אדגר - ה-FFO ב-2021 יסתכם ב-92-97 מיליון שקל

התחזית ל-2022: 100-105 מיליון שקל; בשנת 2020 הסתכם ה-FFO ב-85 מיליון שקל
מערכת ביזפורטל |
נושאים בכתבה אדגר נדל"ן מניב

חברת הנדל"ן המניב, אדגר -0.46% מפרסמת תוצאות טובותל-2020. ה-FFO בשנת 2020 עלה בכ-14% לעומת אשתקד והסתכם ב-85.2 מיליון שקל כ -4%  מעל הרף העליון של התחזית המעודכנת של החברה. ה-FFO ברבעון עלה ב-30% לעומת אשתקד והסתכם לכ-23.7 מיליון שקל. הנהלת החברה סיפקה תחזית FFO של 92-97 מיליון שקל ל-2021 ו-100-105 מיליון שקל לשנת 2022.

ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ליום 31 בדצמבר 2020 בכ-1.25 מיליארד שקל. בחודש דצמבר 2020, השלימה החברה את עסקת ההמרה לרכישת זכויות המיעוט מידי חברת מגדל אשר החזיקה 19.9% מהפעילות בפולין, כנגד הקצאה של כ-11.4 מיליון מניות רגילות (כ-7% מסך ההון המונפק והנפרע של החברה ומזכויות ההצבעה בה לאחר ההקצאה). הנהלת החברה החליטה על חלוקת דיבידנד רבעוני בסך של 11.8 מיליון שקל, המגלם תשואה שנתית של כ- 5.2% על מחיר השוק. כמו כן, החליטה הנהלת החברה על חידוש מדיניות הדיבידנד הקיימת לפיה יחולק סך שלא יופחת מ-50% מה-FFO הריאלי לבעלי המניות, לשנה נוספת.

עם פרסם התוצאות אמר רועי גדיש, מנכ"ל החברה: "אנו מסכמים את שנת 2020 עם המשך עליה ב-FFO חרף השנה המאתגרת ואי הוודאות. תוצאות הפעילות הושגו הודות לפיזור הגיאוגרפי , איכות תיק הנכסים שלנו וטיב השוכרים אשר הפגין יציבות מרשימה בתקופת חוסר הוודאות.

"במבט קדימה, אנו פועלים בהתאם לתכנית העבודה בכדי להתאים את הנכסים לצרכי השוכרים המשתנים. לצד הפעילות המסורתית אנו מפתחים פעילויות נוספות כדוגמת פתרון חללי העבודה תחת מותג ה-"BRAIN EMBASSY" אשר נותן פתרון יצירתי ואיכותי לשוכרים ונבחר לאחרונה כפתרון המוביל בישראל בתחומו בסקר מקיף של מגזין Spacecenter. במקביל, אנו פועלים לפיתוח פעילות הדאטה סנטר שזוכה להצלחה גדולה והאצה בתקופת הקורונה. אדגר תמשיך לפעול לצמיחה בפעילות החברה תוך מיקוד באסטרטגיה העסקית הכוללת הגדלת ה-FFO, חשיבה על פתרונות ערך לשוכרים והמשך השבחה וחיזוק הנכסים הקיימים."

 

תוצאות הרבעון האחרון

ההכנסות מהשכרת נכסים הסתכמו בשנת 2020 ב-240.7 מיליון שקל, לעומת 241.2 ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול השפעת שערי החליפין שגרמה לקיטון בהכנסות בסך של כ- 5.6 מיליון שקל, נרשמה אף עלייה בהכנסות. ההכנסות מהשכרת נכסים ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-62 מיליון,  עליה של כ-3%, לעומת כ-60 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ה-NOI בשנת 2020 הסתכם בכ-225.1 מיליון שקל, בדומה לאשתקד. ה-NOI ברבעון עלה ל-56.7 מיליון שקל לעומת 55.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הפגיעה ב-NOI לשנת 2020, בגין משבר הקורונה מסתכמת ב-9 מיליון שקל בלבד. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חיים שטפלר מנכל ארית
צילום: באדיבות המצולם

3 הערות על הנפקת ארית

על "מידע פנים מוסדי", על החשיבות לעקוב אחרי הדלפות בתקשורת והאם לארית יש הזמנה משמעותית בדרך?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה ארית

ארית ארית תעשיות -3.82%   ניסתה להנפיק את החברה הבת רשף שמהווה 99% מהפעילות שלה עצמה לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל לפני הכסף. זה ביטא שווי נמוך לארית עצמה והמניה ירדה במקביל לכתבות שפורסמו כאן: מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבורהבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

כשהמניה קרסה, המוסדיים אמרו לחברה - עצרו. המניה חזרה לעלות ואז המוסדיים והחברה סיכמו על סוג של הנפקה פרטית - גיוס של 550 מיליון שקל לרשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל לפני הכסף. רגע אחרי הגיוס לארית 80% מרשף שיש לה שווי אחרי הכסף של 4.15 מיליארד שקל, כשארית עצמה נפגשה עם  מעל 400 מיליון שקל כשלצד המזומנים בקופה, אפשר להעריך שיש לה סדר גודל של 1 מיליארד שקל.  אלו המספרים, עכשיו על הדרך הבעייתית שבה ארית-רשף נפגשו עם הכסף


1. ארית או המוסדיים סיפקו מידע לכלכליסט בכל אחת מהנקודות הקריטיות. לדוגמה - ביום שבו הוחלט על עצירת ההנפקה והמניה זינקה בחזרה, המניה אומנם עלתה, אבל כשהמידע דלף לכלכליסט היא זינקה, ורק אז החברה דיווחה על עצירת ההנפקה באופן רשמי. אתמול המניה ירדה ב-3%, המידע נמסר לכלכליסט (שעושה כמובן עבודה עיתונאית טובה) והמניה קרסה ב-6%. ורק אז הגיע הדיווח הרשמי. ההדלפות האלו חשובות למשקיעים הפרטיים - תקראו אותם ראשונים ותרוויחו. כן, זו פרסומת לכלכליסט, במיוחד לגולן חזני. אין דבר כזה מידע מושלם, לפעמים מידעים מתבררים כטעויות או בלוני ניסוי, אבל זה לא סוד שחלק מהמידע שהוא מעביר עוזר מאוד למשקיעים. 

