מצטרפת לטרנד: נקסט אינשורנס מפטרת 200 עובדים
חברת הביטוח הדיגיטלי נקסט אינשורנס הישראלית, אשר גייסה לפני פחות משנה לפי שווי של כ-4 מיליארד דולר, הודיעה כי תפטר 200 עובדים, המהווים כחמישית מעובדיה, מרביתם בארה"ב.
לפני קצת יותר משנה דיווחה החברה על השלמת גיוס בהיקף של 250 מיליון דולר ולפי שווי של 4 מיליארד דולר. נכון לתחילת השנה החברה מבטחת כ-300 אלף עסקים קטנים ברחבי ארה"ב שפועלים ב-1100 תחומים שונים. היא הוקמה בשנת 2016 על ידי המנכ"ל גיא גולדשטיין, סמנכ"ל הטכנולוגיות אלון חורי וסמנכ"ל המחקר והפיתוח ניסים טפירו וגייסה מאז הקמתה 881 מיליון דולר לפי שווי שהגיע לכ-4 מיליארד דולר בגיוס האחרון.
הדיווח מגיעה לאחר שלפני יומיים דווח כי חברת לייטריקס (Lightricks) הישראלית, המפתחת כלים ליצירה ועריכה של תוכן ויזואלי, תיפרד מכעשירית מכוח האדם שלה, רובו מישראל, כחלק מתוכנית התייעלות עליה החליטה ההנהלה. זאת, כחלק משורה של חברות היי-טק שנהנו מגיוסי ענק בשנים האחרונות, אך נאלצו להצטמצם נוכח המציאות הכלכלית.
ההודעות האחרונות אינן מפתיעה נוכח המגמה העולמית של צמצומים מצד חברות טכנולוגיה שעד לא מזמן נהנו מהפריחה ומהביקוש חסר התקדים בשוק. על פי אתר layoffs.fyi העוקב אחר פיטורים בתחום היי-טק מאז תחילת מגיפה הקורונה, בחודש מאי נרשמו פיטורים של 20 אלף עובדים בתעשייה, הכי הרבה מאז מאי 2020. רק לאחרונה הודיעו חברות ענק כמו פייפאל ונטפליקס על פיטורי עובדים, וההערכות הן שהמגמה רק תימשך.
- סקר AON חושף: 100 מיליארד דולר של נזק ביטוחי מאסונות טבע
- טענה שאיבדה צמיד יקר - כלל טענה שזה ניסיון למרמה; מה קבעה השופטת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המגמה לא פסחה על שוק ההיי טק הישראלי, כשחברת התוכנה אופן ווב המפתחת תוכנה לקיום שיח באתרי תוכן הודיעה על שינוי משמעותי בדרך פעולתה, הכוללת פיטורי עובדים בישראל, אך שכירת מקבילים בארצות הברית. החברה, שבגיוס האחרון הפכה ליוניקורן, מעסיקה 100 עובדים בישראל ותפטר 14 מתוכם, השאר יעברו לשבוע עבודה של 4 ימים בשבוע ושכרם יקוצץ (החברה קוראת לזה: "שינוי מבנה שכר"). החברה גם מעבירה את ההנהלה לארצות הברית.
חברת הסייבר קוגנייט שהתפצלה מוריינט בסוף שנת 2020 שלחה אף היא עשרות עובדים הבייתה. מיזם הסייבר ההתקפי של החברה לא זכה להצלחה. הלחץ הפוליטי בעקבות פרשת NSO הביא חברות רבות מהתתחום למצב בעייתי וכעת החליטה החברה לסגור את המחלקה. עוד בתחום הסייבר ההתקפי - חברת נמסיס המסתורית נסגרה לפני כחודשיים על רקע השינויים בתחום ומספר לא ידוע של עובדים פוטר.
- 1.אא 08/07/2022 06:19הגב לתגובה זובואו אלינו.מוצר אבטחה, אחד הטובים בעולם, Umbrella.יש לנו משרות פתוחות מעולות

27 אינסטלטורים כדי לתקן נזילה; ככה חברות הביטוח טרטרו את בעל הדירה
בית המשפט בהרצליה קבע: שירביט ונץ התרשלו בטיפול בנזק - "הותירו את התובע בן ערובה למחלוקות ביניהן"
פסק דין תקדימי שניתן בבית משפט השלום בהרצליה חושף את הכשלים החמורים בטיפול של חברות הביטוח בנזקי מים. השופטת הבכירה הדסה אסיף קבעה כי חברת הביטוח שירביט וחברת ניהול התביעות נץ התרשלו בטיפול בנזילה בביתו של אהרון אזון, וחייבה אותן לפצותו בסכום כולל של למעלה מ-100 אלף שקל.
המקרה המדובר החל באפריל 2019, כאשר אזון הבחין בהתנפחות של קיר בחדר המזווה וסימני טפטוף מים. מה שהיה אמור להיות תיקון פשוט הפך למסע ייסורים של חמישה חודשים, במהלכם ביקרו בעלי מקצוע שונים בביתו לא פחות מ-27 פעמים, כאשר כל ביקור נמשך כשלוש שעות.
