בונוס ביוגרופ מתחילה ניסוי קליני בשיתוף עם 4 בתי חולים בישראל
חברת בונוס ביוגרופ 0.47% חברת ביוטכנולוגיה, המפתחת טכנולוגיה חדשנית וייחודית של הנדסת רקמות לגידול שתל חי של עצם אנושית, להשלמת חסר בעצם בבני אדם, ונכנסה לאחרונה גם למרוץ למציאת טיפול לקורונה, מדווחת כי לאחר שלראשונה בעולם, הודגמה הצלחה בריפוי חסר עצם באורך של 5-8 סמ', בעצם אמת היד של שני מטופלים ובעצם שוק הרגל של מטופל נוסף, באמצעות השתלת שתל חי של עצם אנושית בהזרקה, מתוצרת החברה, ישתתפו ארבעה מרכזים רפואיים מובילים בכירורגיה אורתופדית בישראל, בניסוי קליני רב מרכזי להשלמת חסר עצם אורתופדי, המתוכנן לכלול 30-40 משתתפים, גברים ונשים, בגילאי 18-75. ההשתלות תיערכנה במרכז הרפואי העמק, בעפולה, במרכז הרפואי כרמל, בחיפה, במרכז הרפואי הלל יפה, בחדרה ובמרכז הרפואי מאיר, בכפר סבא.
לקריאה נוספת על בונוס ביוגרופ
> בונוס ביוגרופ: הצלחה בניסוי הקליני השני להשלמת חסר עצם בלסת
> בונוס ביוגרופ קיבלה אישור שימוש במזרק מה-FDA
> הפוטנציאל של בונוס ביוגרופ אדיר, אך בינתיים המשקיעים מסתפקים בעצמות
הניסוי הקליני להשלמת חסר עצם אורתופדי באמצעות שתל חי של עצם אנושית, מתוצרת בונוס ביוגרופ, החל במרכז הרפואי העמק, אשר כמו המרכז הרפואי כרמל והמרכז הרפואי מאיר, שלושתם מופעלים על ידי שירותי בריאות כללית. כעת דווח על הצטרפות המרכז הרפואי הלל יפה, המופעל על ידי משרד הבריאות כמרכז רפואי ממשלתי כללי, אשר משלים ביחד עם המרכזים הרפואיים האחרים פריסה של הניסוי הקליני להשלמת חסר עצם אורתופדי גיאוגרפית בצפון ובמרכז מדינת ישראל.
- בונוס ביוגרופ גייסה 2.35 מיליון שקל בפרמיה של 40% - מה המשמעות?
- בין התקדמות בניסויים להערת עסק חי: לאן הולכת בונוס ביוגרופ?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היתרון בשימוש בשתל חי של עצם אנושית, מתוצרת בונוס ביוגרופ, הינו כי הוא המיוצר על בסיס תאים שנלקטו מרקמת שומן שנלקחה מגופו של המטופל, באופן אשר מפחית את הסיכון לתגובה חיסונית ולדחיית השתל. בנוסף, השתלת שתל עצם בצורה זו, איננה מצריכה הליך כירורגי מורכב, ועשויה לזרז את הליך השיקום של המטופל.
הפתרונות האלטרנטיביים הקיימים לשימוש בשתל חי של עצם אנושית בהזרקה, מתוצרת בונוס ביוגרופ, הינם ניתוח לקצירת עצם ממקום אחר בגופו של המטופל, בחלק מהמקרים, ביחד עם כלי הדם ההיקפיים שלה, והשתלתם באזור החסר בעצם של המטופל, או לחילופין, שימוש בתחליף מלאכותי לעצם האנושית, אשר במרבית המקרים לא יביא לריפוי ולא יאפשר חזרה של המטופל לתפקוד רגיל, עקב היעדר חיבור טבעי בין התחליף המלאכותי של העצם לבין הגוף האנושי.
פרופ' נמרוד רוזן, מנהל המערך האורתופדי במרכז הרפואי העמק והחוקר המנהל את הניסוי הקליני להשלמת חסר עצם אורתופדי, ציין: "לא בכל מחקר אתה זוכה לראות בתוך זמן קצר שינוי דרמטי אצל המטופל, אבל הטכנולוגיה שפיתחה בונוס ביוגרופ כל כך חדשנית ופורצת דרך, שאפילו רופא מנוסה ביותר מתקשה להאמין לתוצאות בדיקות ההדמיה, המדגימות ריפוי מוחלט."
- נופר מוכרת 5% בקרן המשותפת לנוי; תרשום רווח מהותי
- הפרמיה נמחקה והמשקיעים הקטנים נשארו עם ההפסד - המקרה של זוז
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מכר למשקיעים וקנה אחרי חודשיים בשליש מחיר
ד"ר נסים אוחנה, מומחה לאורתופדיה של עמוד השדרה ומנהל המערך האורתופדי במרכז הרפואי מאיר: "אנו נרגשים להשתתף בניסוי הקליני להשלמת חסר עצם אורתופדי, בתקווה להציע למטופלינו הסובלים מפגיעה תפקודית ומכאב נלווה, כתוצאה מחסר של עצם או משבר שלא התאחה, השתלה של שתל חי של עצם אנושית, כפתרון לשיקום בטוח, מהיר ויעיל של העצם. אנו מזמינים כל אדם הסובל מבעיה זו ומעוניין להשתתף במחקר, להגיע להערכה במרכזים הרפואיים המשתתפים בניסוי."
ד"ר יניב יונאי, מומחה בכירורגיה אורתופדית, במחלקה אורתופדית במרכז הרפואי הלל יפה, בעל ניסיון בטיפול בפציעות ספורט ובלוחמי היחידות המיוחדות של צה"ל ושירותי הביטחון הישראליים, הוסיף כי: "אנו גאים לקחת חלק בניסוי הקליני להשלמת חסר עצם אורתופדי, ולהציע למטופלינו את פסגת הטכנולוגיה".
- 1.עוץ לי גוץ לי 02/11/2020 13:34הגב לתגובה זובונוס ביוגרופ מביאה טכנולוגיה מהפכנית ומוכחת , היא ( הטכנולוגיה \ החברה או שניהם ביחד ) ייקנו על ידי חברת תרופות גדולה, כמו כן בונוס עומדת בפני הנפקה בנסדא"ק וערכה יעלה עשרות מונים.

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
