דו"ח מיקרוסופט חשף: כך מעורבת איראן במתקפות סייבר נגד ישראל
חברת פרסמה דו"ח מיוחד בנושא פעילות הסייבר האיראנית לאחר מתקפת החמאס. המחקר שלה מציג נתונים בנושא המעורבות האיראנית במתקפות סייבר ותודעה בישראל ובעולם בשירות חמאס.
לפי הדוח, במתקפות איראניות מאז ה-7.10 נראה שימוש בטכניקות וטכנולוגיות חדשות, כולל לראשונה שימוש ב-AI כמרכיב מרכזי במתקפות ההשפעה האיראניות ברחבי העולם; זאת במטרה לערער את היציבות בישראל ואת התמיכה הבינלאומית, ולייצר הפחדה.
עוד נכתב, כי המטרות הללו חותרות גם לערער את ישראל ואת סביבת המידע של תומכיה על מנת ליצור בלבול כללי וחוסר אמון. בין השאר, ניתן לראות עלייה של כמעט פי 2 במתקפות הסייבר וההשפעה על ישראל בשבועות שאחרי המלחמה, עלייה של 30% בצריכת תעמולה איראנית במדינות דוברות אנגלית אשר תומכות בישראל ובהן בארצות הברית. בנוסף, לא נמצאה הוכחה לתיאום בין מתקפות הסייבר של איראן ובין החמאס ביום המתקפה על ישראל.
בשבוע הראשון של המלחמה הייתה עלייה של 42% בתנועה לאתרים שבהם פורסמו פוסטים וכתבות על ידי האיראנים. זה בעקבות עלייה במתקפות השפעה איראניות ובפרסום כתבות ופרסומים במגוון פלטפורמות רחב. עלייה זאת הורגשה בעיקר במדינות דוברות אנגלית אשר תומכות בארצות הברית ובישראל.
- איך מנצחים את הכטב"מ האיראני - התוכנית של בריטניה ואוקראינה
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הדוח הורכב על ידי יותר מ-8,000 מומחי סייבר, חוקרים ואנליסטים ברמה עולמית המנתחים 65 טריליון אותות מדי יום על מנת לגלות איומים ולספק תובנות עדכניות ורלוונטיות. הוא מכסה קשת רחבה של איומים, כולל גופי האיום המרכזיים והתשתית שמאפשרת אותם, כמו גם את הכלים והטכניקות שבהן הם משתמשים. בין מטרות גוף המודיעין הסייבר של מיקרוסופט – שיתוף מידע על מנת לסייע בצמצו או מניעה של מתקפות סייבר ברמה הגלובלית.
בין הדוגמאות שמופיעות בדו"ח – בתחילת דצמבר איראן עצרה סטרימינג של משדר טלוויזיה והחליפה את המנחה במנחה חדשות שיוצר באמצעות בינה מלאכותית. זו דוגמא ראשונה לקמפיין השפעה מסוג זה.
החל מה-7 באוקטובר איראן הגבירה את התמיכה בחמאס באמצעות פריצות ממוקדות בשילוב מבצעי השפעה מבוססי סייבר עם פעולות השפעה שהועצמו ברשתות החברתיות.
עוד נמצא, כי עד סוף אוקטובר, כמעט כל השפעתה של איראן ושחקני הסייבר המרכזיים שלה התמקדו בישראל באופן ממוקד, מתואם והרסני יותר ויותר, מה שהוביל למערכה חסרת גבולות נגד ישראל. בניגוד לחלק ממתקפות הסייבר של איראן בעבר, כל מתקפות הסייבר ההרסניות שלה נגד ישראל במלחמה זו – אמיתיות או מפוברקות – לוו במבצעי השפעה ברשת.
- איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
- פיטנגו גייסה 300 מיליון דולר לקרנות טכנולוגיה ובריאות המשקיעות בשלבים מוקדמים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מהאופציה ועד ההנפקה: ESOP מבית הפניקס ו-Slice Global משיקות...
הנקודות המרכזיות שעולות מהדו"ח:
*במתקפות האיראניות נראה שימוש בטכניקות וטכנולוגיות חדשות, כולל לראשונה שימוש ב-AI כמרכיב מרכזי במתקפות ההשפעה האיראניות ברחבי העולם.
*ישנה עלייה משמעותית בצריכת פייק ניוז ותעמולה איראנית במהלך אוקטובר ונובמבר – גם לאחר ה"פיק" הראשוני, הצריכה הייתה גבוהה בכ-30% לעומת התקופה שלפני המלחמה.
*לא נמצאה הוכחה לתיאום בין מתקפות סייבר איראניות למתקפת החמאס ב-7.10. למרות הטענות האיראניות, כל מתקפות הסייבר שלה התחילו בימים שלאחר תחילת הלחימה, כאשר מתקפות מהימים הראשונים היו הדלפות של חומרים ישנים, שימוש ברשתות קיימות או שקריות.
*המטרות העיקריות של המתקפות האיראניות – ערעור היציבות, נקמה, הפחדה וערעור התמיכה הבינלאומית בישראל. המטרות הללו חותרות גם לערער את ישראל ואת סביבת המידע של תומכיה על מנת ליצור בלבול כללי וחוסר אמון.
*עלייה של כמעט פי 2 בכמות המתקפות על ישראל ב-75 הימים שלאחר המלחמה, לעומת התקופה הדומה לפניה.
*מספר קבוצות הסייבר הפעילות בישראל עלה מ-9 בשבוע הראשון של המלחמה ל-14 בשבוע השני. מתקפות השפעה עלו מהתקפה אחת כל חודשיים ב-2021 ל-11 מתקפות רק במהלך אוקטובר.
*בשבוע הראשון של המלחמה הייתה עלייה של 42% בתנועה לאתרים שבהם פורסמו פוסטים וכתבות על ידי האיראנים. זה בעקבות עלייה במתקפות השפעה איראניות ובפרסום כתבות ופרסומים במגוון פלטפורמות רחב. עלייה זאת הורגשה בעיקר במדינות דוברות אנגלית אשר תומכות בארצות הברית ובישראל.
- 2.kobes 02/05/2024 18:42הגב לתגובה זוהדג מסריח מהראש
- 1.שאול 07/02/2024 12:21הגב לתגובה זואפס מאופס שריסק כל משרד ממשלתי את ההסברה,את משרד החוץ סירס את כולם והכניס אפסים מלקקים לנהל אות.
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".
