בונוס ביוגרופ מתחילה ניסוי קליני בשיתוף עם 4 בתי חולים בישראל
חברת בונוס ביוגרופ 2.47% חברת ביוטכנולוגיה, המפתחת טכנולוגיה חדשנית וייחודית של הנדסת רקמות לגידול שתל חי של עצם אנושית, להשלמת חסר בעצם בבני אדם, ונכנסה לאחרונה גם למרוץ למציאת טיפול לקורונה, מדווחת כי לאחר שלראשונה בעולם, הודגמה הצלחה בריפוי חסר עצם באורך של 5-8 סמ', בעצם אמת היד של שני מטופלים ובעצם שוק הרגל של מטופל נוסף, באמצעות השתלת שתל חי של עצם אנושית בהזרקה, מתוצרת החברה, ישתתפו ארבעה מרכזים רפואיים מובילים בכירורגיה אורתופדית בישראל, בניסוי קליני רב מרכזי להשלמת חסר עצם אורתופדי, המתוכנן לכלול 30-40 משתתפים, גברים ונשים, בגילאי 18-75. ההשתלות תיערכנה במרכז הרפואי העמק, בעפולה, במרכז הרפואי כרמל, בחיפה, במרכז הרפואי הלל יפה, בחדרה ובמרכז הרפואי מאיר, בכפר סבא.
לקריאה נוספת על בונוס ביוגרופ
> בונוס ביוגרופ: הצלחה בניסוי הקליני השני להשלמת חסר עצם בלסת
> בונוס ביוגרופ קיבלה אישור שימוש במזרק מה-FDA
> הפוטנציאל של בונוס ביוגרופ אדיר, אך בינתיים המשקיעים מסתפקים בעצמות
הניסוי הקליני להשלמת חסר עצם אורתופדי באמצעות שתל חי של עצם אנושית, מתוצרת בונוס ביוגרופ, החל במרכז הרפואי העמק, אשר כמו המרכז הרפואי כרמל והמרכז הרפואי מאיר, שלושתם מופעלים על ידי שירותי בריאות כללית. כעת דווח על הצטרפות המרכז הרפואי הלל יפה, המופעל על ידי משרד הבריאות כמרכז רפואי ממשלתי כללי, אשר משלים ביחד עם המרכזים הרפואיים האחרים פריסה של הניסוי הקליני להשלמת חסר עצם אורתופדי גיאוגרפית בצפון ובמרכז מדינת ישראל.
- בונוס ביוגרופ גייסה 2.35 מיליון שקל בפרמיה של 40% - מה המשמעות?
- בין התקדמות בניסויים להערת עסק חי: לאן הולכת בונוס ביוגרופ?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היתרון בשימוש בשתל חי של עצם אנושית, מתוצרת בונוס ביוגרופ, הינו כי הוא המיוצר על בסיס תאים שנלקטו מרקמת שומן שנלקחה מגופו של המטופל, באופן אשר מפחית את הסיכון לתגובה חיסונית ולדחיית השתל. בנוסף, השתלת שתל עצם בצורה זו, איננה מצריכה הליך כירורגי מורכב, ועשויה לזרז את הליך השיקום של המטופל.
הפתרונות האלטרנטיביים הקיימים לשימוש בשתל חי של עצם אנושית בהזרקה, מתוצרת בונוס ביוגרופ, הינם ניתוח לקצירת עצם ממקום אחר בגופו של המטופל, בחלק מהמקרים, ביחד עם כלי הדם ההיקפיים שלה, והשתלתם באזור החסר בעצם של המטופל, או לחילופין, שימוש בתחליף מלאכותי לעצם האנושית, אשר במרבית המקרים לא יביא לריפוי ולא יאפשר חזרה של המטופל לתפקוד רגיל, עקב היעדר חיבור טבעי בין התחליף המלאכותי של העצם לבין הגוף האנושי.
פרופ' נמרוד רוזן, מנהל המערך האורתופדי במרכז הרפואי העמק והחוקר המנהל את הניסוי הקליני להשלמת חסר עצם אורתופדי, ציין: "לא בכל מחקר אתה זוכה לראות בתוך זמן קצר שינוי דרמטי אצל המטופל, אבל הטכנולוגיה שפיתחה בונוס ביוגרופ כל כך חדשנית ופורצת דרך, שאפילו רופא מנוסה ביותר מתקשה להאמין לתוצאות בדיקות ההדמיה, המדגימות ריפוי מוחלט."
