מס נסועה: הממשלה רוצה לייקר את הנסיעה ברכבים חשמליים, מה המשמעות?
באוצר מקווים שהמס יעבור כחלק מחוק ההסדרים, שצפוי להיות רזה מבעבר. על פי ההערכות, החוק יהיה דומה לזה שקודם בעבר, קרי מיסוי של כלי רכב חשמליים ב-15 אגורות לקילומטר. מה שצפוי לצמצם את פערי העלות בין הרכבים החשמליים לרכבי בנזין, שהמסים עליהם משולמים באמצעות מס הבלו שמגולם במחיר הדלק בתחנות. התשלום יתבצע אחת לחודשיים על סמך כמות הק"מ שנסע כל רכב.
זו לא הפעם הראשונה שהחוק עולה. בשנת 2023 הוא לא הגיע לכנסת בעקבות התנגדות עזה של חלק מהשרים. שנה לאחר מכן העלו באוצר את החוק שהיה אמור להיכלל בחוק ההסדרים אך הוא הופרד מממנו, ובסוף כלל לא עלה לדיון. זאת בין היתר בשל מאבקי כוח בין יו"ר ועדת הכספים משה גפני למשרד האוצר והעומד בראשו בצלאל סמוטריץ'.
בצל הביקורת על המס ניסו שורה של משרדי ממשלה לרכך את המכה, והציעו לגבש מיסוי חדש שייקרא "מס טעינה" שיפחית או יוריד את מס הנסועה. כלומר, המיסוי לא יהיה לפי נסיעה אלא לפי היקף טעינת הסוללות. לכאורה אין הבדל - מה זה משנה אם ממסים את בעל הרכב לפי קילומטראז' או לפי טעינה, אלא שבפועל מדובר על שינוי גדול עם משמעות סביבתית.
- האם לקנות רכב חשמלי? אל תאמינו למה שמספרים לכם
- מס נסועה או מס טעינה - מה המס שיחול על רכבים חשמליים וכמה זה יעלה לכם?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הטעינה דרך המטענים תזהה את הרכב, את משך הטעינה, ושעת הטעינה ותוכל בהינתן תעריפים שונים לשעות על פני היום לעודד שימוש בשעות שאין בהן עומס. זה אומר שניתן יהיה להוזיל את העלות, אם השימוש יהיה בלילה, ומכאן שיש הבדל בין מס הטעינה למס הנסועה שלא מתחשב בזמן הנסיעה. אלא שכאמור החוק כלל לא עלה להצבעה, ומעניין יהיה לראות האם ההצעה תעלה פעם נוספת בדיונים על החוק בסיבוב הנוכחי.
כמה מס תשלמו כל חודש?
בנוסף, ברכבים חשמליים יש כמה נעלמים חשובים וגדולים - הביטוח מתייקר ולא ידוע בשל הניסיון הקצר יחסית לאן הוא יגיע. הסוללה היא לב העניין בביטוח והיא נשחקת מהר, דבר שעשוי להעלות את מחיר הביטוח מאוד. מנהלי חברות הביטוח קוראים לביטוח רכב חשמלי "חור שחור". הם מבטחות בידיעה שזה סכום שעדיין לא מבטא את סכום הביטוח העתידי. חוץ מזה בדיוק מאותה סיבה, לא ברור הבלאי והפחת על רכבים חשמליים. כשאנשים קונים רכב חשמלי הם מסתכנים בכך שאין שוק יד שנייה גדול, שלא ברור מה שווי הרכב אחרי שנה-שנתיים ויותר על רקע שחיקת הסוללה.
- 6.תמסו רק מעל קמ ממוצע... מה זה השטויות האלה (ל"ת)אבירם 19/09/2024 00:40הגב לתגובה זו
- 5.לוקו 18/09/2024 21:08הגב לתגובה זוטמטום אקספוננציאלי
- דרור 19/09/2024 22:30הגב לתגובה זונתחיל להטעין את נרכב איתו
- 4.קובי 18/09/2024 21:04הגב לתגובה זולא מבין למה זה לא בחלוקה דיפרציאלית, עומס על התשתיות בקמ ברמת הגולן לא שווה לקמ עומס בתל אביב 10 קמ במרכז יביאו אותך לכל נקודה שתפוץ 10 קמ בפריפרייה לא בטוח שתגיע לסופר
- 3.אלעד 18/09/2024 20:48הגב לתגובה זוימין שמאל אותו חרא אנשים יושבים בכנסת 2,3,4 5 6 קדנציות ויותר ו 0 מעש בשביל המדינה והעם, הכל בשביל חברי מרכז ומקורבים.
