פורסייט - ניסוי מוצלח למערכת מניעת תאונות דרכים
חברת פורסייט מדווחת כי החברה הבת איי-נט מובייל, השלימה ניסוי מבוקר במערכת למניעת תאונות דרכים של החברה המבוסס תקשורת סלולרית, עבור חטיבת מערכת התחבורה החכמה (system transport intelligent) של יצרן רכב יפני גלובלי ששוויו מיליארדי דולרים. הניסוי נערך בפיקוח חברת Robotics White and Blue (BWR) והוא הדגים את היכולות של חברת איי-נט בהגנה על כלי רכב מפני התנגשויות קרבות. הניסוי שודר בזמן אמת מאתר הניסוי בישראל ליצרן הרכב היפני. הניסוי הינו חלק מפרויקט פיילוט עם יצרן הרכב לשילוב אפשרי בפרויקט העיר החכמה של יצרן הרכב.
החברה מעדכנת כי מערכת Protect Net-Eye נבדקה במספר תרחישים שנקבעו מראש ומדמים תאונות דרכים במהירויות שונות על מנת לבחון חזרתיות, דיוק גילוי ותזמוני התרעות . התרחישים כללו כלי רכב אשר נמצאו מחוץ לטווח הראייה ללא קשר עין ביניהם. בכל המקרים, כל הגורמים המעורבים בניסוי השתמשו באפליקציית Protect Net-Eye המותקנת בטלפונים הסלולריים ובמערכת ה-infotainment לרכב. מערכת Protect Net-Eye הראתה 95.54% הצלחה בכל התרחישים שנבדקו. כל המשתמשים קיבלו התרעות בזמן, בערך 4.2 שניות לפני הגיעם לצומת, במרחק של כמטר אחד מנקודת ההתרעה הנדרשת. המערכת הציגה רמת דיוק ועקביות גבוהה הבאה לידי ביטוי בכך שכל כלי הרכב המשתתפים עצרו באופן עקבי כשלושה מטרים מהמקום הנדרש על מנת למנוע התנגשויות פוטנציאליות. מערכת Protect Net-Eye הוכיחה את עמידותה ואמינותה על ידי פעולה רציפה ללא קריסות או שגיאות במהלך כל יום הניסוי . ”יום הניסוי היה מוצלח והמערכת של איי-נט הציגה יכולות מרשימות. המערכת פעלה באופן רציף, התריעה בזמן אמת, ואפשרה למשתמשים לבלום בבטחה לפני כניסה לצומת. המערכת הוכיחה מהימנות, דיוק, ויציבות. לחברת BWR ניסיון רב במערכות בטיחות לתעשיית הרכב ואנו מאמינים שהטכנולוגיה של איי-נט תאפשר הצלת חיי אדם ותוכל להשתלב כמוצר בתחום מניעת תאונות הדרכים ," אמר אמיר פלג, סמנכ"ל פתרונות תחבורה מתקדמת בחברת BWR . "איי-נט השלימה בהצלחה ניסוי מבוקר נוסף ועמדה בכל היעדים ו במדדי הביצוע העיקריים שהוגדרו מראש, המדגימים את יכולות מערכת Protect Net-Eye. תצורת המערכת ששימשה בניסוי הייתה זהה כמעט לתצורת המערכת המסחרית המדמה תנאי אמת כמעט ללא מרווחי ביטחון," אמר דרור אלבז, COO ומשנה למנכ"ל בחברת איי-נט מובייל. "תוצאות הניסוי מאשרות כי הטכנולוגיה והמוצר של איי-נט מוכנים לפריסה מסחרית ועשויים להביא ערך מוסף יוצא דופן לכל משתמשי הדרך בכלל ולתעשיית הרכב בפרט".
- 5.יאיר 02/03/2021 10:01הגב לתגובה זוולא שצריך
- 4.עומר 02/03/2021 09:17הגב לתגובה זואדיר! כל העולם יעבור לערים חכמות וזאת רק אחת ההתחלה. יש עתיד מדהים
- 3.שוב ההנהלה מריצה המניה ותעשה דילול לציבור נוכלים (ל"ת)יותם 01/03/2021 17:27הגב לתגובה זו
- 2.95 אחוזי הצלחה! כמו החיסון של פייזר :) (ל"ת)שמשון 01/03/2021 17:15הגב לתגובה זו
- 1.פשלון 01/03/2021 17:05הגב לתגובה זומערכת שיש לה 95.5% הצלחה, זה אומר שב-4.5% מהמקרים של סכנה פוטנציאלית תהיה תאונה!!!
