יום קשה בשוק האג"ח הממשלתי - ה'שחרים נפלו עד 1.7%

 |  (33)
ירידות חדות, צילום: Getty images Israel
שוק האג"ח בת"א נסחר היום תחת לחץ כבד של מכירות, זאת לאחר המפולת שנרשמה בשוק האג"ח האמריקני ביום שישי לאחר פרסום נתון התעסוקה שניפץ את כל התחזיות - ועורר ספקולציות לגבי העלאת ריבית מתקרבת. מדד האג"ח הכללי בת"א נופל כעת 0.5% בהובלת האפיק הממשתי.
אג"ח ממשלתי שקלי 0324 -0.16% ממשלתי שקלי 115.73 -0.16% ממשלתי שקלי 0324 סגירה:115.92 פתיחה:115.92 גבוה:115.92 נמוך:115.7 מחזור:44,422,333 לעמוד ציטוט נתוני אג"ח גרפים ביצועים ריביות כתבות נוספות בנושא:  שהינו האג"ח המקביל לאג"ח ל-10 שנים בארה"ב נפל כעת 0.8% לתשואה של 1.78%. האג"ח הממשלתי הארוך יותר (0142) נפל 1.7%. בשוק הקונצרני, מדד תל בונד 60 +0.24% מדד תל בונד 338.45 +0.24% מדד תל בונד 60 בסיס:337.63 פתיחה:337.61 גבוה:338.47 נמוך:337.6 תמורה:80,577,426 לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים כתבות נוספות בנושא:  נחתך 0.35%. 
בזמן שתחזיות הכלכלנים היו לתוספת של 240 אלף משרות בפברואר, בפועל הנתון אתמול הראה תוספת של 295 אלף משרות. בתוך כך, שיעור האבטלה ירד מ-5.7% לשפל של 5.5% בלבד (שפל של יותר מ-6.5 שנים!). מדובר בחודש ה-12 ברציפות שכלכלת ארה"ב מייצרת מעל 200 אלף משרות והנתון החזק של פברואר מגיע לאחר שבחודשים נובמבר עד ינואר נוספו מעל מיליון משרות חדשות - רצף החודשים החזק ביותר מאז 1997.
עם נתונים כאלה, קל להבין למה בוול סטריט מתחילים להיערך להעלאת ריבית ראשונה כבר ביוני הקרוב - והתגובה בשוק האג"ח הייתה עוצמתית. "זה היה מכוער, ראינו דם", כך אמר אחד הסוחרים לוול סטריט ג'ורנל לגבי התנהלות המסחר אתמול בשוק האג"ח. ועדיין, לפני נתונים של CME, הסיכוי להעלאת ריבית ביוני הקרוב עומד על 22% בלבד (לעומת 16% ביום ה' האחרון). הסיכוי להעלאת ריבית בספטמבר עומד על 64% (לעומת 51% יום קודם). ייתכן שהגורם הממתן בכל הקשור להעלאת ריבית ביוני הוא חולשה מסוימת בנתון השכר לשעה (עלייה של 0.1% בלבד).
וזו הייתה ממש מפולת בשוק האג"ח בארה"ב - היום הגרוע ביותר מאז 2013. התשואה ל-10 שנים בארה"ב קפצה ל-2.256%, הרמה הגבוהה ביותר מאז סוף דצמבר.
מהצד השני, בשל הצפי להלעאת ריבית בארה"ב הדולר רשם ראלי בשלב הרציף ביום ו' מול השקל וסגר ברמה של 4.01 שקלים. מחר צפוי להיות מסחר ער באופציות על הדולר.
הלחץ בשוק האג"ח, מגיעדווקא אחרי גיוסי ענק בקרנות. בשבוע של סוף פברואר נרשמו גיוסים של 2.7 מיליארד שקלים בקרנות הנאמנות, בעיקר לקרנות שמשקיעות באג"ח כללי ובאג"ח מדינה. כלומר הציבור מושקע חזק באג"חים, ומחר עלול לראות הפסדים בתיקים.
התאריך הקריטי: כעת העיניים נשואות ל-17-18 במארס, אז יפגשו ראשי הפד' לישיבת השוק הפתוח שבסופה יפורסם עדכון הריבית. הסוחרים דרוכים לקראת ההודעה המצורפת לעדכון הריבית, בכדי לראות האם עדיין תתנוסס שם המילה "סבלנות" בכל הקשור להעלאת הריבית. שכן אחרי נתון התעסוקה האחרון, קשה להבין למה ארה"ב עדיין בריבית 0%.
