צ'רי טיגו 4. צילום יצרןצ'רי טיגו 4. צילום יצרן

צ'רי מסדרת לקרסו תוצאות טובות

מטרו שנרכשה לאחרונה מוכרת בקצב שנתי של 600 מיליון שקל ומאוזנת בשורה התחתונה 

רן קידר |

ההכנסות של קרסו מוטורס עלו ברבעון השני בכ-58% לכ-2.2 מיליארד שקל, והרווח הנקי ברבעון זינק בכ-89.2% לכ-114 מיליון שקל, אבל שחלק משמעותי מהרווח נובע מהפרשי שער ומימון. בנטרולם הרווח עלה, אבל לא באופן משמעותי. נראה שהרווח המייצג הרבעוני של הקבוצה הוא באזור 70-75 מיליון שקל ברבעון. מניית החברה ירדה מתחילת השנה בכ-19% ומבטאת שווי של כ-3.8 מיליארד שקל. מכפיל רווח של כ-10-12 לחברה. 

קרסו רכשה לאחרונה את מטרו, כשמהדוחות עולה שקצב המכירות של מטרו בשנה הוא כ-600 מיליון שקל. ברבעון השני השורה התחתונה של מטרו היתה מאוזנת. קרסו שרכשה את החברה לפי שווי של 310 מיליון שקל, צפויה להפוך אותה לרווחית כבר ברבעונים הבאים. 

יבואני הרכב נסחרים מסורתית בתמחור נמוך, מחשש שהרגולטור יפגע ברווחים העצומים שלהם. זה לא קורה. קרסו הצליחה מאוד בסדרת מותגי צ'רי שהובילה את הקבוצה להגדלת נתח השוק בחודש יולי לשיא כל הזמנים של כ-16%. 

ביולי הובילה צ'רי את טבלת המסירות עם קרוב ל-3,000 רכבים שנמסרו, והפכה למותג הנמכר ביותר בישראל עם נתח שוק של כ-11.9%. Xpeng G6 הוא הרכב החשמלי ורכב הפרימיום הנמכר ביותר בישראל במחצית הראשונה של 2025

 

איציק וייץ, מנכ"ל קרסו מוטורס, אמר על רקע הדוחות: "אנחנו מסכמים מחצית ראשונה עם תוצאות שיא, המשקפות את תנופת הקבוצה ויישום האסטרטגיה תחת המותג 'פריסבי' כסל פתרונות רחב ומתקדם לשוק הרכב הישראלי. הרבעון השני היה חזק במיוחד במגזר הרכב עם המשך מגמת הגידול בנתח השוק שהגיע לשיא היסטורי של כ-16%. בהמשך לכך, בחודש יולי רשמה הקבוצה ציון דרך משמעותי עם הפיכת המותג צ'רי לנמכר ביותר בישראל עם קרוב ל-3,000 מסירות, זאת בין היתר הודות לטכנולוגיה פורצת הדרך של המותג בקטגוריית  הפלג-אין. לצד זאת, נרשם גידול חד בין היתר במכירות ניסאן ו-Xpeng שהינו כיום מותג הפרימיום המוביל בארץ. מגזרי המימון, שירותים ואחרים, המשיכו גם הרבעון לרשום צמיחה דו ספרתית בהכנסות וברווחים. במגזר הליסינג המשיכה פריסבי ליסינג, השכרה ומכירות יד שניה לבסס את מעמדה כאחת משתי החברות הגדולות בתחומה. 

"במהלך המחצית השלמנו את רכישת מלוא מניות מטרו מוטור, השחקנית המובילה בשוק הדו-גלגלי, דבר הצפוי לתמוך בהעמקת פעילותנו בעולם המוביליטי ולתת בהתאם מעטפת גדולה ומדויקת יותר לצרכן הרכב הישראלי. פעילתנו האינטנסיבית והענפה זוכה לאמון המשקיעים כשלאחרונה השלמנו בהצלחה הנפקת סדרת אג"ח חדשה בהיקף של כחצי מיליארד שקל. כספי ההנפקה יתמכו בהמשך יישום התוכנית האסטרטגית, לחיזוק והרחבת כל זרועות הפעילות של הקבוצה".


קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"






13,833 רכבים ברבעון 

כמות הרכבים החדשים שנמכרו במהלך הרבעון עלתה ל-13,833 רכבים, לעומת 6,392 רכבים ברבעון המקביל אשתקד, זאת בהובלת המותגים צ'רי, ניסאן ו- Xpeng. כמות הרכבים שנמכרה ברבעון כוללת מכירות בהיקף של 2,228 רכבים מצד מטרו מוטור שנרכשה במרץ 2025. נתח השוק של הקבוצה (ללא דו גלגלי) צמח ברבעון השני של 2025 לשיא של כ-14.6% לעומת כ-13.3% ברבעון הקודם, וכ-10.2% ברבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות ממגזר הרכב ברבעון השני של 2025 טיפסו בכ-90% לכ-1.6 מיליארד שקל, לעומת כ-847.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי המגזר ברבעון השני יותר מהכפילו עצמם לכ-191.2 מיליון שקל, לעומת כ-88.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות ממגזר הליסינג ברבעון השני של 2025 הסתכמו בכ-416.5 מיליון שקל, לעומת כ-422.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי המגזר עמדו על כ-67.5 מיליון שקל, לעומת כ-78.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות ממגזר המימון ברבעון השני של 2025 הוסיפו כ-20.1% לכ-36.8 מיליון שקל, לעומת כ-30.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי המגזר עלו בכ-20.1% לכ-36.5 מיליון שקל, לעומת כ-30.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות ממגזרי שירות ואחרים ברבעון השני של 2025, צמחו בכ-49% לכ-135 מיליון שקל, לעומת כ-90.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח של שני המגזרים יחד עלה בכ-33.7% לכ-34.3 מיליון שקל, לעומת כ-25.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

 מההכנסות), לעומת כ-259.4 מיליון שקל (כ-18.6% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח מפעולות רגילות הוסיף ברבעון כ-14.4% לכ-167.7 מיליון שקל, לעומת כ-146.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של הקבוצה ברבעון זינק בכ-89.2% לכ-113.7 מיליון שקל, לעומת כ-60.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מהעלייה ברווח מפעולות, כאמור, וכן מרווח בסך כ-70.2 מיליון שקל מנגזרים פיננסים והפרשי שער לעומת רווח מינורי בסעיף זה ברבעון המקביל אשתקד. לקבוצה מזומנים ושווי מזומנים ליום 30 ביוני 2025 בסך של כ-131.7 מיליון שקל.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלפא רומיאו ג'וניור 1.2. צילום יואב פולסאלפא רומיאו ג'וניור 1.2. צילום יואב פולס

אלפא רומיאו ג'וניור - יותר מעוצבת, פחות ספורטיבית

על כתפיה המעוצבות של הג'וניור (יחד עם האלפא טונאלה) מוטלת משימה לא פשוטה, להביא את אלפא לקהלים חדשים, ולא בהכרח כאלה שמחפשים את המורשת הספורטיבית של המותג, אלא מחפשים את הייחודיות והעיצוב. 

אהבנו: עיצוב, צריכת דלק, סביבת נהג

פחות אהבנו: הספק מנוע, מחיר, בטיחות

ציון מסכם: 3.9 במדד פולס

יואב פולס |

תאום ציפיות

מותג אלפא רומיאו הוא אחד הנחשקים בעולם. לחובבי המותג עובר רטט קטן בלב כשהם רואים אלפא אחות בכביש, או כשהם שומעים על השקת אלפא חדשה. המסורת שהמותג מביא עימו היא מהגדולות בענף הרכב, מסורת של דגמים ספורטיביים נחשקים, מסורת של ספורט מוטורי ענפה. חובבי המותג סולחים לו על הכל, אבל זה בדיוק גם מה שהביא את אלפא רומיאו לחוסר וודאות לגבי עתידה הכלכלי. תחת כנפי פיאט, ועכשיו סטלנטיס אלפא חייבת לפנות לקהלים חדשים, לקהלים שהעיצוב מדבר אליהם, והם לא חולמים על רעם מנוע 3.0 V6. וכאן באה אלפא עם שני דגמים מהשנים האחרונות, האלפא טונאלה, ולאחרונה גם האלפא ג'וניור שתיהן מהמכוניות היפות ביותר על הכביש, בתנאי שתבחרו אותן בצבע אדום.

