ראיוןTV

"ההתנהלות התקשורתית של שטראוס טובה. הבעיה - הצד התפעולי"

האם שטראוס פעלה בשקיפות בפרשת הסלמונלה במוצרי עלית, ומה ה-א'-ב' בהתנהלות של חברה שנקלעת למשבר תקשורתי. יועץ המשברים אופיר שפיגל עם טיפ לניהול המשבר של שטראוס-עלית, ולמה אפשר לסמוך על זה שהזיכרון של הציבור קצר יחסית

אלכסנדר כץ | (2)

"משברים תמיד היו ותמיד יהיו. הנקודה היא בכמות המשברים", אומר יועץ התקשורת והמשברים אופיר שפיגל, בראיון למדור "ביז מדיה" של ביזפורטל על משבר הסלמונלה במוצרי עלית של שטראוס 0.49% . "אם בעבר אנחנו זוכרים את כמות המשברים כי היו אחד שניים - היה את כולבוטק או תוכניות כאלה של פעם בשבוע, היום כל אחד מאיתנו הוא תחנת שידור ניידת, כל אחד מאיתנו בדרך למשרד יכול לעבור ולראות במקרה עכברים הולכים על פיצה איפשהו במרכז הכרמל, ומיד זה תופס תאוצה ברשתות החברתיות - ומתקבל משבר. ולכן אם בעבר משבר היה וואו ותפס הרבה מאד כותרות, היום משברים באים ונמצאים כל יום כל היום, ולהרבה מאד מאד ארגונים. השאלה איך מתייחסים אליהם ואיך מנהלים אותם".

 

לדבריו, "משבר זה דבר גדול, זה דבר שפוגע, אבל אני תמיד אומר - בלי פאניקה. משבר בא והולך. רובנו ממשיכים לשתות את החלב של תנובה למרות הסיליקון בחלב (פרשה שהתפוצצה ב-1995 במסגרתה התגלה בתחקיר עיתונאי כי תנובה הוסיפה לחלב עמיד דל שומן את הכימיקל פולידימתילסילוקסאן, א"כ), כולנו ממשיכים לאכול פיצה למרות שראינו עכברים על פיצה באחת הרשתות המפורסמות, וכולנו ממשיכים לשתות קפה ברשת בתי קפה שלא אנקוב בשמה, למרות שלפני שבועות ספורים מישהו נפגע בה קשה כי הוא שתה חומר ניקיון. יש משברים וזה פוגע בטווח המידי, אבל לאורך זמן הציבור שוכח וחוזר לסדר היום. השאלה איך מנהלים את המשבר".

 

-אתה כבר רואה איזו אסטרטגיה או אפילו חורים בהתנהלות התקשורתית של שטראוס?

"במשבר יש התנהלות ציבורית, כי המשבר חורג מגבולות התקשורת. ולכן ההתנהלות התקשורתית שלהם היא טובה מאד. המגרעה מבחינתי היא זה הנושא התפעולי. כשגוף מגיע ומתנצל ואומר סליחה טעינו, הציבור יסלח. הציבור פחות סבלן לזה שבמוקדי השרות לא עומדים בעומס. כמות הפניות היא מטורפת ולכמות הזאת הם לא נערכו. ברמה התקשורתית הם עבדו יפה מאד, ברמה התפעולית הם מבינים שהם לא מצליחים לעמוד בציפיות. וכאן המקום היה לתת פתרונות. לא להתחיל לשחק עם אנשים - נשלח לכם שובר זיכוי, השובר הגיע, השובר פג תוקף. אל תשחקו בקטנות, תנהלו את זה כמו שניהלתם עד עכשיו - מקצוענות, יעילות, הודאה, ריקול, פיצוי לצרכנים. אבל תהיו יעילים ותתנו להם שירות ותתנו להם תחושה שדואגים אליהם ומתייחסים אליהם".

 

-אחת הטענות היא שהם ידעו מזה כמה ימים לפני שיצאו עם זה לציבור. אז יש פה בעיה

"כרגע אני לא יודע מתי ידעו את זה באמת. אם הציבור יגלה שהסתירו את זה ממנו, זה יעלה להם פשוט הרבה יותר, כי אנשים יכעסו עליהם. אנשים מוכנים לקבל טעויות, אנשים לא מוכנים שישקרו להם. אנשים מבינים שסלמונלה קורית, אנשים לא מוכנים שיסתירו מהם את הדברים. ואם יתברר בזמן הקרוב שהסיפור הזה היה ידוע ומישהו ניסה להסתיר את זה מהציבור, אז הנזק - ואני לא אומר שזה טוטאלוס לחברה..."

-כן, אבל לציבור הישראלי אני לא חושב שיש לו איזשהו זיכרון מאד מאד ארוך

"אין לו זיכרון ארוך. אתמול בבוקר כולנו היינו סביב זה, היום בערב ערב להבדיל אלף אלפי הבדלות, אנחנו נכנסים למוד אחר, אנחנו בערב יום השואה".

-איזה מזל מבחינת שטראוס

"קשה להגיד, אבל כן..."

.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אני רק שאלה 28/04/2022 17:13
    הגב לתגובה זו
    או שהם יפטרו את עובדי רצפת הייצור ונהגי החלוקה?
  • 1.
    אופיר שפיגל 28/04/2022 11:51
    הגב לתגובה זו
    www.ofirpr.co.il
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.