מייסדי נקסט אינשורנז
צילום: NEXT Insurance

חברת הביטוח נקסט אינשורנס תתרחב לתחום ביטוח הרכב

החברה הישראלית שפועלת מקליפורניה תכנס לתחום לאחר שטענה כי בכל שנה נגרמים לתעשייה זו נזקים של מאוד מיליוני דולרים, שחלקם הגדול כלל אינו מכוסה. עוד מאמינה החברה כי תוכל להציע פוליסה במחיר הנמוך בכ-20% מהמקובל בתעשייה
תומר אמן |
נושאים בכתבה ביטוח

חברת הביטוח הדיגיטלי נקסט אינשורנס מדווחת כי תתרחב לתחום ביטוח עסקים לשירותי הרכב ותציע תוכניות ביטוח למוסכים, חנויות לחלקי חילוף, פנצ'ריות, מכונים לשטיפת מכוניות ועסקים נוספים בתעשיית הרכב האמריקאית. נקסט תבטח את העסקים בגין נזקי שריפות, גניבות, תביעות משפטיות, פיצוי עובדים, אחריות מקצועית ונזקים נוספים שקשורים בפעילותם.

 

לדברי אפי פוקס-לייכטג, סמנכ״ל מוצר בנקסט אינשורנס, הקמת מרכז לשירותי רכב כרוכה בהשקעה של כ-50 אלף דולר, שלרוב מקורם בהלוואות, וזאת בשל עלויות הציוד הגבוהות. אנשי המקצוע לרב מנסים לחסוך ועושים זאת לעיתים תוך ויתור על ביטוח ולקיחת הסיכון על עצמם. חברות הביטוח המסורתיות לרוב מתרחקות מהתחום כך על פי הסמנכ"ל, ובמיוחד בביטוח עסקים צעירים בשל הסיכון שכרוך בפעילותם.

 

עוד מוסיף ואומר כי מדי שנה נגרמים לתעשייה זו נזקים של מאות מיליוני דולרים, שחלקם הגדול אינו מכוסה. בחברה מאמינים כי הודות לעבודה בפלטפורמות הדיגיטלית אותה היא מבצעת, תוכל האחרונה להציע לבעלי העסקים כיסוי רחב ותשלומים אשר לדברם יהיו נמוכים בכ-20% מהמקובל בתעשייה. עוד נמסר כי יוכלו אלו לרכוש את כל הביטוחים הדרושים להם במקום אחד, במקום לפעול להשיגם מכמה מקומות שונים בנפרד. 

 

החברה מבטחת כיום 300 אלף עסקים קטנים ברחבי ארה"ב שפועלים ב-1100 תחומים שונים. העסקים מקבלים מספר כיסויי ביטוח בהתאם לאופי פעילותו וזאת באמצעות טכנולוגיות הבינה מלאכותית ולמידת מכונה אותם מתפעלת החברה וזאת למטרת התאמה אישית של תוכניות הביטוח לצרכי הלקוחות. החברה השיקה בתחילת השנה אפליקציה לנייד שמאפשרת ללקוחות לנהל את הכיסוי הביטוחי והתשלומים שלהם, לגשת למסמכי הביטוח וכן לשתף אותם ולהגיש במקרה הצורך תביעות.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רכב גנוב
צילום: פוינטר

גניבות הרכב בירידה תלולה - ביטוח הרכב עדיין יקר

ירידה של 15% בגניבות, אבל בעלי ג'יפונים ותושבי גוש דן עדיין צריכים לישון עם עין אחת פקוחה

רן קידר |

ירידה דרמטית בגניבות רכב בישראל: הסיכום השנתי צפוי לעמוד על כ-15,400 גניבות, ירידה של כ-15% לעומת שנה שעברה. מדובר במספר הגניבות הנמוך ביותר זה 4 שנים. אבל, הירידה במספר הגניבות פוגשת מחירי ביטוח רכב שעלו ב-50% בשלוש שנים, כשבחצי השנה האחרונה הם יורדים ב-5% בלבד. אין מתאם בין השטח לבין אגרת הביטוח. צריך לזכור שהביטוח כולל כמובן גם תאונות ועוד, אבל נראה שרוב הגורמים אמורים היו להוריד אותו הרבה יותר מאחוזים בודדים.

