Weyerhaeuser - קשה לבטא קל לנתח
המניה נסחרת במדד s&P 500 וסימולה WY.
המניה הזאת נשלפה ישירות מהסורק בתוכנת בורסהגרף. האמת היא שאת כמה הדקות הראשונות בזבזתי בניסיון לבטא את השם כהלכה. אחר כך, נזכרתי שאני בסך הכול מנתח טכני ושם המניה אינו העניין המרכזי. מספיק שהיא סחירה בשלב זה, חשבתי, עם השם נתמודד אחר כך.
למניות אותן אני בוחר, ולא רק בשבועות האחרונים יש מאפיינים מרכזיים שמתקיימים בכולם. זה למעשה הבסיס המרכזי שמאפשר להתחיל את תהליך הניתוח, לצמצם במהלך הדרך דילמות וסיכון, ולהגיע במהירות יחסית להחלטות. וכמובן לטפל ביעילות בכישלונות.
כמו מניות אחרות גם WY מתאפיינת במגמת עלייה ראשית שהחלה את דרכה באוקטובר 2002 במחיר של כ-38 דולר למניה. טיפוס איטי אך ממושך סייע לה לגרור את עצמה עד למחיר שיא שנרשם באפריל 2005 במחיר של כ-70 דולר למניה. משמעות הדבר היא שהמגמה הראשית מתויגת כמגמת עלייה וזו כבר נקודת התחלה לא רעה לגמרי.
בשלב הבא עוברים למגמה המשנית. המגמה שעליה רצוי לסחור בפועל. אורכה של מגמה זו נמשך מספר חודשים לפחות ופירושו של דבר שרוכש המניה לא יצטרך להתעסק ולעסוק בה יומם ולילה. עד לפני ימים מספר הייתה המגמה המשנית דשדוש. המניה נעה מעלה ומטה בין רמות של 60 ל-70 דולר למניה בצורה ברורה ומוגדרת.
אתמול ניתן הסימן הראשון לפריצה כאשר רמת השיא נשברה כלפי מעלה ומחזור המסחר היומי היה גבוה מהותית מהממוצע. בנוסף, פרמטרים טכניים רבים שמטרתם לאשר את הפריצה ולבדוק את מידת אמינותה, מצביעים עד לא מעט עוצמה, כך שמניה זו מסומנת היטב כמועמדת להמשך עליות.
אלא שבשוק של אי וודאות רצוי לסייג את הנאמר. הגם שהסטטיסטיקה לטובתנו רצוי לשים לב היטב לאפשרות ולפיה המניה תיסוג. כאן נכנסת לפעולה ההוראה לקטיעת הפסד. הוראה זו אמורה להיות ממוקמת בנקודה אותה אני מכנה "גבול הירידה הלגיטימית".
נקודה זו אמורה לגרוע משמעותית מיכולתה של המניה להמשיך ולטפס. נקודה זו מצויה ברמת 65 דולר למניה. כלומר, כל נסיגה עד לרמה זו תיחשב כלגיטימית. רק שבירתה של רמה זו תחייב בחינה חוזרת של התנהלות המניה.
הערה : כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד
מאת: אייל גורביץ'.