- רמי לוי חוצה לראשונה את רף 2 מיליארד שקל ברבעון
- הראלי בבורסה הקפיץ את שורת הרווח של אנליסט יותר מפי 5
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- אקזיט עצוב לעובדי סאפיינס - גיא ברנשטיין ורוני על-דור התעשרו...
ד"ר נסים אוחנה, מומחה לאורתופדיה של עמוד השדרה ומנהל המערך האורתופדי במרכז הרפואי מאיר: "אנו נרגשים להשתתף בניסוי הקליני להשלמת חסר עצם אורתופדי, בתקווה להציע למטופלינו הסובלים מפגיעה תפקודית ומכאב נלווה, כתוצאה מחסר של עצם או משבר שלא התאחה, השתלה של שתל חי של עצם אנושית, כפתרון לשיקום בטוח, מהיר ויעיל של העצם. אנו מזמינים כל אדם הסובל מבעיה זו ומעוניין להשתתף במחקר, להגיע להערכה במרכזים הרפואיים המשתתפים בניסוי."
ד"ר יניב יונאי, מומחה בכירורגיה אורתופדית, במחלקה אורתופדית במרכז הרפואי הלל יפה, בעל ניסיון בטיפול בפציעות ספורט ובלוחמי היחידות המיוחדות של צה"ל ושירותי הביטחון הישראליים, הוסיף כי: "אנו גאים לקחת חלק בניסוי הקליני להשלמת חסר עצם אורתופדי, ולהציע למטופלינו את פסגת הטכנולוגיה".
- 1.עוץ לי גוץ לי 02/11/2020 13:34הגב לתגובה זובונוס ביוגרופ מביאה טכנולוגיה מהפכנית ומוכחת , היא ( הטכנולוגיה \ החברה או שניהם ביחד ) ייקנו על ידי חברת תרופות גדולה, כמו כן בונוס עומדת בפני הנפקה בנסדא"ק וערכה יעלה עשרות מונים.

ההימור של ביג השתלם: 100% תפוסה בישראל, 99% באירופה והכנסות של 1.29 מיליארד שקל במחצית
כשהמתחרות חיפשו הרפתקאות באונליין - ביג התמקדה בנדל״ן, באוויר הפתוח ובלהביא את חווית השופינג מחו״ל לישראלים - התוצאות לרבעון השני מתחילות להתכתב: ההכנסות עלו בכ-18.4% לכ-662 מיליון שקל, ה-NOI עלה ב17% לכ-493 מיליון שקל וה-FFO עלה בכ-17.3% לכ-264 מיליון שקל; תחלק 200 מיליון שקל דיבידנד
לפני בערך כארבעה עשורים, כשקניון איילון ברמת גן פתח את שעריו, שוק הקמעונאות הישראלי נכנס לעידן חדש. הרחובות הראשיים שאירחו עד אז את רוב המסחר כמו רחוב דיזינגוף ואלנבי בתל אביב, הדר בחיפה או אחוזה ברעננה הם פינו את המקום למרכזי הקניות הממוזגים. בנינים מחופי זכוכית, עם שפע של חניה ובעיקר מזגן טוב הצליחו לשנות את סגנון הצריכה הישראלי - כמו גם הגלובלי. מאז ועד היום נבנו בישראל כ-300 מרכזי קניות, מהם עשרות קניוני ענק של עזריאלי ומליסרון. אבל בתחילת השנה נכנסה לשוק שחקנית שהצליחה, שוב, לערער את היסודות - ביג פאשן גלילות.
