דוברו לשעבר של נתניהו: "משתדל לא לשקר, הרבה פעמים לא יודע את האמת"
יחסי רביב דרוקר ולשכת ראש הממשלה, עלו גם בפאנל שנערך בשעה זו (יום א') בכנס אילת לעיתונות. בפאנל 'יחסים במבחן, דובר-כתב', אמרה סמנכ"ל התוכן של 'חדשות 10', עדי גרטי, כי "אני מאמינה שאת הסיפור הבא שייצא ממשרד ראש הממשלה, לא ייתנו לדרוקר", אולם למרות זאת, הכחישה כי אין יחסי עבודה בין חברת החדשות של ערוץ 10 לבין משרד ראש הממשלה: "אנחנו לא מקבלים את היחס הכי חם תמיד, אבל אין נתק".
כזכור, לאחרונה פורסם כי אנשיו של נתניהו העבירו מסר לבכירי 'חדשות 10', כי אם דרוקר, הנחשב ל"סדין אדום בלשכת ראש הממשה", יפוטר מחברת החדשות, לשכת נתניהו תפעל לטובת ערוץ 10 במצוקה אליו הוא נקלע בשל חובותיו. בלשכת נתניהו אגב הכחישו את הפרסום.
במהלך הפאנל, אמר גידי שמרלינג, עד לפני חודשים אחדים ראש מערך ההסברה בלשכת ראש הממשלה וכיום דובר עיריית תל אביב, כי "דוברים משתדלים שלא לשקר, זו נקודה מאד בעייתית. אתה משתדל לא לתת הכחשה אם יש משהו, אבל הרבה פעמים אתה כדובר, לא יודע את האמת. אתה לא יודע כל מה שקורה שם, ואם שואלים אותך שאלה והבוס שלך עונה שהתשובה שלילית, אז אתה לא לוקח את הבוס שלך למכונת האמת".
שמרלינג אמר עוד כי "אין ספק שלרייטינג יש אפקט מאד משמעותי, וראש הממשלה רוצה לפנות לכמה שיותר אנשים", כשענה לשאלה האם נתניהו מעדיף גוף רייטינגי. בנוסף, הפריד שמרלינג בין הביקורת התקשורת למערכת היחסים של הלשכה והדובר עם הכתב: "גם במקרים של כתבים הכי לעומתיים של ראש הממשלה, רביב דרוקר ובן כספית, לא הגעתי למצב שזה עובר לפסים האישיים. לפעמים זה גולש ממערכת מקצועית למערכת אישית. בסך הכל אתה מייצג גוף מסוים, והוא גוף אחר, ולפעמים יש ניגוד אינטרסים".
דובר הכנסת, יותם יקיר, אמר כי "המושב הקודם של הכנסת יצר 70 חוקים חדשים, התקשורת הבליטה שניים". לדבריו, "התפקיד שלי הוא לנסות לקחת את אותם 70 חוקים ולנסות ולהביא אותם בצורה מעניינת".
בשלב זה גלש ויכוח בין יקיר לכתב הכנסת של 'חדשות 2', עמית סגל. יקיר אמר: "אני מאד לא אוהב את הבלעדיות. בשנותיי כדובר, בכל פעם שניסיתי לעשות עם עיתונאי על בלעדיות, יצאתי מאוכזב. קיבלתי אייטם אחד שהלך לכיוון אחר ממה שרציתי. לא אהבתי". על כך השיב סגל: "עם כזה דובר אין לי מה לעבוד. אם אני בכל מקרה יודע שהוא מעביר את ההודעה לכולם, אז אין לי מערכת יחסים של תן וקח עמו".
גרטי התייחסה לסוגיית התן וקח: "לעתים נדירות וזה קורה, שיש גוף שעבד איתנו לא בהוגנות. יש מקרים אבל הם בודדים. אני לא נוהגת להתקשר ולאיים ולצעוק. בתור עורכת לשעבר של 'המקור', אני יכולה לקבוע עם מי אני לא עובדת. הרי בסופו של דבר, מידע לא מקבלים רק מדוברים".
