צפו: הקמפיין שאמור לעודד את הציבור להשקיע בבורסה
הבורסה לניע בתא 0.32% בתל אביב תעלה הערב בקמפיין פרסומי חדש שמטרתו לעודד השקעה של הציבור בבורסה. הקמפיין באמצעות משרד הפרסום סיטימדיה שיעלה בטלוויזיה, בדיגיטל וברשתות החברתיות, הוא מהלך ההסברה החדש נעשה בהמשך לפעילויות רבות שמבצעת הבורסה בשנים האחרונות במטרה להנגיש את שוק ההון לציבור הרחב.
בבורסה טוענים כי בהשוואה למדינות רבות בעולם, שיעור ההשתתפות של המשקיעים הפרטיים בשוק ההון הישראלי הוא נמוך. על פי נתוני בנק ישראל, כיום עומד הכסף המצטבר של הציבור הרחב בפיקדונות העו"ש על סכום של כ-700 מיליארד שקלים שאינם מניבים כל תשואה, ובפועל נשחקים באופן ריאלי – בעיקר בתקופה בה האינפלציה גבוהה.
הקמפיין נועד ליידע את הציבור על יוזמת הבורסה להפחית את היקף העסקה המינימלית של מניות באופן משמעותי. החל מחודש מרץ השנה, הוקטן סכום הפקודה המינימלית במהלך המסחר הרציף באופן משמעותי כך שעבור מניות ת"א-35 הסכום נחתך מ-5,000 שקלים ל-500 בלבד, ועבור שאר המניות הוא הוקטן מ-2,000 שקלים ל-500 בלבד.
מאז כניסת השינוי לתוקף, גדל פי שניים וחצי היקף הפקודות של משקיעים פרטיים בשווי של 500 עד 2,000 שקלים. מעבר לכך שהפחתת סכום הפקודה תורמת לכך שמגוון רחב יותר של משקיעים יוכלו לעשות את צעדיהם הראשונים בשוק ההון, שבאופן טבעי אינם יכולים לבצע פעילויות בסכומים גבוהים באופן תדיר, היא גם מגדילה את נזילות המסחר בבורסה ובכך תורמת הן לציבור המשקיעים והן לחברות הישראליות. בנוסף, מהלך זה מועיל גם לעוקבי המדדים, בשל העובדה שהקטנת גודל הפקודה המזערי מאפשרת התכסות מלאה וטובה יותר באמצעות סלי מניות קטנים יותר, כך שתקטן חשיפתם לסיכוני שוק.
- הבורסה בתל אביב סיימה רבעון חזק: ההכנסות עלו ב־35%, הרווח כמעט הוכפל
- באיחור אופנתי: הבורסה משיקה מדד ביטחוניות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת הקמפיין משיקה הבורסה גם את אתר "בורסה לכולם" בו הציבור יוכל למצוא שאלות ותשובות למשקיע המתחיל, תשואות מדדי הבורסה המובילים בעשור האחרון, טיפים להשקעה חכמה, השוואת עמלות מסחר ועוד.
את המהלך תוביל הקומיקאית עדי אשכנזי, שהובילה מספר קמפיינים של הבורסה בשנים האחרונות.
- 5.משקיע אג"ח 01/09/2022 10:04הגב לתגובה זוהרבה יותר הגיוני למשקיע חובבן/מתחיל לקנות אגרות חוב מאשר מניות. ברכישת אג"ח המינימום לרכישה לא ירד ונשאר גבוה
- 4.אני 01/09/2022 09:42הגב לתגובה זוואם היית מפסיד, אז לא תמיד יכולת לצאת. בורסה יותר נגישה לציבור.
- 3.לעג לרש, 31/08/2022 16:54הגב לתגובה זו25%
- 2.מס רווחי הון (ל"ת)לעג לרש 31/08/2022 16:54הגב לתגובה זו
- 1.חשוב מאוד (ל"ת)ישראל 31/08/2022 15:57הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמי הזיז את מדורת השבט שלי?
המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על 5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר.
פריים טיים
לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי
היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת
שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת
סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה
סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
שר התקשורת, שלמה קרעי. קרדיט: רשתות חברתיותשלב ב' ברפורמת השידורים: תחנות רדיו פרטיות יוכלו לשדר בפריסה ארצית
במהלך לחיבור בין הפריפריה והמרכז, לראשונה בישראל יתאפשר שידור רדיו מסחרי ארצי; משרד התקשורת מפרסם את תזכיר חוק התקשורת (רדיו) ובו מודל חדש לשידורי הרדיו המסחריים בישראל
משרד התקשורת מפרסם את תזכיר חוק התקשורת (רדיו) ובו מודל חדש לשידורי הרדיו המסחריים בישראל. מטרת הרפורמה היא להסיר חסמי כניסה לשוק הרדיו ולעבור לתצורת מכרז פתוח, שקוף ושוויוני, שיאפשר את הסבתן של תחנות רדיו אזוריות לשידורי רדיו בפריסה ארצית וכן את הקמתן של תחנות רדיו חדשות, כך שהציבור ייהנה ממגוון רחב יותר של אפשרויות, ויוכל להאזין לכל תחנה מכל מקום בארץ.
התזכיר שפורסם להערות הציבור יאפשר לראשונה לגופים עסקיים לשדר שידורי רדיו FM מסחריים ללא הגבלות גיאוגרפיות, וכך תינתן גמישות מלאה לתחנות בבחירת מודל השידור שלהם, לרבות האפשרות של שידור במודל האזורי הקיים. כיום ישנו "נתק" בין אזורי הנגב, יהודה ושומרון והגליל לבין מרכז הארץ וירושלים, מאחר שתחנה פרטית אינה רשאית לשדר באופן רחב למאזינים במספר אזורים.
הרפורמה המוצעת עתידה לשנות זאת ולאפשר לכולם להאזין לתחנות האהובות עליהם מכל מקום, לפי בחירת התחנה. במסגרת הרפורמה המוצעת, ייערך מכרז פתוח, שקוף ושוויוני להקצאת תדרי FM, בו יוכלו להתמודד הן שחקנים חדשים והן בעלי זיכיונות קיימים. המעבר למודל החדש יבוצע באופן הדרגתי, כך שתדרים פנויים חדשים יועמדו למכרז.
בעלי זיכיון קיים יוכלו להתמודד במכרז עוד לפני פקיעת זיכיונו, ואם יזכה במכרז יוכל לעבור לשידור במתכונת החדשה ואף לשדר בפריסה ארצית רחבה. המכרז יתבסס על מחיר, במטרה להבטיח שהמשאב הציבורי של תדר הרדיו יוקצה לגורם היעיל ביותר, כשכל גורם יוכל להחזיק ב-3 אפיקי תדר לכל היותר.
- מאזינים לרדיו? אילו תחנות הכי פעילות ומי הכי פופולארית בכל אזור?
- קמפיין חדש לאגודה למלחמה בסרטן: "בקיץ הקרוב כולם הולכים לסנן אותך"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הזוכים במכרז יידרשו להירשם במרשם ספקי הרדיו, ויוכלו לשדר ללא מגבלות של אזורי כיסוי וללא מעורבות בתוכן, מה שיאפשר ניצול יעיל יותר של משאב התדרים הציבורי ואף יביא לצמצום משמעותי בנטל הרגולטורי הקיים.
