נתניהו מסכם 3 שנים: הפיץ סרטון המציג את פעולות הממשלה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך היום (ג') מסיבת עיתונאים מיוחדת לרגל תחילתה של השנה הרביעית לכהונת הממשלה בראשותו. "הממשלה הזאת הייתה יציבה. המדינה הייתה יציבה ואני חושב שהדבר הזה הוא ייחודי מול סערות הזמן. אני חושב שצריך להסתכל מה קרה בשלוש השנים האחרונות - מה קרה בישראל ובעולם", כך פתח נתניהו את נאומו.
על מנת להציג מה עשתה הממשלה בראשות נתניהו בשלוש שנים האחרונות הפיץ היום משרד רה"מ סרטון אנימציה לכבוד מסיבת העיתונאים. בסרטון מספרים על תוספות השכר שאישרה הממשלה להורים עובדים עובדים; חוק חינוך חינם מגיל 3 ועל הגדר החדשה שמוקמת כיום בגבול עם מצרים. במשרד ראש הממשלה מתגאים בכיפת ברזל שלפני פחות מחודש הצליחה להגן חלקית על יישובי הדרום.
כמו כן, ע"פ הסרטון שיעור האבטלה בישראל הינו 5.4%, זאת למרות שבשבוע שעבר פרסמה הלמ"ס תיקון שלפיו שיעור האבטלה בישראל הוא 6.5%. אך כנראה הסרטון הופק טרם הודעת הלמ"ס.
- 9.ניהול כושל=הפסד כספי=העם הפראייר משלם=מחאה!!! (ל"ת)מוסד ציבורי ופרטי 04/04/2012 13:13הגב לתגובה זו
- 8.עושים מיליארדים ע" ח העם הפראייר=מחאה=חרם צרכן (ל"ת)בנק,אוצר,ממשלה גנבים 04/04/2012 13:12הגב לתגובה זו
- 7.ינאל 04/04/2012 00:40הגב לתגובה זולא יעזור לך ביבי בחירות הבאות אתה והליצנים שלך עפים הביתה נמאסתם!
- 6.אי 04/04/2012 00:17הגב לתגובה זוהבן אדם חי בסרט ומתפרנס ממצגות וחי על סקרים ונראה טוב בעתון של ביבי ישראל היום אבל זה מגיע לעם טיפש שבוחר בו
- 5.צדקיהו 03/04/2012 22:33הגב לתגובה זוביבי העלה את המיסים בכל תחומי החיים! דיור (קרקע) חשמל ארנונה מים דלק וליסינג עלו בעשרות אחוזים,מס על רווחים בורסה עלה ל25% גזלת את משקיעי הגז ב85% העלת את המעמ ל17% (מזון ביגוד) זה לא מקרה שהיתה מחאה אדירה בקיץ זה לא מקרה ששחקת את מעמד הביניים שזוג צעיר לא יכול לקנות דירה שרב האוכלוסיה לא יכולה להחזיק רכב רב האוכלוסיה לא יכולה לחמם את הבית שקר שרב האוכלוסיה מתקלחים פחות שבמדד העוני (גיני) אנחנו המדינה הגרועה במערב שבתוצר אנחנו מהגרועים ממדינות המערב שבחינוך במבחני השוואה אנחנו מהגרועים בעולם ביבי נכשלת אתה ופישר הרסתם את הכלכלה
- קבל תיקון ידידי " הרסת את המדינה " (ל"ת)אבי 04/04/2012 01:20הגב לתגובה זו
- 4.רפי 03/04/2012 21:58הגב לתגובה זוהדבר היחידי שאתה עושה נכון זה לשקר ולזגזג ואת זה אומרים בראש חוצות
- 3.ראל052000 03/04/2012 20:13הגב לתגובה זוזה תרגיל ביביהו ידוע מעלה מחירים בטרוף לקראת הבחירות מוריד כאילו רגיש................
- אתה מגעיל (ל"ת)בוריס 03/04/2012 21:53הגב לתגובה זו
- 2.הטבה לגיל 3 בדיחה 03/04/2012 18:22הגב לתגובה זווגם לא כולם נהנים מהטבה הזאת רק כאלה שיש להם הרבה כסף להם הוא בעצם נתן יותר לשאר כלום. וכרגיל דפק את המסכנים עוד יותר את הזקנים והאלמנות
- 1.בושה וחרפה! 03/04/2012 18:21הגב לתגובה זומדיניות שמטרתה לשחד את קבוצת המחאה לא תעזר פה. העם לא טיפש. שיחד את קבוצת המחאה על חשבון אחרים גם קבוצת המחאה בסופו של יום תשלם יותר. כל גרוש שיחסכו ישלמו 25% כך שהוא נתן ביד אחת ולקח ב2 ידיים. וזה על חשבון אלמנות או אנשים שאין להם פנסיה הכסף שלהם מושקע בבנק והם חיים מזה אז מהם הוא לקח. העם לא טיפש . ביבי חי בללה לנד. כרגיל מנותק מהעם.