בורסה, משקיעים (AI)להשקיע בבורסה במקום לקנות דירה - הצעירים משנים גישה
על הקשר בין בורסה למחירי הדירות, על הצעירים שעושים מכה בבורסה וחזרה למפולת של 2008-2009
הגאות בבורסות בשנים האחרונות, במיוחד בוול סטריט, יצרו רווחים גבוהים למשקיעים, לרבות המוני משקיעים צעירים. זו תופעה עולמית, וזה גם בארץ - מאות אלפי ישראלים משקיעים ישירות במניות בבורסות, חלק גדול מהם צעירים. הם אגב, כמעט ולא משקיעים בארץ, בעיקר בוול סטריט. הצעירים האלו מכירים רק שוק עולה, הרווחים שלהם עצומים - דמיינו צעיר שנכנס לשוק לפני 5 שנים. סיכוי טוב שהוא הכפיל את כספו - זה מה שקרה בנאסד"ק וב-S&P.
בפועל, רבים עשו הרבה יותר מהכפלת הכסף. אם הם הלכו על המניות הדומיננטיות ועל שבבים זה רווח של פי 3-4, אבל גם אם נסתפק בממוצע, זה רווח מרשים שיוצר מגמה חדשה של הזרמת כספים לבורסה. ההזרמה השוטפת מגיעה גם מהסיפורים בשטח - כשאנשים רואים כמה הם יכלו להרוויח על אנבידיה, על מניות השבבים, על נטפליקס, על מניות הקוונטים ועוד מאות דוגמאות, הם מתפתים. אנחנו רוצים להרוויח, אנחנו גרידיים. הסיפורים האלו מגרים אותנו להזרים כספים. אף אחד לא זוכר את הכישלונות בדרך, זוכרים את המניות שעשות מאות אחוזים וזה מייצר הזרמה שוטפת גדולה לשווקים שבעצמה מייצרת עליות שערים.
אותו צעיר שרואה שיש רווחים עצומים מגדיל באופן שוטף את ההשקעה במניות. זה מבחינתו הגיל שבו הוא צריך להשקיע כמה שיותר בבורסה, וזה נכון מבחינה תיאורטית.
השאלה אם התיק שלו מפוזר או אם יש מרכיב אג"ח משמעותי, פחות רלבנטית לצעירים שחוסכים לזמן ארוך - אבל רוב הצעירים לא מבין את המשמעות של חיסכון לטווח ארוך. הם שקועים עד צוואר במניות, ולא מפנימים שהשוק גם יכול לרדת חזק, אחרת חלקם היו אולי מגוונים את התיק. נזכיר כי זה בסדר גמור ואפילו נכון להשקיע במניות בשיעור מאוד גבוה, אבל כל עוד יודעים שבדרך יהיו ירידות. הטווח הארוך מאפשר למשקיעים צעירים להגיע לתיקון באם תהיה מפולת, ולכן מבחינה תיאורטית הם צריכים להיות במרכיב גדול של מניות.
- בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
- המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמה מבין המשקיעים הצעירים מבין את זה? כמה מהם לא ישנה את תיק ההשקעות כשתגיע קריסה ויגיד "מה זה משנה אני חוסך ל-30 שנים?". כנראה שהרוב יממש. טבע האדם הוא גרידיות בעליות ופחד גדול בירידות.
