יבוא ויצוא: גירעון מסחרי של 6.2 מיליארד שקל בחודש אוגוסט

ייצוא הסחורות – ללא יהלומים – בחודש אוגוסט הסתכם ב-14.4 מיליארד שקלים, כשהייבוא הסתכם 20.6 מיליארד שקל. ביוני-אוגוסט עלה היצוא ב-1.4% בחישוב שנתי
ארז ליבנה | (2)

גירעון הסחר של ישראל מתחילת השנה עומד על 58 מיליארד שקלים, לעומת 55 מיליארד שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. הנתונים אינם כוללים את נתוני הסחר עם הרשות הפלסטינית, היבוא הביטחוני והייבוא והייצוא בתחום השירותים.

 

בחודש אוגוסט בלבד, מרבית הייצוא (29%) היה לאיחוד האירופי, קצת אחרי השווקים של מזרח אסיה (28%), ארצות הברית שלישית (23%) בחודש אוגוסט בלבד קיים גירעון מסחרי של 6.2 מיליארד שקל - כשהייצוא מסתכם ב-14.4 מיליארד שקל מול ייצוא של 20.6 מיליארד. בייבוא האיחוד מוביל שוב, (37%), כשכל היתר ראש בראש בראש במקום השני עם 21%.

 

בחודשים יוני-אוגוסט 2019 עלה ייצוא הסחורות (ללא אוניות, מטוסים ויהלומים), על פי נתוני המגמה, ב-1.4% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 1.2% בחישוב שנתי במרץ - מאי 2019.

 

המאזן המסחרי בסחר בסחורות - ינואר-אוגוסט

*הנתונים באדיבות הלמ"ס

הייצוא לאסיה זינק ב-57%, בכל יתר העולם יש ירידה

ייצוא הסחורות לארצות האיחוד האירופי ירד בשלושת החודשים האחרונים ב-2.5% בחישוב שנתי. זאת, בהמשך לירידה של 6.8% בחודשים מרץ-מאי 2019. מתחילת השנה ירד בעיקר הייצוא לסלובניה, לצ'כיה ולפורטוגל.

 

הייצוא לארצות הברית ירד בשלושת החודשים האחרונים ב-2.6% בחישוב שנתי. זאת, בהמשך לירידה של 5.5% בחודשים מרץ – מאי 2019. הייצוא הסחורות לקבוצת יתר ארצות העולם ירד ב-3.2% בחישוב שנתי בשלושת החודשים האחרונים. זאת, בהמשך לירידה של 5.4% בחודשים מרץ – מאי 2019. מתחילת השנה ירד בעיקר היצוא לניגריה, לקנדה ולמקסיקו.

 

הייצוא לארצות אסיה עלה ב-56.9% בחישוב שנתי בחודשים יוני-אוגוסט 2019 – עלייה של 3.8% בממוצע לחודש. זאת, בהמשך לעלייה של 46.6% בחודשים מרץ-מאי 2019 – עלייה של 3.2% בממוצע לחודש. מתחילת השנה עלה בעיקר הייצוא לגאורגייה, לירדן ולטייוואן.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

*3 הנק' האחרונות יכולות להתשנות במידה ניכרת

הייבוא: ירידה של 20% מהאיחוד, ירידה של 12.5% מארה"ב

עם זאת, בחישוב שנתי של שלושת החודשים האחרונים ירד הייבוא מהאיחוד האירופי ב-20%, זאת, בהמשך לירידה של 14.2% בחודשים מרץ-מאי 2019. מרבית הירידה נובעת בקיטון הייבוא מקפריסין, בריטניה ואירלנד.

 

גם מארצות הברית יש ירידה של 12.5% בחישוב שנתי, בהמשך לירידה של 2.7% משלושת החודשים שלפני. הייבוא מארצות אסיה ירד ב-20.4%, זאת, בהמשך לירידה של 27.8% בחישוב שנתי בחודשים מרץ – מאי 2019 (ירידה של 2.7% בממוצע לחודש). מתחילת השנה ירד בעיקר היבוא מאינדונזיה, מיפן ומקוראה הדרומית. 