- 2.יפתחו בתי מלאכה ל"טיפול" במחשב הרכב (ל"ת)מייקי 18/09/2024 19:51הגב לתגובה זו
- 1.שי 18/09/2024 18:07הגב לתגובה זוומה בדבר ירידה בתחלואה כתוצאה משימוש ברכבים חשמליים? הרי אם זה לא ישתלם לאזרח הוא ימשיך לקנות רכבי בנזין ואלה יוצאים תחלואה אשר זו עולה לנו בכיס ולממשלה בטיפולים לאנשים החולים
- איצקו 19/09/2024 00:43הגב לתגובה זואתה לא מדייק,בלשון המעטה.
- מיואש 18/09/2024 19:24הגב לתגובה זואתה נאיבי אם אתה חושב שזה מגיע מתוך חוסר מחשבה.
זיקר (זיקר)הלחץ של יבואני הרכב - כולם מספקים הנחות גדולות, עכשיו גם Zeekr
יבואנים בלחץ, הנחות על רכבים חדשים ורכבי אפס קילומטר במחירים מפתיעים
יבואנים בלחץ, הנחות על רכבים חדשים ורכבי אפס קילומטר במחירים מפתיעים. קצב המכירות השנה נמוך יחסית ומול התחרות מול המותגים הסיניים שנכנסו בשנתיים האחרונות, יבואני הרכב בלחץ. תמיד יש הנחות ומבצעים, אך עושה רושם שהשנה יותר מאשר בשנים קודמות.
היבואנים נותרו עם מלאי גדול והם רוצם לחסל את המלאי שהופך למיושן במקביל להתקדמות הטכנולוגית המהירה.
בין ההצעות הבולטות בשוק אפשר למצוא את MG5 החשמלית ב-108 אלף שקל - 50 אלף שקל פחות מהמחיר הרשמי, ואת MG4 בגרסת הטווח הארוך ב-146 אלף שקל, 30 אלף פחות מהמחירון. גם ה-BYD אטו 3 מוצעת ב-150 אלף שקל, הנחה של 20 אלף שקל לעומת המחיר בעת ההשקה.
דוגמאות נוספות: אופל מוקה חשמלית מוצעת ב-138 אלף שקל, עם הנחה של 27 אלף שקל. ג'ילי גיאומטרי C ב-147 אלף שקל, 22.5 אלף שקל פחות מהמחירון. פיג'ו 2008 ב-133 אלף שקל וצ'רי FX החשמלית ברמת סנס מוצעת ב-137 אלף שקל, 15 אלף פחות ממחיר המחירון. הרחבה - עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.
כעת מצטרפת גם זיקר להנחות. זיקר נותנת מימון של עד 180,000 שקלים ללא ריבית ומבצעי טרייד-אין וליסינג בהתאמה אישית. כשיבואן רכב מציע הצעות כאלו זה מבטא את הלחץ הגדול. יש מלאים מאוד גדולים אצל היבואנים, יש שדרוג טכנולוגי בדגמים חדשים שכבר נמצאים בסין, והצורך למכור מהר עולה - אבל הציבור לא קונה. הוא כבר יודע שיבואני הרכב שולחים אותו לקנות כי "מהר, מהר, פן תאחר", אלא שבעבר זה לא הצדיק את עצמו - המחירים המשיכו לרדת. הסיבה העיקרית היא חדשנות ותחרות.
- זיקר 7X - מבטיחה ומקיימת
- השקה מוצלחת לזיקר - מחזור של 80 מיליון שקלים ב-48 שעות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומכאן, שלא ברור אם זה העיתוי לקנות, אבל נביא לכם כאן את המבצעים וההנחות,. הפעם זו זיקר. גיאו-מוביליטי מבית יוניון, יבואנית מותג רכבי הפרימיום-טק בישראל ZEEKR, תקיים למשך ארבעה ימים בלבד בין התאריכים 28-31.10 את ה-Zeekr DAYZ, ימי מכירות במיוחד שייערכו במרכזי Zeekr בתל-אביב, ראשל"צ וחיפה, וכן בחנות הקונספט Zeekr Space שבמתחם ביג גלילות ובמתחם ה-Pop-up של המותג בגרנד קניון באר-שבע.
