נועם בנד
צילום: יח"צ

מנכ"ל אלגומייזר לקראת הכנס: "מודל ההכנסות שלנו - מאות דולרים בחודש על פני מאסה של לקוחות"

ביום ד' הקרוב יקיים Bizportal כנס משקיעים בהשתתפות מנכ"ל אלגומייזר נעם בנד - לרישום חינם לאירוע - לחץ כאן
גיא בן סימון |
נושאים בכתבה אלגומייזר

חברת הטכולוגיה אלגומייזר, המפתחת תוכנה אוטומטית להקמת קמפייני פרסום עבור עסקים קטנים באינטרנט, צפויה להשתתף ביום רביעי הקרוב (26 באפריל) בכנס מועדון המשקיעים של Bizportal (לצפייה בלו"ז והרשמה חינם, לחץ כאן). מניית החברה, שנכנסה לאחוזת בית בסוף 2013 בדלת האחורית על ידי רכישת השלד הבורסאי של מעריב, השלימה מהלך עליות של יותר מ-58% במהלך 7 החודשים האחרונים.

רק לפני כשלושה שבועות אלגומייזר הרחיבה את פעילות השיווק בארה"ב כשחתמה על הסכם עם YELP העולמית. במסגרת שיתוף הפעולה יפיצו השתיים את פתרונות הפרסום של אלגומייזר לעסקים קטנים עבור לקוחות YELP.

אלגומייזר שנוסדה בשנת 2013 על ידי אביב ברקוביץ', המשמש כסמנכ"ל השיווק והמשנה למנכ"ל. החברה מנוהלת על ידי נועם בנד, לשעבר מנכ"ל חברת דוטומי ולשעבר סמנכ"ל השיווק של FedEx ישראל. לקראת הכנס, בנד מספר בשיחה עם Bizportal על הטכנולוגיה ועל הפוטנציאל הגלום בלקוחות.

בנד: "הפרסום בגוגל אדווורדס הוא די מורכב. עסק קטן כמו: חשמלאי, נהג מונית, אינסלטלטור וכו' (קטגוריה של 400-300 מקצועות) שמעוניין לפרסם בגוגל מוצא זאת מאד מורכב מדי ויקר מדי בכדי לעשות זאת לבד. כאן אנחנו נכנסים. הקמנו כלי מאד פשוט: מערכת אלגוריתמית שתאפשר הקמת קמפיין פרסום באופן אוטומטי תוך דקה. בתוך שלוש לחיצות כפתור גם האדם הפשוט שלא בקיא בפרסום, יכול לפתוח קמפיין אינטרנטי לעסק שלו. המערכת שלנו למעשה מחלצת את הנתונים מהאתר של בעל העסק באופן אוטומטי, וכך נבנה קמפיין שמופנה לגוגל אדוורדס. בנוסף יש לנו את אותו רעיון תחת מוצר המיועד לפייסבוק ויחד יש לנו סט פתרונות לעסקים קטנים, בעיקר בארה"ב אבל גם באירופה".

אז אתם בעצם מהווים איום די גדול על ענף הפרסום?

"אני לא קורה לזה איום אלא הזדמנות לענף הפרסום כולו. הרי המפרסמים הגדולים גם ככה שם, ודווקא העסקים הקטנים לא - לכן זוהי הזדמנות לכל הענף. בגדול, אם תשאל אותי מי מתחרה בנו, אז אגיד שמדובר במשרדי הפרסום הקטנים שעושים את הפרסום באופן ידני. אבל זהו דבר יקר ומנגד אנו מציעים דרך אוטומטית ופשוטה לכל עסק בינוני-קטן".

מהו מודל ההכנסות שלכם?

"מודל ההכנסות בנוי על המון משתמשים בהכנסות קטנות. נזכיר כי למשתמש אין עלויות של הקמת קמפיין, עלות רכישת מדיה או קריאייטיב - הוא משלם על הכניסות שהגיעו אליו בפועל. התמחור הוא ברמות של עשרות עד מאות דולרים בחודש על פני מאסה של לקוחות. בנוסף יש מפיצים ברחבי העולם להם יש אישור שימוש במערכת ללקוחות הקטנים שלו. אותו מפיץ בעל גישה מידית לעסקים קטנים - הלקוחות שלו, וכך הוא מציע להם את המוצר שלנו. יחד אנו מתחלקים בכסף בהתאם למודל ההכנסות".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ארז רפאל
צילום: יח"צ

רפואה מרחוק הפכה ללהיט בזכות הקורונה - הנה שחקנית שכדאי להכיר

לקראת כנס משקיעים נוסף ראיינו את ארז רפאל, מנכ"ל דריו הלת' על עולם הרפואה מרחוק ועל תעשיית "הבריאות הדיגיטלית". בשנים האחרונות ובמיוחד בחודשים האחרונים הואץ השימוש בטכנולוגיה לריפוי וטיפול בחולים באמצעים דיגיטליים. מגיפת הקורונה משפיעה לטובה