.jpg)
ביטוח לאומי מסרב להיות אחראי על בדיקות תגי הנכים
המוסד לביטוח לאומי - "העומסים חריגים, הוועדות מטפלות ב-600 אלף תיקים בשנה"
הצעה שמופיעה בטיוטות חוק ההסדרים לשנת 2026 מבקשת לבצע שינוי דרמטי בתהליך הנפקת תגי חניה לנכים: ביטול הבדיקות הרפואיות הישירות ברשות הרישוי של משרד התחבורה, והעברת הסמכות להחליט על הזכאות לגופים אחרים, בעיקר הביטוח הלאומי, משרד הביטחון ומשרד העבודה והרווחה. במקום בדיקה חדשה בכל בקשה, המערכת תסתמך על אישורים רפואיים קיימים שכבר ניתנו לאותם אנשים במסגרת קצבאות נכות או שיקום.
הביטוח הלאומי מתנגד נחרצות. המוסד טוען שהוועדות הרפואיות שלו מטפלות כיום בכ-600 אלף תיקים בשנה, מספר שיא שנובע בעיקר מהשלכות מלחמת “חרבות ברזל”, תביעות מילואימניקים, נפגעי פעולות איבה ומשפחות חטופים ונעדרים. הוספת מאות אלפי בקשות לתגי חניה תגרום לעיכובים של חודשים ארוכים, ודווקא האנשים שהתג נועד לסייע להם, נכים קשים, חולים כרוניים וילדים עם מוגבלות – יישארו ללא פתרון ניידות מיידי.
תגים מזוייפים
בישראל חל זינוק חסר תקדים במספר תגי הנכה. ב-2020 עמד המספר על כ-90 אלף תגים פעילים; כעת הוא הגיע כ-660 אלף גידול של פי 7.5 בחמש שנים בלבד. חקירות משטרה ודוחות מבקר המדינה חשפו כי עשרות עד מאות אלפי תגים הונפקו במרמה, באמצעות מסמכים רפואיים מזויפים או “רופאים מומחים” שחתמו בתשלום. התוצאה בשטח: חניות נכים תפוסות על ידי מי שאינם זכאים, ונכים אמיתיים נאלצים לחפש חניה רחוק או לוותר על יציאה מהבית.
במהלך השנה פרסם משרד התחבורה נוהל חדש וקשוח יותר להנפקת תגים, שכלל דרישה למסמכים עדכניים וביטול חידושים אוטומטיים. אולם יישום הנוהל נדחה שוב ושוב, וההצעה הנוכחית בחוק ההסדרים נתפסת כניסיון לעקוף את הבעיה הבירוקרטית על ידי העברת האחריות לגוף אחר.
- בנקאי נורה מחוץ לביתו - והוכר כנפגע בתאונת עבודה
- קיבלתם חוב מהביטוח הלאומי? ייתכן שהוא בכלל לא שלכם - כך תיפטרו ממנו בקלות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הביטוח הלאומי מדגיש שוב ושוב כי “תגי חניה לנכים אינם בסמכותנו ואינם חלק מהמשימות שלנו”. נציגי המוסד אמרו בדיונים בכנסת שהעומסים כבר כיום חריגים, וקליטת הנושא תפגע קודם כל באוכלוסיות המוחלשות ביותר. מנגד, משרד האוצר ומש משרד התחבורה טוענים שהשינוי יחסוך כסף ציבורי, יקטין משמעותית את הזיופים ויאפשר בדיקה מחודשת שיטתית של כל התגים שהונפקו בעשור האחרון. לפי הערכות פנימיות, שלילת התגים הלא-כשרים עשויה להחזיר לשוק מאות אלפי מקומות חניה ייעודיים. בחלק מגרסאות ההצעה נקבע גם שתושבי חוץ ומי שאינם זכאי קצבה מביטוח לאומי או ממשרד הביטחון ימשיכו להיבדק במשרד התחבורה – כדי למנוע ניצול נוסף של הפרצה.

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026
בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות
התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.
בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.
בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.
על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- יו"ר ועד עובדי אל על נגד רגב: "מהלך מסוכן"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.
