דלתא גליל: לא כל מה שיורד הוא זול בהכרח
להגיד לכם שאני מתלהב מהמניה? ממש לא. שהיא אחת כזאת שתגרום לי לפרץ אדרנלין? גם לא. אבל עבודה זו עבודה ויש גם צדדים שחורים. אז ישבנו וניתחנו. בראייה ראשונית מדובר במניה קלת רגליים. אחת כזאת שבהבזק קצר יכולה לטוס במאות אחוזים - כמעט בלי שתרגיש, וגם לרדת בעשרות אחוזים. היא עשתה זאת בעבר, וכנראה שתעשה זאת בעתיד.
המנייה מתאפיינת בתנודות ארוכות טווח, המגלמות מומנטום חזק. כל תנועה פירושה עשרות אחוזים בפרק זמן קצר. אם נביט על מהלך הירידות האחרון, שהחל במחיר של 75 שקלים למניה בנובמבר 2003, ניווכח שתוך פרק זמן של שנה המניה איבדה כ-45% מערכה.
התקופה האחרונה היא תקופה של התייצבות. מחיר השפל אליו הגיעה המניה בסוף נובמבר - 39.85 שקלים למניה, הוא בבחינת התחתית האחרונה, לפחות לשבועות הקרובים. מנקודה זו החל מהלך עליות, שנבלם במחיר של כ-47 שקלים למניה. גל הירידות שהחל מיד לאחר מכן, נבלם בתחתית גבוהה מקודמתה כעדות לכך שהקונים מוכנים לשלם עבור המניה מחירים הולכים ועולים.
כדי שהמניה תוכל לבצע מהלך עליות משמעותי, עליה להמשיך ולבסס את רמת השפל השנייה 42 שקלים למניה כרמת תמיכה. שמירה על רמה זו כרמת תמיכה תהווה בסיס משמעותי דיה לגל עליות נוסף. ברמת המומנטום, הרי שהתנאים ליציאתו לדרך של גל עליות מסוג זה קיימים. ההתייצבות והעובדה שהמומנטום משנה כיוון מעלים את האפשרות לכך שיצא לדרך גל עליות, יתכן ובקרוב. שבירה של רמת 47.5 שקלים למניה, בשילוב מחזור מסחר גבוה, יאוששו את הנחת העבודה.
לסיכום: דלתא אינה המניה המועדפת. היא סוג של ברירת מחדל, ולמעשה אמורה להימצא בתחתית רשימת המעקב מבחינת סדר העדיפויות והאנרגיה שיש להשקיע בה. עם זאת, משקיעים שנדלקים על מניות שביצעו מהלכי ירידות חדים, ולו רק בגלל התפיסה השגויה "שמה שירד הוא גם זול", מוזמנים להציץ על הגרף של דלתא גליל. הם עשויים למצוא שם את מבוקשם.
*אין בסקירה זו משום המלצה לקנות אתח הנייר או למוכרו והעושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.
*הערה: כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותיד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס
מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR
מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.
יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט
2005 - ההתחלה הצנועה
שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.
2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת
טל גלאור ופרנק ס. ג׳ון (לוקהיד מרטין) שר הכלכלה ניר ברקת, מוטי גמיש מנכל המשרד. קרדיט: מירי שמעונובלוקהיד מרטין ומשרד הכלכלה והתעשייה חתמו על הארכת שיתוף הפעולה
עד כה, לוקהיד מרטין השקיעה יותר מ-4 מיליארד דולר בפרויקטים של שיתוף פעולה עם תעשיות הביטחון והתעופה של ישראל - מתוכם 470 מיליון דולר בחמש השנים האחרונות
חברת לוקהיד מרטין חתמה על הארכת הסכם שיתוף הפעולה התעשייתי עם הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי (רשפ"ת) במשרד הכלכלה והתעשייה. טקס החתימה על הארכת ההסכם נערך בהשתתפות שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת, מנהל הפעילות הגלובאלית בלוקהיד מרטין, פרנק סנט ג'ון, מנכ"לית
לוקהיד מרטין ישראל, טל גלאור, מנהלת מערך תעשייה נורית צור-רבינו ומנהל אגף רשפ"ת יזיד שיך יוסף.
לוקהיד מרטין וממשלת ישראל חתמו לראשונה על הסכם שיתוף פעולה תעשייתי בשנת 2005. עד כה, לוקהיד מרטין השקיעה יותר מארבעה מיליארד דולר בתעשיות הביטחון והתעופה
הישראליות, תוך מינוף תעשיית הטכנולוגיה המתקדמת של ישראל. בשנת 2020, לוקהיד מרטין והרשפ"ת (ICA) חתמו על הסכם שיתוף פעולה תעשייתי חדש במטרה לחזק את שיתופי הפעולה והקשרים התעשייתיים בין לוקהיד מרטין לתעשיות המקומיות, לתקופה של חמש שנים. מאז החתימה על ההסכם בשנת
2020, לוקהיד מרטין השקיעה יותר מ-470 מיליון דולר בחברות, פרויקטים ופעילויות ישראליות. הארכת ההסכם הקיים תאפשר להמשיך את תוקפו של ההסכם עד סוף שנת 2029.
הסכם הגג שהוארך כולל בתוכו התחייבות להשקעה חוזרת של לוקהיד מרטין בישראל בהיקף שלא יפחת מ-35%
מערך החוזים החדשים שיחתמו. זאת, כחידוש ההסכם שכלל עד כה תוכניות רבות, בהם מטוסי ה-F-16I C-130J, מסוקי הבלקהוק והיסעורים וכן מסוק ה-CH-53K. משמעותה של הארכת הסכם זה תהיה המשך השקעות ומחויבות של חברת לוקהיד מרטין לתעשייה הישראלית הן בתוכניות הקיימות והן בתוכניות
העתידיות.
ניר ברקת, שר הכלכלה והתעשייה: "הארכת ההסכם עם לוקהיד מרטין היא הצבעת אמון ברורה בתעשייה הישראלית ובחדשנות שלנו. שיתוף הפעולה מחזק את ביטחון ישראל, מייצר מנועי צמיחה חדשים ומביא השקעות שמעניקות
לתעשייה המקומית הזדמנויות משמעותיות להתרחב ולהגדיל את היצוא. נמשיך להוביל מהלכים שמושכים לישראל שותפים אסטרטגיים ומייצרים אלפי מקומות עבודה איכותיים בכל רחבי המדינה".
- ביקוש אדיר למערכות טילים - לוקהיד מרטין בתוצאות טובות
- הכטבמ הקרבי של לוקהיד מרטין נחשף - ככה הוא נראה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרנק סנט ג'ון, מנהל הפעילות הגלובאלית בלוקהיד
מרטין: "הארכת הסכם שיתוף הפעולה התעשייתי מחזק את תפקידה המתמשך של לוקהיד מרטין כשותפה ארוכת-שנים לישראל, מאפשרת לנו לחזק את החוסן באמצעות נוכחות תעשייתית רחבה יותר, שיתוף פעולה מעמיק יותר עם חברות ישראליות מובילות, וקידום יוזמות STEM (מדעים, טכנולוגיה,
הנדסה ומתמטיקה) בעלות השפעה רחבה, הבונות את הכישרונות החיוניים ליכולת ההגנה העתידית של ישראל. אנו גאים לפתח את השותפויות הללו ולספק ביטחון לטווח ארוך, תוך חדשנות טכנולוגית והבאת ערך כלכלי למדינת ישראל".
