חברת מחזור הפסולת UBQ מקיבוץ צאלים גייסה 70 מיליון דולר
חברת UBQ Materials, שפיתחה טכנולוגיה להפיכת פסולת ביתית לחומר גלם מתקדם, השלימה גיוס של 70 מיליון דולר. הסיבוב הובל על ידי קרן Eden Global Partners ובהשתתפות משקיעים קודמים, בהם TPG Rise Climate, TPG Rise Fund II, Battery Ventures וקרן Catalyst Strategy M&G. הגיוס החדש מביא את סך ההשקעה בחברה בשנתיים האחרונות ל-240 מיליון דולר.
UBQ Materials מעבדת פסולת ביתית מעורבת, שחלקה לא ניתן למיחזור בדרכים קונבנציונליות, כולל שאריות מזון, פלסטיקים שונים, קרטון, נייר ואף חיתולים משומשים והופכת אותה לחומר תרמו-פלסטי ידידותי לסביבה. התוצר הסופי UBQ, משמש כתחליף לפלסטיקים קונבנציונלים העשויים מנפט. ניתן לייצר איתו שורה ארוכה של מוצרים שונים, כגון משטחים לוגיסטיים, שטיחונים ורכיבים לרכב, פנלים וצינורות לתעשיית הבניה, עמדות תצוגה בנקודות מכירה, אדניות, מגשים במסעדות, נעלים, פחי מיחזור, קולבי בגדים ועוד. כולם מיוצרים באופן בר קיימא מבלי להתפשר על איכות או עלויות.
לקוחותיה של UBQ כוללים חברות בהן פפסיקו, מרצדס בנץ ומקדונלדס, אשר משתמשות כבר היום בחומר כפתרון ידידותי לסביבה. החברה מעסיקה יותר ממאה עובדים ב-25 מדינות שונות, 50 מהם מועסקים באתר הייצור שלה בקיבוץ צאלים והשאר בארה"ב, אירופה ובמקומות נוספים בעולם. כספי ההשקעה יאפשרו ל-UBQ להאיץ את פעילות הפיתוח של מוצרים חדשים, להרחיב את הפריסה הבינלאומית ולעמוד בביקוש הגובר לחומרי גלם אקולוגיים בני-קיימא. החברה השלימה בימים אלו הקמתו של מפעל חדש בדרום הולנד, בעל כושר יצור של 80 אלף טון בשנה שיספק את חומר הגלם לתעשיית הפלסטיק ברחבי האירופה ושאר העולם. מתקנים נוספים צפויים לקום באירופה ובצפון אמריקה.
ג'ק (טאטו) ביכיו, מייסד משותף ומנכ"ל משותף של UBQ Materials: ״אנחנו שמחים שלקוחות מובילים בעולם ממשיכים לאמץ את UBQ כתחליף לפלסטיק במוצרים שלהם. ההשקעה החדשה תאפשר להרחיב את תחומי הפעילות שלנו ולהאיץ את הצמיחה תוך כדי קידום כלכלה מעגלית והפחתת השפעת הפסולת על הסביבה. אנחנו גאים בשותפות האסטרטגית עם EDEN אשר תחזק את התפתחות החברה."
- סבב A הורחב: סטראטאפ הפינטק יוטילה גייס 22 מיליון דולר
- אנלייט קיבלה 403 מיליון דולר למימון פרויקטים בארה"ב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דיוויד דווק, מנכ"ל Eden Global Partners: "אנחנו עוקבים מזה תקופה אחרי ההתפתחות של UBQ, מלאי הערכה להישגים של צוות החברה ומאמינים בכל ליבנו בטכנולוגיה הפורצת הדרך שפיתחה. ב-Eden אנחנו שותפים בחברות בעלות חזון הפועלות לעצב עתיד טוב יותר בתחומים בהן הן פועלות. UBQ היא חלוצה בתחומה עם כוח ויכולת להגדיר מחדש את תחום הקיימות בקנה מידה גלובלי. אנחנו מצפים לתמוך בצוות הניהול הבכיר של UBQ במהלך התרחבות החברה וביישום של הטכנולוגיה שכה תורמת לסביבה בנקודת זמן משמעותית לעתיד כדור הארץ."

המשקפיים של צוקרברג: לא קונים אותן בזול אבל הן ישנו את העולם
משקפי מטא ריי באן ב-799 דולר - עם AI מובנה וצמיד שקורא מחשבות. כל מה שצריך מהסמארטפון יהיה בצג המשקפיים מבלי להפריע לראייה; האם המשקפיים יחליפו את האייפון?
