מייקל ישראל מנכל בנק HSBC ישראל
צילום: יח"צ

HSBC פותח דסק לענייני סין בישראל

השקתו של הדסק החדש בישראל מעלה את מספר הדסקים של HSBC לענייני סין ל-25 ברחבי העולם,

גיא עיני |

בנק HSBC הודיע היום על הקמת דסק לענייני סין בישראל על מנת לסייע בעידוד השקעות ומסחר בין סין לישראל, נושא בעל חשיבות הולכת וגדלה ככל ששיתוף הפעולה בין המדינות מתהדק ויותר חברות סיניות מתרחבות לחו"ל לאורך דרך המשי החדשה - 

"The Belt and Road".

השקתו של הדסק החדש בישראל מעלה את מספר הדסקים של HSBC לענייני סין ל-25 ברחבי העולם, ובכך מצליח לכסות יעדים גדולים להשקעות חוץ סיניות ישירות. את דסק סין בישראל תנהל יפית מודחי, בעלת ניסיון של כשני עשורים בבנקאות גלובלית.

הדסקים של HSBC לענייני סין שהושקו ב- 2012, הוקמו בשש יבשות, מתוכם 11 בשווקי אסיה ומדינות האוקיינוס השקט, חמישה באירופה, חמישה במזרח התיכון ובאפריקה וארבעה באמריקה. דסקים אלו מכסים יותר מ- 40 שווקים ברחבי העולם, וחלקם מעניקים תמיכה ללקוחות סיניים במדינות או בטריטוריות מרובות.

דסק סין של HSBC בישראל מוקם בִּתקופה בה סין וישראל משתפות פעולה במספר מגזרים, ובהם האינטרנט, קלינטק ובריאות. הכלכלה בסין עוברת מכלכלה המתמקדת בתעשייה כבדה וייצור מסורתי למיקוד בשירותים, טכנולוגיה וייצור מתקדם.

דייויד ליאוו, נשיא ומנכ"ל HSBC סין: "בשנים האחרונות הקימו חברות טכנולוגיה סיניות מובילות מרכזי מחקר ופיתוח והשקיעו בסטארטאפים בישראל על מנת להתחבר ליכולות המחקר בה. גם השקעות במגזרים אחרים גדלו בקצב מהיר. אנו מאמינים שמגמה זו תימשך וכי דסק סין ממצב את HSBC בעמדה ייחודית".

ההשקעות הסיניות בישראל הגיעו ל- 6.5 מיליארד דולרים בסוף שנת 2017, בעוד השקעות מישראל לסין הסתכמו ב- 380 מיליון דולר בסוף שנת 2016. הסחר הדו-צדדי התרחב והגיע ל- 13.1 מיליארד דולרים ב-2017, גידול של 15.6% לעומת השנה שקדמה לה, מה שהפך את סין לשותפת המסחר השלישית בגודלה של ישראל בעולם. כיום מנהלות שתי המדינות משא ומתן על הסכם סחר חופשי.

מייקל ישראל, מנכ"ל HSBC ישראל: "קיימות הזדמנויות משמעותיות עבור לקוחות סינים המשקיעים בישראל. ישראל ידועה ברחבי העולם כמעצמה גלובלית בתחום החדשנות, ולכן אך טבעי הוא שבשנים האחרונות משקיעים סינים נעשים פעילים מאוד ברכישת טכנולוגיה וידע ישראליים. יתרה מכך, לא מדובר רק בטכנולוגיה. בכל פרויקט גדול בתחום התשתיות ניתן לראות מעורבות סינית, בין אם בנמלים, בכבישים או ברכבת הקלה בתל אביב, הפרויקט התת-קרקעי הראשון שלנו".

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פוליריזון רשתות חברתיותפוליריזון רשתות חברתיות

הישראלית שמזנקת ב-100% בוול-סטריט

פוליריזון דיווחה על מעבר לייצור בהיקף גדול של תרסיס ההגנה האף־י PL-14, צעד שמקרב אותה לניסויים קליניים ב־2026 ומצית עניין מחודש במניה שצללה במהלך השנה

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ביוטק תרופות

חברת הביוטק הישראלית פוליריזון Polyrizon Ltd -8.62%  , מזנקת ביותר מ-100% לאחר שדיווחה כי הצליחה להתקדם משלב הפיתוח המעבדתי ליכולות ייצור רחבות היקף. מדובר בהישג משמעותי עבור החברה, שמפתחת פתרונות לא-תרופתיים להתמודדות עם אלרגנים ונגיפים במערכת הנשימה. יכולת הייצור החדשה מהווה אבן דרך חיונית לקראת מעבר לניסויים קליניים ובהמשך גם להיערכות למסחור.


פוליריזון הוקמה על בסיס תפיסה שלפיה חלל האף, כנקודת הכניסה הראשונה של אלרגנים ונגיפים, יכול לשמש זירה יעילה להגנה מפניהם. מייסד החברה, תומר ישראלי, זיהה פער בין תרסיסים קיימים המספקים הקלה זמנית לבין מוצרים שיכולים להוות שכבת הגנה אמיתית. מתוך כך הוביל פיתוח פלטפורמה המבוססת על הידרוג'ל היוצר שכבת בידוד דקה בדופן האף. במוקד פעילות החברה עומדת טכנולוגיית Capture & Contain, המבקשת ללכוד חלקיקים זרים ולמנוע את חדירתם לרקמת האף. היישום המרכזי שלה, PL-14, נועד להתמודד עם אלרגנים נפוצים כמו אבקני פריחה, אבק ושיער חיות. החברה מדגישה כי הפתרון אינו מבוסס על תרופות ואמור לשמש מנגנון מכני מגן.


