ביונד טיים: הליך המיזוג עם שיח הושלם, החברה תעבור לרשימה הראשית
הליך המיזוג בין חברת ביונד טיים לחברת הקנאביס שיח שריד הושלם, מניית החברה וכתבי האופציה שלה, ייצאו מחר מרשימת השימור ויעברו לרשימה הראשית. עם חידוש המסחר ברשימה הראשית ישונה הסיווג הענפי של החברה מהשקעה ואחזקות-חברות מעטפת לענף ביומד-פארמה.
> זה השלד הבורסאי שנסחר במחיר המשקף שווי שוק כפול מבנק הפועלים
> מניית ביונד טיים כבר ירדה ב-99.9%, האם זו הזדמנות קניה?
מניית ביונד טיים נסחרת הבוקר בשווי שוק של כ-285 מיליון שקל, בנוסף לשווי השוק של כתבי האופציה שהסתכם בכ-8.3 מיליון שקל. מה שהופך את החברה לאחת מ-3 חברות הקנאביס הגדולות ביותר בבורסה הישראלית, בבחינת שווי שוק, כאשר הגדולה ביותר הינה אינטרקיור -0.91% עם שווי שוק של כ-688 מיליון שקל, וחברת עמיר שיווק 0.93% (שפעילות הקנאביס שלה יחסית שולית) עם שווי שוק נוכחי של כ-380 מיליון שקל.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אחת התנאים להשלמת המיזוג היה גיוס של כ-44 מיליון שקל אותו השלימה שיח באמצעות פיור קפיטל של כפיר זילברמן, כאשר כמעט 100% מבעלי הזכויות ניצלו את זכויותיהם. בין השמות המעניינים שהשתתפו בגיוס - עדי צים ונצבא.
החברה סיימה את שנת 2018 עם גידול של כ-50% בהכנסות לרמה של 18.5 מיליון שקל, שולי רווחיות תפעולית של כ-49% ורווח נקי של כ-8 מיליון שקל.
תמצית תוצאות כספיות - שיח שריד
מקור: מצגת למשקיעים
עוד מציינת החברה במסגרת המצגת למשקיעים, כי הכנסותיה ברבעון הראשון של 2019 הסתכמו בכ-5.9 מיליון שקל, גידול של כ-40% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. שולי הרווח התפעולי עמדו על כ-30.5% והרווח הנקי הסתכם בכ-1.1 מיליון שקל, ירידה של 30% ביחס לרבעון המקביל. החברה מציינת כי הירידה ברווח הנקי מיוחסת להכנסות מימון של כ-1.3 מיליון שקל אשר בו הוכרו ברבעון המקביל אשתקד בגין שערוך ני"ע.
- 3.אפק 10/09/2019 11:43הגב לתגובה זוהבריאות לא מבין למה לא נפתחת ועדת חקירה על הנזק הבלתי הפיך שעשה לכלכלת מדינת ישראל ומה המניע שגרם לו ועדיין גורם לתקוע את הייצוא ולהרוס את הענף הזה במקום שמדינת ישראל תהיה בחזית בעולם בענף הזה הוא מאפשר למדינות אחרות וחברות מהמדינות לשלוט בשוק ולהיות הראשונות.
- 2.ליאור 10/09/2019 11:21הגב לתגובה זואין ספק שמניה תזנק והאופציות בהתאם כנראה תשלים מהלך קל של מעל 100אחוז ואולי יותר תוך
- 1.ג'וש 10/09/2019 10:32הגב לתגובה זוהיא אמורה להיות בסקטור "חקלאות". למה היא ב-"ביו -פארמה"?

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