מטא (Meta), חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ, חושפת מוצר פורץ דרך: משקפי מטא ריי באן דיספליי, משקפי שמש חכמים ראשונים עם מסך מובנה, במחיר של 799 דולר, הכולל גם את צמיד השליטה Meta Neural Band. מדובר בצעד נוסף בחזון של מארק צוקרברג ליצירת ממשק ישיר בין המשתמש לבין הבינה המלאכותית של החברה, מבלי לפתוח טלפון או מחשב.
ההשקה התקיימה באירוע Meta Connect 2025, שנערך ב-17-18 בספטמבר בקליפורניה, והיא מסמנת נקודת מפנה בתחום המשקפיים החכמים, כאשר מטא מציגה לראשונה מסך AR (מציאות רבודה) מובנה בעדשה הימנית. צוקרברג תיאר זאת כ-"קטגוריה חדשה של משקפי AI", שבה הטכנולוגיה הופכת לחלק טבעי מהיום־יום, ולא רק לגאדג'ט נפרד. במקביל להשקה זו, מטא הציגה גם את דגם Ray-Ban Meta דור שני במחיר נמוך יותר של 379 דולר, עם שיפורים כמו סוללה כפולה (עד 8 שעות) וצילום וידאו ב־3K, וכן את משקפי Oakley Meta Vanguard לספורטאים, במחיר 499 דולר, שמיועדים לפעילויות אקסטרים כמו רכיבה על אופני הרים או סקי, עם סוללה של 9 שעות. דגמים אלה זמינים כבר עכשיו, בעוד שהדיספליי יגיע לחנויות בארה"ב ב-30 בספטמבר, עם תמיכה ראשונית בשווקים כמו בריטניה, צרפת ואיטליה.
המשקפיים החדשים מהווים שדרוג משמעותי לדגמי מטא ריי באן הקודמים, שהושקו ב-2023 והתמקדו בעיקר בצילום, נגינת מוזיקה ושיחות קוליות. כעת, עם המסך המובנה, מטא מתקרבת יותר לחזון של "בינה מלאכותית צמודה" - AI שמלווה את המשתמש בכל רגע נתון. ההשקה הגיעה בעיצומו של אירוע שנמשך יומיים, שבו צוקרברג הדגיש את המעבר ממטאוורס טהור לבינה מלאכותית אישית, עם השקעות של מיליארדים בפיתוח Llama 3 ומודלים מתקדמים. משתמשים ראשונים תיארו את החוויה כ-"מהפכנית", אם כי ציינו גם תקלות קלות בחיבור, כמו בעיות רשת שהופיעו במהלך הנאום המרכזי.
המסך הקסום: כל המידע שאתם צריכים - ישירות מול העיניים
המסך המובנה, בעל רזולוציה של 600x600 פיקסלים, מציג תוכן ישירות בעדשה הימנית מבלי להפריע לראייה הרגילה. הוא מופיע רק כשצריך ונעלם באופן אוטומטי. בין התכונות הבולטות: הודעות טקסט משירותי מטא כמו ווטסאפ ואינסטגרם, שיחות וידאו קצרות, ניווט בזמן אמת דרך מפות של גוגל או אפל, תוצאות חיפוש מידיות מהבינה המלאכותית Meta AI, וכתוביות חיות עם תרגום בזמן אמת לשפות שונות, כולל עברית. לדוגמה, במהלך שיחה עם דובר זר, המשקפיים יכולות להציג תרגום טקסטואלי חי על המסך, מה שהופך אותן לכלי שימושי לתיירים או אנשי עסקים בינלאומיים. בנוסף, הן תומכות בהצגת תצוגות תמונה ממוזערות, כמו תצוגה מקדימה של תמונות או סרטונים, מה שמאפשר למשתמש לבדוק תוכן מבלי להסיר את המשקפיים.
- מטא מהמרת על המשקפיים החכמים החדשים שלה
- מטא תשקיע לפחות 600 מיליארד דולר בתשתיות AI עד 2028
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, המשקפיים כוללות מצלמה מתקדמת של 12 מגה־פיקסל עם זום אופטי פי 3, המאפשרת צילום תמונות באיכות גבוהה ווידאו ב-3K (שדרוג מהדגמים הקודמים שהוגבלו ל-1080p), ושיתוף ישיר לרשתות החברתיות של מטא בלחיצת כפתור. הן תומכות גם בהפעלת מוזיקה מספוטיפיי או אפל מיוזיק, שיחות קוליות עם מערך מיקרופונים של 5-6 יחידות לשמע ברור (תלוי במקור), ואפילו שליטה בסמארטפון מרחוק, כמו שינוי שירים או קבלת התראות. משקל המשקפיים עומד על 69 גרם בלבד, מה שהופך אותן לנוחות לשימוש ממושך, והן זמינות גם למי שסובל מליקויי ראיה, עם עדשות של בין -4.00 עד +4.00, כולל עדשות Transitions Ruby שמשנות צבע באור השמש.