעבור עריכה) לצורך יחסי ציבור".

השופט שפסק לטובתה של רפאלי, קבע כי בגין שידור הפרסומת בקולנוע, שלא בהסכמה מפורשת מצד רפאלי היא תפוצה ב-100 אלף שקלים. עם זאת, המחלוקת העיקרית בין הצדדים נסובה סביב השידור החי באינטרנט במהלך יום הצילומים שני - שידור שרפאלי טענה כי הוא נעשה ללא הסכמתה וללא מודעותה לכך. השופט קבע עוד כי "סאני ניהלה על חשבונה של רפאלי 2 קמפיינים: האחד, קמפיין רשמי של הטלפונים הסלולריים ושני - שידור תדיר של אייטם פרסומי-בידורי....וכך סאני כחברה המפרסמת שילמה תמורה רק בגין הקמפיין הרשמי אך קיבלה אפקט פרסומי משמעותי יותר ללא כל עלות נוספת, על חשבונה של בר רפאלי".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
"אח לילה" של רשת. קרדיט: אתר רשת 13"אח לילה" של רשת. קרדיט: אתר רשת 13

תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12

כמו בכל מוצ"ש, חדשות 14 עם רייטינג נמוך במיוחד ו-"האח הגדול" של רשת בראש כל השידורים, גם בפריים טיים וגם לאחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו בכל מוצ"ש, אנחנו רואים שינוי במהדורות החדשות המרכזיות. אמנם חדשות 12 של קשת נשארת בראש, ממש מדי יום ביומו, ויש לה כמעט את מספר הצופים הכולל של שאר המהדורות, עם 13.4% רייטינג ו-345 אלף צופים, אבל השינוי נובע בעיקרו מחדשות 14, שהמהדורה שלהם נופלת למקום ה-4 במוצאי השבת, לפחות בקיץ כשהשבת יוצאת מאוחר והיא עומדת על 4% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים. אל המקום השני מתברגת מהדורת החדשות של ערוץ 13, עם 6.6% רייטינג ו-167 אלף צופים. מרוויחה נוספת היא מהדורת חדשות 11, שאותה מנחה איילה חסון, ועולה למקום השלישי עם רייטינג של 4.7% ומצליחה לחצות מזה זמן רב את רף 100 אלף הצופים, עם 106 אלף צופים. 

מבחינת הפריים טיים, "האח הגדול" של רשת משאיר את כולם מאחור, עם 21.8% רייטינג ומעל חצי מיליון צופים, עם 572 אלף צופים. ריאליטי נוסף, "רוקדים עם כוכבים" של קשת, גם הוא פופולרי עם 15.7% ו-411 אלף צופים. פגישה עם רוני קובן, של כאן11, שבה התקיים ראיון עם חגי סגל, קיבלה 3.7% בלבד, עם 98 אלף צופים. 

בשאר הרצועות, פגוש את העיתונות היתה עם 7.4% רייטינג ו-197 אלף צופים ברצועה המוקדמת שלה, ועלתה לאחר מכן ל-7.9% עם 209 אלף צופים. מוריה וברקו היו עם 3.4% רייטינג ו-85 אלף צופים ברצועה המוקדמת ולאחר מכן עלו ל-5.2% ו-131 אלף צופים. 

מבחינת תכניות הלילה, שוב רשת מראה עד כמה מותג "האח הגדול" חזק, כשתכנית הפרשנות, "אח לילה" זכתה ל-297 אלף צופים, עם 11.7% רייטינג, נתון חריג לרצועה הזו. לעומתה, שרקי וג'קי ששודרו בקשת היו עם 7% רייטינג ו-174 אלף צופים.