מס נסועה: הממשלה רוצה לייקר את הנסיעה ברכבים חשמליים, מה המשמעות?
באוצר מקווים שהמס יעבור כחלק מחוק ההסדרים, שצפוי להיות רזה מבעבר. על פי ההערכות, החוק יהיה דומה לזה שקודם בעבר, קרי מיסוי של כלי רכב חשמליים ב-15 אגורות לקילומטר. מה שצפוי לצמצם את פערי העלות בין הרכבים החשמליים לרכבי בנזין, שהמסים עליהם משולמים באמצעות מס הבלו שמגולם במחיר הדלק בתחנות. התשלום יתבצע אחת לחודשיים על סמך כמות הק"מ שנסע כל רכב.
זו לא הפעם הראשונה שהחוק עולה. בשנת 2023 הוא לא הגיע לכנסת בעקבות התנגדות עזה של חלק מהשרים. שנה לאחר מכן העלו באוצר את החוק שהיה אמור להיכלל בחוק ההסדרים אך הוא הופרד מממנו, ובסוף כלל לא עלה לדיון. זאת בין היתר בשל מאבקי כוח בין יו"ר ועדת הכספים משה גפני למשרד האוצר והעומד בראשו בצלאל סמוטריץ'.
בצל הביקורת על המס ניסו שורה של משרדי ממשלה לרכך את המכה, והציעו לגבש מיסוי חדש שייקרא "מס טעינה" שיפחית או יוריד את מס הנסועה. כלומר, המיסוי לא יהיה לפי נסיעה אלא לפי היקף טעינת הסוללות. לכאורה אין הבדל - מה זה משנה אם ממסים את בעל הרכב לפי קילומטראז' או לפי טעינה, אלא שבפועל מדובר על שינוי גדול עם משמעות סביבתית.
- האם לקנות רכב חשמלי? אל תאמינו למה שמספרים לכם
- מס נסועה או מס טעינה - מה המס שיחול על רכבים חשמליים וכמה זה יעלה לכם?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הטעינה דרך המטענים תזהה את הרכב, את משך הטעינה, ושעת הטעינה ותוכל בהינתן תעריפים שונים לשעות על פני היום לעודד שימוש בשעות שאין בהן עומס. זה אומר שניתן יהיה להוזיל את העלות, אם השימוש יהיה בלילה, ומכאן שיש הבדל בין מס הטעינה למס הנסועה שלא מתחשב בזמן הנסיעה. אלא שכאמור החוק כלל לא עלה להצבעה, ומעניין יהיה לראות האם ההצעה תעלה פעם נוספת בדיונים על החוק בסיבוב הנוכחי.
כמה מס תשלמו כל חודש?
בנוסף, ברכבים חשמליים יש כמה נעלמים חשובים וגדולים - הביטוח מתייקר ולא ידוע בשל הניסיון הקצר יחסית לאן הוא יגיע. הסוללה היא לב העניין בביטוח והיא נשחקת מהר, דבר שעשוי להעלות את מחיר הביטוח מאוד. מנהלי חברות הביטוח קוראים לביטוח רכב חשמלי "חור שחור". הם מבטחות בידיעה שזה סכום שעדיין לא מבטא את סכום הביטוח העתידי. חוץ מזה בדיוק מאותה סיבה, לא ברור הבלאי והפחת על רכבים חשמליים. כשאנשים קונים רכב חשמלי הם מסתכנים בכך שאין שוק יד שנייה גדול, שלא ברור מה שווי הרכב אחרי שנה-שנתיים ויותר על רקע שחיקת הסוללה.
- 6.תמסו רק מעל קמ ממוצע... מה זה השטויות האלה (ל"ת)אבירם 19/09/2024 00:40הגב לתגובה זו
- 5.לוקו 18/09/2024 21:08הגב לתגובה זוטמטום אקספוננציאלי
- דרור 19/09/2024 22:30הגב לתגובה זונתחיל להטעין את נרכב איתו
- 4.קובי 18/09/2024 21:04הגב לתגובה זולא מבין למה זה לא בחלוקה דיפרציאלית, עומס על התשתיות בקמ ברמת הגולן לא שווה לקמ עומס בתל אביב 10 קמ במרכז יביאו אותך לכל נקודה שתפוץ 10 קמ בפריפרייה לא בטוח שתגיע לסופר
- 3.אלעד 18/09/2024 20:48הגב לתגובה זוימין שמאל אותו חרא אנשים יושבים בכנסת 2,3,4 5 6 קדנציות ויותר ו 0 מעש בשביל המדינה והעם, הכל בשביל חברי מרכז ומקורבים.
- 2.יפתחו בתי מלאכה ל"טיפול" במחשב הרכב (ל"ת)מייקי 18/09/2024 19:51הגב לתגובה זו
- 1.שי 18/09/2024 18:07הגב לתגובה זוומה בדבר ירידה בתחלואה כתוצאה משימוש ברכבים חשמליים? הרי אם זה לא ישתלם לאזרח הוא ימשיך לקנות רכבי בנזין ואלה יוצאים תחלואה אשר זו עולה לנו בכיס ולממשלה בטיפולים לאנשים החולים
- איצקו 19/09/2024 00:43הגב לתגובה זואתה לא מדייק,בלשון המעטה.
- מיואש 18/09/2024 19:24הגב לתגובה זואתה נאיבי אם אתה חושב שזה מגיע מתוך חוסר מחשבה.

הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
ברוך בורא פרי התחרות, 'שלמה מוטורס' יבואנית דגמי BYD לישראל החלה בשיווק ה BYD Sealion 5 DM-i - קרוסאובר משפחתי בסגמנט C, עם הנעת פלאג אין הייבריד.
המחירים 167,000 ש"ח לדגם הכניסה קומפורט ו- 172,000 ש"ח לדגם דיזיין המאובזר. ההבדלים בין הדגמים אינם רק באבזור אלא גם בטווח החשמלי.
דגם הקומפורט הוא הפלאג אין הייבריד הזול ביותר בישראל כרגע.
שלמה מוטורס יבואנית דגמי BYD לישראל השיקה במטה היצרנית בשנזן בסין את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר בסגמנט C עם הנעת פלאג אין הייבריד.
טכנולוגיית הפלאג אין הייבריד של BYD החלה עוד בשנת 2008 עם השקה של דגם מקומי בתצורת פלאג אין הייבריד. מאז ייצרה החברה כ- 7,000,000 כלי רכב עם הנעה זו, כשבשנים האחרונות מציידת היצרנית את דגמי הפלאג אין בטכנולוגיית DM-i ( Dual Motor) של החברה.
בישראל משווקות כבר היום עם טכנולוגיה זו ה BYD Seal U והמשפחתית המצוינת ה BYD Seal 5 אותה בחנתי ממש לאחרונה.
המגמות בשוק המקומי עם הצמיחה הגדולה של דגמי הפלאג אין הייבריד המתקדמים, לצד התמתנות קלה של הביקושים לדגמים החשמליים, הביאו את היצרנית יחד עם 'שלמה מוטורס' להקדים את כל העולם ולהביא לשוק הישראלי את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר C-Suv עם הנעת פלאג אין הייבריד.
- המכסים באירופה הופכים ליתרון: איך יצרניות הרכב הסיניות עוקפות את החסמים
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7