       

תעודת חובה        
קטגוריה        קרוסאובר – B-SUV
מימדים (מטר)אורך 4.173 /רוחב 1.781 /גובה 1.533 /בסיס גלגלים 2.562
מספר מושבים        חמישה
הנעה                בנזין, היברידי קל. קדמית
הספק ומומנט        145 כ"ס (משולב), 23.4 קג"מ מנוע בנזין, 5.2 קג"מ תגבור חשמלי
צריכת דלק        20.4 ק"מ לליטר, נתוני יצרן
בטיחות            ציון איבזור בטיחות 1 לדגם CORE. יתר הדגמים - 3. כרגע ללא EuroNcap
מחיר        החל מ 175.0 אש"ח עד 203.0 אש"ח


עיצוב חיצוני ופנימי 

העיצוב של הג'וניור החדשה מצריך כמה דקות התבוננות על מנת לראות שהיא באמת יפה. מעצבי אלפא ידעו לצקת בה את המאפיינים המזוהים עם המותג. הגריל המורכב מכמה אלמנטים, עם סמל אלפא גדול במרכז, שמרחוק הוא נראה כמו סתם גריל שחור, אבל מקרוב רואים את ההטבעה של סמל אלפא עם הצלב והנחש. יחידות תאורה המורכבות מארבעה פסי לד אופקיים, שלושה למעלה ואחד למטה, וביניהם התאורה הראשית. עוד משחקים עם פתחי אוויר משולבים בתוך הפגוש עצמו. מהר מאוד חובבי המותג יאהבו את החזית שלא דומה לאף רכב אחר בכביש. צללית הג'וניור מציגה חישוקי סגסוגת יפים, קורות מושחרות, וקו חלונות עולה מאמצע הדלת האחורית, ומשתלב עם הקורה האחורית השחורה. ואז מגיע החלק האחורי עם יחידות תאורה משולבות בספוילר, כיתוב alfa Romeo, והיתר בתבע הרכב. קצת מוזר, מאוד שונה. אישית, אהבתי.


אלפא רומיאו ג'וניור - סביבת נהג. צילום יואב פולס


פנים הרכב מרגיש אלפא, עם צג לוח מחוונים בגודל ''10.25 הממוקם לכאורה בתוך שני צילינדרים עמוקים, זכר לאלפא של פעם. מולטימדיה בגודל ''10.1 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מוטה קלות לעבר הנהג. הצימוד קל ואינטואיטיבי. קונסולה צרה בין הנהג לנוסע, ובמרכזה מתג התנעה, ולצידו בורר הילוכים, מתג מעצור יד חשמלי ובורר מצבי נהיגה. המושב עצמו נוח וקל למצוא תנוחת נהיגה מתאימה. מעבר למושב האחורי מזכיר שאנחנו בקרוסאובר B-Suv ולא מהגדולים שבהם, עם בסיס גלגלים של 2.56 מטר, מעט צפוף, ולתחושה הצפופה משהו תורם גם קו חלונות גבוה יחסית. שני מבוגרים יוכלו להסתדר, שלושה ילדים גם, רק כל עוד הם לא גדולי מידות.

אלפא רומיאו ג'וניור 1.2. צילום יואב פולסאלפא רומיאו ג'וניור 1.2. צילום יואב פולס

אלפא רומיאו ג'וניור - יותר מעוצבת, פחות ספורטיבית

על כתפיה המעוצבות של הג'וניור (יחד עם האלפא טונאלה) מוטלת משימה לא פשוטה, להביא את אלפא לקהלים חדשים, ולא בהכרח כאלה שמחפשים את המורשת הספורטיבית של המותג, אלא מחפשים את הייחודיות והעיצוב. 

