אפל בראש: הסמארטפון הנמכר ביותר במחצית הראשונה של השנה - אייפון 14 פרו מקס
האייפון 14 פרו מקס, היה מכשיר הסמארטפון שנמכר הכי הרבה במחצית הראשונה של שנת 2023 השנה, כך על פי נתוני חברת המחקר אומדיה (Omdia). במה שמשקף שינוי בהרגלי הקנייה של הצרכנים לכיוון המכשירים הפרימיום בשוק והתרחקות מטלפונים בטווח המחירים הנמוך עד הבינוני .
על פי הדו"ח של אומדיה, 26.5 מיליון יחידות של מכשיר האייפון 14 פרו מקס של אפל נמכרו במהלך המחצית הראשונה, יותר מכל דגם אחר, וגבוה מ-21 מיליון מכשירי האיפון 14 Pro שנמכרו באותה תקופה. כמו כן, אפל הייתה אחראית לכל ארבעת הדגמים המובילים במכירות, כאשר האייפון 14 הגיע למקום השלישי עם 16.5 מיליון יחידות, והאייפון 13 נמכר ב-15.5 מיליון יחידות.
הדו"ח גם הצביע על שינוי בהעדפות הצרכנים שהראו נכונות רבה יותר לשלם פרמיה גבוהה עבור המכשירים היקרים ביותר של החברות. כך למשל, בשנה שעברה, האייפון 13 היה המכשיר הנמכר ביותר בשוק, מה שמצביע על כך שהצרכנים עדיין קנו מכשירי דגל אבל ברמתם הנמוכה-בינונית ולא בקצה העליון. מנגד, השנה, האייפון 14 Pro Max, היקר ביותר מבין הדגמים של ענקית הטכנולוגיה, תפס את ההובלה, והראה כי הצרכנים העדיפו את מכשירי הפרימיום על חשבון הדגמים הזולים יותר.
הגלקסי A14 של סמסונג היה הטלפון החמישי הנמכר ביותר במחצית הראשונה, עם מכירות של 12.4 מיליון יחידות. הדגם היקר ביותר של ענקית הטכנולוגיה הדרום קוריאנית ה-Galaxy S23 Ultra, היה לדגם השישי מתוך רשימת המכירות של הסמארטפונים, עם מכירות של 9.6 מיליון יחידות. מכשירים מיצרנים סיניים לא זכו לייצוג ברשימת עשרת הסמארטפונים הנמכרים ביותר במחצית הראשונה של השנה. ברקע, מחברי הדו"ח מציינים כי משלוחים של סמארטפונים סיניים ראו ירידות דו-ספרתיות משנת 2022 עקב צניחה בשוק הסמארטפונים בטווח המחירים הבינוני-נמוך.
- האייפון הדק ביותר בתולדות אפל מתקשה להמריא
- בנק אוף אמריקה: אפל תכפיל את הרווחים תוך 5 שנים בזכות ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
משקפי גוגל; קרדיט: יוטיובחוזרת לשוק: משקפי ה-AI החדשים של גוגל מכוונים גבוה
ענקית הטכנולוגיה מציגה חזון מחודש למשקפיים חכמים, שנים אחרי כישלון Google Glass. החברה מפתחת שתי קטגוריות של משקפי AI, בשיתוף עם שורת יצרניות משקפיים וטכנולוגיה, ומתכננת להיכנס לשוק תחרותי במיוחד מול מטא, סנאפ ואפל. הדגמות שנערכו בניו יורק מציגות מוצר
בשל בהרבה, שמחבר עיצוב יומיומי עם יכולות מציאות רבודה, עוזר חכם וממשק תוכנה רחב
במשך שנים גוגל נזהרה מלחזור לעולם המשקפיים החכמים, לאחר ש-Google Glass זכורים עד היום כאחת ההשקות המהוססות והבעייתיות בתולדות החברה. כעת היא שבה לזירה עם גישה מתונה ומדויקת הרבה יותר: שתי קטגוריות של משקפי AI, שמיועדות להגיע לשוק ב-2026: האחת עם תצוגה מלאה על העדשות, והאחרת מבוססת על אודיו בלבד. מדובר בניסיון להתמודד עם היתרון שצברה מטא, שהצליחה למכור מאות אלפי זוגות תחת המותגים ריי-באן ואוקלי, וכן להיערך למוצרים המתקרבים מצד אפל וסנאפ.
לדברי החברה, הדגמים החדשים מפותחים בשיתוף כמה שחקנים מוכרים: סמסונג, Warby Parker ו-Gentle Monster. אף שעדיין לא נחשפו עיצובים סופיים, גוגל מציינת כי מדובר בשיתוף פעולה הדוק שאמור לאפשר שילוב בין טכנולוגיה מתקדמת למראה יומיומי, כזה שאינו מסגיר את הכוח החישובי שמסתתר בתוכו. בחלק מהמקרים המשקפיים יסתמכו על הטלפון לצורך עיבוד, מה שמאפשר לשמור על משקל קל ועיצוב דק, בדומה לקו המצליח של מטא.
במהלך הדגמה שנערכה במשרדיה של גוגל בניו יורק, הוצגו זוגות שונים של משקפיים ניסיוניים, ובהם גם דגם מפותח יותר בשם Project Aura - פרויקט שמפותח ביחד עם Xreal. הוא פועל עצמאית על מערכת אנדרואיד XR, בדומה ל-גלקסי XR של סמסונג, אך נראה קרוב הרבה יותר למוצר לביש רגיל מאשר לאוזנייה מגושמת. Aura מספק שדה ראייה של 70 מעלות וכולל ממשק מוכר המבוסס על מעקב ידיים, אם כי עם מספר קטן יותר של מצלמות. כמו מערכות דומות, הוא דורש חיבור קבוע לסוללה חיצונית.
