אפל בראש: הסמארטפון הנמכר ביותר במחצית הראשונה של השנה - אייפון 14 פרו מקס
האייפון 14 פרו מקס, היה מכשיר הסמארטפון שנמכר הכי הרבה במחצית הראשונה של שנת 2023 השנה, כך על פי נתוני חברת המחקר אומדיה (Omdia). במה שמשקף שינוי בהרגלי הקנייה של הצרכנים לכיוון המכשירים הפרימיום בשוק והתרחקות מטלפונים בטווח המחירים הנמוך עד הבינוני .
על פי הדו"ח של אומדיה, 26.5 מיליון יחידות של מכשיר האייפון 14 פרו מקס של אפל נמכרו במהלך המחצית הראשונה, יותר מכל דגם אחר, וגבוה מ-21 מיליון מכשירי האיפון 14 Pro שנמכרו באותה תקופה. כמו כן, אפל הייתה אחראית לכל ארבעת הדגמים המובילים במכירות, כאשר האייפון 14 הגיע למקום השלישי עם 16.5 מיליון יחידות, והאייפון 13 נמכר ב-15.5 מיליון יחידות.
הדו"ח גם הצביע על שינוי בהעדפות הצרכנים שהראו נכונות רבה יותר לשלם פרמיה גבוהה עבור המכשירים היקרים ביותר של החברות. כך למשל, בשנה שעברה, האייפון 13 היה המכשיר הנמכר ביותר בשוק, מה שמצביע על כך שהצרכנים עדיין קנו מכשירי דגל אבל ברמתם הנמוכה-בינונית ולא בקצה העליון. מנגד, השנה, האייפון 14 Pro Max, היקר ביותר מבין הדגמים של ענקית הטכנולוגיה, תפס את ההובלה, והראה כי הצרכנים העדיפו את מכשירי הפרימיום על חשבון הדגמים הזולים יותר.
הגלקסי A14 של סמסונג היה הטלפון החמישי הנמכר ביותר במחצית הראשונה, עם מכירות של 12.4 מיליון יחידות. הדגם היקר ביותר של ענקית הטכנולוגיה הדרום קוריאנית ה-Galaxy S23 Ultra, היה לדגם השישי מתוך רשימת המכירות של הסמארטפונים, עם מכירות של 9.6 מיליון יחידות. מכשירים מיצרנים סיניים לא זכו לייצוג ברשימת עשרת הסמארטפונים הנמכרים ביותר במחצית הראשונה של השנה. ברקע, מחברי הדו"ח מציינים כי משלוחים של סמארטפונים סיניים ראו ירידות דו-ספרתיות משנת 2022 עקב צניחה בשוק הסמארטפונים בטווח המחירים הבינוני-נמוך.
- אפל במבחן: תחשוף בספטמבר את האייפון 17 ועדכוני הבינה המלאכותית
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

אייפון 17 - מצלמה ברמה גבוהה, טעינה משופרת; ומה המחיר
לקראת ההשקה מחר של אייפון 17 - איך אמור להיראות המכשיר ועל השקות נוספות שיהיו מחר
ערב ההשקה הרשמית, דליפות ממקורות מהימנים מציגות כיצד תיראה סדרת iPhone 17. השינוי הבולט: אפל מפסיקה להבדיל בין דגמים בסיסיים לדגמי Pro בכל הקשור לתצוגות. כל הסדרה, כולל הדגם הבסיסי, תגיע עם מסכי OLED בקצב רענון של 120Hz – טכנולוגיית ProMotion שהייתה עד כה מוגבלת לדגמי הפרימיום.
הדגמים הזולים לא יקבלו את טכנולוגיית LTPO המאפשרת שינוי דינמי של קצב הרענון מ־1Hz עד 120Hz לחיסכון בסוללה – יתרון שיישאר לדגמי Pro. עם זאת, המעבר מ־60Hz ל־120Hz קבועים צפוי לשפר את חוויית השימוש היומיומית.
גדלי המסכים משתנים: 6.1 אינץ' בבסיסי, 6.3 אינץ' ב־Pro (במקום 6.1), 6.6–6.7 אינץ' ב־Air החדש, ו־6.9 אינץ' ב־Pro Max. בנוסף, אפל מציגה ציפוי אנטי־רפלקטיבי שמיועד לשפר את הראות בשמש ישירה ולהפחית טביעות אצבעות, לצד עמידות מוגברת לשריטות. בנוסף, הסדרה תושק במבחר צבעים: סגול כהה, ירוק יער, כחול מטאלי כהה, וכן ורוד, תכלת וצהוב בהיר. הצבעים פותחו בטכנולוגיה שמיועדת לצמצם דהייה בחשיפה לאור השמש.
