הוכרזו הזוכים בתחרות הסרטים של יוטיוב
אתר יוטיוב הכריז על הזוכים בתחרות הסרטים הבינלאומית Project Direct, שנערכה בחסותה של HP. בתחרות השתתפו מאות יוצרי סרטים מרחבי העולם, ומבין הסרטים שהוגשו בחרו הבמאי ג'ייסון רייטמן ומומחים מאולפני הסרטים Fox Searchlight Pictures את 20 הסרטים שעלו לשלב הגמר. גולשי יוטיוב בחרו את הזוכים מבין הסרטים שעלו לגמר.
שרה פולק, המנהלת של קהילת הסרטים באתר יוטיוב, אמרה כי "שמחנו לראות את הרמה הגבוהה של הסרטים שהוגשו לתחרות. ההתרגשות בקרב המועמדים וההיענות הרבה מצד הגולשים מעידים על איכות הסרטים שקיבלנו. אנו מעניקים הזדמנות ייחודית ליוצרי הסרטים ומקווים שהם יגיעו לקהל ויתגלו".
למקום הראשון הגיע הסרט Lacos של אדריאנה פלקאו מברזיל. פלקאו תיסע על חשבון HP לפסטיבל סרטים בינלאומי, תקבל כרטיס חיוב בשווי של 5,000 דולרים ותיפגש עם המנהלים של אולפני הסרטים Fox Searchlight Pictures. הסרט של פלקאו יוצג בדף הבית של אתר יוטיוב בשבע מדינות.
פלקאו, שמתגוררת בריו דה ז'נרו, פרסמה עד כה שישה ספרים והסרט שהגישה הוא למעשה עיבוד לקולנוע של אחד מהם - The Machine. בתה של פלקאו, קלריס, סיפרה לה על תחרות Project Direct של יוטיוב. קלריס נבחרה לככב בסרט וכצלמת שימשה ידידה ותיקה של פלקאו, פלאוויה לה-סרדה. הסרט נמשך פחות מ-6.5 דקות ומספר על מפגש בלתי שגרתי בין אישה צעירה לבין זר מסתורי.
למקום השני הגיע הסרט Gone with a Flash של ג'ייקוב לואיס מארה"ב, אשר מספר על כלב שהלך לאיבוד. לואיס, שצילם את הסרט בעזרת כמה מידידיו, בתקציב כולל של 70 דולרים, זכה בכרטיס חיוב בשווי של 5,000 דולרים.
למקום השלישי הגיע הסרט My Name is Lisa של בן שלטון מארה"ב, אשר מספר על מערכת יחסים בין ילדה לבין אמה, ומסופר מנקודת המבט של הילדה ודרך העדשה של מצלמת וידיאו בה אוחזת הילדה. שלטון זכה בכרטיס חיוב בשווי של 2,500 דולרים.
בכל הסרטים הזוכים, ובאלו שעלו לשלב הגמר, ניתן לצפות בגלריה של Project Direct באתר יוטיוב.
חשבון חשמל (X)חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?
איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?
חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים.
כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.
הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.
הנחות של עד 400 שקלים בשנה
ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.
מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד
