
תוכנית חדשה: שדרוג כביש 91 ומחלף במחניים
משרד האוצר העביר למשרד התחבורה תקציב של 20 מיליון שקל לתכנון של שיפור החיבור בין רמת הגולן לגליל. המטרה של הפרויקט, על פי הודעת משרד התחבורה: להגיע בתוך 15 דקות מקצרין לתחנת הרכבת המתוכננת בחצור הגלילית, ושיפור התשתיות התחבורתיות והגברת הבטיחות בכביש
משרד התחבורה, באמצעות נתיבי ישראל, מקדם בימים אלה את פרויקט השדרוג של כביש 91, במקטע שבין מחניים לצומת נשוט (בית המכס), הכולל את הקמת מחלף מחניים חדש ובניית גשר מעל נהר הירדן. מטרת הפרויקט היא חיבור הגולן לגליל וחיזוק היישובים בצפון. על פי המשרד, הפרויקט יבוצע בהתאם להחלטת ממשלה שנועדה להעניק לתושבי הגולן, ובפרט קצרין, גישה מהירה ונוחה יותר לרשת הרכבות הארצית, כך שיוכלו להגיע בתוך כ-15 דקות בלבד, על פי משרד התחבורה, לתחנת הרכבת צחר שמתוכננת להיבנות בחצור הגלילית.
בנוסף, לפי הודעת משרד התחבורה, הפרויקט שם דגש על שיפור רמת הבטיחות בציר התנועה, הכולל הרחבה של הכביש, תכנון מחלף מודרני במקום צומת מרומזר במחניים ושדרוג של מערך הנסיעה באזור, במטרה לצמצם סיכוני תאונות ולשפר את חוויית הנסיעה של המשתמשים בדרך. לצורך תחילת עבודות התכנון, הוקצה תקציב ייעודי בהיקף של 20 מיליון שקל, ותכנון הפרויקט יחל בתקופה הקרובה.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, מסרה כי, "משרד התחבורה ממשיך לפרוש רשת תחבורתית מחברת בכל רחבי הארץ". מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, הוסיף כי, "זהו ציר תחבורתי קריטי, שיקצר דרכים, יעלה את רמת הבטיחות וינגיש שירותים חיוניים לתושבי הגולן והגליל המזרחי". מנכ”ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ, אמר לאחר פרסום ההודעה כי, “מדובר בפרויקט בעל חשיבות לאומית ממדרגה ראשונה, שיאפשר חיבור ישיר ומהיר בין הגולן לגליל ולמרכזי התעסוקה, החינוך והבריאות של הצפון והמרכז”.

הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן
יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל הודיעה על חזרתה של הקורולה לשוק באמצעות ייבוא הרכב ממפעלי טויוטה ביפן. הקורולה נעדרת מהשוק כמעט שנתיים מאחר והיא היתה מגיעה לשוק הישראלי ממפעלי טויוטה בטורקיה, שהכריזה על חרם כלכלי על ישראל אחרי ה 7.10.
עדיין אין מחיר לרמות הגימור השונות
יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל הודיעה על שיווק מחדש של הטויוטה קורולה המבוקשת. הטויוטה קורולה שנעדרת מהשוק כמעט במשך שנתיים עקב החרם הכלכלי שהטיל נשיא טורקיה על ישראל אחרי טבח השבעה באוקטובר 2023, חוזרת לשוק הישראלי, ישירות מהמפעל ביפן.
הטויוטה קורולה שהחזיקה ביקושים יציבים בעיקר מציי הרכב, אבל לא רק, השאירה את הזירה ריקה למתחרה הגדולה שלה היונדאי אלנטרה ההיברידית. ביוניון מוטורס הצליחו לחפות מעט על העדרותה של הקורולה מהשוק באמצעות הטויוטה קורולה קרוס, אבל טוב ככל שתיהיה הקורולה קרוס לא באמת הצליחה למלא את החסר.
