שליחות חשמלית: שוורצנגר חשף האמר בלי זיהום

מושל קליפורניה לשעבר וכוכב הקולנוע ארנולד שוורצנגר, השגריר הלא-רשמי של האמר H1, חשף גרסה חשמלית של מפלצת השטח
רועי צוקרמן, אוטו |

האמר H1, כלי הרכב שמסמן אולי יותר מכולם את ההגזמה והזיהום של תעשיית הרכב האמריקאית, הופך לחשמלי. בטקס בנוכחות קנסלר אוסטריה, כריסטיאן קרן, וארנולד שוורצנגר, נחשפה גרסה חשמלית לא מזהמת של רכב השטח המיתולוגי. רכב שתוכנן עבור הצבא האמריקאי, וזכה לאהדת הציבור לאחר ששוורצנגר עשה לו יחסי ציבור.

יותר מעשור אחרי שירד מייצור בגרסאות דיזל ובנזין, ההאמר החשמלי מציע את אותה חווית שטח ייחודית, אבל בלי לזהם את הסביבה ולצרוך כמויות אדירות של בנזין או סולר. חברת המחקר והפיתוח האוסטרית קרייזל אלקטריק (Kreisel Electric) החליפה את יחידת הכוח המקורית בשני מנועים חשמליים, אחד בכל סרן, שמספקים יחד 490 כ"ס ונתמכים במערך מצברים מרשים - לא פחות מ-100 קילוואט-שעה.

מערכת ההנעה מספקת מהירות מרבית של 120 קמ"ש, דומה לגרסאות הצבאיות, וחשוב יותר טווח נסיעה מרשים של 300 ק"מ, יותר ממספיק לטיול השטח שתכננתם. לרכב משקל לא-צנוע של 3,300 ק"ג, ואם כבר פיתחתם תיאבון אז לצערנו אין לנו בשורות - מקרייזל אלקטריק נמסר כי אין כוונה לייצר את ההאמר החשמלי באופן סדרתי, וכי מדובר רק בתרגיל יחסי ציבור לכבוד השקת מרכז מו"פ חדש למערכות הנעה חשמליות למכוניות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
BYD Atto3 - הנמכרת ביותר
צילום: יואב פולס

BYD מחזירה 115 אלף רכבים לתיקון בגלל בעיות בטיחות קריטיות

התקלה הרחבה ביותר שהיתה ב-BYD; ככל הנראה אין נגיעה לרכבי BYD בישראל

רן קידר |
נושאים בכתבה BYD

חברת BYD הסינית הודיעה על ריקול לתיקון של יותר מ-115 אלף רכבים בעקבות ליקויים הנדסיים ברכיבי ההנעה והסוללה. מדובר בתקלה הרחבה ביותר בתולדות החברה, מהלך שמעלה מחדש שאלות לגבי איכות הרכבים של יצרנית הרכב החשמלי הגדולה בעולם, דווקא בתקופה שבה היא מנסה להפוך למותג עולמי מוביל.

לפי נתונים רשמיים מהרשות הסינית לפיקוח על השוק (SAMR), הריקול כולל בדיוק 115,783 כלי רכב. החברה נאלצה להגיש את תוכנית הריקול לרגולטור הממשלתי, שפירסם את הפרטים זמן קצר לאחר חקירה מקיפה שחשפה כשלים בתכנון ובייצור.

מדובר בשני דגמים עיקריים: כ-44 אלף רכבים מדגם Tang ההיברידי שיוצרו בין מרץ 2015 ליולי 2017, וכ-71 אלף רכבים מדגם Yuan Pro החשמלי שיוצרו בין פברואר 2021 לאוגוסט 2022. התהליך יתבצע ללא עלות לבעלי הרכבים, ו-BYD התחייבה לסיים את התיקונים עד סוף השנה באמצעות מרכזי שירות מורחבים בכל רחבי סין.

בדגמי Tang התגלה כי בקר מנוע ההנעה עלול לגרום לשריפת לוח חשמלי ואף להפסקת כוח פתאומית. הבעיה נובעת מכשל בתכנון ובחירת רכיבים שעלול לגרום לפריקה חשמלית לא תקינה, מצב שמוביל לשריפה פוטנציאלית או אובדן כוח במהלך נסיעה ומסכן נהגים והולכי רגל.

במקביל, בדגמי Yuan Pro נמצאה בעיה בתכנון אטימת מארז הסוללה שיכולה להוביל לחדירת מים ולירידה בכושר ההנעה. האיטום הלקוי במארז הסוללה, שמקורו בשגיאת ייצור באטם, עלול לאפשר חדירת מים שתפגע בביצועי הסוללה ותגביר סיכון לקצר חשמלי. BYD מסרה כי תתקן את הליקוי באמצעות הוספת חומר איטום למארז.

מאזדה 3 (רשתות)מאזדה 3 (רשתות)

עשרת הרכבים הפופולריים ביותר בישראל בכל הזמנים

הרכבים שהכי אהבתם בעשורים האחרונים: איפה ממוקמת מאזדה, ומי מנצחת בטריו של טויוטה, מאזדה וסובארו? 10 הגדולים

הדס ברטל |
נושאים בכתבה רכב מאזדה 3

שוק הרכב הישראלי כולל 4.2 מיליון רכבים כשמדי שנה נוספים כ-350 אלף רכבים ויורדים מהכביש כ-200-250 אלף רכבים. יחס הרכבים לאוכלוסייה הוא כ-0.4 (ממוצע של 0.4 רכב לאדם-נפש), משפחה של 5 נפשות מחזיקה בממוצע 2 רכבים. בעולם המערבי היחס אפילו גבוה יותר - באנגליה זה עומד על 0.6, ביפן על 0.73, באיטליה וארה"ב מעל 0.9. 

מכאן, שלמרות הפקקים הנוראיים, המצב כנראה יכול להיות גרוע עוד יותר. אבל צריך לזכור שהעולם משתנה - התקווה לרכבים אוטונומיים מביאה בשורה. כמות הרכבים תרד דרמטית כי רכבים ישמשו כרובוטקסי. נניח שאתם תהיו בעלי רכב - בזמן שאתם עובדים, ובזמן שאתם ישנים, הרכב שלכם יהיה רובוטקסי וייצר לכם כסף. המשמעות היא שאנשים אחרים לא יקנו רכבים אלא ישתמשו במונית, ובסה"כ כמות הרכבים תהיה נמוכה יותר. מספיק שהעומס על התשתיות יירד ב-5%-10% כדי שייגמרו הפקקים. 



זה העתיד, הרכבים האוטונומיים הם חלום של עוד 3-5 שנים. בינתיים המציאות היא רכבים רבים, רובם הגדול עדיין נעים על בנזין, ושוק רכב חשמלי שאומנם גדל, אבל פחות מהציפיות. מסירות הרכבים החשמליים דווקא ירדו השנה לכיוון 20%, אבל זה כנראה זמני - המסירות שלהם צפויות לעלות בהמשך. 

9# מאזדה 6 - מי רוצה רכב מנהלים? (מעל 40,000 יחידות)

רכב משפחתי פלוס - רכב מנהלים שהפך לפופולרי למשפחות שהיו צריכות או שרצו להרשים ברכב גדול. הוא היה גם רכב של מנהלים - שידר סטטוס ומעמד. העיצוב היוקרתי יחסית והנוכחות בכביש הפכו אותה לאלטרנטיבה טובה פחות יקרה לרכבים אירופאיים.

הדגם זכה להצלחה גם בקרב נהגי מוניות, בזכות תא מטען גדול, נוחות נסיעה ושם טוב באמינות מכאנית.