אורמת מאכזבת: הרווח הנקי נפל ב-45% ל-5.6 מ' דולר
ענקית האנרגיה אורמת פרסמה את התוצאות שלה לרבעון השני במהלך הלילה. הרווח הנקי של החברה צנח בשיעור ניכר לכדי 5.6 מיליון דולר - מדובר בנפילה בשיעור של 45%. ההכנסות של החברה שמרו על רמה דומה לרבעון המקביל ועמדו על כ-62 מיליון דולר.
מה ששחק את הרווח הנקי היתה ירידה בהכנסות ממגזר המוצרים, שאותה הסבירו בחברה עקב התנודתיות הקיימת במגזר זה וגם תמהיל מוצרים שונה. הכנסות מגזר החשמל גדלו בכ-16% והסתכמו בכ-48.2 מיליון דולר לעומת כ-41.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד והיוו כ-78% מהכנסות החברה.
הכנסות מגזר המוצרים (ללא מכירות בין חברתיות) הסתכמו בכ- 13.9 מיליון דולר, קיטון של כ-10% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
שיעור הרווח הגולמי של אורמת עמד בשיעור של 62% ברבעון השני, והוא טיפס בכך משיעור של כ-59.9% ברבעון המקביל. אך סך הרווח הגולמי ירד בשיעור של 15% לכדי 20.8 מיליון דולר ברבעון השני.
רווחי ה-EBITDA של החברה גדלו בשיעור מתון של 2% במחצית הראשונה של השנה והסתכמו בכ-53.3 מיליון דולר, אך ברבעון השני הם ירדו בכ-8% ביחס לרבעון המקביל והסתכמו ב-26.2 מיליון דולר.
עם זאת החברה בניהולם של יהודה ויהודית ברוניצקי רשמה זינוק של 65% ברכוש השוטף שהסתכם ב-243 מיליון דולר. ההתחייבויות השוטפות גדלו רק בכ-6% והסתכמו ב-117.1 מיליון דולר. ההון העצמי זינק בתום המחצית הראשונה ב-65.5% ל-308.8 מיליון דולר. סך המאזן גדל לכמיליארד דולר מהיקף של 868 מיליון דולר.
מעבר לתוצאות הכספיות המאכזבות, ציינו באורמת כי במהלך הרבעון התקדמה החברה בפיתוח הפרוייקטים השונים בהתאם לתכנון וללוחות הזמנים. תכנית ההשקעות של החברה לשנים 2005 עד 2007 עומדת על כ-300 מיליון שקל, כאשר כ-100 מיליון שקל הושקעו עד ליום שחתם את המחצית הראשונה.
בעקבות תכנית זו צפויה הקבוצה להגדיל את תפוקת החשמל בכ- 32 מגווט עד סוף שנת 2005 ובסך הכל בכ-150 מגווט עד סוף 2007. עוד ציינו בחברה כי לאחרונה חתמה ארה"ב על חוק אנרגיה, Energy Policy Act of 2005, אשר ייתכן ויתרום לשיפור התוצאות העסקיות באמצעות מתן זיכוי מסוים ממס, בכפוף לתנאים מוגדרים.
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותיד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס
מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR
מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.
יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט
2005 - ההתחלה הצנועה
שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.
2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת
הדס מינקה ברנד"החברה הישראלית צועקת ואסור לנו לפספס את הרגע"
הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, חידדה את הקשר בין חברה ולכלכלה אחרי ה-10/7, וקראה למגזר העסקי להצטרף לנשיאה באתגרים העצומים שעומדים בפיתחה של ישראל
תא"ל במיל' הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, עלתה לבמה בוועידה הכלכלית עם מסר אחד מרכזי: הקשר בין כלכלה לחברה הפך בלתי ניתן להפרדה מאז אירועי השבעה באוקטובר, והעשור הקרוב יהיה עידן של אתגרים עצומים לצד הזדמנויות חדשות לבניית מערכת חברתית חזקה וכוללת יותר.
היא פתחה את דבריה בתודה למגזר העסקי, למגזר הציבורי ולכל הארגונים שנרתמו אחרי מתקפת הטרור. "אין ארגון בישראל שלא התייצב בדרך כלשהי, אם דרך מעורבות חברתית, אם דרך המילואימניקים שלכם, אם דרך התמיכה בעובדים שלכם במה שהם עברו. כל מי שיושב כאן לקח חלק אמיתי במאמץ האזרחי שעבר על המדינה".
אבל לצד התודה, היא ביקשה להבהיר כי הימים הקרובים יהיו רק תחילת הדרך. "המסע שלנו רק מתחיל, אני רוצה לקחת אתכם איתי, להבין מה מחכה לנו ומה מאפיין את העשור הקרוב בחברה הישראלית".
מינקה ברנד הזהירה מפני אובדן הזדמנות היסטורית: "אנחנו בנקודת מפנה. עכשיו צריך להבין מה מחכה לנו בעשור הקרוב. החברה הישראלית מתמודדת עם פערים מבניים שהחריפו בשנים האחרונות. אחד המרכזיים שבהם הוא הזדקנות האוכלוסייה. עשרים וחמש שנות חיים נוספו לאנושות. העולם עדיין לא מותאם לזה.
- האיחוד האירופי בין קריסה סופית להתעוררות
- הכלכלה האמריקאית ממשיכה לצמוח לצד ריסון באינפלציה – מה זה אומר על הריבית?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"גם ישראל זקוקה להתאמות מקיפות במערכות השירותים החברתיים, הבריאותיים והתעסוקתיים כדי לתת מענה אמיתי לדור המתבגר. במדינה יש עדיין שירותים רחבים שפועלים במודל ישן שאינו מתאים למציאות החדשה".
