די מדיקל מתרחבת בשבדיה: חתמה על הסכם הפצה בלעדי להפצת סט האינפוזיה האוניברסלי ספרינג

ההסכם של שתי חברות הבנות עם החברה השבדית הוא לתקופה של שלוש שנים. אפרי ארגמן, מנכ"ל החברה: "הניסיון של NordicInfu Care AB בשוק הסכרת וכן, תשתיות רחבות בכל מדינות האזור, מספקים בסיס חזק להרחבת החדירה שלנו לטריטוריה החשובה זו"
רקפת גלילי | (5)

חברת די מדיקל מודיעה היום (ג') כי חברות הבנות, Spring Health Solutions ו- Spring Set Health Solutions, חתמו על הסכם הפצה בלעדי עם החברה השוודית NordicInfu Care AB, להפצת סט האינפוזיה האוניברסלי ספרינג במדינות סקנדינביה. הסכם זה מחליף הסכם הפצה קודם לטריטוריה השוודית ומרחיב את רשת ההפצה של החברה לכל האזור הסקנדינבי.

ההסכם הינו לתקופה של שלוש שנים, החל מתאריך ההזמנה הראשונה של המפיץ. על פי איגוד הסכרת הבינלאומי, כ-1.2 מיליון חולי סכרת חיים במדינות הסקנדינביות ומהווים 6.7% מהאוכלוסיה באזור. כמו כן, הודיעה החברה כי תסיים את התקשרותה עם EXXE s.r.l, מפיץ איטלקי, החל מחודש אוגוסט 2012. החברה נמצאת בקשר עם מפיצים פוטנציאליים שונים, להפצת מוצרי החברה באזור.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    1- אתה מסר שתול של 16/02/2012 00:21
    הגב לתגובה זו
    אכן צודק 2 - כמו אולטרא שייפ . הניסיון הכושל של אפרי ארגמן לא מבשר טובות
  • 4.
    שקלים 15/02/2012 07:20
    הגב לתגובה זו
    כל הסכם לא מחייב זה רק כדי למכור לנו מניות ולגזור קופנים ולקחת משכרת המניה בדרך הנכונה לכיון 1
  • 3.
    גדעון 14/02/2012 23:26
    הגב לתגובה זו
    מי שמכיר את אפרי ארגמן מקרוב ואישית יודע היטב מהו פרצופו האמיתי.
  • 2.
    כמו אולטרה שייפ בדרך לאגורה. (ל"ת)
    צחי 14/02/2012 17:23
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בנטוב 14/02/2012 16:58
    הגב לתגובה זו
    לחכות בסבלנות להיתפתחויות רציניות יותר ומעודדות ואיתם הרווח הצפוי
סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:


מניות עולות – קרדיט: AIמניות עולות – קרדיט: AI

אפקט ינואר על המבחן: המניות הקטנות מדשדשות, הריבית לא משתפת פעולה

דצמבר מתקרב לסיום עם ירידות יומיות במדדים ועם פער ברור בין מניות גדולות לקטנות. אפקט ינואר עדיין נמצא על השולחן, אבל נראה שהוא רחוק מלהיות מובן מאליו

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה אפקט ינואר מניות


אמצע דצמבר, ושוב חוזרות השאלות הקבועות על אפקט ינואר. ביום המסחר האחרון המדדים המובילים ירדו, אבל כשמסתכלים על כל השנה התמונה עדיין חיובית. הפער הזה משאיר את המשקיעים עם אותה שאלה מוכרת: האם תחילת השנה תצליח לתת דחיפה נוספת לשוק, או שהפעם העונתיות לא באמת תעבוד.

אפקט ינואר הוא שם לתופעה די מוכרת בשוק ההון. בתחילת השנה יש לא פעם נטייה לעליות, ובעיקר במניות הקטנות. ההסבר המרכזי הוא טכני. לקראת סוף השנה משקיעים מוכרים מניות בהפסד לצורכי מס, ואחרי תחילת ינואר חלק מהכסף חוזר לשוק, לפעמים לאותן מניות שנמכרו קודם. עם הזמן הדפוס הזה הפך לפחות יציב. יש יותר מודעות, יותר מסחר ממוחשב, והריבית והמאקרו יכולים לבטל עונתיות די מהר. לכן, גם כשהשיח סביב אפקט ינואר חוזר בכל שנה, השוק בפועל לא תמיד משתף פעולה.


השנה נראית טובה, אבל לא בכל מקום

כשמסתכלים על המספרים של השנה הנוכחית רואים תמונה לא אחידה. מדד S&P 500 עלה מאז תחילת השנה בכ-16%, הנאסד״ק הוסיף קצת יותר מ-20%, ואילו מדד ראסל 2000, שמייצג מניות קטנות, עלה בכ-14.5%. כלומר, השוק עלה בצורה ברורה, אבל עיקר הכוח הגיע מהמדדים הגדולים, ולא מהמניות הקטנות שקשורות יותר לאפקט ינואר הקלאסי.

התמונה הזו חשובה, כי לא פעם אפקט ינואר מגיע אחרי תקופה שבה המניות הקטנות נשארו מאחור. השנה, לפחות עד כה, הפער הזה לא נסגר, וההובלה נשארה אצל החברות הגדולות והמבוססות יותר.