צ'רי טיגו 4. צילום יצרןצ'רי טיגו 4. צילום יצרן

צ'רי מסדרת לקרסו תוצאות טובות

מטרו שנרכשה לאחרונה מוכרת בקצב שנתי של 600 מיליון שקל ומאוזנת בשורה התחתונה 

רן קידר | (6)

ההכנסות של קרסו מוטורס עלו ברבעון השני בכ-58% לכ-2.2 מיליארד שקל, והרווח הנקי ברבעון זינק בכ-89.2% לכ-114 מיליון שקל, אבל שחלק משמעותי מהרווח נובע מהפרשי שער ומימון. בנטרולם הרווח עלה, אבל לא באופן משמעותי. נראה שהרווח המייצג הרבעוני של הקבוצה הוא באזור 70-75 מיליון שקל ברבעון. מניית החברה ירדה מתחילת השנה בכ-19% ומבטאת שווי של כ-3.8 מיליארד שקל. מכפיל רווח של כ-10-12 לחברה. 

קרסו רכשה לאחרונה את מטרו, כשמהדוחות עולה שקצב המכירות של מטרו בשנה הוא כ-600 מיליון שקל. ברבעון השני השורה התחתונה של מטרו היתה מאוזנת. קרסו שרכשה את החברה לפי שווי של 310 מיליון שקל, צפויה להפוך אותה לרווחית כבר ברבעונים הבאים. 

יבואני הרכב נסחרים מסורתית בתמחור נמוך, מחשש שהרגולטור יפגע ברווחים העצומים שלהם. זה לא קורה. קרסו הצליחה מאוד בסדרת מותגי צ'רי שהובילה את הקבוצה להגדלת נתח השוק בחודש יולי לשיא כל הזמנים של כ-16%. 

ביולי הובילה צ'רי את טבלת המסירות עם קרוב ל-3,000 רכבים שנמסרו, והפכה למותג הנמכר ביותר בישראל עם נתח שוק של כ-11.9%. Xpeng G6 הוא הרכב החשמלי ורכב הפרימיום הנמכר ביותר בישראל במחצית הראשונה של 2025

 

איציק וייץ, מנכ"ל קרסו מוטורס, אמר על רקע הדוחות: "אנחנו מסכמים מחצית ראשונה עם תוצאות שיא, המשקפות את תנופת הקבוצה ויישום האסטרטגיה תחת המותג 'פריסבי' כסל פתרונות רחב ומתקדם לשוק הרכב הישראלי. הרבעון השני היה חזק במיוחד במגזר הרכב עם המשך מגמת הגידול בנתח השוק שהגיע לשיא היסטורי של כ-16%. בהמשך לכך, בחודש יולי רשמה הקבוצה ציון דרך משמעותי עם הפיכת המותג צ'רי לנמכר ביותר בישראל עם קרוב ל-3,000 מסירות, זאת בין היתר הודות לטכנולוגיה פורצת הדרך של המותג בקטגוריית  הפלג-אין. לצד זאת, נרשם גידול חד בין היתר במכירות ניסאן ו-Xpeng שהינו כיום מותג הפרימיום המוביל בארץ. מגזרי המימון, שירותים ואחרים, המשיכו גם הרבעון לרשום צמיחה דו ספרתית בהכנסות וברווחים. במגזר הליסינג המשיכה פריסבי ליסינג, השכרה ומכירות יד שניה לבסס את מעמדה כאחת משתי החברות הגדולות בתחומה. 

"במהלך המחצית השלמנו את רכישת מלוא מניות מטרו מוטור, השחקנית המובילה בשוק הדו-גלגלי, דבר הצפוי לתמוך בהעמקת פעילותנו בעולם המוביליטי ולתת בהתאם מעטפת גדולה ומדויקת יותר לצרכן הרכב הישראלי. פעילתנו האינטנסיבית והענפה זוכה לאמון המשקיעים כשלאחרונה השלמנו בהצלחה הנפקת סדרת אג"ח חדשה בהיקף של כחצי מיליארד שקל. כספי ההנפקה יתמכו בהמשך יישום התוכנית האסטרטגית, לחיזוק והרחבת כל זרועות הפעילות של הקבוצה".


קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"






13,833 רכבים ברבעון 

כמות הרכבים החדשים שנמכרו במהלך הרבעון עלתה ל-13,833 רכבים, לעומת 6,392 רכבים ברבעון המקביל אשתקד, זאת בהובלת המותגים צ'רי, ניסאן ו- Xpeng. כמות הרכבים שנמכרה ברבעון כוללת מכירות בהיקף של 2,228 רכבים מצד מטרו מוטור שנרכשה במרץ 2025. נתח השוק של הקבוצה (ללא דו גלגלי) צמח ברבעון השני של 2025 לשיא של כ-14.6% לעומת כ-13.3% ברבעון הקודם, וכ-10.2% ברבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות ממגזר הרכב ברבעון השני של 2025 טיפסו בכ-90% לכ-1.6 מיליארד שקל, לעומת כ-847.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי המגזר ברבעון השני יותר מהכפילו עצמם לכ-191.2 מיליון שקל, לעומת כ-88.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות ממגזר הליסינג ברבעון השני של 2025 הסתכמו בכ-416.5 מיליון שקל, לעומת כ-422.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי המגזר עמדו על כ-67.5 מיליון שקל, לעומת כ-78.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות ממגזר המימון ברבעון השני של 2025 הוסיפו כ-20.1% לכ-36.8 מיליון שקל, לעומת כ-30.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי המגזר עלו בכ-20.1% לכ-36.5 מיליון שקל, לעומת כ-30.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות ממגזרי שירות ואחרים ברבעון השני של 2025, צמחו בכ-49% לכ-135 מיליון שקל, לעומת כ-90.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח של שני המגזרים יחד עלה בכ-33.7% לכ-34.3 מיליון שקל, לעומת כ-25.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

 מההכנסות), לעומת כ-259.4 מיליון שקל (כ-18.6% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח מפעולות רגילות הוסיף ברבעון כ-14.4% לכ-167.7 מיליון שקל, לעומת כ-146.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של הקבוצה ברבעון זינק בכ-89.2% לכ-113.7 מיליון שקל, לעומת כ-60.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מהעלייה ברווח מפעולות, כאמור, וכן מרווח בסך כ-70.2 מיליון שקל מנגזרים פיננסים והפרשי שער לעומת רווח מינורי בסעיף זה ברבעון המקביל אשתקד. לקבוצה מזומנים ושווי מזומנים ליום 30 ביוני 2025 בסך של כ-131.7 מיליון שקל.


תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    לפדיוט 23/08/2025 10:34
    הגב לתגובה זו
    כל רכב חמישי בכביש זה צרי הסיני הזה כבש את המדינה.בבנין שלי יש 34 משפחות מתוך אלו יש לפחות 57 צרי
  • 3.
    Shafik 17/08/2025 10:33
    הגב לתגובה זו
    בדיוק כמו שמפרסמים כמה דירות לא מכורות
  • 2.
    אנונימי 17/08/2025 10:18
    הגב לתגובה זו
    הם באמת מוכרים או מוכרים לעצמם באמת מתעניין
  • אנונימי 18/08/2025 12:40
    הגב לתגובה זו
    מה שאנחנו רואים בדוחות הכספיים אלה מכירות אמיתיות. אם יש מכירות שהם מוכרים לעצמם הן מבוטלות בדוחות הכספיים. מה שנשאר בדוחות הכספיים אלה רק מכירות אמיתיות. אלה כללי החשבונאות.
  • מוכרים ומרווחים מכירות לא נתן לזייף במכירה פנימית (ל"ת)
    עושה חשבון 17/08/2025 14:49
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    המניה עלתה מעל 50 אחוז השנה (ל"ת)
    אנונימידוד 17/08/2025 08:33
    הגב לתגובה זו
ג'יפון לבן במרכז הארץ (CHATGPT)ג'יפון לבן במרכז הארץ (CHATGPT)

מה הרכב שהכי נגנב בישראל?

מחקר מקיף של חברת איתוראן על בסיס נתוני 980 אלף כלי רכב מצביע על בלימה במכת הגניבות, עם ירידה של 16% בגניבות רכב ברבעון וחסכון של כ-2.5 מיליארד שקלים למשק

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה איתורן ביטוח רכב

מחקר חדש של איתוראן Ituran Location & Control Ltd. על בסיס מדגם ארצי של כ-980 אלף כלי רכב מגלה כי ברבעון השלישי של 2025 נרשמה ירידה של כ-16% באירועי גניבת כלי רכב לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לדברי מנכ"ל החברה, ניר שרצקי, פעילות החברה יחד עם כוחות המשטרה והצבא ביהודה ושומרון הובילה למעצרן של כ-470 חוליות חשודים במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה, מהלך שהוערך כחוסך למשק הישראלי כ-2.5 מיליארד שקלים.

הרכב שנמצא בסיכון הגבוה ביותר לגניבה בישראל הוא ג’יפ או ג’יפון חדש יחסית (שנות ייצור 2021-2024) בצבע לבן ונע באזור גוש דן, שילוב שמרכז את רוב אירועי הגניבה ברבעון השלישי של 2025. מנגד, רכבים מסחריים כבדים, משאיות וכלי צמ"ה כמעט ואינם נגנבים, עם שיעור זניח של כ־3% מכלל האירועים בלבד, וגם כלי רכב ישנים יותר ופחות מבוקשים לחלקים נחשבים לבטוחים יותר. מבחינה גיאוגרפית, אזור הצפון ויהודה ושומרון רשמו את שיעור הגניבות הנמוך ביותר, 3% ו-1% בהתאמה, לעומת כמעט מחצית מהמקרים שתרחשו בגוש דן.

