הנוסעים ישלמו: עובדי אל על מאיים להשבית את הטיסות; "עובדי החברה הם לא עבדים"
ועד עובדי אל על מאיימים לשבש את פעילות החברה במהלך חג הפסח בשל תוכנית ההתייעלות שמנסה ליישם ההנהלה, זאת בעוד שבמהלך החג צפוי להירשם שיא בתנועת הנוסעים בנתב"ג.
ועד עובדי אל על מוחים על דרישת ההנהלת החברה מהעובדים לבצע קיצוצים שונים. העובדים טוענים שצעדי ההתייעלות בהן נוקטת החברה נעשית על ידי ההנהלה בצורה חד צדדית באופן הגורם לעומס בלתי סביר על העובדים, כאשר טוענים עוד שהדבר פוגע ברמת השירות שמעניקה החברה. בשל סיבות אלו מאיימים בועד על השבתת פעילות החברה.
"החוצפה של ההנהלה לא תיאמן. בזמן שהחברה הפסידה כ-76 מיליון דולר בשנת 2009, עלות השכר של המנכ"ל היוצא היא 8.2 מיליון שקל, המנהלים משתכרים מאות אלפי שקלים בחודש ומהעובדים מבקשים לקצץ. זה פשוט אבסורד", כך אמר יוסי לוי ,יו"ר ועד עובדי אל על.
"הנהלת החברה הובילה אותנו לקריסה. מצד אחד פיטרה עובדים וקיצצה בעלויות ומצד שני העובדים הקבועים קורסים תחת הנטל והנוסעים מקבלים שירות פחות טוב", הוסיף לוי. "התייעלות זו באה על חשבון העובדים ולא על חשבון השכר של המנהלים. הם ממשיכים להרוויח עשרות ומאות אלפי שקלים והעובדים שלנו נושאים בכל הנטל... צר לי שהמאבק יפגע בלקוחות החברה אבל לא נותרה לנו ברירה. אולי הנהלת החברה תתעשת ותבין שאי אפשר להתנהל ככה. עובדי החברה הם לא עבדים", סיכם.
ביום חמישי שלח אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, מכתב להנהלת החברה ובו הודיע כי סכסוך העבודה "תלוי ועומד ובמידת הצורך יופעל כמענה לפעילותכם החד צדדית". עוד ציין אדרי כי קיבל פניות מנציגות העובדים לפיהן הנהלת החברה קובעת עובדות בשטח בהיבטי תגמול והעסקה וזאת באופן חד צדדי.
נראה כי מועד האיום של ועד העובדים אינו מקרי. מלבד חופשת הפסח, המהווה אפשרות להפעלת לחץ על החברה, אל על פרסמה היום את תוצאותיה הכספיים לשנת 2009, בה דיווחה על הפסד של 76.4 מיליון דולר. עוד דווח כי עלות שכרו של המנכ"ל לשעבר של החברה, חיים רומנו, הסתכמה ב-2009 ב--8.226 מיליון שקל.