וויקס מכה שוב את האנליסטים: עלייה של 12% ברבעון; צופה המשך צמיחה ב-2021
חברת וויקס (WIX) מדווחת על עלייה נוספת של כ-11.5% בהכנסות הרבעון הרביעי של 2020 ל-283 מיליון דולר, ההפסד המתואם השנתי עמד על 24.2 מיליון דולר, או 44 סנט למניה, לעומת תחזית אנליסטים להפסד מתואם של 49 סנט למניה, ולעומת רווח מתואם של 59.1 מיליון דולר, או 1.17 דולר למניה ב-2019. החברה מספקת תחזית הכנסות של 1.272-1.286 מיליארד דולר ל-2021, כלומר צמיחה נוספת של כ-30% ביחס ל-2020, אך זאת בדומה לתחזיות האנליסטים. ברבעון הראשון של השנה צופה החברה הכנסות של 291-296 מיליון דולר, עלייה של כ-36% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, זאת לעומת הצפי בשוק להכנסות של כ-287.5 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2021.
סך ההכנסות ברבעון רביעי של 2020 עמדו על 283 מיליון דולר, לעומת 254.2 מיליון דולר ברבעון השלישי, עלייה של 11.5%. בהשוואה לרבעון הרביעי של 2019 מדובר על עלייה של 38%, כאשר ההכנסות עמדו על כ-204.6 מיליון דולר. סך ההכנסות ל-2020 עמדו על כ-988.8 מיליון דולר, עלייה של כ-30% ביחס לשנה הבאה.
ההפסד הנקי המתואם (non-GAAP) ברבעון הרביעי עמד על 1.6 מיליון דולר, או 3 סנט למניה, זאת לעומת רווח נקי של 19.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, או 39 סנט למניה.
- וויקס צונחת והמנהלים מממשים - נורת אזהרה למשקיעים?
- מניית וויקס זינקה והמנהלים נפגשו עם עשרות מיליוני דולרים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתחזיות החברה ל-2021 מצפה החברה לעלייה בשיעורי הגבייה מעבר לתחזית שנתנה בדצמבר, זאת עקב גידול צפוי בפעילות עסקים מקוונים, סוכנויות ומשתמשים מרובי לקוחות לצד השקת מוצרים חדשים. לצורך כך החברה תשקיע כ-60 מיליון דולר נוספים בהרחבת מערך התמיכה, גיוס של לפחות 600 עובדים, חיזוק פלטפורמת הסליקה Wix Payments, בניית צוות ותשתית והרחבת צוות מנהלי תיקי הלקוחות.
תמצית התוצאות הכספיות ל-2020:
סך ההכנסות בשנת 2020 היה 988.8 מיליון דולר, בהשוואה ל-761.1 מיליון דולר בהשוואה ל-2019 - גידול של 30%.
הכנסות ממנויי מוצרי הליבה של וויקס (חבילות המנויים של החברה) הסתכמו בשנת 2020 ב-783.5 מיליון דולר, בהשוואה ל-644.5 מיליון דולר ב-2019 - גידול של 22%. גידול של 76% נרשם בהכנסות החברה מפתרונות עסקיים בהשוואה לשנה שעברה - 205.3 מיליון דולר ב-2020 לעומת 116.6 מיליון דולר ב-2019. סך כל סכומי הגבייה ממשתמשים משלמים בשנת 2020 עמד על 1.10 מיליארד דולר, בהשוואה ל-832.5 מיליון דולר אשתקד - גידול של 32%.
סכומי הגבייה ממשתמשים משלמים על מוצרי הליבה של החברה עמדו בשנת 2020 על 891.2 מיליון דולר, בהשוואה ל-711.8 מיליון ב-2019 - גידול של 25%. המוצרים העסקיים של החברה הציגו גידול של 75% בסכומי הגבייה במהלך השנה כולה 210.8 מיליון דולר לעומת 120.7 מיליון דולר אשתקד. נרשמה ירידה ברווח הגולמי על בסיס GAAP של 68% בהשוואה ל-74% אשתקד.
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
הרווח הגולמי על בסיס GAAP ממנויי מוצרי הליבה של החברה ירד ועמד על 79%, בהשוואה ל-81% ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי על בסיס GAAP מלקוחות המוצרים העסקיים של החברה עמד על 28% בהשוואה ל-35% אשתקד.
תזרים מזומנים נקי שנבע מפעילות שוטפת בשנת 2020 עמד על 148 מיליון דולר, בעוד שההשקעות ברכוש קבוע הסתכמו לסך של-18.9 מיליון דולר, מה שהוביל לתזרים מזומנים חופשי בסך 129.2 מיליון דולר בהשוואה לתזרים מזומנים חופשי בסך 127.5 מיליון דולר אשתקד, גידול של 1.3% בהשוואה לשנה הקודמת.
אבישי אברהמי, מנכ״ל ומייסד החברה: ״אנחנו מסכמים את השנה המוצלחת ביותר בהיסטוריה של החברה, עם 31 מיליון משתמשים רשומים חדשים שהצטרפו ל-Wix וכמיליון מנויים משלמים חדשים ולראשונה השנה, הגבייה עברה את הסף של 1 מיליארד דולר. אנחנו מתכוונים לשאוף לאפשר לכל אחד ואחת לייצר לעצמם נוכחות אינטרנטית ובכך לתת ביטוי אמיתי לדמוקרטיזציה הדיגיטלית. אני מאמין שב-5-7 השנים הקרובות, 50% מהנוכחות האינטרנטית שתיבנה ברשת, תיעשה על Wix, ולשם אנחנו מכוונים״.
- 1.יוסי מועלם 17/02/2021 15:06הגב לתגובה זורווח של מאות מיליונים ברבעון והפסד ו.... חוזר חלילה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
