סינגפור תקבל היום את פני חברות ההיי-טק הישראליות

25 חברות בתחום תקשורת ישתתפו בפעילויות מכון היצוא בתערוכת CommunicAsia שנפתחה היום בסינגפור; בין המשתתפות: ECI, רדוור, רדקום, נטקס, טלרד, אלוט תקש' ועוד
סיון איזסקו |

תערוכת CommunicAsia הינה התערוכה האזורית הגדולה והחשובה באסיה-פאסיפיק בתחום התקשורת. התערוכה משתרעת על פני 100,000 מ"ר, יציגו בה כ-1,650 מציגים מ-60 מדינות וצפויים לבקר בה כ-65,000 מבקרים מרחבי העולם.

במסגרת התערוכה מכון היצוא בשיתוף עם הנספחים המסחריים של משרד התמ"ת: ענת כץ – הנספחת בסינגפור; אתי לוי – הנספחת בתאילנד; צחי זלצר – הנספח בהודו; נילי שלו – הנספחת באוסטרליה; אלון שלזינגר – הנספח בקוריאה; אורי גוטמן – הקונוסל בשנגחאי מארגנים לחברות הישראליות מפגשים עסקיים עם מבקרים ומציגים ממדינות אסיה-פאסיפיק. פעילות זו משמשת קרש קפיצה לחברות סטארט-אפ צעירות ומאפשרת להגביר ולהגדיל את החדירה והנוכחות של החברות הבוגרות.

הביתן הלאומי של מכון היצוא כולל את החברות הבאות: אוברסי (Oversi); אינספייר (InspiAir); סלטרו (Celtro); ספייסקום תקשורת (Space Communication); סורף תקשורת פתרונות Surf Communication Solutions וחברת אמ.טי.אס MTS.

כמו כן ישתתפו 21 חברות בפעילות ליצירת מפגשים עסקיים לחברות הישראליות. ECI; Telrad; RAD; RADWIN; Allot; RADCOM; WiNetworks; Telemessage; Surf; Netex; RiT; RADware; Optibase; Nexperience; Exent; ECtel; CSI; Corrigent; Comarcom; Celtro; Cellebrite.

מנהל ענף התקשורת בחטיבת ההיטק במכון היצוא, אמנון פרבר הוסיף, כי במהלך הביקור יערכו כ-150 מפגשים עסקיים אישיים עם מקבלי החלטות של כ-30 מפעילי תקשורת קווית, סלולרית, אינטרנטית מובילות, בראשן חברות כגון: Singtel ו- Starhub מסינגפור, TOT ו- AIS מתאילנד, PCCW מהונג-קונג, Globe ו- PLDT מהפיליפינים ועוד.

ממכון היצוא נמסר, כי יצוא ציוד התקשורת למדינות אסיה-פאסיפיק (כולל תאילנד, וייטנאם, טייואן, פיליפינים, אינדונזיה, מאלזיה, סינגפור, אוסטרליה וניו-זילנד) גדל ברבע הראשון של 2007 בכ-28% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם בכ-64 מיליון דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.