"אתר בנייה במקום בית" - התובע מתאר חודשים של טרטור
בפסק הדין מצטטת השופטת אסיף את עדותו של התובע, שתיאר כיצד "כל ביקור של בעל מקצוע פגע בשגרת המשפחה, וגרם לו לעגמת נפש ואף לאובדן שעות עבודה לא מועטות". התובע כינה את תנאי המגורים בתקופה זו כ"אתר בנייה", ותיאר את "הצורך בריקון דליי מים שנצברו במזווה במשך תקופה ממושכת, השבתת חדר האמבטיה ששירת 4 נפשות לרבות תינוקת ואשר כלל את האמבטיה היחידה בבית".
הנתון המדהים ביותר עולה מהפער הזמנים: בעוד הקריאה הראשונה לטיפול בנזילה נעשתה ב-15 באפריל 2019, רק ב-1 באוגוסט - כשלושה וחצי חודשים לאחר מכן - הוזמנה לראשונה חברת מדיטסט, המתמחה באיתור נזילות. השופטת קבעה כי "פער זמנים משמעותי זה מעיד על טיפול רשלני ומתמשך מצד הנתבעות".
- רוטשטיין תפצה רוכשי דירה - אך לא על הג'קוזי
- המוכר סיפר על הרטיבות - למה יפצה בכל זאת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אחת הטענות המרכזיות של חברת נץ הייתה שהיא שימשה רק כמתאמת בין השרברבים לבין המבוטח. אולם השופטת דחתה טענה זו נחרצות, תוך שהיא מצטטת מההסכם בין שירביט לנץ: "חברת הניהול מתחייבת שהשירותים שיינתנו על ידה לפי הסכם זה ונספחיו יהיו מהירים, יעילים ואדיבים, באיכות וברמה מקצועית גבוהה".

27 אינסטלטורים כדי לתקן נזילה; ככה חברות הביטוח טרטרו את בעל הדירה
בית המשפט בהרצליה קבע: שירביט ונץ התרשלו בטיפול בנזק - "הותירו את התובע בן ערובה למחלוקות ביניהן"
פסק דין תקדימי שניתן בבית משפט השלום בהרצליה חושף את הכשלים החמורים בטיפול של חברות הביטוח בנזקי מים. השופטת הבכירה הדסה אסיף קבעה כי חברת הביטוח שירביט וחברת ניהול התביעות נץ התרשלו בטיפול בנזילה בביתו של אהרון אזון, וחייבה אותן לפצותו בסכום כולל של למעלה מ-100 אלף שקל.
המקרה המדובר החל באפריל 2019, כאשר אזון הבחין בהתנפחות של קיר בחדר המזווה וסימני טפטוף מים. מה שהיה אמור להיות תיקון פשוט הפך למסע ייסורים של חמישה חודשים, במהלכם ביקרו בעלי מקצוע שונים בביתו לא פחות מ-27 פעמים, כאשר כל ביקור נמשך כשלוש שעות.
"אתר בנייה במקום בית" - התובע מתאר חודשים של טרטור
בפסק הדין מצטטת השופטת אסיף את עדותו של התובע, שתיאר כיצד "כל ביקור של בעל מקצוע פגע בשגרת המשפחה, וגרם לו לעגמת נפש ואף לאובדן שעות עבודה לא מועטות". התובע כינה את תנאי המגורים בתקופה זו כ"אתר בנייה", ותיאר את "הצורך בריקון דליי מים שנצברו במזווה במשך תקופה ממושכת, השבתת חדר האמבטיה ששירת 4 נפשות לרבות תינוקת ואשר כלל את האמבטיה היחידה בבית".
הנתון המדהים ביותר עולה מהפער הזמנים: בעוד הקריאה הראשונה לטיפול בנזילה נעשתה ב-15 באפריל 2019, רק ב-1 באוגוסט - כשלושה וחצי חודשים לאחר מכן - הוזמנה לראשונה חברת מדיטסט, המתמחה באיתור נזילות. השופטת קבעה כי "פער זמנים משמעותי זה מעיד על טיפול רשלני ומתמשך מצד הנתבעות".
- רוטשטיין תפצה רוכשי דירה - אך לא על הג'קוזי
- המוכר סיפר על הרטיבות - למה יפצה בכל זאת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אחת הטענות המרכזיות של חברת נץ הייתה שהיא שימשה רק כמתאמת בין השרברבים לבין המבוטח. אולם השופטת דחתה טענה זו נחרצות, תוך שהיא מצטטת מההסכם בין שירביט לנץ: "חברת הניהול מתחייבת שהשירותים שיינתנו על ידה לפי הסכם זה ונספחיו יהיו מהירים, יעילים ואדיבים, באיכות וברמה מקצועית גבוהה".