טבע התאוששה בחודשים האחרונים, אך למה בעלי העניין מוכרים?
מניית טבע (סימול:TEVA) בולטת לשלילה ב-2 ימי המסחר האחרונים עם ירידות של קרוב ל-8%. הירידות מגיעות ללא אירוע משמעותי וכאשר אגרות החוב של החברה נסחרות ביציבות. עם זאת, נראה כי חוסר היכולת להגיע להסכמה בפרשת משככי הכאבים, למרות דבריו של מנכ"ל החברה בחודשים האחרונים, והצפי לפתיחת המשפט בניו יורק בחודש הקרוב, לא מוסיפים לסנטימנט (לכתבה המלאה).
בתוך כך, בימים האחרונים דיווחה החברה כי ד"ר האפרון פרידריקסדוטיר (Hafrun Fridriksdottir), סגנית נשיא החברה ואחראי על תחום הפיתוח והמחקר הגולבלי, מכרה כ-2,459 מניות מתוך 4,640 המניות שקיבלה יום לפני כן. לא מדובר באירוע חריג כמובן, אך הוא עשוי לאותת על חוסר האמון של ההנהלה בחברה.
שימו לב לנתון הבא: ע"פ נתוני הרשות לניירות ערך האמריקנית (SEC), ב-16 החודשים האחרונים (מאז אוגוסט 2018) התבצעו 45 עסקאות מכירה של מניות מצד בעלי העניין בחברה. 9 מתוכם התרחשו ב-3 החודשים האחרונים. לעומת זאת, התבצעו רק 3 עסקאות של רכישת מניות, כאשר 2 מתוכנן היו של בכיר אחד, ד"ר סול בארר.
מנכ"ל החברה, קאר שולץ עושה בשנתיים האחרונות מאמצים רבים במטרה להחזיר את האמון בחברה, אך נראה שבעלי העניין בחברה מעדיפים לממש את ההחזקות.
גרף מניית החברה בשנתיים האחרונות
- 11.כרגיל ... המוכרים יצטערו שלא קנו (ל"ת)אין חדש תחת השמש 05/01/2020 11:16הגב לתגובה זו
- 10.חן 04/01/2020 20:45הגב לתגובה זואנשים קיזזו את ההפסדים שלהם בטבע עם רווחים בשאר המניות שעלו יפה. זאת גם הסיבה למכירות.
- 9.רוי 04/01/2020 16:09הגב לתגובה זונא להדק חגורות המניה עומדת לטוס מעלה
- 8.רוני 04/01/2020 13:12הגב לתגובה זולא מאמינים בחברה .בזמן כזה שולץ צריך לבדוק את מנהליו אם החזון שלו תואם לכפופים לו ולעשות תיאום ציפיות אגרסיבי.
- 7.אפילו דפיבלרטור לא יציל את טבע (ל"ת)טבע 04/01/2020 10:09הגב לתגובה זו
- 6.רועי 04/01/2020 07:45הגב לתגובה זואיך מתעלמים מהעובדה של הקרטל ושל 400000 הרוגים? החיים זה לא רק גובה המניה
- הרוגים - הכוונה לנרקומנים? (ל"ת)נו באמת? 05/01/2020 09:06הגב לתגובה זו
- 5.ישראלי 04/01/2020 07:27הגב לתגובה זומה זה הפופוליזם הזה קצת פרופורציות מכרה 24 אלף דולר אז מה…..
- 4.שירת הברבור (ל"ת)Yy 04/01/2020 04:56הגב לתגובה זו
- 3.אבי 04/01/2020 02:37הגב לתגובה זועכשיו לקנות ולחזק
- 2.נו 03/01/2020 23:47הגב לתגובה זו2459 מניות. כלומר כ 23000 דולר. זו מכירה מאד אבל מאד קטנה.
- 1.שמוליק 03/01/2020 23:19הגב לתגובה זובגלל שהחברה "ישראלית" ואולי האירנים ינקמו. שבוע הבא לדעתי קופץ 5% בחזרה.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
