טראמפ תוקף את פאוול ומאיים בפיטורים: "מגיב תמיד מאוחר מדי וטועה"
בפוסט שפרסם ברשת החברתית שבבעלותו, קרא טראמפ ליו"ר הבנק הפדרלי, אותו הוא מכנה "מאוחר מדי",להוריד את הריבית כפי שעושים באירופה, ואף קרא לפטר אותו; אתמול, הזהיר פאוול מפני עלייה באינפלציה כתוצאה מתוכנית המכסים של טראמפ ורמז על כך שהורדת הריבית תידחה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קרא היום פעם נוספת לפדרל ריזרב להוריד את הריבית, ואף רמז על פיטורים אפשריים של היו"ר ג'רום פאוול. זאת לאחר שאתמול הזהיר פאוול מפני עלייה באינפלציה כתוצאה מתוכנית המכסים של טראמפ ורמז על כך שהורדת הריבית תידחה.
בפוסט שפרסם ברשת החברתית שבבעלותו Truth Social כתב טראמפ: "ה-ECB צפוי להוריד את הריבית בפעם השביעית, ובכל זאת, 'מאוחר מדי' ג'רום פאוול מהפד, שמגיב תמיד מאוחר מדי וטועה, פרסם אתמול דו"ח שהיה באופן אופייני מבולגן לחלוטין, מחירי הנפט יורדים, המוצרים (אפילו ביצים!) יורדים, וארה"ב הולכת ומתעשרת הודות למכסים. 'מאוחר מדי' [פאוול] היה צריך להוריד את הריבית, כמו ה-ECB, מזמן, הוא בהחלט צריך להוריד אותה עכשיו. סיום עבודתו של פאוול לא יכול להגיע מהר מספיק!".
הפוסט של טראמפ מגיע יום בלבד לאחר שפאוול נשא נאום במועדון הכלכלי של שיקגו בו ציין כי המכסים של הממשל עלולים ליצור "תרחיש מאתגר" עבור הבנק המרכזי, שבו ייאלץ לבחור בין שליטה באינפלציה לבין תמיכה בצמיחה כלכלית. "מכסים צפויים לגרום לעלייה לפחות זמנית באינפלציה", אמר פאוול, והוסיף כי "ההשפעות עלולות להיות מתמשכות יותר, תלוי בגודל ההשפעה, בזמן שייקח להעביר אותם למחירים ובשמירה על ציפיות אינפלציה ארוכות טווח יציבות".
זו לא הפעם הראשונה
שטראמפ מבקר את גישתו של פאוול בכל הקשור למדיניות המוניטרית של ארה"ב. בתחילת החודש, יומיים לאחר "יום השחרור", בו הושקו המכסים, אמר טראמפ כי זה יהיה "זמן מושלם עבור יו"ר הפד, ג'רום פאוול, להוריד את הריבית. הוא תמיד
'איחר', אבל עכשיו הוא יכול לשנות את תדמיתו, ובמהירות". עם זאת, זו הפעם הראשונה שטראמפ קרא במפורש לפיטוריו של פאוול. בעבר, פאוול אמר שלנשיא אין את הכוח לפטר אותו, וציין שזה "לא מותר על פי החוק". כהונתו של פאוול כיו"ר הפד מסתיימת במאי 2026.
- 9.אנונימי 17/04/2025 20:04הגב לתגובה זופעם ממש פעם קראו בהפגנות פועלי כל העולם התאחדו! . היום מחליפים אותה למטורללי כל העולם התאחדו!
- 8.אנונימי 17/04/2025 19:58הגב לתגובה זושטראמפ יודיע שהוא מחליף לפאוול את השם לרונן בר או לבהרב מיארה והכל יהיה מושלם.
- 7.יש לי הרושם שיש גורמים שמעוניינים להפיל את השוק (ל"ת)Gabri 17/04/2025 17:39הגב לתגובה זו
- 6.צריך להעלות ריבית אסור לטראמפ הסמרטוט להתערבב זה קו אדום (ל"ת)רועי 17/04/2025 17:37הגב לתגובה זו
- 5.Investor 17/04/2025 16:16הגב לתגובה זוטראמפ צודק הפעם .פאוול עושה את אותה טעות של ברננקימזכיר את 2008 הורידו מאוחר מדי את הריבית ואז פימפמו את השוק בכסף
- 4.הפתרון 17/04/2025 16:15הגב לתגובה זולדעתי טראמפון פשוט צריך להוציא עוד מטבע קריפטו על שמו. וגם על שם אשתו. אוי טראמפון טראמפון...
- 3.צביקה 17/04/2025 15:15הגב לתגובה זולא יתן לו לפטר
- 2.פסיכו 17/04/2025 14:49הגב לתגובה זוהורדת ריבית היפר אינפלציה מכסים שאתה מתעשר מהם Wtf הבן אדם פסיכי לגמרי
- 1.בא 17/04/2025 14:33הגב לתגובה זוטראמפ....ולכן צריך ללכת לנוח.
- אנונימי 17/04/2025 20:11הגב לתגובה זוהוא לא צריך לתמוך במדיניות של טראמפ . הוא לא ברדוגו ולא ינון מגל ולא ואטורי. כשהמדיניות הכלכלית של השלטון היא קלוקלת ומופרעת תפקידו של נגיד הבנק הוא לתקן ככל יכולתו את הפגיעה בכלכלה הלאומית ולא לתמוך במדיניות אומללה ומטופשת.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
