עלייה במספר כלי הרכב בישראל: כ-2.4 מיליון כלי רכב בסוף 2008, עלייה של 4.7%
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מדווחתה היום (ב') כי מספר כלי הרכב המנועיים הגיע בסוף שנת 2008 לשני מיליון ו-391 אלף כלי רכב , זוהי עלייה של 4.7% לעומת שנת 2007, זאת, לאחר גידול של 5% בשנת 2007 ושל 3.2% בשנת 2006.סביר להניח כי השנה בעקבות המשבר לא תחול עלייה.
מתוך כלל כלי הרכב, היו כמיליון ו-876 אלף כלי רכב פרטיים, כ-359 אלף משאיות, כ-103 אלף אופנועים, כ-16,000 אוטובוסים זעירים, כ-13,600 אוטובוסים, כ-19,100 מוניות וכ-4,000 כלי רכב מיוחדים.
39% מכלי הרכב שנעים בישראל יוצרו ביפן (כגון: מזדה, סובארו, מיטסובישי, טויוטה, סוזוקי והונדה), השומרת על מקומה כארץ הייצור העיקרית. נמשכת העלייה בחלקה היחסי של קוריאה הדרומית ועומד על 11.3% מכלי הרכב, (יצרנית המכוניות: יונדאי, דייהו, קאיה ושברולט) אחריה בסדר יורד, ספרד (9.1%), צרפת (9%), גרמניה (7.3%), איטליה (4%) וארה"ב (3.9%). רק 0.1% מכלל כלי הרכב יוצרו בישראל.
הגיל הממוצע של כלי הרכב המנועיים הגיע בסוף שנת 2008 ל-6.9 שנים בדומה לשנת 2007 ובדומה לגיל הרכב במחצית השנייה של שנות ה-80.
כ-16.2% מכלל כלי הרכב המנועיים מונעים בסולר, 2.8% מכלי הרכב הפרטיים

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
לפני כחודש, הודיעה אלביט כי זכתה בחוזה של 1.635 מיליארד דולר עבור אספקה של מגוון פתרונות הגנה למדינה אירופאית. החברה דיווחה כי יישום החוזה צפוי להימשך על פני תקופה של 5 שנים, והוא כולל שתי קבוצות של פתרונות טכנולוגיים מתקדמים משולבי AI.
בנוסף, לאחרונה פרסם המגזין Defense News את רשימת 100 החברות הביטחוניות המובילות בעולם וכלל שלוש חברות ישראליות נכללו בדירוג ואף עלו בו: אלביט, התעשייה האווירית ורפאל. מעבר ל-״יוקרה״ של החברות שנכללות ברשימה, לדירוג יש השפעה אמיתית על התעשייה עצמה, ועם השנים הפך לכלי מדידה שלא רק נותן ׳חותמת איכות׳, אלא גם נותן יתרון תחרותי. הדירוג שיקף כי חברות הבטחוניות הישראליות מייצרות שלוש זרועות משלימות של אקו־סיסטם ביטחוני שמצליח לייצר פתרונות מלאים מקצה לקצה: תחמושת חכמה, מערכות יבשת ושילוב חיישנים, מערכות אוויריות לוחמות והגנה אווירית רב שכבתית.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
לפני כחודש, הודיעה אלביט כי זכתה בחוזה של 1.635 מיליארד דולר עבור אספקה של מגוון פתרונות הגנה למדינה אירופאית. החברה דיווחה כי יישום החוזה צפוי להימשך על פני תקופה של 5 שנים, והוא כולל שתי קבוצות של פתרונות טכנולוגיים מתקדמים משולבי AI.
בנוסף, לאחרונה פרסם המגזין Defense News את רשימת 100 החברות הביטחוניות המובילות בעולם וכלל שלוש חברות ישראליות נכללו בדירוג ואף עלו בו: אלביט, התעשייה האווירית ורפאל. מעבר ל-״יוקרה״ של החברות שנכללות ברשימה, לדירוג יש השפעה אמיתית על התעשייה עצמה, ועם השנים הפך לכלי מדידה שלא רק נותן ׳חותמת איכות׳, אלא גם נותן יתרון תחרותי. הדירוג שיקף כי חברות הבטחוניות הישראליות מייצרות שלוש זרועות משלימות של אקו־סיסטם ביטחוני שמצליח לייצר פתרונות מלאים מקצה לקצה: תחמושת חכמה, מערכות יבשת ושילוב חיישנים, מערכות אוויריות לוחמות והגנה אווירית רב שכבתית.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.