בין הסיבות לירידה - המצב הביטחוני. יש הרבה יותר פיקוח ופטרולים לאורך קו התפר והגניבות מתמעטות. תל אביב מובילה עם 19% מניסיונות הגניבה. פתח תקווה רשמה 15% מניסיונות הגניבה. הדגמים המובילים לאורך כל השנים האחרונות וגם השנה - ג'יפונים.

אז למה הוא לא יורד? הממונה על רשות שוק ההון והביטוח, עמית גל לא עשה כלום בשנים האחרונות חוץ מלכתוב בדוח השנתי שהריכוזיות של חברות הביטוח בעלייה. ריכוזיות בעלייה = תחרות נמוכה. רק לפני כשלושה חודשים הוא התעורר ודרש מחברות הביטוח להוריד את המחירים בתחום ביטוח הרכב. אגב, זה לא רק בביטוח הרכב.  גל, פנה לתשע חברות הביטוח הגדולות ודרש מהן להגיש בתוך שלושה חודשים תעריפים מעודכנים לביטוחי מקיף וצד ג’, לצורך אישור רגולטורי מחדש. אם החברות לא יגישו תעריפים חדשים ולא יקבלו את אישור הרשות עד סוף אפריל – הן לא יוכלו להמשיך ולשווק ביטוחי רכב במתכונתם הנוכחית. מדובר בצעד חריג יחסית, שמשדר חוסר שביעות רצון עמוק מהתנהלות הענף.

ההוראה מגיעה לאחר בדיקה שערכה הרשות בחודשים האחרונים, שבחנה את תמחור ביטוחי הרכב מול ההוצאות בפועל. מהבדיקה עלה כי קיימים פערים משמעותיים בין הפרמיות שנגבות מהציבור לבין היקף התביעות והעלויות בפועל - בעיקר על רקע הירידה בגניבות הרכב ובהיקף הנזקים.

לפי נתוני הרשות, הפרמיות בביטוחי מקיף וצד ג’ הסתכמו ב־2024 בכ־13.9 מיליארד שקל - עלייה של 14% לעומתשנה קודמת, בעוד שמספר כלי הרכב המבוטחים עלה בכ־1% בלבד. העלייה נבעה מהתייקרויות חדות בעשרות אחוזים, לאחר שהענף רשם הפסד מצטבר של כ־1.5 מיליארד שקל ב־2022. אלא שמאז התמונה השתנתה: היקף הגניבות והתביעות ירד, וב־2024 חמש חברות הביטוח הגדולות סיימו את השנה עם רווח מצרפי של כ־716 מיליון שקל, רווח שמקורו ישירות בפרמיות הציבור. לשם השוואה, ב־2023 הרווח עמד על כ־100 מיליון שקל בלבד, ובשנים 2021–2022 הענף היה הפסדי. בשנת 2025 הרווח צפוי להיות מעל 1 מיליארד שקל. 


שאלות ותשובות על גניבות רכב בישראל


מה מספר הגניבות הצפוי ב-2025? 

כ-15,400, ירידה של כ-15% לעומת 2024.

אילו דגמים מועדים יותר לגניבה? 

ג'יפונים (47%) ורכב פרטי (32%), בעיקר מותגי טויוטה ויונדאי מהשלוש-ארבע השנים האחרונות.

מדוע חלה ירידה? 

 שיפור מערכות אבטחה בדגמים חדשים, אכיפה מוגברת ביהודה ושומרון והסטת פעילות פלילית לתחומים רווחיים יותר.

האם פרמיות הביטוח ירדו? 

לא באופן מיידי, אך על רקע התערבות רגולטורית צפויות התאמות מחיר כלפי מטה.

אילו אזורים מסוכנים ביותר? 

 גוש דן עם קרוב למחצית מהגניבות 


רכב גנוב
צילום: פוינטר

גניבות הרכב בירידה תלולה - ביטוח הרכב עדיין יקר

ירידה של 15% בגניבות, אבל בעלי ג'יפונים ותושבי גוש דן עדיין צריכים לישון עם עין אחת פקוחה

רן קידר |

ירידה דרמטית בגניבות רכב בישראל: הסיכום השנתי צפוי לעמוד על כ-15,400 גניבות, ירידה של כ-15% לעומת שנה שעברה. מדובר במספר הגניבות הנמוך ביותר זה 4 שנים. אבל, הירידה במספר הגניבות פוגשת מחירי ביטוח רכב שעלו ב-50% בשלוש שנים, כשבחצי השנה האחרונה הם יורדים ב-5% בלבד. אין מתאם בין השטח לבין אגרת הביטוח. צריך לזכור שהביטוח כולל כמובן גם תאונות ועוד, אבל נראה שרוב הגורמים אמורים היו להוריד אותו הרבה יותר מאחוזים בודדים.