חברת דריו הלת' DarioHealth Corp. (נאסד"קDRIOהיא חברה גלובלית, המפתחת פתרונות דיגיטליים לטיפול במגוון מחלות כרוניות. מוצרי החברה מאושרים ע"י ה- FDA ועיקר פעילות החברה מתמקד בארה"ב. בדצמבר 2019 גייסה החברה 21 מיליון דולר בעיקר ממוסדיים אמריקאים. הגיוס האיץ מספר תהליכים בחברה בעיקר התבססות בשוק האמריקאי והתמקדות בערוצי מכירה מול מבטחים במודל עסקי חדשני.  להרשמה לכנס לחצו כאן  בשיחה עם מנכ"ל החברה הוא חושף את השינויים והתמורות שעוברים על מערכת הבריאות האמריקאית בעקבות משבר הקורונה ואיך כל זה תורם לאימוץ חדשנות בתחום הבריאות וטיפול במחלות כרוניות. נתחיל בלהבין מי זאת דריו ומה מייחד אותה?-  ארז, תוכל להסביר בקצרה את מוצר החברה?! "דריו מחברת בצורה הוליסטית מכשור רפואי וכן טיפול שמתאפשר דרך אפליקציה וכן על ידי צוותים קליניים כאשר הכל מתאפשר על גבי פלטפורמת תכנה דיגיטאלית אחת. למעשה החולים אשר מנויים על הטיפול משתמשים במכשור הרפואי הדיגטלי יעודי של החברה על מנת למדוד נתונים קליניים כגון רמות סוכר ורמות לחץ דם, המידע הרפואי בשילוב עם מידע נוסף שמגיע מהאפליקציה כגון תזונה, פעילות גופנית וטיפול תרופתי למעשה מאפשרים לתכנה לתת המלצות והדרכה למטופלים אשר עוזרת להם לטפל בצורה יעילה במצב הכרוני שלהם. ההמלצות יכולות להגיע מהאפליקציה או משיחות מקוונות על ידי מאמנים אישיים שמועסקים על ידי החברה."   למעשה ראינו כבר פתרונות בשוק אשר מקשרים מכשור רפואי לאפליקציה ולענן, תוכל להסביר מה מייחד את הפתרון שלכם? "הוכח בעבר שהעברת מידע רפואי כגון מדידות סוכר או לחץ דם לאפליקציה ולענן כשלעצמו, למעשה נותן ערך חלקי בלבד בשיפור מצבו של המטופל, ללא סיוע המטופל לא יודע מה לעשות עם המידע ויש קושי לייצר שינוי התנהגותי באורח החיים של המטופל שזה למעשה מה שנדרש בטיפול במחלה כרונית. בחברת דריו הבנו שעל מנת לשפר מצב קליני של מטופלים צריך לעזור להם לא רק עם כלי מדידה דיגיטליים אלא ממש ליעץ להם מה לעשות עם המידע שהמכשור נותן להם כל זאת בעזרת תמיכה זריזה ומתמשכת בעזרת האפליקציה ועל ידי צוות רפואי יעודי מטעם החברה.במילים אחרות תקשור עם המטופל בזמן הנכון עם המידע הנכון יכול לגרום לשינוי התנהגותי שיביא לשיפור המצב הקליני. לשם כך יצרנו מערכת ניהול מלאה turn key solution  אשר מקיפה את המטפול ועוזרת לו להבין את המדדים של עצמו ואף מנחה אותו ממש מה לעשות בהינתן הדאטה אשר מיוצר מהמדדים שלו ומההתנהות האישית שלו. בעזרת חוויית משתשמש המשלבת את כל הכלים מצליח המטופל לנקוט באותם צעדים קטנים אשר משפרים בסופו של דבר את מצבו הכרוני."   להרשמה לכנס לחצו כאן  יש לכם הוכחות שהגישה עובדת? "בהחלט! החברה למעשה החלה למכור לפני מספר שנים ישירות לצרכן, לאורך השנים האחרונות העלנו על הפלטפורמה יותר מ50,000 משתמשים משלמים שהשתמשו בפלטפורמה והזרימו כמות דאטה אל הענן, למעשה זרימת הדאטה הביא לבניית AI שמאפשר פרסונליזציה של הטיפול. החברה הגישה 11 מסמכים קליניים ל ADA (American diabetes association) וכן למוסדות נוספים אשר נותזת הוכחות קליניות של עשרות אלפי מטופלים לאורך זמן. למעשה הצלחנו בחברה להוכיח דרך דאטה ממשתמשים אמיתיים שחוויית משתמש טובה למעשה מובילה לשיפור קליני."       