DELETE
צילום: DELETE
ניתוח קמפיין

גם מאצ'ו, גם לא פראייר: על הפרסומת של כרטיס 'כאל 365'

המסע האבולוציוני על נפילתו האיטית של הקומבינאטור לטובת סגולות הכרטיס, צריך להפוך לסיפור הליבה של המועדון החדש. עטרה בילר מסבירה למה
עטרה בילר | (5)

הרבה מים זרמו בברזים מאז "קל לרצות יותר" של ויזה כאל. המותג עשה דרך ארוכה ממותג של "החיים הטובים'" - למותג שמדבר על חסכנות וצרכנות חכמה. השאלה מה יותר נכון אינה רלוונטית היות שמותג פיננסי חייב להיות ססמוגרף התקופה הסוציו-כלכלית בה הוא חי כדי להמשיך להציע הצעת מכר רלוונטית לשוק.

במקרה של כרטיסי אשראי, בתקופות של שפע ושגשוג מתבקש לתת לכרטיס האשראי תפקיד שמאפשר לצרכן להרים את סטנדרט החיים. הזירה היא זירת הנהנתנות. התחרות היא על מי יודע לבלות טוב יותר, מי יודע לקנות יותר ובמלים אחרות - מי יודע למצות את חייו.

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

בעידן כזה אפשר לראות מותגים כמו ישראכרט שרוצה לקחת בעלות על מושג התרבות, הבילוי והנופש; דיינרס שמוחל לאנשים בגן עדן על כל החטאים שלהם כי הוא מעודד חטאים ונהנתנות; וכמובן אמריקן אקספרס שבאותה תקופה מציע לך לקבל יחס של מלכים לא חשוב כמה מוזנח ועם ראסטות מצאת את עצמך על מפתנו של מלון 5 כוכבים אקזוטי במזרח הרחוק. באותו עידן, כאל מעודד אותנו לרצות יותר ואילו לאומי קארד ממצב עצמו שונה בכך שהוא מציע השקפת עולם יותר שפויה, שקולה ונבונה באמצעות הקונספציה של "בחיים האמיתיים יותר חכם לאומי קארד".

בעידן הנוכחי שבו תנובה עוברת מפרסומות עתירות הפקה לפרסומות דלות תקציב, עידן שבו המחאה החברתית מבעבעת מחדש, זה הפך להיות politically incorrect להציע חיי תענוגות.

הסרט החדש של כאל 365 מציע ברמת המסר הקונקרטי, מועדון הטבות המורכב מכמה מועדונים המורכבים מכמה רשתות - מהלך שראינו רבים כמותו ועוד נראה. מה שמיוחד - זה האסטרטגיה שלקחה את השימוש במילה "קל" למקום יצירתי ושונה, מחיי מותרות לחיי הנחות.

במקום להישאר בקלישאה המתיישנת של "קל לרצות יותר", אנו עדים לסיפור המאצ'ו הישראלי שלא רק מפחד לצאת פראייר, אלא רוצה להאמין שהוא זה שמסובב את העולם על האצבע הקטנה שלו, ושהכריזמה הגברית שלו ממיסה נשים ומכניעה גברים, במיוחד אם הם מוכרים בחנויות.

הפיתוי לייצר פה אסטרטגיה שחוקה היה גדול: לספר סיפור על גבר שמסתובב ברשתות ומקבל יחס מועדף בזכות כאל 365 שהוא שולף מארנקו. אבל סיבוב קטנטן עשה את כל ההבדל. הסיפור הוא על גיבור שחושב שהוא משיג הנחות בזכות אישיותו וגבריותו. אשתו היא היחידה שיודעת שמדובר בכוחו של כרטיס האשראי ומגוננת על הגבר הפגיע שלה מאחורי גבו.

הגיבור שלנו בודק, אגב מסע הקניות, עד כמה יצליח לכופף את המוכרים כדי לקבל עוד קווץ' קטן של הנחה בזכות קסמו. אשתו, שניכר כי היא מודעת לבעיה, מנופפת מאחורי גבו עם הכרטיס החדש ויוצרת קשר עין עם המוכרים שמבינים שמדובר במקרה חינוכי עדין... היות שמאחורי כל גבר מצליח עומדת אישה חכמה, גם במקרה שלנו היא מצליחה לפלס לו את דרכו לאשליה שהוא שולט בעניינים, ולצופה בבית היא קורצת אגב אנחת "לא קל" המסגירה את המסע הכבד שהיא סוחבת.

הפרסומת מצליחה למצב את ההנחות שמשיג כאל 365 כמשמעותיות בכך שהן שקולות כנגד כבודו העצמי של המאצ'ו. ככל שהוא חושב שמדובר בהישגיו האישיים - אנו מבינים שההטבה דרמטית. הסיפור על כרטיס שמאיים, בטווח הרחוק, על גבריותו של הקומבינאטור עושה טוב לכאל 365 ומותיר אותנו עם טעם של עוד. לאן זה יגיע? האם ייכחד בעתיד הגבר שמשיג הנחות?

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    יעל כהו 04/08/2013 13:03
    הגב לתגובה זו
    מנסה להשיג אתכם טלפונית ולא מצליחה אנא התקשרו אלי בדחיפות 0523847741
  • 4.
    שושי 25/06/2012 10:58
    הגב לתגובה זו
    אחד הקמפיינים היותר רדודים וסתמיים אם לא ה...!
  • 3.
    דה ג 25/06/2012 08:15
    הגב לתגובה זו
    ניתוח מצוין לשוני בקונספציה ובאיסטרטגיה.מלמד על דרכי החשיבה של הפירסומאים,כיום והחברות המפרסמות,ומלמד אותנו על עצמנו.תודה רבה לעטרה !!!
  • 2.
    נדב 24/06/2012 14:34
    הגב לתגובה זו
    אין ספק שהפרסומת גורמת חיוך וחיבור למותג, אבל מה עם התוכן? ה"קומבינה" מארגנת לגבר עוד הנחה קטנה. האם ההנחה הקטנה תגרום לי להחליף כרטיס? למה לא לתת הבטחה גדולה יותר (לפחות ביחס המוכרים, אם לא בהנחה הכספית) לדעתי (ורק לדעתי) דמותה של יעל שרוני צרובה בתודעתנו כאשת העסקים השתלטנית ברמזור. השילוב של גבר רופס עם אישה "חזקה" שמצילה אותו ממחירים גבוהים יכול להיתפס כשלילי ולגרום, אפילו בתת מודע, לאנטיגוניזם כלפי המותג. אבל זו דעתי בלבד. www.nadavcopy.com
  • 1.
    רן 24/06/2012 14:14
    הגב לתגובה זו
    את באמת כתבת משהו טוב על הסרט הזה או שאני דמיינתי?
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

ארץ נהדרת
צילום: מסך קשת 12
רייטינג

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות

האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.

המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים. 


בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.

פריים טיים והנפילה של ערוץ 13

אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.