אוליבר בלומה, צילום: אוטוניוזהעשור האבוד של פורשה: בלומה מפנה את הכיסא
מנכ"ל פורשה וקבוצת פולקסווגן מסיים את כהונתו במותג הספורט אחרי קריסה במכירות וברווחיות, אבל ימשיך לכהן בראש קבוצת פולקסווגן; בלומה עוזב כשהמניה נסחרת בחצי מהמחיר ב-IPO וכשהמותג מאבד גובה בסין ובאירופה
"ד״ר אינג. אייץ.סי פ. פורשה AG: אפשרות לשינויים בהנהלה הביצועית,״ היתה כותרת ההודעה לעיתונות שבה הודיעה פורשה AG, יצרנית מכוניות הספורט, הנשלטת ע״י קבוצת פולקסווגן, על החלפתו של אוליבר בלומה, ה-CEO של החברה ב-10 השנים האחרונות, וה-CEO של קבוצת פולקסווגן בשלוש השנים האחרונות. לרוב, כאשר מתבצעים חילופי גברי בהנהלה הבכירה, החברות אינן מפרסמות הודעה על ״אפשרות לשינויים,״ אלא רק על השינוי עצמו, אחרי שסוכם ונקבע, מינוי של מנהל חדש במקום המנהל הפורש. אולם, יתכן שהפעם, כדי לשמור על כבודו של בלומה, שגם אחרי ׳הדחתו׳ ימשיך לנהל את פורשה מלמעלה, נבחרה כותרת זו בהודעה שבה גם ננקב בשמו של יורשו הצפוי.
בלומה מנסה כיום לבלום את הירידה בביצועי קבוצת פולקסווגן ולהעלות אותה על נתיב חדש בעידן שבו המכונית מתחשמלת והופכת ל׳מחשב על גלגלים.׳ אולם, תקופת כהונתו כ-CEO של פורשה AG תיזכר הן כטובה בתולדות החברה, הן בזכות ה-IPO של המותג לפני שלוש שנים והן בשל התרסקות במכירות ובביצועים הפיננסיים של פורשה AG, שאילצו אותו לוותר על התפקיד.קבוצת פולקסווגן פועלת בשלוש חטיבות של מכוניות נוסעים: ליבה (פולקסווגן, סיאט, סקודה); פרוגרסיב (אודי, למבורגיני); וספורט (פורשה). ב-2023, למשל, מכרו שלוש החטיבות (לא כולל מכירות מיזמים משותפים בסין) 6.4 מ׳ כלי רכב. הרווח התפעולי ממכירות אלה הסתכם ב-20.5 מיליארד יורו. מותגי הליבה היוו 75% מהמכירות ותרמו 35% לרווח הנקי, בעוד המותגים האחרים תרמו 25% למכירות ו-65% לרווח הנקי. בחלוקה בין אודי לפורשה, אודי יצרה 20% ממכירות הקבוצה ו-31% מהרווח התפעולי, בעוד פורשה יצרה 5% מהמכירות ו-34% מהרווח התפעולי. ואז החלה ההידרדרות שהגיעה לשיאה בחצי הראשון 2025. בתקופה זו מכרה קבוצת פולקסווגן 2.9 מ׳ כלי רכב כאשר מכירות מותגי הליבה היוו 86%. הרווח התפעולי הסתכם ב-5.4 מיליארד יורו כשקבוצת מותגי הליבה תרמה לו 64% בעוד שני מותגי הפרימיום תרמו לו 36%, אודי עם 20% ופורשה עם 15%. הרווחים והמרווחים של אודי ופורשה החלו להישחק כבר ב-2024, אבל ההתרסקות של פורשה היתה בחצי הראשון של 2025 כשאודי הקדימה אותה בחצי שנה.
באפריל השנה עדכנה פורשה את תחזיתה ל-2025, הקטינה את תחזית ההכנסות ואת תחזית המרווח התפעולי חתכה ל-6.5-8.5% מ-10-12%, בנוסף לקיצוץ בפרמטרים נוספים. בנוסף החברה ביטלה מיזם לייצור עצמאי של סוללות לכלי רכב חשמליים, מהלך שבגינו תבצע מחיקה של 0.8-1.3 מיליארד יורו. החברה תרצה מהלך זה באימוץ איטי מהצפוי של כלי רכב חשמליים.
בחצי הראשון של 2025 מכרה פורשה 135,000 כלי רכב (12%-) הכנסותיה הסתכמו ב-16 מיליארד יורו (26%-) והרווח התפעולי עמד על 832 מ׳ יורו (71%-). המרווח התפעולי, שבעבר שאף ל-20% הדרדר ל-5% (11- נק׳). הרווח התפעולי של פורשה היווה בחצי הראשון של השנה 15% מהרווח התפעולי של הקבוצה, לעומת 29% בתקופה המקבילה. בלומה, ה-CEO של פורשה AG ושל קבוצת פולקסווגן היה אחראי לכישלונות בשני כובעיו. אבל הוא התקשה לפטר את ה-CEO של פורשה AG.
- פורשה מתרסקת: הפסד של כמעט מיליארד אירו ברבעון
- ענף הרכב-גירסת המעושרים, רכבים מעל 1 מיליון שח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשנים האחרונות, מהרגע שבלומה החל לכהן כ-CEO של קבוצת פולקסווגן, הוא נשאל מתי בכוונתו לפרוש מכהונתו כ-CEO של פורשה. התשובות, שבתחילה היו שליליות החלטיות, הפכו למתחמקות עם הזמן, כולל בשבועות האחרונים.