 

היhבוא מקבוצת יתר ארצות העולם ירד ב-17.8% בחישוב שנתי בשלושת החודשים האחרונים. זאת, בהמשך לירידה של %3.6 בחודשים מרץ-מאי 2019. מתחילת השנה ירד בעיקר היבוא מנורבגיה, מדרום אפריקה, מאורוגוואי וממקסיקו.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מחשבון 19/09/2019 12:18
    הגב לתגובה זו
    היצוא והיבוא צריכים להסתכם באותם המספרים, שהרי כל מה שמיוצא, בשלב מסויים גם מיובא, אלא אם כן יש עכשיו עשרות מיליארדי דולרים שיושבים במכס איפשהו ועוד לא נקלטו?
  • עלויות של אחזקת הבית שלך, תמיד זהות לרמת ההכנסה שלך? (ל"ת)
    רפי 20/09/2019 07:00
    הגב לתגובה זו
צורי דבוש
צילום: ראובן קפיצינסקי
דוחות

קליל בהפסד נקי: החלונות התנפצו אבל לא היה מספיק צוות; נתקעה עם מלאי אלומיניום יקר

ענקית האלומיניום מכרה יותר במלחמה אבל התקשתה לתרגם את זה לשורה התחתונה: ההכנסות צמחו ב-18.6% ל-81 מיליון שקל, אבל קליל רשמה הפסד נקי של 1.1 מיליון שקל לעומת רווח של 1.5 מיליון שקל אשתקד; בקליל מנסים להפיל על הסינים את תוצאות הרבעון, "קליל עדיין לא חזרה להיקפי הפעילות מלפני המלחמה, בשל תחרות לא הוגנת כתוצאה מייבוא מסין"

מנדי הניג |

זה היה אמור להיות רבעון חלום לקליל. ענקית האלומיניום שמייצרת פרופילים לדלתות וחלונות הייתה אמורה לסלוק את השפעות המלחמה. יכלו לראות את זה גם בשוק: אחרי כמה טילים בליסטיים שנחתו באזור המרכז ופירקו אלפי חלונות, המשקיעים הזניקו את המניה. בתוך שלושה ימים היא זינקה ב־52%, מאזורי ה־183 שקל כמעט עד 280, משווי שוק של 408 מיליון שקל לשיא של 615 מיליון. כבר אז אמרנו שזה לא הגיוני. כדי להצדיק כזה שווי קליל הייתה צריכה להחליף את החלונות לא רק של כל גוש דן, אלא גם של תל אביב וירושלים גם יחד. אפילו המנכ"ל נאלץ להודות בדיבורים עם התקשורת שהזינוק לא מתכתב עם קרקע המציאות. באמת, השוק עיכל את המשמעויות ותיקן בחדות, והמניה חזרה להיסחר סביב שווי שוק של כ־480 מיליון שקל.

רכבת ההרים במניית קליל - מבט שנתי


קליל לא הגיעה מוכנה למלחמה והרבעון ה"חלומי" הסתכם בהפסד. תקראו לזה "הזגג הולך יחף", היא אולי לא באמת הייתה צריכה להחליף את כל הפרופילים של כל המטרופולינים, אבל אפילו באזורים שבהם הייתה פגיעה נקודתית לא היו לה מספיק צוותים כדי לתת מענה. אבל מעבר למצוקת כוח האדם, הייתה משקולת הרבה יותר כבדה, האלומיניום. 

קליל הצטיידה במלאים יקרים בדיוק כשהמחיר בעולם התחיל לרדת, ככה שמצאה את עצמה עם חומרי גלם במחסנים מול שוק שבו המחירים הולכים ונשחקים. המלאי קפץ בכ-20% והסתכם ב-96.2 מיליון שקל, לעומת 80.1 מיליון שקל בסוף 2024 ו־73.3 מיליון שקל ברבעון המקביל.