- 1.איך יודעים מתי הוא משקר?הוא פותח את הפה (ל"ת)פינוקיו 05/12/2011 13:32הגב לתגובה זו

גז ישראלי - רווח מצרי; כך א-סיסי מרוויח מיליארדי דולרים בשנה על חשבון ישראל
כחלק ממערכת היחסים הסבוכה עם מצרים, ישראל דרך מאגר לוויתן מספקת גז למצרים שמשמש גם לייצוא. הרוו ח עליו הוא סביב 80% - ב-15 שנים הבאות תספק ישראל גז למצרים ב-130 מיליארד דולר, חלקו יעבור לאירופה וישאיר סכומי עתק במצרים - מחיר השלום
מצרים מתכננת להגדיל את יצוא ה-LNG לאירופה החל מנובמבר הקרוב. ידיעה לקונית שפורסמה בתקשורת האמריקאית והמצרית, מסתירה סיפור גדול. מצרים שלה מאגרי גז משל עצמה לא יכולה לשרת את האנרגיה שלה היא נזקקת והיא מייבאת גז מישראל בכמויות שהולכות וגדלות. אלא שחלק מגז הזה לא משמש לצרכים פנימיים כי הממשל עושה חשבון פשוט ורואה שכדאי לייצא את הגז הזה לאירופה ולהרוויח סכומי עתק.
כעת, בהמשך לפיתוח והרחבת ההפקה של מאגר לוויתן היקף העברת הגז למצרים יעלה. דיווח על כך ניתן לפני חודשיים ובמקביל מתברר מצרים תיערך להגדלת הייצוא. זה מהלך עסקי לכאורה, אבל יש כאן הרבה מאוד פוליטיקה וקשר עסקי שתומך בעצם בשלום. אחרי הכל, למה בעצם ישראל נותנת מתנה כזו גדולה לשכנה שלה ולא מוכרת בעצמה לאירופה? נכון, יש להקים תשתיות, אבל מלכתחילה הכוונה היתה לספק גז לשכנות (גם ירדן מקבלת גז מישראל) כסוג של עוגן להסכמי השלום והרחבת האינטרסים המשותפים. זה כנראה בחשבון הכולל משתלם - ירדן היתה שותפה שקטה בהגנה על ישראל בעת הטילים, מצרים דחפה להסכם. אבל זה החשבון המדיני, מה עם החשבון של השותפויות - ניו מד ורציו, ושל שברון המחזיקות במאגר?
האם יכול להיות שייצוא כבר לפני שנים לאירופה היה מגדיל את הרווחים שלהם? בטח. אבל, ייצוא הגז לצד שאלות כמה גז להשאיר לדורות הבאים ולאן לייצא הן שאלות פוליטיות. תחום הגז והנפט בעולם בכלל מעורב בפוליטיקה. המחזיקים בלוויתן התיישרו לפוליטיקה.
על פי הדיווחים האחרונים, הממשלה המצרית מנהלת מגעים למשלוח של גז נוזלי נוסף מדי חודש ממתקן ההנזלה באידקו, החל מחודש נובמבר ועד סוף מרץ. המהלך מתבצע על רקע מאמצים לחזק את שיתופי הפעולה עם חברות זרות ולהבטיח להן חלק מייצוא התפוקה המשותפת. לא מדובר כאן בשימוש בתוספת הייצוא של הגז הישראלי, זו תקפוץ מדרגה רק בהמשך. אבל, לא צריך להיות חכם גדול כדי להבין שלמצרים תהיה האפשרות להגדיל את הייצוא ולהגדיל רווחים, כשאירופה עדיין זקוקה מאוד לגז בהינתן המשבר הגדול מול רוסיה. עם זאת, מצרים עצמה מתנדנדת עם ייצוא הגז בהתאם לצרכים המקומיים. בשנה האחרונה היא הורידה את היקף הייצוא, על רקע דרישות הכרחיות של התעשייה המקומית.
- הבונוס של מצרים מסיום המלחמה ולמה היא קיבלה העלאת דירוג אשראי?