איתן צוקר מנכ"ל מספנות ישראל. קרדיט: יוסי לזרובמספנות ישראל בעסקה של 200 מיליון שקל עם שברון
תעשיות מספנות ישראל תספק לשברון מדיטרניאן לימיטד, חברת בת של ענקית האנרגיה שברון שירותים לוגיסטיים בישראל תמורת כ-200 מיליון שקל; ההסכם הינו לתקופה של 10 שנים, ותואם את אסטרטגיית החברה להרחבת פעילותה בתחום השירותים הלוגיסטיים לענף הגז-נפט בישראל
חברת תעשיות מספנות ישראל מספנות ישראל 0.17% מעדכנת היום כי חברת הבת בבעלות מלאה, מספנות ישראל, התקשרה בהסכם עם שברון מדיטרניאן לימיטד, חברת בת של שברון Chevron Corp. -0.64% , מחברות האנרגיה המובילות בעולם, העוסקת בישראל בהפקת גז טבעי, לאספקת שירותים שונים במתחם החברה לתקופה של 10 שנים בהיקף תמורה מוערך של כ-200 מיליון שקל.
במסגרת השירותים שיינתנו, מספנות ישראל תספק, בין היתר, שימוש במתקנים ייעודיים, הקצאת ציוד, שירותי כוח אדם ושירותים לוגיסטיים נוספים כגון אחסון ושינוע. ההתקשרות האמורה הינה בהמשך להסכמים קודמים בין הצדדים למתן שירותים במתחם החברה, שהיו עד כה קצרי טווח, בעוד ההסכם הנוכחי הינו ארוך טווח ותואם את אסטרטגיית החברה להרחבת הסינרגיה בין כלל פעילויות החברה והרחבת הפעילות בתחום שירותי תחזוקה לוגיסטית ולוגיסטיקה בלב ים וביבשה לחברות הפועלות בענף קידוחי הנפט והגז טבעי בישראל.
איתן צוקר, מנכ"ל מספנות ישראל: "אנו מעדכנים היום על הסכם משמעותי וארוך טווח למתן שירותי תחזוקה ולוגיסטיקה
לתעשיית הגז-נפט בישראל. מדובר בתחום בו אנו פועלים מזה שנים על בסיס הסכמים קצרי טווח, וההסכם הנוכחי, שהינו ל-10 שנים, מרחיב ומעמיק את ההתקשרות ומהווה לראייתנו הבעת אמון בחברה ושביעות רצון מצד הלקוח. ההסכם זה תואם את אסטרטגיית החברה להרחבת פעילותה בתחום אספקת
שירותי תחזוקה לוגיסטית ולוגיסטיקה בלב ים וביבשה, במטרה לניצול מיטבי של פעילותינו על קו המים, וניצול היכולות הלוגיסטיות של הפעילות הנמלית שלנו. נמשיך לפעול להשבחה והרחבת פעילויות החברה".
הסקטור כולו בתנופה
בדוח האחרון שלה, הרבעון השני של 2025, מספנות ישראל הראתה כי הרווח התפעולי שלה נשחק כמעט לחלוטין, ועמד על 0.6 מיליון שקל בלבד (לעומת 18.7 מיליון ברבעון המקביל), וזאת למרות צמיחה של כ-17% בהכנסות, שהסתכמו בכ-352 מיליון שקל. וכך, כניסתה לתחום האנרגיות המתחדשות כספקית שירותי לוגיסטיקה יכולה להגדיל משמעותית את שיעורי הרווח שהלכו והצטצמו. אמנם הרבעון השני היה מעין רבעון ביניים, היות ופרויקט ה'רשף' בהיקף של כ-2.4 מיליארד שקל שנחתם מול משרד הביטחון בסוף 2024, עוד לא בא לידי ביטוי, אבל כך או כך, הרחבת הפעילות צפויה לתרום לרווחיות החברה.
- מספנות ישראל עם רווח תפעולי זעום, למרות עלייה של 17% בהכנסות
- מספנות ישראל רוכשת אוניית מטען ב-15 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מבחינת הסקטור, המדיניות הישראלית התומכת בייצוא גז כאמצעי לחיזוק המשק המקומי ומעמדה האזורי של ישראל מובילה להתרחבות. לאחרונה, חתמו שברון, (המייצגת את בעלי הזכויות במאגר הגז הטבעי לוויתן), וחברת נתיבי הגז הטבעי לישראל (נתג"ז) על הסכם הולכת גז (GTA), שיממן את חלקם של המיזם המשותף (לוויתן) בפרויקט ניצנה.