יש כאן שאלה על המשקיעים הקטנים ועל מי עושה סיבוב עליהם דרך ההדלפות, אבל בשורה התחתונה - משקיעים צריכים לצבור מידע מכל מקור מידע. 

2. נחמיא גם לנו - היה די ברור שהמניה תיפול כי הערך שלה בהנפקה היה נמוך מהערך בשוק, והיו סימנים מקדימים לסוג של ניפוח. הצפנו את זה (ראו לינקים למעלה). מי שקרא יכול היה לברוח בזמן. הניתוחים הפיננסים לא משקרים, אבל הם לא מספרים את כל התמונה. 

3 מידע פנים מוסדי - אנחנו מאוד מעריכים את מנהלי ההשקעות שמובילים את הפניקס, מור, כלל ומיטב. אבל או שיש להם "מידע פנים מוסדי" על ארית ורשף ולכן הם קנו או שלא אכפת להם מהכסף שלכם. הם השקיעו 550 מיליון שקל ברשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל, זה לא ה-5 מיליארד שארית נסחרה, זה גם לא ה-4.3 מיליארד שרשף ביקשה לפני חודש, אבל גם 3.6 מיליארד שקל לחברה זה סכום משמעותי. נכון, היא תרוויח השנה סכום של 300 מיליון שקל (הערכה שלנו) כשהמחצית השנייה של 2025 תהיה מצוינת. הנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה במחצית השנייה. אפילו יותר. קצב רווחים של המחצית השנייה הוא כ-400 מיליון שקל.

תומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהןתומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהן

ריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים

ריטיילורס בעקבות נייקי - ירדה לשפל של 5 שנים - האם ומתי ריטיילורס תתאושש?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ריטיילורס נייקי

מניית ריטיילורס ירדה ב-5.8% בבורסת תל אביב, בהשפעה ישירה של דוחות נייקי, שפורסמו בשישי. נייקי, המהווה כ-75%-80% מפעילות ריטיילורס כזכיינית בישראל ובחלקים מאירופה ועוד, דיווחה על הכנסות של 12.43 מיליארד דולר, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל הציפיות של 12.22 מיליארד דולר. אבל, הרווח הנקי צנח ב-32% ל-792 מיליון דולר, והרווח למניה עמד על 0.53 דולר, גבוה מהתחזיות של 0.38 דולר אך נמוך מ-0.78 דולר ברבעון קודם. המניה של נייקי נפלה בכ-10.5% במסחר שלאחר הדוחות גם בהינתן אופק חלש להמשך. 

הירידה בריטיילורס לשפל של 5 שנים ולשווי של 2.3 מיליארד שקל מבטאת דפוס מוכר: זכיינים כמו ריטיילורס תלויים בביצועי המותג העולמי, שמכתיבים זרימת סחורה, מבצעים וביקוש. דווקא מבחינת המחזור נראה שיש למה לצפות, אך החולשה בפרמטרים נוספים וכן בהתייחסות קדימה גורמת לחשש אצל המשקיעים. נדגיש כי האכזבה משורת הרווח דווקא לא קשורה לציפיות מריטיילורס שכן היא מרוויחה סוג של רווחיות קבועה שלא אמורה להשתנות באם הרווח והרווחיות של ניייקי יורדים, אלא אם נייקי משנה את הכללים וזה לא קרה. 

עם זאת, נייקי מנסה לחזק את המכירות הישירות שלא דרך סניפים וזו נקודת סיכון לריטיילורס. ככל שנייקי תמכור יותר באופן ישיר ודיגיטלי יקנו פחות מהזכיינים כולל ריטיילורס.אלא שבינתיים קורה ההיפך - ואלו חדשות טובות לריטיילורס.  אסטרטגיית המכירה הישירה (DTC) של נייקי, שהוגברה מאז 2017, תרמה לחולשה של נייקי. מכירות DTC ירדו ב-9% ל-4.6 מיליארד דולר, עם ירידה של 14% במכירות דיגיטליות, בעוד שמכירות סיטונאיות עלו ב-8%. האסטרטגיה הפחיתה תלות בקמעונאים אך הגבירה תנודתיות, כפי שנראה במלאי עודף של 8.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון, ירידה של 2% משנה קודמת.

ריטיילורס, שמפעילה כ-278 חנויות נייקי בעולם תלויה כמובן בראש וראשונה במותגים ובהצלחה של מכירות המוצרים, אך צריך גם לזכור שמדובר בחברה שצומחת אורגנית לצד צמיחה חיצונית. ריטיילורס מתרחבת לגיאוגרפיות חדשות הן דרך רכישות והן דרך הקמת סניפים חדשים.  

ברבעון השלישי של 2025 ריטיילורס  דיווחה על התרחבות אגרסיבית ועלייה נאה במכירות, אך מנגד על שחיקה חדה ברווחיות שהובילה לקריסה של יותר מ־60% ברווח הנקי. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 707.3 מיליון שקל, עלייה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מפתיחת 33 חנויות חדשות מאז הרבעון השלישי של 2024, כך שמספר החנויות הכולל הגיע ל־278 לעומת 245 בתקופה המקבילה.