דוחות

אינטרקיור: גידול של 37% בהכנסות מרבעון לרבעון, 14% ב-EBITDA המתואם

החברה צומחת בקצב מואץ כבר שנתיים, וצופה המשך שיפור גם ברבעונים הבאים - אך לא פירטה מספרים בתחזית. וגם - מה אמר מנכ"ל אינטרקיור בראיון מיוחד לביזפורטל
נתנאל אריאל | (5)

לקראת הצטרפותה לנאסד"ק של חברת הקנאביס אינטרקיור -0.91% מדווחת על רבעון נוסף של גידול בהכנסות - עשירי במספר. הכנסות החברה עמדו על 45 מיליון שקל ברבעון, לעומת 33 מיליון שקל ברבעון הקודם, גידול של 37%, והכנסות פרופורמה עמדו על 55 מיליון שקל, כלומר קצב הכנסות של יותר מ-200 מיליון שקל במהלך השנה.

הגידול בעיקרון נובע מההתרחבות של קנדוק ושל מותגים שיש לה בשת"פ עם מותגים בעולם, פתיחת בית המרקחת Lemonade בירושלים לניפוק קנאביס רפואי, רכישת שני בתי מרקחת בארץ ועלייה במכירות החנויות הקיימות, עם הגעה ל-8 בתי מרקחת עד כה.

ה-EBITDA המתואם גדל ל-10.8 מיליון שקל, גידול של 14% לעומת הרבעון הקודם, אז עמד על 9.5 מיליון שקל. מדובר בקצב המשקף EBITDA שנתי של 43 מיליון שקל.

הרווח הנקי הסתכם ב-5.9 מיליון שקל, עליה לעומת 3.85 מיליון שקל ברבעון הקודם ואל מול הפסד של 978 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. בקופת החברה יש מזומנים בהיקף של כ-201 מיליון שקל.

החברה גם צופה המשך צמיחה בהכנסות וברווח ברבעונים הבאים - אך לא פירטה מספרים ספציפיים.

הגידול בהכנסות וב-EBITDA לאורך הרבעונים:

Q1-20 Q2-20 Q3-20 Q4-20 Q1-21 Q2-21
4,259 11,185 22,497 27,094 33,051 45,230 הכנסות
1,516 4,814 10,755 13,302 15,427 19,267 רווח גולמי
(1,344) 1,582 6,627 8,165 9,468 10,815  מתואםEBITDA

מנכ"ל אינטרקיור אלכסנדר רבינוביץ אמר על רקע הדוחות: "אנו ממשיכים ביישום אסטרטגיית הצמיחה הרווחית תוך חיזוק המותגים ומערכי הייצור וההפצה שלנו. הצגנו במהלך הרבעון תוצאות ללא תחרות עם שיעורי הצמיחה והרווחיות מהגבוהים בעולם. המובילות של אינטרקיור, לצד התרחבות הגלובלית והרישום הצפוי בנאסד"ק יוצרים מומנטום להמשך צמיחה רווחית, לבניית ערך לבעלי המניות ומזור לקהילות המטופלים ”.

מניית אינטרקיור עלתה מתחילת השנה ב-15% וב-12 החודשים האחרונים ב-28%.

בראיון לביזפורטל אמר לאחרונה מנכ"ל אינטרקיור אלכס רבינוביץ' - "גם בימין וגם בשמאל יש קונצנזוס מלא על הצורך בלגליזציה ואסדרה של תחום הקנאביס". איך הלגליזציה תשפיע על החברה, מהם מנועי הצמיחה, מתי החברה תירשם בנאסד"ק והאם החברה תמכור בעולם בהיקפים גדולים?

לקריאה נוספת:

> "שימו לב לאינטרקיור - הרישום בנאסד"ק צפוי להעלות את המניה"

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    רימה 18/08/2021 09:57
    הגב לתגובה זו
    שקר המנייה שלכם יורדת הפסד גמור...אולי המנהלים מרווחים אבל מי שיש לו מנייה רק הפסיד
  • 4.
    זק 17/08/2021 20:55
    הגב לתגובה זו
    אפסים
  • 3.
    מרדכי 17/08/2021 17:50
    הגב לתגובה זו
    תפרוץ קדימה במאות אחוזים
  • 2.
    מחזיק שנה ולא מתכוון למכור (ל"ת)
    דניאל 17/08/2021 13:10
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    frey1_miz 17/08/2021 10:19
    הגב לתגובה זו
    איפה הדיבידנדים, ואיפה תחילת המסחר בנאסדק זה היה אמור להיות בסוף יולי, בפרסומים הם טובים אבל בתחלאס מה קורה ?
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עודד טהורי
צילום: אפשרת קופר
ראיון

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"

אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"

מנדי הניג |

ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. 

על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות  שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.

 בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69%   הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.

היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?

"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".

אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?