תגובות לכתבה(33):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 24.
    יום קשה
    המקצוען 08/03/2015 22:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אכן יום קשה לאתר ביזפורטלשכל הניתוחים שלו לא עומדים במבחןהמציאות
    סגור
  • 23.
    היום יש פקדונות שיותר רווחיים מאג"ח ממשלתי. זה הגיוני?
    דודו 08/03/2015 21:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנק ירושלים נותן תשואה יותר טובה באג"ח ממשלתי. זה נראה לכם הגיוני?
    סגור
  • 22.
    מי שמוכר אגח מדינה מפסיד
    רחלי 08/03/2015 19:01
    הגב לתגובה זו
    0 4
    מי שמוכר אגח מדינה יפסיד בסופו של דבר הכסף מהשקליות יגיע לאגח מדינה אין שום קשר בין הריבית בישראל לריבית בארהב ואין כוונה בזמן הקרוב להעלות הריבית בישראל תמתינו עם האגח ותרוויחו
    סגור
  • נגמר לאגח השקלי הבשר אין להם עוד הרבה לעלות
    משה ראשל"צ 08/03/2015 19:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו עובדה והיא אפשר להתעלם ממנה
    סגור
  • 21.
    ממש צהובון
    אייל 08/03/2015 17:00
    הגב לתגובה זו
    1 1
    למה צריך להשתמש במושגים בומבסטיים כמו : נופל, נחתך, מפולת ועוד סופרלטיביים שמתאימים לתאטרון ולא לכתבה באתר כלכלי יומי. ואחרי זה מתפלאים למה הציבור לא מבין מה רוצים ממנו. תתחילו להיות יותר רציניים בלי תאטרליות שמורידה את הרצינות במה שאתם כותבים.
    סגור
  • בזמן האחרון ביזפורטל מגזימים בכותרות הבומבסטיות
    משה ראשל"צ 08/03/2015 19:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מערכת ביזפורטל קחו לתשומת לבכם
    סגור
  • 20.
    בייבי בומרס פורשים
    איל 08/03/2015 10:53
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מי החליט שכל המשרות החדשות בארה"ב הן באמת חדשות? אין לי ספק שחלק מהן הם פשוט בייבי בומרס שפורשים לגמלאות ומפנים משרות קיימות לאנשים אחרים. לא הגיוני??
    סגור
  • 19.
    בורסה מורסה
    אורי 08/03/2015 08:47
    הגב לתגובה זו
    4 0
    איזה גיבוב של שטויות.. הרי בשבועות האחרונים האגחים רק יורדים כאן והקדימו בהרבה את הירידות בניו יורק . אבל האתר הזה כמו אחרים תמיד שמח להכניס אוירת סוף עונה לשוק .
    סגור
  • 18.
    לא למכור אגח ממשלתי. (ל"ת)
    אלי 08/03/2015 07:41
    הגב לתגובה זו
    8 8
    סגור
  • 17.
    ל-11 קנה מנית הפועלים היא גם בשפל של 25% משיאה
    יעקב 07/03/2015 23:48
    הגב לתגובה זו
    4 0
    והעלאת ריבית טובה לבנקים כי בנק ישראל יאלץ למתן הורדת ריביות ,כשהדולר עולה האינפלציה עולה וכך ימתן בנק ישראל העלאת הריבית שממנה ירויחו הבנקים אגב ביום שלשי בנק הפועלים יפרסם דוחותיו
    סגור
  • טען עוד
  • 16.
    עליית הריבית והדולר תרסק את האגח הממשלתי בישראל
    אנליסט 07/03/2015 21:43
    הגב לתגובה זו
    10 6
    עליית הריבית ועליית הדולר תפיל את האגחים הממשלתיים בישראל בשנת 2015 בעשרות אחוזים
    סגור
  • למה? בגלל העלאה קטנה בריבית בארה״ב?
    סטיב 08/03/2015 16:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הריבית פה תמשיך להשאר נמוכה (פחות מ-1%) בטווח הזמן הבינוני
    סגור
  • 15.
    כותרות מטומטמות
    ביזפורטל פארש 07/03/2015 20:54
    הגב לתגובה זו
    6 1
    תחלייפו כתבים כבר
    סגור
  • 14.
    מה הקשר.? בישראל יש דפלציה הריבית לא תעלה זמן רב!! (ל"ת)
    קישקוש ברבוע 07/03/2015 19:39
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 13.
    אל תקשיבו להמלצות באתר הזה (ל"ת)
    משה 07/03/2015 19:05
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור
  • 12.
