אייפון 14
צילום: אפל

אפל בראש: הסמארטפון הנמכר ביותר במחצית הראשונה של השנה - אייפון 14 פרו מקס

על פי נתוני חברת המחקר אומדיה דגמי האייפון 14 של אפל היו לדגמים הנמכרים ביותר מאז תחילת השנה, כאשר צרכנים העדיפו את דגמי הפרמיום על חשבון הדגמים הזולים יותר; 26.5 מיליון יחידות של מכשיר אייפון 14 פרו מקס נמכרו במחצית הראשונה של 2023
איתן גרסטנפלד |

האייפון 14 פרו מקס, היה מכשיר הסמארטפון שנמכר הכי הרבה במחצית הראשונה של שנת 2023 השנה, כך על פי נתוני חברת המחקר אומדיה (Omdia). במה שמשקף שינוי בהרגלי הקנייה של הצרכנים לכיוון המכשירים הפרימיום בשוק והתרחקות מטלפונים בטווח המחירים הנמוך עד הבינוני .

על פי הדו"ח של אומדיה, 26.5 מיליון יחידות של מכשיר האייפון 14 פרו מקס של אפל נמכרו במהלך המחצית הראשונה, יותר מכל דגם אחר, וגבוה מ-21 מיליון מכשירי האיפון 14 Pro שנמכרו באותה תקופה. כמו כן, אפל הייתה אחראית לכל ארבעת הדגמים המובילים במכירות, כאשר האייפון 14 הגיע למקום השלישי עם 16.5 מיליון יחידות, והאייפון 13 נמכר ב-15.5 מיליון יחידות.

הדו"ח גם הצביע על שינוי בהעדפות הצרכנים שהראו נכונות רבה יותר לשלם פרמיה גבוהה עבור המכשירים היקרים ביותר של החברות. כך למשל, בשנה שעברה, האייפון 13 היה המכשיר הנמכר ביותר בשוק, מה שמצביע על כך שהצרכנים עדיין קנו מכשירי דגל אבל ברמתם הנמוכה-בינונית ולא בקצה העליון. מנגד, השנה, האייפון 14 Pro Max, היקר ביותר מבין הדגמים של ענקית הטכנולוגיה, תפס את ההובלה, והראה כי הצרכנים העדיפו את מכשירי הפרימיום על חשבון הדגמים הזולים יותר.

הגלקסי A14 של סמסונג היה הטלפון החמישי הנמכר ביותר במחצית הראשונה, עם מכירות של 12.4 מיליון יחידות. הדגם היקר ביותר של ענקית הטכנולוגיה הדרום קוריאנית ה-Galaxy S23 Ultra, היה לדגם השישי מתוך רשימת המכירות של הסמארטפונים, עם מכירות של 9.6 מיליון יחידות. מכשירים מיצרנים סיניים לא זכו לייצוג ברשימת עשרת הסמארטפונים הנמכרים ביותר במחצית הראשונה של השנה.  ברקע, מחברי הדו"ח מציינים כי משלוחים של סמארטפונים סיניים ראו ירידות דו-ספרתיות משנת 2022 עקב צניחה בשוק הסמארטפונים בטווח המחירים הבינוני-נמוך.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו של qwen, מתוך האתרלוגו של qwen, מתוך האתר

עליבאבא מאותתת ל־OpenAI: אפליקציית Qwen נפתחת בסערה עם יותר מ־10 מיליון הורדות בשבוע

ענקית הטכנולוגיה הסינית מציגה כניסה מרשימה לזירת הבינה המלאכותית עם Qwen, אפליקציה רב־תחומית לשוק המקומי והבינלאומי, ומאותתת על כיוון אסטרטגי חדש

הדס ברטל |


עליבאבא, מהחברות הגדולות והמשפיעות ביותר בסין, נערכת לכניסה מלאה לעידן הבינה המלאכותית עם אפליקציית Qwen, אפליקציה חדשה־ישנה שהושקה מחדש השבוע והצליחה לרשום למעלה מ־10 מיליון הורדות בתוך שבעה ימים בלבד. מדובר בהישג בולט בשוק דינמי ותחרותי, שבו ענקיות כמו OpenAI, גוגל ומטא קובעות את הקצב, אם כי בסין עצמה שירותים אלה מוגבלים או חסומים לגמרי.

במילים אחרות, עליבאבא בונה לעצמה פלטפורמה עצמאית, מקומית אך בעלת שאיפות גלובליות. כאשר Qwen מיועדת להיות אפליקציית AI שתוכל לשמש בעתיד לא רק כעוזר אישי חכם, אלא גם כנקודת כניסה לשירותים המרכזיים של הקבוצה, לרבות קניות אונליין, מפות, בריאות, לימודים ועוד.

