סגירה ירוקה בוול סטריט: הדאו ג'ונס קפץ ב-1.6%, אבוג'ן עלתה ב-5.9%
יום המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים של עד 1.6%, כאשר התנודתיות בשוק ממשיכה להיות גבוהה. השווקים נכנסים לשבוע מתוח במיוחד עם לא מעט אירועים.
המדדים המרכזיים
S&P 500 0.13%
דאו ג'ונס 0.16%
נאסד"ק -0.21%
- אבוג'ן נסחרת מתחת למזומן - הזדמנות או מלכודת?
- מנכ"ל אבוג'ן: "חברות כמו גוגל נכנסות לתחום, זה פותח ריינג' אחר של עסקאות שאפשר לעשות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התנודתיות בשוק בתקופה האחרונה עלתה משמעותית והיא צפויה ללוות גם את המסחר גם הערב. כאשר מסתכלים על הלו"ז לשבוע הקרוב, העצבנות בשוק מובנת: תוצאות הבחירות בארה"ב בהמשך השבוע. במקביל, 2 מהבנקים המרכזיים הגדולים בעולם (הפד' והבנק המרכזי בבריטניה) צפויים לפרסם את מדיניותם המוניטרית לחודשים הקרובים.
אם זה לא מספיק, סוגיית הקורונה באירופה ובארה"ב חוזרת לכותרות בימים האחרונים ומגדילים עוד יותר את הסיכונים לשווקים. באיטליה מצטרפים ביממה האחרונה להגבלות שהוטלו בגרמניה ובצרפת ומודיעים על עוצר כללי בשעות הערב. למרות העלייה החדה בסיכונים לפעילות הכלכלית ולאינפלציה בימים האחרונים, ה-ECB בחר בשבוע שעבר לא לבצע שינויים מיוחדים בתוכניות התמרצים שלו לשווקים. עם זאת, נציגי הבנק דואגים מאז ההחלטה אתמול להבהיר כי הבנק צפוי להגדיל את התמיכה בשווקים בחודש דצמבר הקרוב.
בגזרת הסחורות, הנפט מחק ירידות של יותר מ-4% ונסגר בעליות של 3.5%. מחיר הסחורה נסחר כעת סביב רמה של 37 דולר לחבית. הזהב והכסף טיפסו ב-0.8% וב-2.1% בהתאמה.
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
במרכז
מניות הטכנולוגיה הגדולות צפויות להמשיך לעמוד במוקד לאחר שפרסמו את תוצאותיהן לרבעון האחרון ביום חמישי האחרון.
לקריאה נוספת: הדוחות של פייסבוק
לקריאה נוספת: הדוחות של אלפבית
מניית טוויטר (סימול:TWTR) TWITTER INC ירדה ב-4.5% לאחר שהתרסקה ביותר מ-21% על רקע דוחות חלשים שפרסמה החברה (לכתבה המלאה).
המדווחת העיקרית היום היא פייפאל (סימול:PYPL) שצפויה לפרסם את תוצאותיה לאחר המסחר.
ישראליות במרכז
מניית סולאראדג' (סימול:SEDG) סולאראדג' עלתה הערב ב-4.6% לקראת הדוחות שיפורסמו לאחר הסגירה.
מניית ביוליין אר.אקס (סימול:BLRX) המשיכה לעמוד במוקד לאחר שעלתה ב-35% ביום שישי האחרון לאחר שדיווחה על תוצאות חיוביות בניסוי לחולי מיאלומה נפוצה .
אופקו (סימול:OPK) אופקו 1.08% צפויה להמשיך לעמוד במרכז לאחר שדיווחה בחמישי האחרון כי הרווח הנקי ברבעון השלישי של 2020 הסתכם ב-23.7 מיליון דולר, או 4 סנט למניה בדילול מלא, בהשוואה להפסד נקי של 62.0 מיליון דולר או 11 סנט למניה בדילול מלא בתקופה המקבילה ב-2019. קונסנזוס האנליסטים ציפה ל-5 סנט למניה. ההכנסות ברבעון השלישי של 2020 הסתכמו ב-428.1 מיליון דולר בהשוואה להכנסות של 228.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2019. האנליסטים ציפו ל-376 מיליון דולר.
