שלמה קרמר
צילום: יחצ

אחרון לפני הנפקה - קייטו של שלמה קרמר מגייסת לפי שווי של 3 מיליארד דולר

החברה של מייסד צ'ק פוינט, שמספקת פלטפורמות SASE, גייסה 238 מיליון דולר. מאז הקמתה גייסה 773 מיליון דולר. האם יש התעוררות מחודשת בתחום הגיוסים?
רוי שיינמן |

קייטו (CATO) של שלמה קרמר, ממייסדי צ'ק פוינט, ממשיכה להתקרב להנפקה וכעת היא משלימה סבב גיוס נוסף על סך 238 מיליון דולר, לפי שווי של 3 מיליארד דולר. את סבב הגיוס הובילה הקרן LightSpeed Venture Partners והשתתפו בה גם הקרנות אדאמס סטריט פרטנרס, סיקסטי דגרי קפיטל, סינגל אינובייט וקרן נוספת של סופטבנק.

בשנת 2022 קייטו חצתה את רף ההכנסות החוזרות השנתיות (ARR) של 100 מיליון דולר, והגדילה את ההכנסות שלה ביותר 60% ויש לה 1,800 לקוחות ארגוניים, כולל קרלסברג וקבוצת המירוץ של פורשה בפורמולה E.

הגיוס הנוכחי מגיע אחרי אירוע משמעותי נוסף עבור קייטו - התווספות ענקית הבירה קרלסברג לרשימת לקוחות החברה, בעקבות הסבב, ראבי מהאטרה, מייסד ומנהל של LightSpeed ​​Venture Partners שהובילה את הסבב, יצטרף לדירקטוריון של קייטו.

בקייטו רוצים להשתמש בכספי הגיוס בשלושה מישורים: הגעה לקהלים חדשים, הרחבת מעגל השותפים שמציעים שירותי SASE מנוהלים, והגדלת צוותי הפיתוח והמוצר, שאחראים על פיתוח טכנולוגיות חדשניות.

הגיוס מגיע על רקע מספר גיוסים נוספים בתקופה האחרונה. רק בחודש האחרון - אייבקס, חברת האבחון מבוסס בינה מלאכותית, גייסה 55 מיליון דולר, פריזמה פוטוניקס המפתחת טכנולוגיות לניטור מערכות תשתית גייסה 20 מיליון דולר, חברת מחזור הפסולת UBQ מקיבוץ צאלים גייסה 70 מיליון דולר והיום הודיעה גם הייבוב על גיוס של 150 מיליון דולר לפי שווי של 2.7 מיליארד דולר - וגם היא מן הסתם צעד אחרון לפני ההנפקה.

שלמה קרמר, מייסד שותף ומנכ"ל קייטו מסר בעקבות הגיוס: "פלטפורמת ה-SASE שלנו מאפשרת לארגונים בכל גודל לאבטח את העסקים שלהם בצורה מיטבית, ללא העלות, המורכבות, והסיכון שקיימים כשיש צורך לתחזק מערך של פתרונות נקודתיים. קייטו היא הספק היחיד שיצר ארכיטקטורת SASE אמיתית מהיסוד, ואנחנו מאפשרים לארגוני IT שמאמצים את הפיתרון שלנו להגיב במהירות לדרישות העסקיות של הארגון".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משקפיים חכמות של מטא וריי באן. קרדיט: רשתות חברתיותמשקפיים חכמות של מטא וריי באן. קרדיט: רשתות חברתיות

המשקפיים של צוקרברג: לא קונים אותן בזול אבל הן ישנו את העולם

משקפי מטא ריי באן ב-799 דולר - עם AI מובנה וצמיד שקורא מחשבות. כל מה שצריך מהסמארטפון יהיה בצג המשקפיים מבלי להפריע לראייה; האם המשקפיים יחליפו את האייפון? 

רן קידר |

מטא (Meta), חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ, חושפת מוצר פורץ דרך: משקפי מטא ריי באן דיספליי, משקפי שמש חכמים ראשונים עם מסך מובנה, במחיר של 799 דולר, הכולל גם את צמיד השליטה Meta Neural Band. מדובר בצעד נוסף בחזון של מארק צוקרברג ליצירת ממשק ישיר בין המשתמש לבין הבינה המלאכותית של החברה, מבלי לפתוח טלפון או מחשב. 