שילוב שירותים תחת ממשק אחיד

המהלך של עליבאבא כולל לא רק את השקת Qwen אלא גם מיתוג מחדש ואיחוד של כמה אפליקציות קיימות תחת שם אחד. מדובר באסטרטגיה של קונסולידציה טכנולוגית שמטרתה להפוך את Qwen למערכת הפעלה קטנה לעולם השירותים של עליבאבא. במקום להתפזר בין עשרות אפליקציות, המשתמש יקבל גישה מרוכזת לכלים אישיים ומקצועיים, עם תיווך של בינה מלאכותית.

לפי החברה, השירותים שייכנסו בהדרגה לאפליקציה כוללים כלי פרודוקטיביות, משלוחי אוכל, חיפוש מבוסס מיקום, שירותי נסיעות, תמיכה לימודית, הדרכה בריאותית וכמובן – פלטפורמות הסחר המקוונות של הקבוצה, בראשן טאו-באו.

בכך, עליבאבא שואפת לשלב את היכולות של מודלי שפה מתקדמים עם תשתית רחבה של שירותים קיימים, כדי ליצור ממשק שמבין את המשתמש וגם יודע לפעול בשמו.

Blast Security - קרדיט: אלירן שרעביBlast Security - קרדיט: אלירן שרעבי

גיוס 10 מיליון דולר ל Blast Security - המטרה: ענן מוגן כברירת מחדל

החברה, שהוקמה על ידי יוצאי Solebit שנמכרה ל-Mimecast ב-100 מיליון דולר, יוצאת מהסטלף עם גיוס סיד של 10 מיליון דולר בהובלת הקרנות 10D ו-MizMaa. הפלטפורמה שבנתה בונה ״מעקות הגנה״ מונעי סיכון מעל שירותי הענן של AWS, Azure ו-GCP, ומדווחת על ירידה של יותר מ-90% בהיקף ההתראות בענן אצל לקוחות גלובליים

ליאור דנקנר |

סטארטאפ הסייבר הישראלי Blast Security יוצא לאור עם גיוס סיד של 10 מיליון דולר. הגיוס נועד בין היתר להרחבת הצוות להאצת הפיתוח של פלטפורמת הגנת ענן מונעת - שנועדה לשנות את נקודת המוצא של אבטחת ענן: פחות מרדף אינסופי אחרי התראות, יותר מניעה של מצבי סיכון עוד לפני שהם מתרחשים. הפתרון משתלב עם יכולות האבטחה המובנות של ספקיות הענן, ומנסה לאחד אותן לשכבת הגנה אחת, אוטומטית ומנוהלת. לפי החברה, כבר היום הטכנולוגיה שלה מותקנת בארגונים גלובליים ומציגה ירידה של למעלה מ-90% בנפח ההתראות.


הבעיה: רעש התראות בענן והגבול של פתרונות ההגנה הקיימים

בשנים האחרונות רוב הארגונים הגדולים עברו לפלטפורמות הגנת ענן מקיפות - שזה בעצם מערכות שמרכזות במקום אחד ניהול תצורה, זיהוי חולשות, הרשאות, תאימות רגולטורית ועוד. הכלים האלה נותנים ראייה רחבה על מה שקורה בענן, אבל בעיה אחת נשארת: כמו עצומה של התראות - או במילים אחרות, מרוב התראות לא רואים את היער.

המצב הקיים הוא שגם אחרי הטמעת הפתרונות המתקדמים, צוותי האבטחה מוצאים את עצמם מנהלים אינסוף רשימות של בעיות: שירותים פתוחים לאינטרנט, הרשאות רחבות מדי, נתונים רגישים שנמצאים במיקום לא נכון ועוד. הרבה מהעבודה נשארת תגובתית, כלומר לטפל במשהו אחרי שהוא התגלה, ולעתים אפילו אחרי שכבר נוצל - במקום לוודא מראש שמצבים מסוימים פשוט לא יכולים לקרות.

בלאסט סקיוריטי מנסים להיכנס בדיוק לנקודה הזאת. במקום עוד שכבת ניתוח על גבי התראות, החברה מבקשת לצמצם את ״שטח החשיפה״ בענן מלכתחילה. הרעיון הוא לבנות לארגון סט של מעקות הגנה, חוקים קבועים שמונעים מראש פעולות מסוכנות, ולהטמיע אותם ישירות בכלי הניהול המובנים של ספקיות הענן. על ידי כך, חלק גדול מהטעויות פשוט נחסם, עוד לפני שהיה הופך לאירוע או להתראה על המסך.

איך המוצר עובד בפועל: מעקרונות אבטחה לקוד בענן

הפלטפורמה של בלאסט מתחברת לחשבונות הענן של הארגון, ב-AWS, Azure, GCP וגם בסביבות Kubernetes וצינורות הפיתוח (CI/CD). היא בונה תמונה של המשאבים, הזהויות, הנתונים ותנועת הרשת, ומבינה איך המערכות השונות קשורות זו לזו.