- פדיונות של 144 מיליארד דולר ביום אחד ותנועת המחאה שקמה בארה"ב וסחפה את העולם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסכם הענק - 35 מיליארד דולר ל-130 BCM
באוגוסט האחרון נחתם הסכם ייצוא חדש בין שותפי לווייתן למצרים בהיקף של 35 מיליארד דולר, הגדול ביותר שנחתם אי פעם בתחום. ההסכם כולל ייצוא של כ-130 BCM עד לשנת 2040, בשני שלבים: כ-20 BCM בשלב הראשון החל מ-2026, ו-110 BCM נוספים לאחר הקמת צינור גז חדש. צינור זה, שייקרא "ניצנה", צפוי לחבר ישירות את מאגר לווייתן למצרים ולהכפיל את קיבולת ההולכה, עם תוספת של כ-600 מיליון רגל מעוקבת ליום. פרויקט זה, שהובילו שברון והחברות הישראליות, נועד לשדרג את תשתיות ההולכה ולהתאים את הייצוא לגידול העתידי.

הכנסות המדינה ממסים עלו ל-42.7 מיליארד שקל בספטמבר - גידול שנתי ריאלי של 4%
המדינה גבתה יותר מסים בהשוואה שנתית בעיקר מחברות וגם הגאות בבורסה תרמה את חלקה כשניכויי המס מניירות ערך זינקו ב-132% שם נרשמה פעילות ערה במיוחד; לעומת זאת, המסים מצריכה ויבוא ירדו בשל עונת החגים ומספר ימי עבודה מצומצם
בספטמבר הסתכמו הכנסות המדינה ממסים ב-42.7 מיליארד שקל, עלייה ריאלית של כ -4% לעומת ספטמבר אשתקד, כך לפי נתוני אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר. המספרים האלו מציגים לנו תמונה מעניינת. המדינה גובה יותר מסים, אבל לא בזכות עלייה בצריכה אלא בגלל רווחיות גבוהה של חברות ופעילות ערה בשוק ההון.
המספרים מראים על מגמת התאוששות לעומת השנה שעברה. אחרי תקופה של ירידה בגבייה במהלך 2023, בעיקר בשל השפעות המלחמה, הנתונים מצביעים על שינוי כיוון: מתחילת 2024 ועד סוף ספטמבר 2025 נרשם גידול בקצב השנתי של כ -10% בגביית המסים, לעומת ירידה של 8% בתקופה הקודמת. גם הגבייה של ספטמבר השנה גבוהה ב-1% מהשיא שנרשם אשתקד.
הקופה הציבורית מתמלאת מהר יותר, והמדינה מצליחה לגבות יותר מסים מהמתוכנן. ברבעון השלישי של השנה גבתה רשות המסים 132 מיליארד שקל, לעומת תחזית של 127.2 מיליארד שקל - פער של כ-4%.
הגוף שצריכים למחוא לו כפיים הוא - רשות המיסים. לאורך תקופת המלחמה כשהגירעון גדל וההוצאות הביטחוניות טיפסו בקצב שלא ראינו שנים, רשות המסים היא הגוף היחיד שהצליח להחזיק את הכלכלה הישראלית מעל המים. וזה לא קרה באמצעות תוכניות סיוע גרנדיוזיות או מהלכים מפוצצים אלא פשוט על ידי גבייה עקבית, חכמה לצד אכיפה הדוקה וניהול כמעט צבאי של כל שקל שנכנס לקופה הציבורית. בשלושת השנים האחרונות גדלה גביית המסים בכ-60 מיליארד שקל, היעד השנתי עודכן ל־496 מיליארד שקל, והתחזית ל-2026 כבר מזנקת ל-530 מיליארד.
- איך המדינה לוקחת מעל 50% ממחיר הדירה? כי היא יכולה
- עמלת ההפצה בקרנות נאמנות צפויה לרדת; ועדה ממליצה על הגבלת העמלה ל-0.2% לעומת 0.35% כיום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הגבייה הזאת לא נובעת רק ממסים חדשים כמו מס "הרווחים הכלואים" או מהקפאת מדרגות המס, אלא בעיקר מעבודה שיטתית בשטח. מאות מפקחים חדשים, מערכות מידע מתקדמות ופרויקטים כמו “חשבוניות ישראל” הפכו את האכיפה לכלי מדיניות של ממש. אפשר גם להזכיר את נוהל גילוי מרצון והצלבות דיגיטליות בשוק הקריפטו שהצליחו להביא מיליארדים לקופה.