רשת הקמעונאות טרגט נמצאת במרכזה של שערוריה ציבורית - המניה צנחה 5.8%

אלמוג עזר | (2)
נושאים בכתבה וולמארט

חברת טרגט נמצאת בחודש האחרון בליבה של שערורייה צרכנית ומגדרית כאחד. בעקבות ההחלטה המהפכנית של הנהלת החברה לבטל את ההפרדה המגדרית בשירותי ותאי המדידה ולאחדם יחדיו. בהפרדה החדשה קיימים "שירותי בוגרים" ו"שירותי משפחה", התפתחה מחאה חברתית ברשת להחרים את חנויות ענקית הקמעונאות.

רצונה של ההנהלה היה להציג חדשנות חברתית ולצעוד לטובת קהילת הטרנסג'נדר בארה"ב שמבחינת שימוש בשירותים אינה שייכת לשירותי הגברים ולא לשירותי הנשים. קהילת הטרנסג'נדרים מהווה 0.3% מאוכלוסיית ארה"ב והיא זוכה לייצוג נאמן בכלי התקשורת וגם במערכת החינוך האמריקנית. המקרה המפורסם ביותר בארה"ב הוא הניתוח לשינוי המין של קייטלין ג'נר שבשנה שעברה עברה לחיות את חייה כאשה. ג'נר היא ידוענית ואישיות טלוויזיונית המוכרת לצופים מתוכנית הריאלטי "משפחת קרדישיאן". 

החרם אורגן על ידי הארגון השמרני ה-AFA (ארגון המשפחות האמריקני). לטענת ראש הארגון, סנדי ריוס, העצומה נגד טרגט כבר חצתה את גבול המיליון חתימות. העצומה קוראת להפסיק ולרכוש מרשת הקמעונות כל עוד לא ישנו את מדיניות השירותים ותאי המדידה במקום. ריוס מתגאה בעובדה שמאז ה-19 באפריל עם ההודעה על שינוי המדיניות בטרגט מניית החברה החלה לצנוח ובתוך כך החברה איבדה שווי שוק של 2.5 מיליארד דולר – מאז החלה הפעילות נגדה. המניה איבדה 5.8% בעשרת הימים למסחר שעקבו להודעת החברה.

מניית החברה אכן נמצאת במגמה שלילית בחודש האחרון. המנייה השילה 2.6% משוויה. מתחרתה העיקרית – וול מארט WALL-MARTאיבדה באותה התקופה 2.3% בלבד משוויה. חברת טרגט תפרסם את הדו"ח שלה לרבעון הראשון של השנה ב-18 לאפריל ושם ישפך האור לגבי הנזק שגרמו מחרימי החברה למכירותיה, הכנסותיה ורווחיה.

לעת עתה, הנהלת טרגט אינה מתקפלת וטוענת כי מטרתה של החברה היא שכולם יחושו בנוח ברשותיה – ללא קשר למין הלקוח. בפעולותיה טרגט מבקשת לקבוע רמה חדשה של תקינות פוליטית במדינה וזה בדיוק מה שמפחיד את הארגון המחרים. לטענת ריוס, הנהלות של חברות ציבוריות אחרות פנו אליו והן שוקלות לנקוט באותן צעדים כפי שנהגה טרגט. פניות אלו מדרבנות את הארגון להחריף את הפעילות נגד טרגט. 

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יהודה 04/05/2016 07:39
    הגב לתגובה זו
    טרגט רוצה לנכס לעצמה את התופעה שכבר החלה. היא קראה נכון את המפה וזה רק ענין של זמן עד שזה יכנס למיינסטרים. נכון היא הפסידה לזמן קצר מספר מסויים של לקוחות, שככל הנראה אחרי תקופת צינון רובם יחזרו. אבל הם הרוויחו גם הרבה לקוחות חדשים שירגישו שטרגט נתנה להם מקום של כבוד...
  • 1.
    אופיר 03/05/2016 17:13
    הגב לתגובה זו
    טארגט ככל הנראה שכחה מי הוא קהל היעד שלה. זב כמו שאפל יוציא גרסה זולה לאייפון. ההנהלה צריכה לעשות שוב את הקורס "מבוא לשיווק"