הייבוב
צילום: יחצ

שוק הגיוסים מתחמם: הייבוב גייסה לפי שווי של 2.7 מיליארד דולר- תנפיק?

החברה שוב מגייסת 150 מיליון דולר, שנה אחרי שגייסה את אותו סכום. החברה הגיעה להכנסות חוזרות שנתיות (ARR) של 100 מיליון דולר תוך 3 שנים ומצהירה: רוצה לרכוש חברות עם מוצרים משלימים"
נתנאל אריאל | (3)

שוק הגיוסים מתחמם, האם גם ההנפקות יגיעו? חברת ״היי-בוב״ (HiBob) מגייסת עוד 150 מיליון דולר, שנה אחרי שגייסה את אותו סכום. החברה גייסה מהקמתה 574 מיליון דולר.

בחברה שמעסיקה 800 עובדים יש לה 3,500 לקוחות הגיעה ל-100 מיליון דולר הכנסות חוזרות שנתיות (ARR), בפחות משלוש שנים. בחברה רוצים להשקיע במנועי צמיחה, להוסיף אפשרויות לפלטפורמת ניהול העובדים שלה ״בוב״, להיכנס לשווקים חדשים - וגם לבצע רכישות של חברות עם "מוצרים משלימים".

לדברי החברה, השינויים בעולם העבודה, מייצרים צורך בהשקעה של חברות מודרניות בטכנולוגיות HR שעוזרת לנהל את העובדים בתצורות שונות באופן גמיש. את הסבב הנוכחי הובילה פאראלון קפיטל (Farallon Capital) ביחד עם אלפא ווייב (Alpha Wave Global) ומשקיעים פנימיים.

רוני זהבי, מייסד משותף ומנכ״ל היי-בוב אומר בעקבות הגיוס: "סבב הגיוס הנוכחי התקיים בתקופה מאתגרת לתעשיית ההייטק בעולם כולו ובישראל בפרט לנוכח המציאות הפוליטית. קיימנו עשרות שיחות בחודשים האחרונים עם משקיעים ויועצים מהעולם שהביעו הערכה רבה על הנחישות שמגלה חלק מהחברה בישראל במאבקה בשינויי המשטר והרושם הרב מהמקום שלוקחות חברות ההייטק במאבק על צביונה הדמוקרטי של המדינה״.

 

"ענף ההייטק הוא הקטר של הכלכלה הישראלית. חברות ההייטק הישראלי הן המובילות בתחומן בעולם ומושג אומת הסטרטאפ (Start-up Nation) נולד בעמל רב, במשך עשרות שנים, על ידי עובדים מהטובים ביותר בעולם. כולי תקווה כי מדינת ישראל תחזור למסלולה ונמשיך לנצל את הכישרון הרב הקיים פה לאפיקים מועילים שיעשו את העולם למקום טוב יותר לכולנו. אני ציוני ופטריוט ישראלי ואאבק על צביונה של ישראל כמדינה דמוקרטית וליברלית כדי שנוכל להמשיך להצמיח כאן חברות מובילות בעולם גם בעשרות השנים הבאות.

  

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יאללה, מתחיל לחפש עבודה... (ל"ת)
    הייטקיסט 19/09/2023 15:34
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    כותרות מצחיקות עוד יותר מצחיק שלא אומרים את מחיר הגיוס (ל"ת)
    ברי 19/09/2023 14:18
    הגב לתגובה זו
  • שמעון דוידי 19/09/2023 16:16
    הגב לתגובה זו
    כתוב גם כמה גייסו וגם כמה שווי
דפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיותדפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיות

דפדפני ה-AI מצעידים אותנו לעבר אינטרנט שלא מיועד לבני אדם

הדפדפנים החדשים מבוססי בינה מלאכותית מבטיחים לבצע פעולות במקום המשתמש ולסכם עבורו את הרשת,  אבל בפועל הם עדיין איטיים, שוגים במשימות פשוטות ומאלצים את בוני האתרים לחשוב מחדש למי הם באמת מפתחים: לבני אדם או לרובוטים

רן קידר |
נושאים בכתבה AI אינטרנט

המירוץ על "הדפדפן הבא" כבר בעיצומו. חברות כמו OpenAI, פרפלקסיטי ואחרות מבטיחות לנו עולם חדש שייפתח בפנינו, כשבמקום גלישה וחיפוש, נוכל לקרוא מידע מסוכם ועדכני, אפילו מבלי ללחוץ על כפתור. דפדפני ה-AI מדברים על שיחה טבעית עם עוזר חכם, כך שבמקום לפתוח לשונית, להקליד בגוגל ולעבור על דפים, נוכל לכתוב הוראה חופשית וקלילה והדפדפן כבר יבצע עבורנו את כל העבודה. זה נשמע מעולה, אבל כל מי שהתנסה באחד משלל האפשרויות הקיימות יודע שהמוצרים עדיין בוסריים והם עדיין מתקשים במשימות בסיסיות. 

עם זאת, למרות שכרגע הם אינם תורמים לנו, המשתמשים האנושיים, ההשפעה שלהם מתחילה להתבטא ברחבי הרשת, ואתרים חדשים צריכים לקבל החלטות אסטרטגיות, ובראשם, האם האתר מיועד לגלישה או אנושית או שעדיף שיהיה מותאם לסוכני AI אוטונומיים.

דפדפני AI כמו אטלס של OpenAI או קומט (Comet) של פרפלקסיטי בנויים אחרת מדפדפנים קלאסיים כמו כרום, ספארי או פיירפוקס. במקום תיבת חיפוש שמובילה לרשימת תוצאות, נקודת הפתיחה היא צ'אט עם עוזר חכם: המשתמש כותב "סכם את כל הטאבים הפתוחים", "מצא לי את התנאים בחשבון האשראי הזה" או "הכן רשימת משימות מכל המיילים שלא קראתי", והדפדפן מנסה לבצע.

מאחורי הקלעים פועלים "סוכנים" (agents) שמבצעים פעולות ברשת בדומה למשתמש אנושי: גוללים, לוחצים על כפתורים, ממלאים טפסים ומעתיקים טקסטים בין לשוניות. הרעיון הוא לחסוך את הזפזופ הידני ולהפוך את הדפדפן לכלי עבודה שמבצע תהליכים מורכבים מקצה לקצה, למשל, להכין דו"ח חודשי, להשוות מחירי תוכנות SaaS או לבצע משימות בירוקרטיות, כמו מילוי טפסים ועוד. 

במקביל, גם השחקנים הוותיקים כמו גוגל, מיקרוסופט ומוזילה מוסיפים שכבות AI לתוך הדפדפנים הקיימים, מסיכומי עמודים ועד עוזרים בצד המסך, אבל משמרים את מודל הגלישה המסורתי שבו החיפוש הוא עדיין נקודת הכניסה המרכזית. לפי מחקרים פנימיים בתעשייה, רוב המשתמשים עדיין מרגישים בנוח יותר שה-AI משמש כתוספת לחיפוש, ולא כתחליף מלא.