גוגל הציגה גם שני סוגי משקפיים עם תצוגה מובנית: דגם מונוקולרי, שבו מסך אחד מוטמע בעדשה הימנית, ודגם בינוקולרי שבו שתי עדשות מציגות מידע. שניהם תומכים בשכבות מציאות רבודה, כמו ניווט בגוגל מפות או השתתפות ב-Google Meet, אך הדגם הבינוקולרי מספק תצוגה רחבה בהרבה. בהדגמות אפשר היה לעבור בין תרגום סימולטני שמופיע על המסך לבין האזנה בלבד דרך הרמקולים הזעירים, ולבחור בכל רגע את רמת ה"נוכחות הדיגיטלית" הרצויה.
- כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?
- צים עולה 4.5%, טאואר יורדת 3%, המדדים במגמה מעורבת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השימוש בגוגל מפות היה אחד המקרים שבהם המסך שינה את חוויית השימוש לחלוטין. מעבר לחצים המתנופפים מעל הכביש, ניתן היה להנמיך את המבט ולקבל מפה מלאה של האזור, עם ציון מדויק של כיוון התנועה. גם צילום התמונות נהפך למעניין: לאחר צילום, ניתן היה לבקש מהמערכת לעבד את התמונה בעזרת מודל ה-Gemini Nano Banana Pro, ולהתבונן בגרסה המשופרת ישירות דרך העדשה, בלי לשלוף את הטלפון.

מיקרוסופט ו-OpenAI בלב פרשת רצח-התאבדות בקונטיקט
התביעה נגד החברות טוענת כי הצ'אטבוט עודד מחשבות פרנואידיות ודלוזיות של גבר בן 56, שהיה בעברו מנהל באתר יאהו, עד שרצח את אימו והתאבד
בארה"ב הוגשה תביעה חריגה נגד OpenAI ומיקרוסופט, לאחר שסטיין־אריק סולברג, בן 56 מקונטיקט, רצח את אמו, סוזן אדמס בת ה-83, ולאחר מכן התאבד. לטענת המשפחה, הבינה המלאכותית (GPT-4o) שימשה עבורו מקור לאישור מחשבות מסוכנות והעצימה את מצבו הנפשי עד שהוביל למעשים.
התביעה הוגשה בבית המשפט העליון של קליפורניה והיא הראשונה שמייחסת לצ'אטבוט תפקיד ישיר במעשה רצח, ולא רק בהידרדרות עצמית של משתמשים. עורכי הדין של המשפחה טוענים כי המקרה מהווה "כשל קטלני של מוצר מסוכן", שאמור היה להגיב אחרת כאשר משתמש מציג חשיבה פרנואידית, דלוזיות או מצוקה.
לפי כתב התביעה, הבן, שמתועד בעשרות סרטונים ביוטיוב כשהוא גולל את שיחותיו עם ChatGPT, קיבל מהצ'אטבוט "חיזוק שיטתי להזיות הפרנואידיות שלו". הבוט, כך נטען, שכנע אותו שאמו עוקבת אחריו, שחפצים בבית משמשים לריגול, ושאנשים סביבו הם "סוכנים"
הפועלים נגדו. לטענת המשפחה, ChatGPT לא ניסה להכווין אותו לעזרה מקצועית ואף "טען" בפניו כי הוא מודל בעל תודעה ושיש לו כוחות אלוהיים. המשפחה טוענת כי ChatGPT מעולם לא ניסה לנתק את השיחה, לא הביע דאגה למצבו ולא הפנה אותו לעזרה מקצועית, למרות שהשיחות כללו סימני
מצוקה בולטים.
הטענה המרכזית: מודל GPT-4o הפך ל-"רגשי מדי"
התביעה מתמקדת במיוחד בגרסת GPT-4o שהושקה במאי 2024. לטענת עורכי הדין, הגרסה עוצבה באופן רגשני וחברי מדי, מתוך מטרה לייצר אינטראקציות טבעיות הדומות לשיחה אנושית. אך לפי הטענה,
מאפיינים אלו פגעו במנגנוני הבטיחות: המודל הונחה לא לאתגר אמונות שגויות, המשיך שיחה גם כשהתוכן נעשה מסוכן, ומנגנוני זיהוי מצוקה הוחלשו לאחר תהליך בדיקות קצר בהרבה מהמקובל. המשפחה טוענת כי השילוב בין "אישיות" סלחנית ורגשית לבין הנטייה לאשר דבריו של המשתמש הפך
את הכלי למסוכן במיוחד לאנשים פגיעים.
- רדיט, לא הניו יורק טיימס: המקורות האמיתיים שמזינים את ChatGPT
- openAI נלחמת על הבכורה ומכריזה על "קוד אדום" לשיפור ChatGPT
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
OpenAI מסרה כי מדובר במקרה "כואב וטרגי" וכי תבצע בדיקה, אך לא הודתה בקיום בעיה מבנית במערכת. החברה ציינה כי היא משפרת באופן רציף את יכולות האיתור של מצבי מצוקה, מפנה משתמשים לקווי סיוע ומחזקת מגנוני בטיחות
בדור החדש של המודלים. מיקרוסופט, שותפה אסטרטגית של OpenAI, טרם הגיבה.