המהלך מגיע לאחר ירידה במכירות הדגמים הבסיסיים. לפי IDC, בזמן שהשוק צמח ב־6%, מכירות האייפונים הזולים ירדו. סמסונג וגוגל כבר מציעות קצבי רענון גבוהים במכשיריהן, ואפל מתאימה את עצמה לשוק.
iPhone 17 Air – במקום Plus
בעקבות חוסר הצלחה של דגמי Plus (פחות מ־5% מהמכירות), אפל מחליפה את הקו ומציגה את iPhone 17 Air – מכשיר דק במיוחד בעובי של 5.5–6 מ"מ ובמשקל 145 גרם. לשם השוואה, iPhone 14 Pro Max שוקל 240 גרם. מדובר במהלך המזכיר את ה־MacBook Air, כאשר ההעדפה היא לניידות על פני תכונות נוספות.

רד אקסס הישראלית מגייסת 17 מיליון דולר
חברת הסייבר, שפיתחה פלטפורמת אבטחה נטולת סוכנים, מתרחבת לארה"ב ומקבלת גב ממשקיעים בינלאומיים דוגמת Norwest ו-SentinelOne
חברת רד אקסס הודיעה על סבב גיוס A בהיקף של 17 מיליון דולר, בהובלת קרן ההון סיכון האמריקאית Norwest Venture Partners ובהשתתפות אלרון ונצ'רס, Ten Eleven Ventures, S Ventures של סנטינל וואן ו-Singtel Innov8 Ventures. עבור אלרון ונצ'רס, מדובר בהשקעת המשך, לאחר שהובילה את השקעת הסיד של החברה. ההשקעה הנוכחית תשמש להרחבת הפעילות בארצות הברית, גיוס עובדים בתחומי המו"פ, ההנדסה, המכירות והשיווק, וכן להאצת פיתוח הפלטפורמה. במקביל, החברה הודיעה על מינוי דאגלאס ברוקט ליו"ר פעיל ועל הצטרפותו של ד"ר דרור נחומי, שותף כללי ב-Norwest, כחבר דירקטוריון.
רד אקסס הוקמה על ידי דור צבי (מנכ"ל) וטל דרעי (CTO), בוגרי יחידות טכנולוגיות בצה"ל והיא פיתחה פלטפורמת SaaS בתחום שירותי אבטחת קצה (SSE) המאפשרת הגנה אחודה לדפדפנים, יישומים ושירותי ענן, ללא צורך בהתקנת סוכנים וללא שינוי ארכיטקטורה קיימת. הפתרון פועל ברמת ה-Session ומאפשר לארגונים לאבטח פעילות גלישה, שימוש ב-SaaS וכלי GenAI, גם במכשירים לא מנוהלים וברשתות לא מהימנות.
למרות ההתלהבות הגוברת בשוק סביב פתרונות שירותי אבטחת קצה (SSE), בפועל אימוץ רחב עדיין לא התרחש. מחקרים מצביעים על כך ש-79% מהארגונים מתכננים לאמץ SSE בשנתיים הקרובות, אך רבים מתקשים לעבור מהצהרות ליישום ממשי עקב מורכבות תפעולית, עלויות גבוהות וחוסר בהירות לגבי נקודת ההתחלה. במקביל 71% מהארגונים פועלים כיום במודלים היברידיים , מה שמגביר את הצורך בפתרונות פשוטים שיכולים לאבטח פעילות גלישה ויישומי SaaS, מבלי להיכנס לפרויקטי ענק של שינוי תשתיות וללא תלות בצוותי IT מרובים.
עד כה עמדו בפני הארגונים שתי חלופות בלבד: פתרון SSE שמחייב הגירה מלאה של הרשת או שימוש בדפדפן ארגוני (Enterprise Browser) המאבטח את עצמו בלבד.
הארגונים זקוקים ליתרונות של שניהם, אך ללא עלויות העתק או התפשרויות תפעוליות, הכוללות הוספת כלים רבים, המנותקים זה מזה. כאן נכנסת הפלטפורמה של רד אקסס, שמספקת את כלל שירותי האבטחה הנדרשים, וגם משתלבת ישירות בסביבות קיימות כגון חומות אש, מבלי לפרק או להחליף
מערכות קיימות, ובכך מאפשרת הרחבת האבטחה מעבר לגבולות הארגון.
- אלרון עם אקזיט שלישי בשנה: "חלק מהאסטרטגיה החדשה"
- אלרון מסכמת את 2024 עם 3 מימושים ודיבידנד בהיקף 8.8 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"בעוד התעשייה מדברת על עתיד שאפתני, רוב הארגונים נאבקים בבעיות יומיומיות דחופות עם צוותים מצומצמים ולוחות זמנים צפופים וקושי בניהול סדרי עדיפויות ," אומר דור צבי, מנכ"ל ומייסד-שותף של רד אקסס." עתיד ה־SSE ממשיך להתפתח, אולם עבור ארגונים רבים העדיפות היא מציאת דרך ברורה ומיידית לאבטחה חזקה ופשוטה, הדורשת שינויים ארכיטקטוניים מינימליים בלבד. החזון שלנו פשוט, אבטחה חזקה ומקיפה, עם פריסה מהירה ואינטגרציה
חלקה, המותאמת לאופן שבו עובדים כיום.