"ההתנהלות התקשורתית של שטראוס טובה. הבעיה - הצד התפעולי"
האם שטראוס פעלה בשקיפות בפרשת הסלמונלה במוצרי עלית, ומה ה-א'-ב' בהתנהלות של חברה שנקלעת למשבר תקשורתי. יועץ המשברים אופיר שפיגל עם טיפ לניהול המשבר של שטראוס-עלית, ולמה אפשר לסמוך על זה שהזיכרון של הציבור קצר יחסית
"משברים תמיד היו ותמיד יהיו. הנקודה היא בכמות המשברים", אומר יועץ התקשורת והמשברים אופיר שפיגל, בראיון למדור "ביז מדיה" של ביזפורטל על משבר הסלמונלה במוצרי עלית של שטראוס -0.04% . "אם בעבר אנחנו זוכרים את כמות המשברים כי היו אחד שניים - היה את כולבוטק או תוכניות כאלה של פעם בשבוע, היום כל אחד מאיתנו הוא תחנת שידור ניידת, כל אחד מאיתנו בדרך למשרד יכול לעבור ולראות במקרה עכברים הולכים על פיצה איפשהו במרכז הכרמל, ומיד זה תופס תאוצה ברשתות החברתיות - ומתקבל משבר. ולכן אם בעבר משבר היה וואו ותפס הרבה מאד כותרות, היום משברים באים ונמצאים כל יום כל היום, ולהרבה מאד מאד ארגונים. השאלה איך מתייחסים אליהם ואיך מנהלים אותם".
לדבריו, "משבר זה דבר גדול, זה דבר שפוגע, אבל אני תמיד אומר - בלי פאניקה. משבר בא והולך. רובנו ממשיכים לשתות את החלב של תנובה למרות הסיליקון בחלב (פרשה שהתפוצצה ב-1995 במסגרתה התגלה בתחקיר עיתונאי כי תנובה הוסיפה לחלב עמיד דל שומן את הכימיקל פולידימתילסילוקסאן, א"כ), כולנו ממשיכים לאכול פיצה למרות שראינו עכברים על פיצה באחת הרשתות המפורסמות, וכולנו ממשיכים לשתות קפה ברשת בתי קפה שלא אנקוב בשמה, למרות שלפני שבועות ספורים מישהו נפגע בה קשה כי הוא שתה חומר ניקיון. יש משברים וזה פוגע בטווח המידי, אבל לאורך זמן הציבור שוכח וחוזר לסדר היום. השאלה איך מנהלים את המשבר".
-אתה כבר רואה איזו אסטרטגיה או אפילו חורים בהתנהלות התקשורתית של שטראוס?
"במשבר יש התנהלות ציבורית, כי המשבר חורג מגבולות התקשורת. ולכן ההתנהלות התקשורתית שלהם היא טובה מאד. המגרעה מבחינתי היא זה הנושא התפעולי. כשגוף מגיע ומתנצל ואומר סליחה טעינו, הציבור יסלח. הציבור פחות סבלן לזה שבמוקדי השרות לא עומדים בעומס. כמות הפניות היא מטורפת ולכמות הזאת הם לא נערכו. ברמה התקשורתית הם עבדו יפה מאד, ברמה התפעולית הם מבינים שהם לא מצליחים לעמוד בציפיות. וכאן המקום היה לתת פתרונות. לא להתחיל לשחק עם אנשים - נשלח לכם שובר זיכוי, השובר הגיע, השובר פג תוקף. אל תשחקו בקטנות, תנהלו את זה כמו שניהלתם עד עכשיו - מקצוענות, יעילות, הודאה, ריקול, פיצוי לצרכנים. אבל תהיו יעילים ותתנו להם שירות ותתנו להם תחושה שדואגים אליהם ומתייחסים אליהם".
-אחת הטענות היא שהם ידעו מזה כמה ימים לפני שיצאו עם זה לציבור. אז יש פה בעיה
"כרגע אני לא יודע מתי ידעו את זה באמת. אם הציבור יגלה שהסתירו את זה ממנו, זה יעלה להם פשוט הרבה יותר, כי אנשים יכעסו עליהם. אנשים מוכנים לקבל טעויות, אנשים לא מוכנים שישקרו להם. אנשים מבינים שסלמונלה קורית, אנשים לא מוכנים שיסתירו מהם את הדברים. ואם יתברר בזמן הקרוב שהסיפור הזה היה ידוע ומישהו ניסה להסתיר את זה מהציבור, אז הנזק - ואני לא אומר שזה טוטאלוס לחברה..."
- רוצים להיות ח"כים במפלגות דמוקרטיות? תכינו את המזומנים
- צריך לשנות את דרכי התעמולה, אבל גם לחשוב מה יהיה בעתיד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
-כן, אבל לציבור הישראלי אני לא חושב שיש לו איזשהו זיכרון מאד מאד ארוך
"אין לו זיכרון ארוך. אתמול בבוקר כולנו היינו סביב זה, היום בערב ערב להבדיל אלף אלפי הבדלות, אנחנו נכנסים למוד אחר, אנחנו בערב יום השואה".
-איזה מזל מבחינת שטראוס
"קשה להגיד, אבל כן..."
.
- 2.אני רק שאלה 28/04/2022 17:13הגב לתגובה זואו שהם יפטרו את עובדי רצפת הייצור ונהגי החלוקה?
- 1.אופיר שפיגל 28/04/2022 11:51הגב לתגובה זוwww.ofirpr.co.il
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