הפתיחה של המתחם החדש, המשתרע על 40 אלף מ"ר שטחי מסחר ועוד 75 אלף מ"ר משרדים, לוותה באירוע מתוקשר שהפך עד מהרה לרעידת אדמה בענף. כבר בחודש הראשון לפעילות, בין סוף פברואר לסוף מרץ, ביקרו בו מעל 1.5 מיליון איש, והפדיונות הסתכמו בכ־157 מיליון שקל. המספרים האלו לא רק שעקפו בהרבה את התחזיות, אלא גם פגעו בקניונים מתחרים, לפי הדיווחים של רשתות האופנה, קניון רמת אביב וקניון שבעת הכוכבים ספגו ירידה דו-ספרתית בפדיונות, ואפילו קניוני איילון, רננים ועיר ימים רשמו ירידה של 7%-10%. הישראלים הצביעו ברגליים וביג סלקה את הפדיונות. אמנם, הפגיעה בפדיונות של המרכזים הסמוכים הייתה בסמוך להתלהבות הראשונית אבל אחרי גל המבקרים בחודשי הפתיחה, הפדיונות במרכזים הסמוכים התאזנו.
סוד ההצלחה של ביג גלילות נמצא בכמה מרכיבים: הקונספט של חנויות שפתוחות ל״כיפת השמיים״, ריכוז של חנויות דגל ענקיות ובראשן זארה עם סניף כפול בגודלו מהקניונים האחרים - סניף שמוגדר כאחד מהגדולים במזרח התיכון, לצד מותגים בינלאומיים כמו טומי הילפיגר וראלף לורן. במתחם לא רק מגיעים לשופינג אלא גם אוכלים - מתחמי הסעדה מרווחים עם מסעדות מוכרות וותיקות, ובשביל הרכב יש כ־4,000 מקומות לחנות אותו. החניה היא בחינם, בניגוד לקניונים אחרים שבהם החניה בתשלום מהשעה הראשונה. התוצאה היא חוויית קנייה שמרגישה להרבה מבקרים כמו ״טיול בחו"ל״. עם זאת, צריכים להוסיף כי עומסי החום של יולי-אוגוסט הם אתגר משמעותי עבור הקונספט, בשונה ממרכזי הקניות הממוזגים, כאן צריכים לקפוץ ״ממזגן למזגן״ כשהשדרות המרכזיות בין החניות פתוחות ומפגישות את הקניין עם השרב הקייצי.
ההצלחה של גלילות התרחשה דווקא בתקופה שבה נדמה היה שמרכזי הקניות מתמודדים עם איום ממשי מצד המסחר המקוון. עוד מהקורונה התחיל סחף של רכישות אונליין, ועזריאלי ומליסרון השקיעו מאות מיליונים בפלטפורמות דיגיטליות משלהן, השקעות שגררו גם סגירת פעיליות. לעומתן ביג, המשיכה להתרכז בנדל"ן ובחוויית הלקוח. היא נשארה נאמנה לחווית הקניה והאמינה שהישראלים ימשיכו להגרר למרכזי הקניות. ביג לא נכנסה להרפתקה הדיגיטלית, ועכשיו נראה שהאסטרטגיה הזו משתלמת לה. המתחמים מלאים, הפדיונות בעלייה, והחברה חוסכת את ההפסדים הכבדים של המתחרות.
- בהשקעה של 100 מיליון שקל: ביג ואשטרום משיקות את "ביג פאשן בת ים"
- אפי נכסים בדרך למדדים: מוסדי ירכוש מניות מביג בהיקף של עד 230 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל להצלחה המסחרית, גם המניה של ביג - ביג 1.79% - נהנית מהמומנטום. מתחילת השנה היא הוסיפה 20% וב-12 החודשים האחרונים זינקה כ-66% לשווי שוק של שמתקרב ל־16 מיליארד שקל, מכפיל הרווח של ביג נראה די מיייצג ענפית ועומד על 9.23, מה שגם מגלם את הציפיות להמשך צמיחה מצד המשקיעים.
.jpg)
מנכ"ל ישראכרט: "קצב הרווח מייצג ואף צפוי לעלות, בעזרת קבוצת דלק נוכל להאיץ את הצמיחה"
ישראכרט מסכמת רבעון עם שילוב בין נתונים תפעוליים חזקים לבין הפסד חשבונאי חריג. בעוד תיק האשראי של החברה הגיע לשיא של כ־10.9 מיליארד שקל ורשם עלייה של כ־12% מתחילת השנה והרווח מפעילות שוטפת בנטרול חד־פעמיות קפץ ב־29% ל־88 מיליון שקל, הדוחות כוללים גם
הוצאות חד־פעמיות גדולות בגלל שומות מס מע"מ ומס הכנסה, שהביאו להפסד מדווח של כ-150 מיליון שקל.