חברת פריון נטוורק -1.44% הדואלית הודיעה על חידוש ההסכם האסטרטגי עם ענקית המחשוב מיקרוסופט MICROSOFT (MSFT) בתחום החיפוש הממומן ברשת, לתקופה של ארבע שנים. ההסכם החדש, שנחתם בין חטיבת טכנולוגיות החיפוש של פריון, קודפיול, לבין חטיבת הפרסום של מיקרוסופט יימשך עד סוף 2024. הצפי בשוק היה כי החוזה עם מיקרוסופט יחודש, כאשר מיקרוסופט הייתה אחראית לכ-60% מהכנסות פריון בשנת 2019.
- 3.ממי 03/11/2020 08:01הגב לתגובה זובכל מקרה הדמוקרטים מדברים על תמיכה למשקי הבית וחברות קטנות ולא על הבורסה
- 2.יוסף 02/11/2020 19:53הגב לתגובה זולמה יש בגרפים בבורסה האמריקאית קו ישר משעה 16:18 עד 17:18
- 1..................!!!!!!! (ל"ת)100 02/11/2020 15:30הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
מחשוב קוונטי גטי תמונותמניות הקוונטים טסו באלפי אחוזים - הרווחים עדיין רחוקים
ריגטי קומפיוטינג ו־D-Wave הפכו לכוכבות החדשות של וול סטריט, עם שווי של מיליארדים והכנסות זעומות. המשקיעים מהמרים על העתיד, האנליסטים מזהירים מבועה
ריגטי קומפיוטינג Rigetti Computing -1.72% ו־D-Wave D-Wave Quantum 3.91% הן השמות החדשים שמסעירים את וול סטריט. שתי החברות שוות כיום יותר מיצרנית המרקים הוותיקה קמפבל'ס, אף שההכנסות שלהן מהוות פחות מאחוז מהכנסותיה. כך נראית בורסה שמונעת מציפייה לפריצה המדעית הגדולה הבאה.
הדרך למוצר מסחרי עוד ארוכה
תחום המחשוב הקוונטי נחשב כיום לאחד המסקרנים והמסוכנים בשוק ההון, כאשר החברות פועלות לפיתוח מחשבים בעלי עוצמת חישוב חסרת תקדים, שיכולים לפתור בעיות שלמחשבים רגילים יידרשו להן מיליוני שנים. גוגל הדגימה לאחרונה יכולת כזו, כאשר שבב קוונטי שפתחה פתר בעיה בתוך דקות - משימה שלמחשב־על רגיל הייתה אורכת עידנים. אלא שיש פער גדול בין היתכנות מדעית לבין מוצר מסחרי שמייצר הכנסות. מנכ"ל אנבידיה, ג’נסן הואנג, העריך כי עשויות לחלוף עשרות שנים עד שהטכנולוגיה תניב תוצאות מעשיות. בשוק ההון, לעומת זאת, המשקיעים נוטים להתעלם מהזהרות ולהתרכז בפוטנציאל.
התופעה מזכירה במידה מה את מניות הביוטכנולוגיה, גם שם משקיעים מוכנים להמתין שנים לתוצאות, מתוך אמונה שההשקעות יניבו בסוף תרופה או טכנולוגיה מהפכנית. במקרה של הקוונטום, הכול עדיין תיאורטי: המשקיעים רוכשים מניות על סמך חזון, לא על בסיס נתונים כספיים.
- חברות המחשוב הקוונטי מדווחות - ההכנסות מזנקות, ההפסדים עצומים
- קוונטינום חושפת את הליוס - בדרך למחשב קוונטי מסחרי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נשיא ארה״ב טראמפ הציב את המחשוב הקוונטי בעדיפות לאומית, וחברת ההשקעות פידליטי השתתפה לאחרונה בגיוס הון של חברת קוונטיניום, שנערך לפי שווי של עשרה מיליארד דולר. גם ענקיות טכנולוגיה נהנות מהגל: דיווח על פריצת דרך בשבב של אלפאבית הוסיף לשוויה עשרות מיליארדי דולרים בתוך דקות. עם זאת, יש מי שמזהירים מפני בועה. האנליסט טרוי ג’נסן מקנטור פיצג'רלד הסביר כי אם הטכנולוגיה תצליח, זה עשוי לשנות את העולם; אם לא, המניות עלולות להתרסק.