במהלך 2025 השלימה פוליריזון סדרת ניסויי פיתוח שנועדה לבחון היצמדות לרקמות, יציבות החומר ועמידותו בתנאי שימוש שונים. הצוות המדעי בראשות ד״ר טידר תורג׳מן הוביל את הפעילות המחקרית שהביאה לתוצאות פרה־קליניות התומכות ביכולת המוצר ללכוד חלקיקים ברמת הרירית.


בדרך לייצור תעשייתי

ב־2 בדצמבר עדכנה פוליריזון כי השלימה ייצור ראשון בהיקף גדול של פורמולת PL-14, זאת בשיתוף יצרן תרופות חיצוני. הייצור התבצע בתנאים מבוקרים, והאצוות שהופקו עמדו בכל פרמטרי האיכות והיציבות שנבדקו. מבחינת החברה, מדובר באיתות משמעותי לכך שהטכנולוגיה שהותאמה עד כה לניסויי מעבדה מסוגלת לעבור לייצור תעשייתי, שלב חיוני לפני כניסה לניסויים קליניים. היכולת לייצר בנפח גבוה פותחת לחברה את הדלת להתחלת ניסויים קליניים המתוכננים ל־2026. שלב זה יאפשר לבדוק את המוצר בסביבה קלינית ולהיערך בהמשך לקבלת אישורים רגולטוריים. בחברה אומרים כי האצוות שנוצרו עומדות בסטנדרטים הנדרשים לשווקים בארה״ב ובאירופה.


שוק האלרגיות והמחלות הנשימתיות ממשיך לגדול בהתמדה, בין היתר בשל עלייה בשיעורי החשיפה לאלרגנים ובצורך בפתרונות מניעה זמינים. שוק האלרגיה העונתית מוערך כיום במיליארדי דולרים וצפוי להתרחב בעשור הקרוב, וגם שוק השפעת מציג מגמת גידול על רקע ביקוש להתחזקות מנגנוני ההגנה האישיים. בתוך מציאות זו, פוליריזון מבקשת למצב את קו מוצריה כפתרון שאינו תרופתי אלא מבוסס־מנגנון, הנשען על רכיבים טבעיים ומיועד להפחתת חשיפה עוד לפני התפתחות תגובה דלקתית.


הילרי סופר, מנכ"לית ויקטוריה'ס סיקרט. קרדיט: רשתות חברתיותהילרי סופר, מנכ"לית ויקטוריה'ס סיקרט. קרדיט: רשתות חברתיות
דוחות

ויקטוריה'ס סיקרט מזנקת לאחר דוחות חזקים

עם התאוששות עמוקה ופתיחת עונת חגים מבטיחה, החברה מציגה צמיחה של 9%, מצמצמת הפסד, מעלה תחזיות לשנה כולה ומקבלת רוח גבית מוול סטריט, ותהליך הטרנספורמציה האסטרטגית שלה מתחיל להשתלם

רן קידר |
נושאים בכתבה ויקטוריה'ס סיקרט

מניית ויקטוריה'ס סיקרט Victoria's Secret 15.71%   מזנקת בחדות, לאחר שהחברה פרסמה דוח רבעוני מרשים שהפתיע את האנליסטים והעלה את מפלס האופטימיות לקראת עונת החגים, התקופה החשובה ביותר בשנה עבור קמעונאיות האופנה. המשקיעים הגיבו במהירות והמניה קופצת ביותר מ-12% ונוגעת בקצה העליון של הטווח שלה השנה.

הדוח הצביע על צמיחה של 9% במכירות הרבעון, שהסתכמו ב-1.35 מיליארד דולר, מעל ציפיות השוק. גם נתון המכירות בחנויות זהות, אחד המדדים המרכזיים בתחום הקמעונאות, עלה ב-8% והדגיש התאוששות רחבה בכל ערוצי הפעילות: חנויות, אונליין ושווקים בינלאומיים. המותגים Victoria’s Secret, PINK ו-Beauty הובילו את המומנטום ותרמו לביצועים האיתנים.

למרות שהחברה עדיין רושמת הפסד מתואם של 0.27 דולר למניה, מדובר בשיפור משמעותי לעומת הפסד של 0.59 דולר ברבעון המקביל, נתון שהאנליסטים הגדירו כ״עדות לכך שהסיבוב האסטרטגי של החברה מתחיל לחלחל״.

שיפור ברווחיות: פחות מבצעים, יותר מכירות במחיר מלא

ה-CFO של החברה ציין כי החברה הצליחה להגדיל את המרווח הגולמי ב-170 נקודות בסיס, הישג משמעותי בשוק אופנה תחרותי. השיפור נבע מהפחתת מבצעים ומתמחור מחושב יותר, שהתאפשר בזכות חיזוק המותגים והחזרת הלקוחות למוצרים במחיר מלא.

לדבריו, ההתמקדות בבקרה על הוצאות ובתכנון מדויק של מלאים מאפשרת לחברה להקטין סיכונים ולשמור על גמישות תפעולית. הוא גם הדגיש כי החברה ממשיכה להשקיע במקביל בחדשנות מוצרים, בחיזוק המסרים השיווקיים ובהעמקת חוויית הלקוח, הן בחנות והן בדיגיטל, מתוך כוונה לבנות אסטרטגיית צמיחה ארוכת טווח.