עיקרי התוצאות

ההכנסות ברבעון השני של שנת 2025 צמחו ב-18.6% ל-81 מיליון שקל, בהשוואה ל-68.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כתוצאה מעלייה בכמויות המכירה.

אייל רביד מנכ"ל ויקטורי. צילום: שלומי יוסףאייל רביד מנכ"ל ויקטורי. צילום: שלומי יוסף
דוחות

ויקטורי שומרת על יציבות, עם גידול במכירות ושיפור ברווח הגולמי

הכנסות הרבעון עלו ל-661 מיליון שקל, שיעור הרווח הגולמי התרחב, אך ההוצאות הגבוהות פגעו בשורה התפעולית והנקייה; במקביל החברה חילקה דיבידנדים, רכשה מניות עצמיות והרחיבה את שטחי המסחר

רן קידר |
נושאים בכתבה ויקטורי

רשת הסופרמרקטים ויקטורי ויקטורי -1.25%  דיווחה על תוצאות הרבעון השני של 2025, והציגה עלייה של כ-2.5% בהכנסות שהסתכמו בכ-661 מיליון שקל עיקר העלייה נבע מפתיחת שני סניפים חדשים בחריש ובעמק חפר, בעוד שבמהלך התקופה נסגר סניף אחד. תחום המכירות המקוונות ממשיך לגדול ועלה במחצית הראשונה של השנה לכ-6.5% מכלל המכירות, עלייה של כ-40% לעומת התקופה המקבילה. החברה מציבה יעד להגיע לשיעור של כ10% מהמחזור בטווח הקצר. הפדיון למ"ר נותר יציב ואף השתפר במקצת, עם 9.1 אלף שקל למ"ר בממוצע, לעומת 9 אלף שקל בתקופה המקבילה. בחנויות זהות נרשם גידול מתון של 0.4%.

הרווח הגולמי של ויקטורי ברבעון השני הסתכם בכ-161 מיליון שקל, עלייה של כ-4.5% לעומת כ-154 מיליון שקל ברבעון המקביל. שיעור הרווח הגולמי עמד על 24.3%, עלייה לעומת 23.9% אשתקד, וזאת בניגוד לרבעון של רמי לוי רמי לוי -0.64%  , שם ירד הרווח הגולמי של החברה את כתוצאה מהעמקת המבצעים והנחות שהחברה מעניקה ללקוחותיה במטרה לשמור על המחירים הנמוכים ביותר בשוק.

מנגד, הרווח התפעולי נשחק וירד בכ-7.5% ל-21.5 מיליון שקל, בעיקר בשל גידול בהוצאות מכירה ושיווק, הוצאות הנהלה וכלליות, עליית שכר בסניפים, וכן הוצאות גבוהות יותר בגין פחת, ארנונה וחשמל. שיעור הרווח התפעולי ירד ל-3.25%. 

בשורה התחתונה, הרווח הנקי עמד על 9.5 מיליון שקל, ירידה קלה לעומת 9.9 מיליון שקל ברבעון המקביל. שיעור הרווח הנקי עמד על 1.44%, אך בנטרול השפעת תקן החשבונאות IFRS16 עמד על כ-13.1 מיליון שקל, כ-1.98% מההכנסות. ההבדל נובע מהשפעת היוון הסכמי שכירות חדשים בריבית גבוהה יחסית.

נזילות גבוהה, דיבידנדים ורכישה עצמית 

ויקטורי ממשיכה לשמור על נזילות גבוהה: נכון לסוף יוני 2025, יתרות מזומנים ונכסים פיננסיים לזמן קצר עלו בכ-18% לכ-109 מיליון שקל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון גם הוא עלה בכ-9% ועמד על כ-51.1 מיליון שקל. ההון העצמי עלה בכ-6.1% והסתכם בכ-396 מיליון שקל.