צפו: הקמפיין שאמור לעודד את הציבור להשקיע בבורסה
הבורסה לניע בתא 1.14% בתל אביב תעלה הערב בקמפיין פרסומי חדש שמטרתו לעודד השקעה של הציבור בבורסה. הקמפיין באמצעות משרד הפרסום סיטימדיה שיעלה בטלוויזיה, בדיגיטל וברשתות החברתיות, הוא מהלך ההסברה החדש נעשה בהמשך לפעילויות רבות שמבצעת הבורסה בשנים האחרונות במטרה להנגיש את שוק ההון לציבור הרחב.
בבורסה טוענים כי בהשוואה למדינות רבות בעולם, שיעור ההשתתפות של המשקיעים הפרטיים בשוק ההון הישראלי הוא נמוך. על פי נתוני בנק ישראל, כיום עומד הכסף המצטבר של הציבור הרחב בפיקדונות העו"ש על סכום של כ-700 מיליארד שקלים שאינם מניבים כל תשואה, ובפועל נשחקים באופן ריאלי – בעיקר בתקופה בה האינפלציה גבוהה.
הקמפיין נועד ליידע את הציבור על יוזמת הבורסה להפחית את היקף העסקה המינימלית של מניות באופן משמעותי. החל מחודש מרץ השנה, הוקטן סכום הפקודה המינימלית במהלך המסחר הרציף באופן משמעותי כך שעבור מניות ת"א-35 הסכום נחתך מ-5,000 שקלים ל-500 בלבד, ועבור שאר המניות הוא הוקטן מ-2,000 שקלים ל-500 בלבד.
מאז כניסת השינוי לתוקף, גדל פי שניים וחצי היקף הפקודות של משקיעים פרטיים בשווי של 500 עד 2,000 שקלים. מעבר לכך שהפחתת סכום הפקודה תורמת לכך שמגוון רחב יותר של משקיעים יוכלו לעשות את צעדיהם הראשונים בשוק ההון, שבאופן טבעי אינם יכולים לבצע פעילויות בסכומים גבוהים באופן תדיר, היא גם מגדילה את נזילות המסחר בבורסה ובכך תורמת הן לציבור המשקיעים והן לחברות הישראליות. בנוסף, מהלך זה מועיל גם לעוקבי המדדים, בשל העובדה שהקטנת גודל הפקודה המזערי מאפשרת התכסות מלאה וטובה יותר באמצעות סלי מניות קטנים יותר, כך שתקטן חשיפתם לסיכוני שוק.
- באיחור אופנתי: הבורסה משיקה מדד ביטחוניות
- כמה ביל אקמן מורווח על הבורסה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת הקמפיין משיקה הבורסה גם את אתר "בורסה לכולם" בו הציבור יוכל למצוא שאלות ותשובות למשקיע המתחיל, תשואות מדדי הבורסה המובילים בעשור האחרון, טיפים להשקעה חכמה, השוואת עמלות מסחר ועוד.
את המהלך תוביל הקומיקאית עדי אשכנזי, שהובילה מספר קמפיינים של הבורסה בשנים האחרונות.
- 5.משקיע אג"ח 01/09/2022 10:04הגב לתגובה זוהרבה יותר הגיוני למשקיע חובבן/מתחיל לקנות אגרות חוב מאשר מניות. ברכישת אג"ח המינימום לרכישה לא ירד ונשאר גבוה
- 4.אני 01/09/2022 09:42הגב לתגובה זוואם היית מפסיד, אז לא תמיד יכולת לצאת. בורסה יותר נגישה לציבור.
- 3.לעג לרש, 31/08/2022 16:54הגב לתגובה זו25%
- 2.מס רווחי הון (ל"ת)לעג לרש 31/08/2022 16:54הגב לתגובה זו
- 1.חשוב מאוד (ל"ת)ישראל 31/08/2022 15:57הגב לתגובה זו

התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
מגמת הירידה בכמות הצופים במהדורות החדשות ממשיכה, ואילו בפריים טיים, התאגיד מצליח סוף סוף להשיג נתונים תחרותיים
באמצע החגים, כשעסקת החטופים היתה עוד בשלבי המו"מ, סך צופי מהדורות החדשות המרכזיות עמד על כמעט מיליון צופים. בימים האחרונים, המצב חזר לקדמותו, כאשר סך הצופים עומד על כ-700 עד 750 אלף צופים. כרגיל, חדשות 12 במקום הראשון, עם 14.9% רייטינג ו-350 אלף צופים, וכרגיל, חדשות 14 התבססה במקום השני עם קצת יותר ממחצית צופי חדשות 12, רייטינג של 6.4% ו-166 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 4.9% רייטינג ו-111 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4.4% רייטניג ו-110 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.
הקרב על הפריים טיים וההתחזקות של התאגיד
כנראה שמשהו כן מצליח לעבוד בתאגיד, היות ומלבד איכות, הריאליטי הוותיק, שעלה בעונתו ה-10, ומבוסס על תכנית בריטית, הצליח סוף סוף לייצר מספרים תחרותיים עבור כאן 11. אמנם "חשיפה" עם חיים אתגר של קשת היתה בראש, עם 10.7% רייטינג ו-258 אלף צופים, אבל "בואו לאכול איתי" היה ממש אחריה, עם 9.7% ו-231 אלף צופים (כמות שלרוב מסכמת ערב שלם של שידורים בכאן11). מעבר לכך, גם "הפטריוטים" של ערוץ 14 אמנם סיימה במקום השלישי, עם 8.7% רייטינג ו-240 אלף צופים, אבל אנחנו יכולים לראות עד כמה התחרות צמודה בפריים טיים, כשההבדלים אינם מובהקים. במקום הרביעי והאחרון "כלוב הזהב" של רשת, שהיה עם 6% רייטינג ו-149 אלף צופים, שגם הם נתונים בלתי ניתנים לביטול.
רצועות חדשות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-84 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 1.7% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.1% רייטינג ו-26 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.6% ו-53 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם עודד מנשה , עם 1.3% בלבד ו-29 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" עם פז וירדן, עם 1% רייטינג ו-22 אלף צופים בלבד.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היתה עם 3.2% ו-75 אלף צופים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 היה עם 1.7% רייטינג ו-43 אלף צופים, ואילו "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-31 אלף צופים.

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.