HSBC פותח דסק לענייני סין בישראל
השקתו של הדסק החדש בישראל מעלה את מספר הדסקים של HSBC לענייני סין ל-25 ברחבי העולם,
בנק HSBC הודיע היום על הקמת דסק לענייני סין בישראל על מנת לסייע בעידוד השקעות ומסחר בין סין לישראל, נושא בעל חשיבות הולכת וגדלה ככל ששיתוף הפעולה בין המדינות מתהדק ויותר חברות סיניות מתרחבות לחו"ל לאורך דרך המשי החדשה -
"The Belt and Road".
השקתו של הדסק החדש בישראל מעלה את מספר הדסקים של HSBC לענייני סין ל-25 ברחבי העולם, ובכך מצליח לכסות יעדים גדולים להשקעות חוץ סיניות ישירות. את דסק סין בישראל תנהל יפית מודחי, בעלת ניסיון של כשני עשורים בבנקאות גלובלית.
הדסקים של HSBC לענייני סין שהושקו ב- 2012, הוקמו בשש יבשות, מתוכם 11 בשווקי אסיה ומדינות האוקיינוס השקט, חמישה באירופה, חמישה במזרח התיכון ובאפריקה וארבעה באמריקה. דסקים אלו מכסים יותר מ- 40 שווקים ברחבי העולם, וחלקם מעניקים תמיכה ללקוחות סיניים במדינות או בטריטוריות מרובות.
דסק סין של HSBC בישראל מוקם בִּתקופה בה סין וישראל משתפות פעולה במספר מגזרים, ובהם האינטרנט, קלינטק ובריאות. הכלכלה בסין עוברת מכלכלה המתמקדת בתעשייה כבדה וייצור מסורתי למיקוד בשירותים, טכנולוגיה וייצור מתקדם.
- "ל-OpenAI יש חור תזרימי של 207 מיליארד דולר"
- הערעור נדחה: HSBC תרשום הוצאה של 1.1 מיליארד דולר בעקבות פרשת מיידוף
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דייויד ליאוו, נשיא ומנכ"ל HSBC סין: "בשנים האחרונות הקימו חברות טכנולוגיה סיניות מובילות מרכזי מחקר ופיתוח והשקיעו בסטארטאפים בישראל על מנת להתחבר ליכולות המחקר בה. גם השקעות במגזרים אחרים גדלו בקצב מהיר. אנו מאמינים שמגמה זו תימשך וכי דסק סין ממצב את HSBC בעמדה ייחודית".
ההשקעות הסיניות בישראל הגיעו ל- 6.5 מיליארד דולרים בסוף שנת 2017, בעוד השקעות מישראל לסין הסתכמו ב- 380 מיליון דולר בסוף שנת 2016. הסחר הדו-צדדי התרחב והגיע ל- 13.1 מיליארד דולרים ב-2017, גידול של 15.6% לעומת השנה שקדמה לה, מה שהפך את סין לשותפת המסחר השלישית בגודלה של ישראל בעולם. כיום מנהלות שתי המדינות משא ומתן על הסכם סחר חופשי.
מייקל ישראל, מנכ"ל HSBC ישראל: "קיימות הזדמנויות משמעותיות עבור לקוחות סינים המשקיעים בישראל. ישראל ידועה ברחבי העולם כמעצמה גלובלית בתחום החדשנות, ולכן אך טבעי הוא שבשנים האחרונות משקיעים סינים נעשים פעילים מאוד ברכישת טכנולוגיה וידע ישראליים. יתרה מכך, לא מדובר רק בטכנולוגיה. בכל פרויקט גדול בתחום התשתיות ניתן לראות מעורבות סינית, בין אם בנמלים, בכבישים או ברכבת הקלה בתל אביב, הפרויקט התת-קרקעי הראשון שלנו".
