להב השלימה גיוס הון של 182 מיליון שקל; אבי לוי הפך לבעל השליטה

החברה השלימה הנפקת זכויות, במסגרתה השקיע אבי לוי כ-107 מיליון שקל - מחזיק כעת ב-38.5% מהחברה, אלי להב יחזיק 18.5% מהמניות
איתן גרסטנפלד |
נושאים בכתבה אבי לוי להב אל.אר

חברת הנדל"ן להב -0.63% מדווחת כי השלימה גיוס הון בהיקף של כ-182 מיליון שקל, במסגרת הנפקת זכויות. בעקבות ההנפקה הגדיל אבי לוי את אחזקותיו בחברה לכ-38.45%, ובכך השלים את הפיכתו לבעל השליטה בחברה.  במסגרת ההנפקה, אשר בוצעה באמצעות הנפקת זכויות, הוצעה לכל בעל מניות, המחזיק ב-10 מניות של החברה, לרכוש יחידת זכות המכילה כ-11 מניות של החברה במחיר של 2 שקל למניה, המהווים דיסקאונט של כ-23% על שער הבסיס של המניה הבוקר, במחיר כולל של 22 שקל ליחידה. בנוסף, הודיעה החברה כי מאז פרסום תוצאות הרבעון השלישי הומרו אגח ז' להון מניות בסך של כ-27 מיליון שקל נוספים, וכי לחברה קופת מזומנים של כ-235 מיליון שקל. 

בהנפקה רכש אבי לוי מניות בהיקף של כ-107 מיליון שקל, בכך הגדיל לוי את אחזקותיו בחברה ל-38.45%, והפך לבעל השליטה. אלי להב, בעל השליטה בעבר יחזיק כעת בכ-18.5% מהמניות. אבי לוי: "שמח על הצלחת גיוס ההון והשתתפות מלאה של כלל המשקיעים. אני סמוך ובטוח שאלי להב ואנוכי יחד עם הצוות המוביל של החברה נמשיך להצעיד את להב קדימה בהתאם לאסטרטגיה ולפעול לטובת כלל בעלי המניות של החברה."   אלי להב: "מברך על גיוס ההון המוצלח ועל כניסתו של חברי וידידי אבי לוי כשותף מוביל בחברה. אין לי ספק שאבי, אני וההנהלה המקצועית נמשיך לרוץ קדימה ומבחינתנו השמים הם הגבול." בשבוע שעבר הודיעה החברה כי חתמה על מזכר הבנות לרכישת חברה ישראלית פרטית העוסקת בתחום האנרגיה המתחדשת, והמחזיקה בזכויות בכ-89 מתקני ייצור פוטו וולטאיים בהספק מצטבר של כ-4 מגה וואט בתמורה לכ-44.6 מיליון שקל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