לא רק בישראל: שינויים רגולטורים מאיימים על נטפליקס, השילה כ-40% ממרץ
ספקית שירותי הצפייה הישירה בסרטים דרך האינטרנט, נטפליקס (סימול: NFLX), הגישה בקשה למכתיבי המדיניות בארה"ב למנוע מספקיות הכבלים הטלת מגבלות על צריכת המידע ברשת, אשר תפגע אנושות בצמיחת החברה.
לחברת נטפליקס יש 23.4 מיליון לקוחות רשומים ועל כן החשיבות שהיא מעניקה למהלך. נציגי החברה הגישו את הצהרתם היום (ד') בפני וועדת המשנה לענייני תקשורת וטכנולוגיה. "כאשר מצרפים תחרות מוגבלת עם רצון חזק להגן על עסק המבוסס על צריכת סרטים, יש לך את היכולת והרצון לעסוק בהתנהגות אנטי-תחרותיות", אמר דוויד היימן מנטפליקס.
השימוע הזה נקבע על מנת לבחון את השינויים החלו בענף מאז התיקון האחרון לחוק הכבלים ב-1992, כאשר מספר המשתמשים באינטרנט היה מועט יחסית וחברות הכבלים שלטו ב-98% משוק הצפייה בתשלום. מאז, הוק הטלוויזיה בארה"ב עבר מהפכה בראשותן של חברות הלווין כמו דיש נטוורק (סימול: DISH) ודיירקטיוי (סימול: DTV) ושלל ספקיות סרטים אינטרנטיות, כולל נטפליקס וחברות יו-טיוב של גוגל (סימול: GOOG).
כיום, חלקן של חברות הכבלים בתחום הצפייה בתשלום ירד ל-57% בלבד, אמר מייקל פאוול ששימש כיו"ר הוועדה הפדראלית לתקשורת וכיום מכהן כנשיא של רשות הכבלים והתקשורת הלאומית.