ההשקה התקיימה באירוע Meta Connect 2025, שנערך ב-17-18 בספטמבר בקליפורניה, והיא מסמנת נקודת מפנה בתחום המשקפיים החכמים, כאשר מטא מציגה לראשונה מסך AR (מציאות רבודה) מובנה בעדשה הימנית. צוקרברג תיאר זאת כ-"קטגוריה חדשה של משקפי AI", שבה הטכנולוגיה הופכת לחלק טבעי מהיום־יום, ולא רק לגאדג'ט נפרד. במקביל להשקה זו, מטא הציגה גם את דגם Ray-Ban Meta דור שני במחיר נמוך יותר של 379 דולר, עם שיפורים כמו סוללה כפולה (עד 8 שעות) וצילום וידאו ב־3K, וכן את משקפי Oakley Meta Vanguard לספורטאים, במחיר 499 דולר, שמיועדים לפעילויות אקסטרים כמו רכיבה על אופני הרים או סקי, עם סוללה של 9 שעות. דגמים אלה זמינים כבר עכשיו, בעוד שהדיספליי יגיע לחנויות בארה"ב ב-30 בספטמבר, עם תמיכה ראשונית בשווקים כמו בריטניה, צרפת ואיטליה.

המשקפיים החדשים מהווים שדרוג משמעותי לדגמי מטא ריי באן הקודמים, שהושקו ב-2023 והתמקדו בעיקר בצילום, נגינת מוזיקה ושיחות קוליות. כעת, עם המסך המובנה, מטא מתקרבת יותר לחזון של "בינה מלאכותית צמודה" - AI שמלווה את המשתמש בכל רגע נתון. ההשקה הגיעה בעיצומו של אירוע שנמשך יומיים, שבו צוקרברג הדגיש את המעבר ממטאוורס טהור לבינה מלאכותית אישית, עם השקעות של מיליארדים בפיתוח Llama 3 ומודלים מתקדמים. משתמשים ראשונים תיארו את החוויה כ-"מהפכנית", אם כי ציינו גם תקלות קלות בחיבור, כמו בעיות רשת שהופיעו במהלך הנאום המרכזי.

המסך הקסום: כל המידע שאתם צריכים - ישירות מול העיניים

המסך המובנה, בעל רזולוציה של 600x600 פיקסלים, מציג תוכן ישירות בעדשה הימנית מבלי להפריע לראייה הרגילה. הוא מופיע רק כשצריך ונעלם באופן אוטומטי. בין התכונות הבולטות: הודעות טקסט משירותי מטא כמו ווטסאפ ואינסטגרם, שיחות וידאו קצרות, ניווט בזמן אמת דרך מפות של גוגל או אפל, תוצאות חיפוש מידיות מהבינה המלאכותית Meta AI, וכתוביות חיות עם תרגום בזמן אמת לשפות שונות, כולל עברית. לדוגמה, במהלך שיחה עם דובר זר, המשקפיים יכולות להציג תרגום טקסטואלי חי על המסך, מה שהופך אותן לכלי שימושי לתיירים או אנשי עסקים בינלאומיים. בנוסף, הן תומכות בהצגת תצוגות תמונה ממוזערות, כמו תצוגה מקדימה של תמונות או סרטונים, מה שמאפשר למשתמש לבדוק תוכן מבלי להסיר את המשקפיים.

בנוסף, המשקפיים כוללות מצלמה מתקדמת של 12 מגה־פיקסל עם זום אופטי פי 3, המאפשרת צילום תמונות באיכות גבוהה ווידאו ב-3K (שדרוג מהדגמים הקודמים שהוגבלו ל-1080p), ושיתוף ישיר לרשתות החברתיות של מטא בלחיצת כפתור. הן תומכות גם בהפעלת מוזיקה מספוטיפיי או אפל מיוזיק, שיחות קוליות עם מערך מיקרופונים של 5-6 יחידות לשמע ברור (תלוי במקור), ואפילו שליטה בסמארטפון מרחוק, כמו שינוי שירים או קבלת התראות. משקל המשקפיים עומד על 69 גרם בלבד, מה שהופך אותן לנוחות לשימוש ממושך, והן זמינות גם למי שסובל מליקויי ראיה, עם עדשות של בין -4.00 עד +4.00, כולל עדשות Transitions Ruby שמשנות צבע באור השמש.