האינפלציה גואה והבלאק פריידי מתקרב; איך יראה שיא השופינג השנתי?
על רקע האינפלציה המתגברת בארה"ב, איך יראו אירועי בלאק פריידי השנה? האינפלציה בארה"ב צפויה להשפיע על רוב משקי הבית האמריקאים לקראת עונת החגים של השנה. קמעונאים רבים ברחבי ארה"ב חוששים מפגיעה בהכנסות בתקופה שבעיני כולם היא שיא השופינג השנתי. החשש העיקרי הוא שהשיבושים בשרשרת האספקה יובילו לחוסרים במלאים ולעליות מחירים.
קמעונאים רבים כבר נקטו בצעדים יוצאי דופן העונה, כמו ייבוא ואחסנה של פריטים מוקדם מהרגיל, הזמנת משלוחים בהובלה אווירית ובמקרים מסוימים אף השכרת כלי שיט משלהם.
אז איך זה האינפלציה עלולה להשפיע על הבלאק פריידי?
אז כן, הבלאק פריידי השנה עלול להיות פחות מוצלח בעקבות עליות המחירים. סקר קמעונאי של Deloitte לשנת 2021 מראה שמחצית מבכירי הקמעונאות שהשתתפו אמרו שהם מצפים שמחירי המוצרים יעלו השנה, ו-57% אמרו שהם מצפים שהעליות הללו יפגעו במבצעים שהם נותנים ללקוחות מדי שנה.
מסקר שנערך באוקטובר האחרון עלה כי צרכנים יכולים להוציא בממוצע 1,022 דולר על רכישות לחגים, כאשר סכום זה ירד מעט בהשוואה לנתונים שנרשמו בשנתיים האחרונות.
- למה השוק מריע לאינפלציה של 3%?
- מהאינפלציה לצמיחה: מלחמת הסחר חוזרת למרכז הבמה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האינפלציה כבר מכה באזרחי ארה"ב כאשר רוב האמריקאים כבר רואים את עליית המחירים הגבוהים יותר בסופרים.
עלויות המזון עלו ב-5.3% ביחס לשנה שעברה, האמריקאים משלמים 11.9% יותר עבור בשרים, עופות, דגים וביצים. הם גם משלמים 20% יותר עבור בייקון ומוצרים דומים. שותי קפה משלמים 4.7% יותר.
נוסף על כך, הבלאק פריידי צפוי להתפרס על מספר רב של ימים ולא רק על סוף שבוע אחד - מה שיגרום ירידה בחגיגה. רשתות רבות כבר ביצעו מכירות גדולות בתחילת העונה ויצאו בהנחות משמעותיות לאורך כל חודש נובמבר, מה שהפחית את המשמעות של בלאק פריידי כאירוע של פעם בשנה.
- 1.בידי הצרכן האמריקאי קיבל במהלך השנתיים האחרונות כס 24/11/2021 20:17הגב לתגובה זובידי הצרכן האמריקאי קיבל במהלך השנתיים האחרונות כסף בכמויות אדירות וכיש הרבה יותר כסף ״מבזבזים אותו לקניות לכריסמס .
amdAMD עקפה את הציפיות וצופה צמיחה מואצת בשוק הבינה המלאכותית
חברת השבבים AMD Advanced Micro Devices -3.7% הציגה תוצאות לרבעון שלישי חזקות מהצפוי והעניקה תחזית אופטימית להמשך השנה, כשהיא נהנית מהביקוש הגואה לשבבי בינה מלאכותית ומחוזקת בעסקאות ענק עם OpenAI ואורקל. המניה ירדה ב-2% במסחר המאוחר לאחר פרסום הדוחות.
ברבעון השלישי רשמה AMD הכנסות של 9.25 מיליארד דולר, לעומת תחזית אנליסטים של 8.74 מיליארד דולר, ורווח נקי למניה של 1.20 דולר, מעל הציפיות שעמדו על 1.17 דולר. המנכ"לית ליסה סו אמרה כי זה היה “רבעון יוצא מן הכלל”, שבו נרשמה צמיחה רחבה בכל קווי המוצרים, ובהם המעבדים ממשפחות EPYC ו־Ryzen וכן מאיצי ה־AI מסדרת Instinct. לדבריה, “השילוב בין תחום המחשוב המתפתח במהירות לפעילות מרכזי הנתונים בתחום הבינה המלאכותית מעלה אותנו לשלב חדש של צמיחה”.
החטיבה החזקה ביותר של AMD הייתה זו של מרכזי הנתונים, שהכנסותיה זינקו ל־4.3 מיליארד דולר, מעל הצפי של 4.1 מיליארד, ולעומת 3.5 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. הביקוש לשבבים ייעודיים לעומסי עבודה של בינה מלאכותית ממשיך להניע את התחום ולחזק את מעמדה של החברה מול המתחרות. חטיבת המחשוב האישי, הכוללת שבבים למחשבים ניידים ונייחים, הציגה הכנסות של 2.9 מיליארד דולר לעומת תחזית של 2.6 מיליארד. גם חטיבת הגיימינג הציגה תוצאות טובות עם הכנסות של 1.3 מיליארד דולר, מעל הצפי של 1.1 מיליארד.
AMD צופה לרבעון הרביעי הכנסות בטווח של 9.3 עד 9.9 מיליארד דולר, מעל תחזית האנליסטים שעמדה על 9.21 מיליארד. אם התחזית תתממש, מדובר בהמשך ישיר לקצב הצמיחה המואץ של החברה ברבעונים האחרונים. ליסה סו ציינה כי התחזית “משקפת את ההתרחבות המהירה של תחום ה־AI בחברה ואת המעבר ממוצרים בודדים לפתרונות רחבי היקף למרכזי נתונים”.
- ווסטרן דיגיטל קופצת לאחר דוחות חזקים - הביקוש לאחסון נתונים מזניק את הרווחיות
- שברון מול אקסון: שתי ענקיות הנפט נפגעו ממחירי הנפט והשוק בחר צד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה דיווחה לאחרונה על שתי עסקאות בולטות בתחום הבינה המלאכותית: עם OpenAI, שבחרה ב־AMD כספקית שבבים בהיקף של עד 6 ג׳יגוואט למרכזי הנתונים שלה; ועם Oracle, שתפרוס עד 50 אלף מאיצי AI במרכזי הענן שלה. במסגרת העסקה, OpenAI צפויה גם לרכוש עד 160 מיליון מניות של AMD – כ־10% ממניות החברה. בנוסף, AMD תספק שבבים למחשבי־על של משרד האנרגיה האמריקאי במעבדת Oak Ridge, במסגרת השקעה ציבורית־פרטית של כ־1 מיליארד דולר.