ישראכרט מרחיבה את הפעילות באשראי הצרכני והעסקי וגם השיקה חשבון עסקי חוץ־בנקאי, לצד כניסה זהירה למימון פרויקטי נדל"ן. המנכ"ל, רן עוז, בראיון פרישה לביזפורטל, מתייחס לשיא בתיק האשראי, מסביר את המשמעות של ההוצאות החד־פעמיות, מציג את תחזית הרווחיות לשנים הקרובות ומפרט על המהלכים האסטרטגיים שישראכרט מקדמת. עוז הודיע היום כי יסיים את תפקידו בישראכרט לאחר כ-4 שנים בתפקיד.
אנחנו רואים רבעון עם צמיחה בכל המגזרים, אבל יש כאן הפסד חשבונאי של 150 מיליון שקל מהוצאות חד פעמיות. איך אתם מגדירים את הרבעון הזה והאם הוא מבחינתכם מייצג?
"קודם כל, מהפעילות השוטפת אנחנו רואים את התוצאה של האסטרטגיה והמיקודים העסקיים בשנים האחרונות, וזה בא לידי ביטוי בתוצאות. לפני שלוש וחצי שנים התחלנו עם תיק אשראי נמוך מ-5 מיליארד שקל, שהיה הכי קטן בתעשייה שלנו, והיום אנחנו כבר נוגעים ב-11 מיליארד. הצמיחה מגיעה משני קווי עסקים בולטים, ובמקביל לעלייה באשראי, שמייצרת עלייה בהכנסות, אנחנו עובדים בשנה וחצי האחרונות על שיפור איכות תיק האשראי, מה שמוריד את ההוצאות להפסדי אשראי רבעון אחרי רבעון. כל זה, יחד עם שמירה על רמת ההוצאות, מביא אותנו לרווחיות גבוהה מאוד, כמו שלא הייתה שנים רבות. הרווחיות השוטפת של 88 מיליון שקל מייצגת קצב שנתי של כ-350 מיליון שקל, מה שממקם אותנו במקום טוב בתוכנית הרב-שנתית שלנו, ואנחנו רואים איך מפה אנחנו ממשיכים לעלות".
- ישראכרט: תיק האשראי צמח-12%; הפסד של 150 מיליון משומות עבר - מה המכפיל שלה?
- דלק ברווח של 400 מיליון שקל על ישראכרט; מדרוג מעלה את הדירוג לקבוצה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דיברתם בעבר על יעד שנתי של 400-500 מיליון שקל. כמה אנחנו קרובים אליו?
"אמרנו בעבר שנגיע לתיק של 16 מיליארד שקל פלוס, כמו שאתה רואה, כבר בתיק של 11 מיליארד אנחנו בקצב של 350 מיליון שקל בשנה. אם לפני חצי שנה הערכנו שזה ייקח שלוש שנים, אז בקצב הנוכחי ייתכן שנגיע לכך מוקדם יותר. צריך לזכור שכאשר אנחנו צומחים באשראי, אנחנו קודם כל רושמים את ההפרשה במלואה ורק לאחר מכן מתחילות להגיע הכנסות הריבית. למשל, ברבעון השני צמחנו ב-600 מיליון שקל באשראי, אבל זה כמעט לא תרם להכנסות הריבית, בעוד שההפרשה להפסדי אשראי נרשמה במלואה. ולכן, אם בתיאוריה - ואני לא אעשה את זה - אני עכשיו לוחץ על ה'ברקס' ואומר: לא צומחים ברבעון שלישי באשראי ונשארים באותו מקום, אז פתאום נוכל לראות את ההפרשה רבעון מול רבעון יורדת והכנסות ריבית עולות. זאת אומרת, אנחנו כל הזמן מגדילים את מנועי הצמיחה, משקיעים גם במכירה, גם בשיווק, גם בהפרשה לאשראי, וכל פעם, בעיכוב של רבעון, אנחנו מתחילים ליהנות מהכנסות ריבית. לכן אנחנו אופטימיים - קצב הרווח הנוכחי מייצג ואפילו צפוי להשתפר".
ברבעון הבא צפויות הוצאות חד-פעמיות של 70–80 מיליון שקל - למה הן מיוחסות?
