זו הסיבה שמניית טבע ביצעה סיבוב פרסה וסגרה בעליות
עד לשעה 15:30 נסחרה מניית טבע -0.21% ביציבות אבל פתיחת המסחר בוול סטריט הזניקה את המניה לעליות של עד 4.5% במסחר בת"א ולבסוף סגרה המניה בעלייה של 1.8%. הסיבה לתנודה מעלה ככל הנראה קשורה לדו"חות המקדמיים שפרסמה חברת הגנריקה ENDO (סימול: ENDP) ובעיקר לעובדה כי החברה אישרה את תחזיותיה השנתיות ואף עדכנה את תחזית הרווח המתואם וה-EBITDA לקצה העליון של טווח התחזיות. מניית ENDO מזנקת כעת 10% בוול סטריט במחזור ער.
מי זאת ENDO? חברת הגנריקה שמושבה בדבלין נכנסה לסחרור לאחר שבמהלך כשנתיים מאז 2013 ביצעה 11 רכישות בסכום מצטבר של 12.8 מיליארד דולר והעמיסה על עצמה חוב של 8.5 מיליארד דולר. שחיקת המחירים בענף הגנריקה שהגיעה מיד לאחר מכן הביאה את החברה לחתוך את התחזיות וכך ביום אחד בתחילת מאי 2016 התרסקה המניה ב-40% ומשם המשיכה ואיבדה עוד עשרות אחוזים כאשר לאחרונה נסחרה החברה בשפל אחרי שבדומה לטבע איבדה כ-60% מתחילת השנה. ENDO תפרסם את דו"חותיה לרבעון השלישי ב-9 בנובמבר כאשר היום פרסם החברה דו"חות מקדמיים.
- 11.משה 31/10/2017 07:39הגב לתגובה זווכל מה שכתוב למעלה זה חרטא של אנליסטים שההבנה שלהם בשוק ההון זה כמו לשלוח לוטו
- 10.וכן לטאואר כן אלוני חץ. פרוטרום תמתינו לירידה ל 26 אלף (ל"ת)קובי 31/10/2017 07:01הגב לתגובה זו
- 9.לא טעיתי שאמרתי לא לטבע.לא לבזק לא לכיל לא לאל על (ל"ת)קובי 31/10/2017 07:00הגב לתגובה זו
- שקרן 04/11/2017 11:22הגב לתגובה זועלוב
- 8.יהודה55 31/10/2017 06:49הגב לתגובה זומה ענין שמיטה להר סיני
- 7.הסיבה האמיתית כנראה לעליות היא המנהל החדש שולץ (ל"ת)שמטוב 31/10/2017 02:08הגב לתגובה זו
- 6.להמתין לפחות 2-3 רבעונים (ל"ת)שישקו 30/10/2017 20:47הגב לתגובה זו
- 5.אסא 7 באר שבע (ל"ת)אמר הנרי 30/10/2017 17:49הגב לתגובה זו
- 4.דן 30/10/2017 17:26הגב לתגובה זואם אישה מרוויחה פחות מגבר על אותה עבודה בדיוק, איך זה שגברים מוצאים עבודה בכלל? למה מעסיקים גברים אם אישה תעשה אותה עבודה בפחות שכר? ולמה פמיניסטיות שוכחות לציין שכל אישה מקבלת חצי נקודת זיכוי במס הכנסה יותר מגבר? שגבר מחכה לקצבת זקנה וקרן פנסיה עד גיל 67?
- הצלף 31/10/2017 08:15הגב לתגובה זוחומר למחשבה...
- 3.טבע תרד יש מישהו בשורט חזק על טבע (ל"ת)דור 30/10/2017 17:19הגב לתגובה זו
- בלונג גבר .... כרגע במחיר איסוף 13.5$ (ל"ת)הצלף 31/10/2017 08:13הגב לתגובה זו
- שקרן 04/11/2017 11:23ישר לבית שימוש
- 2.ומה הסיבה שהיא התמתנה (ל"ת)שי 30/10/2017 17:12הגב לתגובה זו
- 1.מניה אחת עולה וממנה להסיק למניה אחרת היא פשוט בדיחה (ל"ת)בדיחה 30/10/2017 16:44הגב לתגובה זו

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