נזכיר כי במקביל להיעדרות של הקורולה מהשוק, גם הטויוטה CHR נעדרת מהשוק מאותה הסיבה בדיוק.
עם הטלת החרם, וכאשר היה ברור כי מדובר באירוע מתמשך, זה היה רק עניין של זמן עד שיגיעו לישראל קורולות ממפעלים אחרים. ייבוא הקורולה ממקורות אחרים הביא עימו גם בעיות אחרות, כמו עלויות שילוח ימי מיפן (לעומת מטורקיה) ובעיקר מציאת חלון הייצור אצל היצרנית שניתן יהיה להקצות לשוק הישראלי, כאשר ייצור כלי הרכב מתוכנן קדימה חודשים ארוכים ולמעלה מכך.
- דלק רכב משלימה עסקה, כלמוביל מתרחבת לחו"ל
- נתוני מסירות - ג'אקו, יונדאי וטויוטה בראש.
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם זאת, זה היה עניין של זמן, ועתה כאמור הקורולה חוזרת ממפעלי טויוטה ביפן, כאשר בחברה מציינים כי מדובר במפעל טקאוטה שנחשב לאחד המפעלים האיקוניים של היצרנית היפנית. כל הקורולות שיגיעו ממפעל זה יסומנו בנוסף תווית איכות "Japan Made".

הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן
יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל הודיעה על חזרתה של הקורולה לשוק באמצעות ייבוא הרכב ממפעלי טויוטה ביפן. הקורולה נעדרת מהשוק כמעט שנתיים מאחר והיא היתה מגיעה לשוק הישראלי ממפעלי טויוטה בטורקיה, שהכריזה על חרם כלכלי על ישראל אחרי ה 7.10.
עדיין אין מחיר לרמות הגימור השונות
יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל הודיעה על שיווק מחדש של הטויוטה קורולה המבוקשת. הטויוטה קורולה שנעדרת מהשוק כמעט במשך שנתיים עקב החרם הכלכלי שהטיל נשיא טורקיה על ישראל אחרי טבח השבעה באוקטובר 2023, חוזרת לשוק הישראלי, ישירות מהמפעל ביפן.
הטויוטה קורולה שהחזיקה ביקושים יציבים בעיקר מציי הרכב, אבל לא רק, השאירה את הזירה ריקה למתחרה הגדולה שלה היונדאי אלנטרה ההיברידית. ביוניון מוטורס הצליחו לחפות מעט על העדרותה של הקורולה מהשוק באמצעות הטויוטה קורולה קרוס, אבל טוב ככל שתיהיה הקורולה קרוס לא באמת הצליחה למלא את החסר.
נזכיר כי במקביל להיעדרות של הקורולה מהשוק, גם הטויוטה CHR נעדרת מהשוק מאותה הסיבה בדיוק.
עם הטלת החרם, וכאשר היה ברור כי מדובר באירוע מתמשך, זה היה רק עניין של זמן עד שיגיעו לישראל קורולות ממפעלים אחרים. ייבוא הקורולה ממקורות אחרים הביא עימו גם בעיות אחרות, כמו עלויות שילוח ימי מיפן (לעומת מטורקיה) ובעיקר מציאת חלון הייצור אצל היצרנית שניתן יהיה להקצות לשוק הישראלי, כאשר ייצור כלי הרכב מתוכנן קדימה חודשים ארוכים ולמעלה מכך.
- דלק רכב משלימה עסקה, כלמוביל מתרחבת לחו"ל
- נתוני מסירות - ג'אקו, יונדאי וטויוטה בראש.
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם זאת, זה היה עניין של זמן, ועתה כאמור הקורולה חוזרת ממפעלי טויוטה ביפן, כאשר בחברה מציינים כי מדובר במפעל טקאוטה שנחשב לאחד המפעלים האיקוניים של היצרנית היפנית. כל הקורולות שיגיעו ממפעל זה יסומנו בנוסף תווית איכות "Japan Made".