71.75 מיליון אירו. הכירו את היריבה הבאה של מכבי חיפה
הירוקים רוצים לעשות היסטוריה ולהעפיל שוב לליגת האלופות. מי השחקנים עם שווי השוק הגבוה אצל היריבה ומה הקשר לאשר אלון?
מכבי חיפה בדרך לעשות היסטוריה. הירוקים יכולים להיות הקבוצה הישראלית הראשונה שתגיע פעם שנייה ברציפות לשלב הבתים של ליגת האלופות. בכדי שזה יקרה תצטרך הקבוצה של מסאי דגו לעבור בשני משחקים את יאנג בויז, אלופת שוויץ.
משחק עם משמעות אדירה. יאנג בויז (צילום: טוויטר יאנג בויז)
במידה וחיפה תפסיד אז היא תעפיל לשלב הבתים של הליגה האירופית. במועדון מבינים כי יאנג בויז היא הקבוצה הטובה ביותר שפגשו עד כה במפעל ולכן הסיכויים לא גבוהים. הערב (רביעי, 22:00) תארח חיפה את המשחק הראשון באצטדין סמי עופר.
על הנייר נראה כי יחסי הכוחות ברורים כאשר שווי השוק של הקבוצה משוויץ גבוה משמעותית מזה של חיפה. שווי השוק של שחקני יאנג בויז הוא 71.75 מיליון אירו ואילו שווי השוק של שחקני מכבי חיפה הוא 21.81 מיליון אירו.
- הספסל היקר של מכבי חיפה - שני השחקנים היקרים שלא שיחקו אמש
- חשש בכדורגל הישראלי מפגיעה כלכלית: "6 קבוצות משחקות בצפון"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השחקן המשמעותי בסגל של יאנג בויז הוא הקשר פביאן רידר שאף הצטיין במונדיאל האחרון בקטאר והוא שווה 15 מיליון אירו. עוד שחקנים משמעותיים הם שחקני ההתקפה, סדריק איטן ששווי השוק שלו הוא 4 מיליון אירו והחלוץ, פייר נסאם, ששווי השוק שלו הוא 3.5 מיליון אירו. בחלק האחורי אפשר לציין את הבלם מוחמד קמארה ששווי השוק שלו 4.2 מיליון אירו. קמארה כזכור הגיע לשוויץ מהפועל רעננה כאשר הבעלים של המועדון מהשרון, אשר אלון, מכר אותו במיליון אירו.
רידר אמר לקראת המפגש: " האווירה טובה, ראינו את זה עונה שעברה, אנחנו מתכוננים למחר ברצינות רבה. צפיתי במשחקים של מכבי חיפה בעונה שעברה, מדובר בקבוצה טובה ואוהדים שרופים. הם באים לראות ניצחון, כמו שיגיעו אצלנו לראות ניצחון. מעבר? לא אדבר על עתידי. אני פה למשחקי הפלייאוף ואני מתמקד במשחקים שלנו".
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