בין הסיבות לירידה - המצב הביטחוני. יש הרבה יותר פיקוח ופטרולים לאורך קו התפר והגניבות מתמעטות. תל אביב מובילה עם 19% מניסיונות הגניבה. פתח תקווה רשמה 15% מניסיונות הגניבה. הדגמים המובילים לאורך כל השנים האחרונות וגם השנה - ג'יפונים.

אז למה הוא לא יורד? הממונה על רשות שוק ההון והביטוח, עמית גל לא עשה כלום בשנים האחרונות חוץ מלכתוב בדוח השנתי שהריכוזיות של חברות הביטוח בעלייה. ריכוזיות בעלייה = תחרות נמוכה. רק לפני כשלושה חודשים הוא התעורר ודרש מחברות הביטוח להוריד את המחירים בתחום ביטוח הרכב. אגב, זה לא רק בביטוח הרכב.  גל, פנה לתשע חברות הביטוח הגדולות ודרש מהן להגיש בתוך שלושה חודשים תעריפים מעודכנים לביטוחי מקיף וצד ג’, לצורך אישור רגולטורי מחדש. אם החברות לא יגישו תעריפים חדשים ולא יקבלו את אישור הרשות עד סוף אפריל – הן לא יוכלו להמשיך ולשווק ביטוחי רכב במתכונתם הנוכחית. מדובר בצעד חריג יחסית, שמשדר חוסר שביעות רצון עמוק מהתנהלות הענף.

ההוראה מגיעה לאחר בדיקה שערכה הרשות בחודשים האחרונים, שבחנה את תמחור ביטוחי הרכב מול ההוצאות בפועל. מהבדיקה עלה כי קיימים פערים משמעותיים בין הפרמיות שנגבות מהציבור לבין היקף התביעות והעלויות בפועל - בעיקר על רקע הירידה בגניבות הרכב ובהיקף הנזקים.

לפי נתוני הרשות, הפרמיות בביטוחי מקיף וצד ג’ הסתכמו ב־2024 בכ־13.9 מיליארד שקל - עלייה של 14% לעומתשנה קודמת, בעוד שמספר כלי הרכב המבוטחים עלה בכ־1% בלבד. העלייה נבעה מהתייקרויות חדות בעשרות אחוזים, לאחר שהענף רשם הפסד מצטבר של כ־1.5 מיליארד שקל ב־2022. אלא שמאז התמונה השתנתה: היקף הגניבות והתביעות ירד, וב־2024 חמש חברות הביטוח הגדולות סיימו את השנה עם רווח מצרפי של כ־716 מיליון שקל, רווח שמקורו ישירות בפרמיות הציבור. לשם השוואה, ב־2023 הרווח עמד על כ־100 מיליון שקל בלבד, ובשנים 2021–2022 הענף היה הפסדי. בשנת 2025 הרווח צפוי להיות מעל 1 מיליארד שקל. 


שאלות ותשובות על גניבות רכב בישראל


מה מספר הגניבות הצפוי ב-2025? 

כ-15,400, ירידה של כ-15% לעומת 2024.

אילו דגמים מועדים יותר לגניבה? 

ג'יפונים (47%) ורכב פרטי (32%), בעיקר מותגי טויוטה ויונדאי מהשלוש-ארבע השנים האחרונות.

מדוע חלה ירידה? 

 שיפור מערכות אבטחה בדגמים חדשים, אכיפה מוגברת ביהודה ושומרון והסטת פעילות פלילית לתחומים רווחיים יותר.

האם פרמיות הביטוח ירדו? 

לא באופן מיידי, אך על רקע התערבות רגולטורית צפויות התאמות מחיר כלפי מטה.

אילו אזורים מסוכנים ביותר? 

 גוש דן עם קרוב למחצית מהגניבות