אהבנו: עיצוב, צריכת דלק, סביבת נהג

פחות אהבנו: הספק מנוע, מחיר, בטיחות

ציון מסכם: 3.9 במדד פולס

יואב פולס |

תאום ציפיות

מותג אלפא רומיאו הוא אחד הנחשקים בעולם. לחובבי המותג עובר רטט קטן בלב כשהם רואים אלפא אחות בכביש, או כשהם שומעים על השקת אלפא חדשה. המסורת שהמותג מביא עימו היא מהגדולות בענף הרכב, מסורת של דגמים ספורטיביים נחשקים, מסורת של ספורט מוטורי ענפה. חובבי המותג סולחים לו על הכל, אבל זה בדיוק גם מה שהביא את אלפא רומיאו לחוסר וודאות לגבי עתידה הכלכלי. תחת כנפי פיאט, ועכשיו סטלנטיס אלפא חייבת לפנות לקהלים חדשים, לקהלים שהעיצוב מדבר אליהם, והם לא חולמים על רעם מנוע 3.0 V6. וכאן באה אלפא עם שני דגמים מהשנים האחרונות, האלפא טונאלה, ולאחרונה גם האלפא ג'וניור שתיהן מהמכוניות היפות ביותר על הכביש, בתנאי שתבחרו אותן בצבע אדום.

       

תעודת חובה        
קטגוריה        קרוסאובר – B-SUV
מימדים (מטר)אורך 4.173 /רוחב 1.781 /גובה 1.533 /בסיס גלגלים 2.562
מספר מושבים        חמישה
הנעה                בנזין, היברידי קל. קדמית
הספק ומומנט        145 כ"ס (משולב), 23.4 קג"מ מנוע בנזין, 5.2 קג"מ תגבור חשמלי
צריכת דלק        20.4 ק"מ לליטר, נתוני יצרן
בטיחות            ציון איבזור בטיחות 1 לדגם CORE. יתר הדגמים - 3. כרגע ללא EuroNcap
מחיר        החל מ 175.0 אש"ח עד 203.0 אש"ח


עיצוב חיצוני ופנימי 

העיצוב של הג'וניור החדשה מצריך כמה דקות התבוננות על מנת לראות שהיא באמת יפה. מעצבי אלפא ידעו לצקת בה את המאפיינים המזוהים עם המותג. הגריל המורכב מכמה אלמנטים, עם סמל אלפא גדול במרכז, שמרחוק הוא נראה כמו סתם גריל שחור, אבל מקרוב רואים את ההטבעה של סמל אלפא עם הצלב והנחש. יחידות תאורה המורכבות מארבעה פסי לד אופקיים, שלושה למעלה ואחד למטה, וביניהם התאורה הראשית. עוד משחקים עם פתחי אוויר משולבים בתוך הפגוש עצמו. מהר מאוד חובבי המותג יאהבו את החזית שלא דומה לאף רכב אחר בכביש. צללית הג'וניור מציגה חישוקי סגסוגת יפים, קורות מושחרות, וקו חלונות עולה מאמצע הדלת האחורית, ומשתלב עם הקורה האחורית השחורה. ואז מגיע החלק האחורי עם יחידות תאורה משולבות בספוילר, כיתוב alfa Romeo, והיתר בתבע הרכב. קצת מוזר, מאוד שונה. אישית, אהבתי.


אלפא רומיאו ג'וניור - סביבת נהג. צילום יואב פולס


פנים הרכב מרגיש אלפא, עם צג לוח מחוונים בגודל ''10.25 הממוקם לכאורה בתוך שני צילינדרים עמוקים, זכר לאלפא של פעם. מולטימדיה בגודל ''10.1 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מוטה קלות לעבר הנהג. הצימוד קל ואינטואיטיבי. קונסולה צרה בין הנהג לנוסע, ובמרכזה מתג התנעה, ולצידו בורר הילוכים, מתג מעצור יד חשמלי ובורר מצבי נהיגה. המושב עצמו נוח וקל למצוא תנוחת נהיגה מתאימה. מעבר למושב האחורי מזכיר שאנחנו בקרוסאובר B-Suv ולא מהגדולים שבהם, עם בסיס גלגלים של 2.56 מטר, מעט צפוף, ולתחושה הצפופה משהו תורם גם קו חלונות גבוה יחסית. שני מבוגרים יוכלו להסתדר, שלושה ילדים גם, רק כל עוד הם לא גדולי מידות.