טבע התאוששה בחודשים האחרונים, אך למה בעלי העניין מוכרים?
מניית טבע (סימול:TEVA) בולטת לשלילה ב-2 ימי המסחר האחרונים עם ירידות של קרוב ל-8%. הירידות מגיעות ללא אירוע משמעותי וכאשר אגרות החוב של החברה נסחרות ביציבות. עם זאת, נראה כי חוסר היכולת להגיע להסכמה בפרשת משככי הכאבים, למרות דבריו של מנכ"ל החברה בחודשים האחרונים, והצפי לפתיחת המשפט בניו יורק בחודש הקרוב, לא מוסיפים לסנטימנט (לכתבה המלאה).
בתוך כך, בימים האחרונים דיווחה החברה כי ד"ר האפרון פרידריקסדוטיר (Hafrun Fridriksdottir), סגנית נשיא החברה ואחראי על תחום הפיתוח והמחקר הגולבלי, מכרה כ-2,459 מניות מתוך 4,640 המניות שקיבלה יום לפני כן. לא מדובר באירוע חריג כמובן, אך הוא עשוי לאותת על חוסר האמון של ההנהלה בחברה.
שימו לב לנתון הבא: ע"פ נתוני הרשות לניירות ערך האמריקנית (SEC), ב-16 החודשים האחרונים (מאז אוגוסט 2018) התבצעו 45 עסקאות מכירה של מניות מצד בעלי העניין בחברה. 9 מתוכם התרחשו ב-3 החודשים האחרונים. לעומת זאת, התבצעו רק 3 עסקאות של רכישת מניות, כאשר 2 מתוכנן היו של בכיר אחד, ד"ר סול בארר.
מנכ"ל החברה, קאר שולץ עושה בשנתיים האחרונות מאמצים רבים במטרה להחזיר את האמון בחברה, אך נראה שבעלי העניין בחברה מעדיפים לממש את ההחזקות.
גרף מניית החברה בשנתיים האחרונות
- 11.כרגיל ... המוכרים יצטערו שלא קנו (ל"ת)אין חדש תחת השמש 05/01/2020 11:16הגב לתגובה זו
- 10.חן 04/01/2020 20:45הגב לתגובה זואנשים קיזזו את ההפסדים שלהם בטבע עם רווחים בשאר המניות שעלו יפה. זאת גם הסיבה למכירות.
- 9.רוי 04/01/2020 16:09הגב לתגובה זונא להדק חגורות המניה עומדת לטוס מעלה
- 8.רוני 04/01/2020 13:12הגב לתגובה זולא מאמינים בחברה .בזמן כזה שולץ צריך לבדוק את מנהליו אם החזון שלו תואם לכפופים לו ולעשות תיאום ציפיות אגרסיבי.
- 7.אפילו דפיבלרטור לא יציל את טבע (ל"ת)טבע 04/01/2020 10:09הגב לתגובה זו
- 6.רועי 04/01/2020 07:45הגב לתגובה זואיך מתעלמים מהעובדה של הקרטל ושל 400000 הרוגים? החיים זה לא רק גובה המניה
- הרוגים - הכוונה לנרקומנים? (ל"ת)נו באמת? 05/01/2020 09:06הגב לתגובה זו
- 5.ישראלי 04/01/2020 07:27הגב לתגובה זומה זה הפופוליזם הזה קצת פרופורציות מכרה 24 אלף דולר אז מה…..
- 4.שירת הברבור (ל"ת)Yy 04/01/2020 04:56הגב לתגובה זו
- 3.אבי 04/01/2020 02:37הגב לתגובה זועכשיו לקנות ולחזק
- 2.נו 03/01/2020 23:47הגב לתגובה זו2459 מניות. כלומר כ 23000 דולר. זו מכירה מאד אבל מאד קטנה.
- 1.שמוליק 03/01/2020 23:19הגב לתגובה זובגלל שהחברה "ישראלית" ואולי האירנים ינקמו. שבוע הבא לדעתי קופץ 5% בחזרה.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
סאנה טאקאיצ’י יפן (קרדיט רשתות חברתיות)ראש ממשלת יפן מסרבת לסגת מהצהרות על טייוואן - המשבר מול סין מחריף
ראש ממשלת יפן, סאנאה טאקאיצ'י מבהירה שהתקפה על טייוואן הוא איום על יפן ויצדיק שימוש בכוח צבאי
ראש ממשלת יפן, סאנאה טאקאיצ'י, דחתה את הדרישה הסינית לחזור בה מהצהרותיה על טייוואן, והבהירה כי אין כל שינוי בעמדתה הביטחונית של טוקיו בנוגע למצב של איום אזורי. בכך, העמיקה טאקאיצ'י את המשבר המדיני הראשון שלה מאז שנכנסה לתפקיד בחודש שעבר.(להרחבה: לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין סין ליפן)
במוקד המחלוקת, התבטאות של טאקאיצ'י, שבה הצהירה כי תרחיש צבאי במיצר טאיוואן עלול להיחשב כאיום ישיר על קיומה של יפן. אמירה זו נחשבת לקפיצת מדרגה בעמדה היפנית, והיא עוררה תגובה חריפה מצד בייג'ינג שכללה צעדי ענישה כלכליים.
בסין הכריזו כי יינקטו "אמצעים חמורים" אם יפן לא תחזור בה מהאמירה, ובינתיים הוקפאו אישורי ייבוא של פירות ים יפניים, הופסקה תיירות מאורגנת מסין ליפן, וכן נעצרו אישורים להפצת סרטים יפניים בשוק הסיני. עם זאת, בייג'ינג עדיין לא איימה בפגיעה בייצוא נדירים - מהלך בעל השלכות רחבות יותר על הכלכלה העולמית.
טאקאיצ'י מצדה נוקטת קו כפול: מצד אחד היא שומרת על ניסוח כללי וזהיר ("החלטות יתקבלו בהתאם לנסיבות"), אך מצד שני אינה מוכנה להתנצל או לחזור בה. במסיבת עיתונאים הבוקר, טרם צאתה לפסגת ה-G20 בדרום אפריקה, הדגישה כי העמדה הממשלתית נותרה עקבית.
- המניות ביפן בשיא - ראשת הממשלה סנאֶה טאקאיצ'י מניעה עלייה חדה בשווקים
- האישה הראשונה שתנהיג את יפן ואיך זה משפיע על הניקיי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המפגש הקודם בין טאקאיצ'י לנשיא סין שי ג'ינפינג נערך בפסגת APEC בקוריאה הדרומית, ובמהלכו סיכמו השניים על "קידום כולל של יחסים מועילים הדדית". כעת, מתברר כי הקרע סביב טאיוואן עלול להכתיב את הטון ביחסים הבילטרליים.
