עורך דין ענאן חמאם
צילום: עורך דין ענאן חמאם

פתרונות גיוס עובדים מחו"ל לתעשיית ההייטק בישראל

תעשיית ההייטק בישראל מספקת שכר גבוה מן הממוצע ותנאי עבודה מפתים, ואחראית לחידושים טכנולוגיים בכל תחומי החיים, ולמרות זאת מדובר בתעשייה שסובלת ממחסור בעובדים שמוערך בכ-20000 עובדים מדי שנה. עו"ד ענאן חמאם מלווה את חברות ההייטק בישראל ומסייע בגיוס וניוד עובדים מחו"ל- להמשך הצמיחה והפיתוח.

כתיבת המומחים |
נושאים בכתבה גיוס עובדים

גיוס עובדים מחו"ל עשוי להיות תהליך מורכב ויקר, ומצריך ליווי מקצועי של עורך דין מומחה ומנוסה בתחום. עורכי דין עובדים זרים הם עורכי דין מן התחום האזרחי, ועל פניו כל עורך דין מוסמך על ידי לשכת עורכי הדין בישראל יוכל לטפל בבקשה ובבירוקרטיה. יחד עם זאת, רק עורך דין מומחה ומנוסה בתחום, אשר שולט ללא עוררין בחוקי ההגירה, במכסות העובדים המאושרות ובאופן התיעדוף של הבקשות- יוכל לספק מסלול בטוח לגיוס העובדים על פי צורך, ומתן מענה לצרכי הארגון תוך שליטה מלאה בבירוקרטיה.

תעשיית ההייטק והצורך בעובדים זרים

תעשיית ההייטק בישראל פורחת, ומוסיפה לפתוח מרכזי פיתוח וחדשנות ברחבי הארץ, תוך יצירת תחרות ערה בין החברות הן על תוצרי הפיתוח והקדמה הטכנולוגית, והן על גיוס טאלנטים- מהנדסים ומפתחים מוכשרים, יצירתיים ובעלי כישורים יוצאי דופן. מוסדות האקדמיה בישראל לא עומדים בקצב ובצורך ההולך וגובר במהנדסים, מה שמביא את החברות לפזול אל המהנדסים הצעירים או המנוסים, גם מעבר לגבולות מדינת ישראל.

גיוס עובד זר לתעשיית ההייטק מצריך תכנון והגדרה של הצורך: סוג העובד והמומחיות, זן ההעסקה הנדרש, והגשת בקשה מתאימה לאשרת עבודה לעובד זר מבעוד מועד, תוך עמידה בכל הדרישות הבירוקרטיות.

כל היתרונות שבגיוס עובדים זרים פלסטינים להייטק

האפשרות לגיוס עובדי הייטק מארה"ב ומאירופה היא המוכרת יותר בישראל, ויחד עם זאת יותר ויותר חברות גילו את היתרונות שבגיוס עובדי הייטק מן הרשות הפלסטינית.

בתחומי הרשות הפלסטינית מצויים אלפי מהנדסי תוכנה, פיתוח וחומרה, שסיימו את לימודיהם במוסדות אקדמאיים מוכרים, ומוצאים עצמם נטולי עבודה או לחילופין מועסקים בשכר נמוך במיוחד. עובדים אלה מבקשים להשתלב בתעשיית ההייטק בישראל, ובמיוחד עבורם קיים מסלול הגשת בקשות אישורי עבודה לפלסטינים.

היתרונות שבגיוס עובד זר-מהנדס פלסטיני על פני עובדים זרים אחרים:

חקיקה מקלה בנוגע לשכר העובד- במטרה למנוע גיוס עובדים זרים על חשבון עובדים ישראלים, קבעה המדינה חובת תשלום לעובד זר בסך פי שניים מן השכר הממוצע במשק (למעלה מ-20000 ₪ בחודש). תקנה זו אינה חלה על עובדי הרשות הפלסטינית, אשר ניתנים לגיוס ולהעסקה בשכר הזהה או העולה על שכר המינימום במשק (5300 ₪ בחודש).

קרבה גאוגרפית- הקרבה הגאוגרפית מאפשרת גיוס של עובדים ללא דאגה למגורים ותנאי לינה, תוך אפשרות למעבר הגבול מדי יום באמצעות אשרת העבודה.

מוטיבציה ומחויבות- עובדי ההייטק המגיעים מן הרשות הפלסטינית אינם נהנים מן החיזור התעסוקתי לו זוכים העובדים מישראל, מארה"ב ומאירופה, ומדובר למעשה באפשרות תעסוקה מפתה עבורם, שמסייעת בעדם לצאת ממעגל האבטלה והעוני. עובדים אלו מגלים רצון ומחויבות ללמידה ולעשייה ומוכחים כעובדים בעלי רמת מחויבות גבוהה ותפוקה גבוהה.

עו"ד ענאן חמאם מלווה את חברות ההייטק הבכירות במשק, ומביא מקצועיות שאין שניה לה וניסיון רב שנים, בטיפול בבקשות הגירה, קבלת אשרות עבודה עבור עובדים זרים במגוון תחומי תעשייה, בראשו תעשיית ההייטק, קשרים מקצועיים והיכרות מעמיקה עם כלל הרשויות והמוסדות הרלוונטיים בישראל, שליטה מלאה בחוקי ההגירה ובדרישות הבירוקרטיה, בניהול המכסות ובפרמטרים המביאים לתיעדוף של בקשה אחת על פני אחרת.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אופיר לוינגר. צילום: יח"צאופיר לוינגר. צילום: יח"צ

מדוע שכונת נווה עופר עוקפת את אזורי היוקרה של ת"א?

בעוד שאזורי היוקרה בעיר רושמים ירידה חדה בכמות העסקאות, המשקיעים והזוגות הצעירים נמשכים דווקא לשכונת נווה עופר. אופיר לוינגר, מאנשי הנדל"ן הפעילים והמנוסים בשכונה, מסביר מה בדיוק מתרחש באזור שהצליח לעקוף את כל שאר השכונות בעיר



נושאים בכתבה נדל"ן

רגע לפני סיום שנת 2026, תמונת הנדל"ן בתל אביב מתבהרת והיא חושפת תפנית לא צפויה. 

אם לאורך השנים התרגלנו לראות את מחירי הדירות בעיר הגדולה מטפסים ללא הפסקה, השנה האחרונה טלטלה את השוק והביאה עימה שינוי כיוון שלא ניתן להתעלם ממנו. 

לפי נתונים עולה כי במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של 36% במספר עסקאות יד 2 בעיר, זאת לעומת התקופה אשתקד.

כשבוחנים לעומק את המספרים מגלים תמונה מפתיעה במיוחד. דווקא האזורים היוקרתיים, שנחשבו עד לא כל כך מזמן למבוקשים ביותר, הם אלה שספגו את הפגיעה הקשה. 

לדוגמה, בצפון החדש שיעור העסקאות ירד בכ-58%, בנווה אביבים נרשמה ירידה של 53%, ובנחלת יצחק ירידה של 42%.

צילום: Freepikצילום: Freepik

מיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?

 שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב 

נושאים בכתבה רכב

כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.

המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"

אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.

גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.

מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"

המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.

מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.