המחקר של איתוראן

המחקר של חברת איתוראן בנושא גניבות רכב ברבעון ה-3 של שנת 2025 מעריך שכ- 50% מכלי הרכב הגנובים נועדו לסחר בחלפים וכ-50% למכירה בשטחי הרשות הפלסטינאית ובישראל.

מהמחקר עולה עוד שברבעון השלישי של שנת 2025 בעקבות הפעילות הענפה של משטרת ישראל וכוחות צה"ל ביו"ש בתקופה זו הייתה ירידה של כ-16% באירועי גניבות רכב לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

המדגם מראה, כי בניתוח האזורים המועדפים על הגנבים גוש דן ממשיכה להוביל את טבלת הגניבות בישראל עם 47% מכלל אירועי הגניבה, ואחריה אזור השרון עם 17%, אזור הדרום עם 9%, אזור השפלה עם 11%, ירושלים ומודיעין עם 12%, אזור הצפון עם 3% ויו"ש עם 1%.

מירי רגב
צילום: איגוד התאגידים העירוניים

טסט פעם בשנתיים? צעד מתבקש להורדת הבירוקרטיה

משרד התחבורה מקדם הקלה לציבור בביצוע מבחני רישוי לרכב שגילם לא עולה על שבע שנים, שתפחית את התדירות מפעם בשנה ולפעם בשנתיים במקום מדי שנה;  השרה רגב: "פחות בירוקרטיה - יותר שירות לאזרח"

רן קידר |

טסט לרכב הוא אירוע קטן בחיינו, ועם זאת הוא עולה לנו כמה מאות שקלים ועלול לגזול לנו חצי יום עבודה. כעת, משרד התחבורה בראשות השרה מירי רגב מקדם תיקון לתקנות התעבורה, שיקל על הציבור ויפחית את התדירות בביצוע מבחני רישוי לרכב עד "גיל 7" מפעם בשנה לאחת בשנתיים. התיקון יהיה עבור רכב נוסעים פרטי ולגרורים קלים עד 750 ק"ג, זאת בין היתר, בדומה לרגולציה הנהוגה במדינות האיחוד האירופי. השינוי צפוי לחסוך לציבור הנהגים בירוקרטיה, זמן וכסף, כל זאת תוך שמירה על בטיחות הרכבים ובהתאם לרמת הטכנולוגיה המתקדמת ברכבים המודרניים הכוללים מערכות בטיחות אקטיביות. 

התיקון החדש לתקנות התעבורה, שגובש במשרד התחבורה לאחר עבודת מטה מקצועית ורגולטורית, יביא להקלה דרמטית על ציבור הנהגים. רכב נוסעים פרטי חדש, שנרשם לראשונה משנת 2022 ואילך, יעבור מבחן רישוי ראשון בתום שלוש שנים, ולאחר מכן אחת לשנתיים בלבד עד לשנה השביעית. מדובר בשינוי משמעותי שצפוי להפחית את כמות מבחני הרישוי שמבצעים בעלי רכב פרטי לאורך חיי הרכב, ללא פגיעה בבטיחות. 

גם גרורים קלים במשקל של עד 750 ק"ג יעברו מבחן רישוי אחת לשנתיים במקום בכל שנה, בהתאם לאותם עקרונות. עוד מוצע לשנות את הגדרת "רכב מיושן" כך שתחול על רכב שחלפו 20 שנה ממועד רישומו לראשונה (במקום 19 כיום), ובכך לצמצם את מספר הרכבים שבגינם נדרש תהליך רישוי אחת לחצי שנה. 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "אנחנו ממשיכים לשנות את שיטת העבודה- יותר שירות לאזרח ופחות בירוקרטיה. אנחנו מנגישים שירות, מפחיתים עלויות, מקצרים תורים והכל תוך שמירה מלאה על בטיחות. זו רגולציה חכמה שנותנת כבוד לזמן של האזרח, מפחיתה יוקר מחיה ומשפרת את השירות שמגיע לכל בעל רכב בישראל".

מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן: "מדובר בצעד אסטרטגי חשוב שמובילה השרה רגב. המהלך החדש מביא לידי ביטוי איזון ראוי בין יעילות רגולטורית לבין שמירה על בטיחות כל משתמשי הדרך. משרד התחבורה בחן לעומק את הנתונים, קיים שיח עם כל הגורמים הרלוונטיים, ומביא בשורה אמיתית לציבור. נמשיך לפעול להפחתת חסמים נוספים ונשפר את השירות לאזרח".