    אין למכור אגח ממשלתי .מחלק החודש ריבית . (ל"ת)
    לימור 07/03/2015 18:51
    הגב לתגובה זו
    16 4
    סגור
  • מה הקשר, הריבית מגולמת בזחילה של האגח
    סוחר 08/03/2015 08:18
    הגב לתגובה זו
    2 3
    אם תמכרי עכשיו תקבלי את החלק היחסי את הריבית לא צריך להישאר בנייר בשביל הריבית
    סגור
  • 11.
    אם נמכור מה נקנה ??? (ל"ת)
    יניב 07/03/2015 18:50
    הגב לתגובה זו
    19 3
    סגור
  • 10.
    כתבה רדודה שמטרתה ליצור השפעה על המסחר (ל"ת)
    לא מקצועי 07/03/2015 18:47
    הגב לתגובה זו
    22 3
    סגור
  • מותר להם,הם תקשורת. (ל"ת)
    א.מ 07/03/2015 23:07
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • 9.
    נקווה שהמוסדיים ידעו
    jucci 07/03/2015 18:41
    הגב לתגובה זו
    7 4
    לעשות שיפוצים חזקים בנעילה , אחרת הציבור יתחיל למשוך כספים ואז הם כבר לא יוכלו לעמוד בפרץ.
    סגור
  • 8.
    מנצלים את אפקט העדר?
    לאן ילכו? 07/03/2015 18:28
    הגב לתגובה זו
    11 3
    מה הקשר למצב בארהב? ועוד להבדל של כ 50k בנתוני האבטלה.אין מה להכנס ללחץ ואם מחר יהיו מכירות זה יהיה טוב לאלו שרוצים לקנות במחיר נמוך, לא למכור לחכות, מצב הריבית במשק לא הולך להשתנות בקרוב.
    סגור
  • 7.
    די כבר עם הכותרות המגזימות האלו!!
    אסף 07/03/2015 18:13
    הגב לתגובה זו
    22 3
    אנשים קוראים את זה ונבהלים ומוכרים.אתם משתמשים בכתבות שלכם בשביל אינטרסים אישיים.
    סגור
  • 6.
    הכל שטויות ..
    שירי 07/03/2015 18:13
    הגב לתגובה זו
    13 3
    מי שמיהר לקנות אגח שיוכל אותה וכך גם מי שימהר למכור מחר גם יוכל אותה הנהנים כמובן אלה שיקנו בנמוך.גם אם יעלו ריבית זה עדיין נמוך ושווה להשקיע בבורסה לא למכור ולתת לשורטסיסטים להרוויח להחזיק חזק מחר לא תהיה מהומה אולי תיקון קטן ויחזור לעלות
    סגור
  • כולם יוכלו אותה כי הם יכולים ליכול אוכל (ל"ת)
    יוכל אותה 07/03/2015 18:52
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • ניתוח נכון. (ל"ת)
    לא לפחד כלל 07/03/2015 18:30
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 5.
    מחר יופיעו ההעכברים . נקווה שכמה שיותר יכנסו (ל"ת)
    ירון החתול 07/03/2015 17:57
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 4.
    מומחים ביצירת דרמות (ל"ת)
    שרלוק הולמס 07/03/2015 17:52
    הגב לתגובה זו
    17 1
    סגור
  • ירידה של 0.5 אחוז נקראת "מפולת", עליה של 0.5 אחוז
    שמטוב 07/03/2015 20:26
    הגב לתגובה זו
    8 3
    נקראת "זינוק אדיר". ובכלל, טעות בתחזית משרות בין 250 אלף לחודש ל- 300 אלף היא טעות זמנית שתתקזז כנראה בחודש הבא (שיהיה למשל 200 אלף במקום 250 אלף). הכל סערה בכוס מים.
    סגור
  • 3.
    כולם חוטפים קשה!!!!, חוץ מהדולר!!!
    מחר 07/03/2015 17:48
    הגב לתגובה זו
    7 7
    קריסה קריסה
    סגור
  • 2.
    למספר 1
    אביעד 07/03/2015 17:29
    הגב לתגובה זו
    7 1
    תתרחק מהבורסה ושלא תקנה פוטים בטעות אצלינו בקושי ירד בבוקר אם בכלל וביום ב כבר יעלה מאיפה הבאת 1.3?
    סגור
  • מחכה לירידות עם הרבה מזומן. (ל"ת)
    מנטש 07/03/2015 18:51
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 1.
    המניות גם יחטפו