מייקל סיילור; קרדיט: רשתות חברתיותסטרטג'י רכשה ביטקוין בכמעט מיליארד דולר
מניית סטרטג'י MicroStrategy Inc 2.63% נסחרת בעליות שערים לאחר שהחברה דיווחה על רכישה משמעותית נוספת של ביטקוין. החברה, המחזיקה הציבורית הגדולה בעולם במטבע הקריפטו, הודיעה כי רכשה יותר מ־10,600 מטבעות במהלך שבעה ימים בלבד, בהיקף כולל של כ־963 מיליון דולר. מדובר ברכישה הגדולה ביותר שביצעה מאז חודש יולי.
לפי הנתונים שפרסמה החברה, הביטקוין נרכש במחיר ממוצע של כ־90,600 דולר למטבע, נמוך במעט ממחירי השוק בעת הפרסום. במקביל לרכישה, החברה הנפיקה כ־5.1 מיליון מניות רגילות שמהן גויסו כ־928 מיליון דולר, וכן השלימה גיוס נוסף באמצעות מכירת מניות בכורה תמידיות. המהלך החזיר את תשומת הלב להיקף האחזקות של סטרטג'י, שחצה כעת שווי של 60 מיליארד דולר. עם זאת, יחס השווי של החברה ביחס לנכסי הביטקוין שבידיה המשיך להצטמצם, כאשר פרמיית השוק על החברה ירדה ל־1.1 בלבד - הרמה הנמוכה ביותר זה תקופה ארוכה.
הירידה בפרמיה דחפה את הנהלת החברה להכריז על הקמת קרן רזרבות בהיקף 1.4 מיליארד דולר, שנועדה להבטיח תשלומי דיבידנד וריבית בעתיד. מנכ"ל החברה, פונג לה, ציין בחודש נובמבר כי פרמיה הנמוכה מאחד עלולה להצדיק מכירה של חלק מהאחזקות.
האנליסטים מנמיכים ציפיות
במקביל לדיווחים על הרכישות, החלו אנליסטים בשוק להנמיך ציפיות מהחברה. קנטור פיצג'רלד חתכה את מחיר היעד למניה ב־59%, בעוד ברנשטיין הפחיתה את ההמלצה ב־25%, על רקע ירידה של יותר מ־25% במחיר הביטקוין מאז השיא שנרשם באוקטובר. למרות זאת, ההודעה על הרכישות נתפסה כהצהרת אמון מחודשת של החברה במטבע. בשבועיים שקודם לכן רכשה סטרטג'י כמות זניחה של מטבעות בלבד, והמהלך האחרון נחשב בעיני השוק לחזרה לאסטרטגיית קניית־הירידות שאפיינה אותה בעבר.
- סטרטג'י שוקלת מכירת ביטקוין: האם הלחץ על המניה מוצדק?
- בעוד המניה הרגילה מתרסקת: בכירי סטרטג׳י רוכשים מניות בכורה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האנליסטים בקנטור פיצג'רלד ציינו גם כי החברה נוהגת לרכוש ביטקוין כאשר המהלך "מגדיל ערך" מבחינתה, ללא קשר למחיר הנוכחי של המטבע. לדברי האנליסטים, אסטרטגיה זו נותרה בעינה גם לאחר הירידות האחרונות. גם בבית ההשקעות TD Cowen ראו בצעד איתות חיובי. בהערכה שפרסמו כתבו כי משקיעים המאמינים בביטקוין לטווח בינוני וארוך צפויים לראות ברכישה הרחבה מהלך מחזק, בעיקר אם מחיר המטבע יחזור לטפס לרמות השיא.

