התעשיינים: שביעות רצון נמוכה עד בינונית מהרמה המקצועית
ישנה שביעות רצון נמוכה עד בינונית מהרמה המקצועית והשירות של הגופים המשמשים את התעשייה, כך עולה היום (ב') ממשאל שנערך בקרב חברי ועד הפועל של התאחדות התעשיינים, המונה כ-80 תעשיינים בכירים. את הציון הגרוע ביותר קיבל מינהל מקרקעי ישראל - 2.12 בסולם של 1 - 5, (כאשר 1 = הגרוע ביותר ו-5 = הטוב ביותר). את הציון הטוב ביותר (יחסית) קיבלו הבנקים - 3.64. לשירות והמקצועיות של חברת החשמל נתנו התעשיינים הבכירים את הציון - 3.55, (מקום שני); הרשות לניירות ערך ומכון התקנים קיבלו את הציון - 3.25, (מקום שלישי); רשות המיסים קיבלה את הציון - 3.09, (מקום רביעי); הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי קיבלה את הציון - 3.19, (מקום חמישי); ולשכת המדען הראשי קיבלה את הציון - 3.04, (מקום שישי). עוד עולה מהמשאל כי לשירות ולמקצועיות של מרכז ההשקעות נתנו התעשיינים הבכירים את הציון - 2.95, (מקום שביעי); הרשות לעסקים קטנים קיבלה את הציון - 2.90, (מקום שמיני) והרשות להגבלים עסקיים קיבלה את הציון - 2.83, (מקום תשיעי). השירות והמקצועיות של הרשויות המקומיות קיבלו את הציון - 2.5, (מקום 10) ואת הציון הנמוך ביותר במשאל נתנו התעשיינים, כאמור, למנהל מקרקעי ישראל - 2.12. מנכ"ל התאחדות התעשיינים, יהודה (יודקה) שגב, הדגיש, כי איכותם הנמוכה יחסית של השירותים הציבוריים כפי שעולה מהמשאל, מהווה גורם המפריע למיצוי פוטנציאל הצמיחה של המפעלים ומהווה חסם בהתפתחותם ובהתמודדותם מול המתחרים בחו"ל.