למי אתם מוכרים ומה המודל העסקי של החברה "ובכן, גם במודל העסקי שלנו יש חידוש, למעשה אנחנו מוכרים את הפתרון בצורה של מנויים שבמסגרתם מקבלים המשתמשים גם את המכשור הרפואי וגם את המתקלים כמו גם את היעוץ הרפואי הדיגיטאלי וכן את תמיכת המערך הקליני שלנו. המודל הוא חדשני ולמעשה פורץ דרך עבור המבטחים האמריקאים שלמעשה יכולים לעבור למודל של תשלום עבור שימוש וכן תשלום עבור ביצועים של שיפור במצב הקליני של המטופלים. הגישה היא מהפכנית עבור מבטחים שבמהלך עשרות שנים שילמו עבור מכשור רפואי של מטופלים שלא בהכרח היה בשימוש או שלחילופין לא היה אפקטיבי בטיפול. מבחינת התמחור שלנו, חבילה של מנוי חודשי יכולה לעלות עבר 25$ בחודש לחבילת בסיס עד 80$ בחודש לחבילת הפרימיום. השונות במחיר המודל תלויה בעיקר ברמת השירות הניתן. המחירים אף שונים בהתאם למספר המחלות הכרוניות שמטופל מקבל על גבי הפלטפורמה. מטופל שסובל מיתר לחץ דם וגם סכרת יקבל טיפול רחב יותר ולכן המבטח ישלם יותר. למעשה החברה היא חברת תכנה SaaS (Software as a Service) מה שמאפשר לה שולי רווח נאים הנהוגים בחברות מהסוג הזה."   להרשמה לכנס לחצו כאן  למה אתם חושבים שאתם לפני פריצה?  שאלה טובה! אני רואה כאן 3 סיבות עיקריות: הראשונה, המשך גידול של ערוץ שיווק קיים והוא השיווק ישיר ללקוח, שם צברנו ניסיון של יותר משלוש שנים מה שהגדיל את מאמר הלקוחות שלנו ליותר מ50 אלף משתמשים וימשיך להגדיל את מאגר המשתמשים אשר משלמים מנויים חודשיים. השניה, הרחבה לשוק המבטחים, למעשה כמות הדאטה שצברנו מאפשרת לנו לפתוח דלתות בעולם המבטחים האמריקאים, בין אם אלו הם מבטחים ישירים או מעסיקים המבטחים את העובדים שלהם. אחת החברות שפרצו את הדרך בתחום של מכירה למבטחים אמריקאים לפי מנויים ולפי רמות שימוש וביצועים היא Catasys(CATS)  אשר עשתה זאת בתחום של  טיפול במחלות כרוניות מהתחום ההתנהגותי כגון דכאון אך לא בתחום של סכרת ולחץ דם. מערך המכירות וניהול הלקוחות שהקמנו בארה"ב למעשה מתבסס על מספר בכירים שהגיעו מCatasys ובכללם ריק אנדרסון הנשיא לשעבר של Catasys , לריק ולצוות יש את המערכות יחסים בתחום וכן את הנסיון של ערוץ המכירה הזה במודל של יצירת ערך למבטח. אנחנו כבר רואים תוצאות ראשונות עם חוזים משמעותיים ואנו מאמינים שבחצי השני של השנה אנחנו נראה את הדברים מתבטאים בגידול משמעותי במכירות. הסיבה השלישית היא תזמון, נראה שהקורונה דחפה את השוק כמה שנים קדימה, הדרישה וההאצה בתהליכי המכירה מול המבטחים בארה"ב היא משהו שמורגש מאוד שכן הפלטפורמה שלנו מטפלת באוכלוסיה הכי רגישה ופגיעה ודואגת להשאיר אותה ב"ריחוק חברתי". החברה הודיעה בחודשים האחרונים על חוזים עם מספר חברות בארה"ב, כל אלה יתרמו להגברת קצב המכירות, לחברה יש הסכמים עם ענקית הקמעונאות Walmart,   Vitality Group ואחרים.     לכמה זמן גיוס ההון שהצגתם בדצמבר יספיק?  בדוחות שהגשנו לרשות ניירות הערך האמריקאית בשבוע שעבר הצהרנו שיש לנו מימון עד עד ספטמבר שנה הבאה, מה שנותן לנו מספיק זמן כדי להשיג את היעדים שלנו ולקחת את החברה לשלב הבא, במיוחד בתקופה הנוכחית שהיוותה גורם מאיץ לאימוץ חדשנות דיגיטלית בתחום הבריאות.   מה החזון שלכם לעוד שנתיים שלוש? כל תחום ניהול המחלות הכרוניות בארה"ב ואחר כך בשאר העולם למעשה יתבצע בצורה דיגיטלית מלאה. פלטפורמת דריו כמובן תהיה שחקן משמעותי בשינוי התפיסתי הזה שהעולם עובר. היעד הוא להנגיש לחולים במחלות כרוניות פלטפורמה הוליסטית לטיפול במחלה מה שיאפשר לחברות ביטוח לשלם אך ורק על בסיס יצירת ערך, דבר שישפר משמעותית את חיי הלקוחות ובאותה נשימה יחסוך כסף רב לחברות הביטוח.     להרשמה לכנס לחצו כאן