מהפכה בפפסיקו: הורדת מחירים, קיצוץ מוצרים והשקעה באיכות לקראת 2026
החברה הודיעה על תוכנית מקיפה לשינוי אסטרטגי אחרי דיאלוג עם הקרן אקטיביסטית אליוט. פפסיקו מבטיחה להפוך את מוצריה לנגישים יותר, לשפר את איכותם ולצמצם עלויות בקצב מהיר כבר בשנה הקרובה. הקרן משבחת את הצעדים ומעריכה כי הם יובילו לצמיחת מכירות ורווחים. במקביל,
החברה מאותתת על שינויים עמוקים בשרשרת האספקה ובתמהיל המוצרים בצפון אמריקה
בפפסיקו פתחו את השבוע עם הכרזה תוכנית עסקית חדשה ורחבת היקף, שנועדה לחזק את הצמיחה, להוריד עלויות ולשפר רווחיות החל מ-2026. ההודעה הגיעה לאחר שיח "קונסטרוקטיבי", כהגדרת החברה, עם בעלת המניות האקטיביסטית אליוט אינבסטמנט מנג'מנט, שהחזיקה בחודשים האחרונים בנתח של כ-4 מיליארד דולר בחברה ודחקה בה לבצע שינויים מהותיים. מנכ"ל ויו"ר פפסיקו, רמון לגווארטה, הדגיש כי חטיבת המזון בצפון אמריקה תהיה מרכזית בהובלת התוכנית, וכי החברה פועלת "בדחיפות גבוהה" כדי לשפר את הביצועים המסחריים והפיננסיים כבר מהרבעונים הקרובים. על פי הודעת החברה, לגווארטה צפוי לפרט את המהלך במפגש משקיעים שנקבע להיום.
התוכנית החדשה כוללת כמה צעדים דרמטיים. ראשית, פפסיקו מתכוונת להרחיב את טווח המחירים של מוצריה באמצעות יצירת רמות מחיר נגישות יותר, בתקווה להגדיל את תדירות הרכישה של מותגים מרכזיים כמו Lay’s, דוריטוס, צ'יטוס, גטורייד, פפסי קולה, מאונטיין דיו, קוואקר וסודה סטרים. הצעד הזה מצטרף למגמה רחבה בענף המזון והמשקאות, שבו חברות מנסות להתמודד עם שחיקת כוח הקנייה של הצרכנים.
בנוסף, החברה מתכוונת לשדרג חלק ממוצריה באמצעות הסרת צבעים וטעמים מלאכותיים, שימוש ברכיבים פשוטים יותר והוספת רכיבים מזינים כמו חלבון, סיבים ודגנים מלאים. כך לדוגמה, מוצרים כמו Simply NKD Cheetos ו-Doritos צפויים לעבור התאמות, וב-2026 יושק Doritos Protein - גרסה עשירה יותר בחלבון לחטיף המוכר, שמתאימה למגמות צריכה חדשות.
במקביל לשינויים בטווח המחירים ובאיכות המוצרים, פפסיקו מעמידה במרכז האסטרטגיה תוכנית קיצוץ עלויות אגרסיבית. על פי הדיווחים, השנה סגרה החברה שלושה מפעלי ייצור וכמה קווי ייצור נוספים, והיא מתכננת לצמצם את מגוון המוצרים בארה"ב בכמעט 20% עד תחילת 2026. הצמצום, כך לפי החברה, יאפשר להתמקד במותגים בעלי הביצועים החזקים ביותר ולהתייעל לאורך שרשרת האספקה. היעדים של פפסיקו ל-2026 כוללים צמיחה אורגנית של 2%-4%, עם צפי לעמידה בחלק העליון של הטווח במחצית השנייה של השנה. בנוסף, החברה מעריכה כי ההשפעה של רכישות ושערי מטבע תוסיף 4%-6% לצמיחת ההכנסות, וכי הרווח למניה יעלה ב-5%-7%.
- פפסיקו תחת לחץ: הרווח צונח וסמנכ״ל הכספים פורש
- אליוט מהמרת על פפסיקו: השקעה של 4 מיליארד דולר עם אפסייד של 50%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באליוט בירכו על התוכנית. מרק סטיינברג, שותף בקרן, שיבח את "שיתוף הפעולה" ואת ה"דחיפות" שפפסיקו מפגינה, וציין כי המהלכים שנקבעו, בהם הורדת מחירים, האצת חדשנות וצמצום עלויות, צפויים לשדרג את הביצועים העסקיים של החברה וליצור ערך לבעלי המניות. הוא הוסיף כי פפסיקו תבצע בחינה מקיפה של שרשרת האספקה ומערכי השיווק והמכירה בצפון אמריקה, וכי החברה כבר התחייבה לרענון בהרכב הדירקטוריון.
