עדי אשכנזי בקמפיין הבורסה
צילום: מסך
TV

צפו: הקמפיין שאמור לעודד את הציבור להשקיע בבורסה

?עדי אשכנזי תוביל את מהלך ההסברה החדש למשקיעים הפרטיים, שיעלה הערב באמצעות משרד הפרסום סיטימדיה. במרכז הקמפיין הפחתת הסכום המינימלי לקנייה ומכירה של מניות – מאלפי שקלים ל-500 בלבד
ביז מדיה | (5)

הבורסה לניע בתא 0.1%  בתל אביב תעלה הערב בקמפיין פרסומי חדש שמטרתו לעודד השקעה של הציבור בבורסה. הקמפיין באמצעות משרד הפרסום סיטימדיה  שיעלה בטלוויזיה, בדיגיטל וברשתות החברתיות, הוא מהלך ההסברה החדש נעשה בהמשך לפעילויות רבות שמבצעת הבורסה בשנים האחרונות במטרה להנגיש את שוק ההון לציבור הרחב.

בבורסה טוענים כי בהשוואה למדינות רבות בעולם, שיעור ההשתתפות של המשקיעים הפרטיים בשוק ההון הישראלי הוא נמוך. על פי נתוני בנק ישראל, כיום עומד הכסף המצטבר של הציבור הרחב בפיקדונות העו"ש על סכום של כ-700 מיליארד שקלים שאינם מניבים כל תשואה, ובפועל נשחקים באופן ריאלי – בעיקר בתקופה בה האינפלציה גבוהה.

הקמפיין נועד ליידע את הציבור על יוזמת הבורסה להפחית את היקף העסקה המינימלית של מניות באופן משמעותי. החל מחודש מרץ השנה, הוקטן סכום הפקודה המינימלית במהלך המסחר הרציף באופן משמעותי כך שעבור מניות ת"א-35 הסכום נחתך מ-5,000 שקלים ל-500 בלבד, ועבור שאר המניות הוא הוקטן מ-2,000 שקלים ל-500 בלבד.

 

מאז כניסת השינוי לתוקף, גדל פי שניים וחצי היקף הפקודות של משקיעים פרטיים בשווי של 500 עד 2,000 שקלים. מעבר לכך שהפחתת סכום הפקודה תורמת לכך שמגוון רחב יותר של משקיעים יוכלו לעשות את צעדיהם הראשונים בשוק ההון, שבאופן טבעי אינם יכולים לבצע פעילויות בסכומים גבוהים באופן תדיר, היא גם מגדילה את נזילות המסחר בבורסה ובכך תורמת הן לציבור המשקיעים והן לחברות הישראליות. בנוסף, מהלך זה מועיל גם לעוקבי המדדים, בשל העובדה שהקטנת גודל הפקודה המזערי מאפשרת התכסות מלאה וטובה יותר באמצעות סלי מניות קטנים יותר, כך שתקטן חשיפתם לסיכוני שוק.

 

במסגרת הקמפיין משיקה הבורסה גם את אתר "בורסה לכולם" בו הציבור יוכל למצוא שאלות ותשובות למשקיע המתחיל, תשואות מדדי הבורסה המובילים בעשור האחרון, טיפים להשקעה חכמה, השוואת עמלות מסחר ועוד.

 

את המהלך תוביל הקומיקאית עדי אשכנזי, שהובילה מספר קמפיינים של הבורסה בשנים האחרונות.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    משקיע אג"ח 01/09/2022 10:04
    הגב לתגובה זו
    הרבה יותר הגיוני למשקיע חובבן/מתחיל לקנות אגרות חוב מאשר מניות. ברכישת אג"ח המינימום לרכישה לא ירד ונשאר גבוה
  • 4.
    אני 01/09/2022 09:42
    הגב לתגובה זו
    ואם היית מפסיד, אז לא תמיד יכולת לצאת. בורסה יותר נגישה לציבור.
  • 3.
    לעג לרש, 31/08/2022 16:54
    הגב לתגובה זו
    25%
  • 2.
    מס רווחי הון (ל"ת)
    לעג לרש 31/08/2022 16:54
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חשוב מאוד (ל"ת)
    ישראל 31/08/2022 15:57
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.