אפי: אדלר בראש עם 12 זכיות, גרנד ופלטינום, מקאן עם 12 וגיתם עם פלטינום זהב
36 פרסים חולקו היום בטקס האפי 2018 ו-24 מהם, המהווים 2/3 מהתחרות הלכו ל-2 משרדים בלבד: אדלר חומסקי ומקאן תל אביב שכל אחד מהם גרף 12 זכיות. הזכיות של אדלר חומסקי כוללות זכיות משותפות עם גיתם בפלטינום ובנוסף עם גריי קונטנט ומדיה-קום – 2 החברות שמרכיבות עם משרד הפרסום את קבוצת אדלר חומסקי, ואחת עם משרד יחסי הציבור שטרן אריאלי. בקבוצת מקאן מנגד, אחת הזכיות מתוך ה-12 היא של מקאן וואלי.
לתוצאות שנת 2017 - לחצו כאן
לתוצאות שנת 2016 - לחצו כאן
לתוצאות שנת 2015 - לחצו כאן
כאמור, החלוקה בין קבוצות מקאן ואדלר הסתכמה בשוויון כמותי של 12 זכיות. עם זאת, אלר חומסקי לוקח איתו הביתה גם את הפרס השווה של ערב – הגראנד אפי – על המהלך הטוב ביותר של השנה – קמפיין "החשדנים" של הלוטו "אולי זה מישהו שאתה מכיר?". 3 הזכיות הנוספות של אדלר בזהב הן עבור בזק בינלאומי בקטגוריית חברות ומוצרים דיגיטליים; פרוקטר אנד גמבל בקטגוריית טואלטיקה ופארם והלוטו ("חשדנים") בקטגוריית שירותים נופש ופנאי. המשרד זכה עוד ב-4 פרסי כסף שאחד מהם הוא בקטגוריית הפלטינום עבור המהלך לשופרסל אונליין יחד עם גיתם BBDO.
מקאן תל אביב זכה בזהב עבור המהלכים לתנובה בקטגוריית מוצרי מזון ומשקאות, יוניליוור בקטגוריית פעילות חברתית וציבורית ו-IKEA בקטגוריית קמעונאות. זכיה נוספת בזהב הגיעה באמצעות מקאן ואלי עבור אסם בקטגוריית Media Innovation. מקאן זכה עוד בפרסי כסף עבור קימברלי קלארק בקטגוריית פעילות חברתית וציבורית, yes (פאודה) בקטגוריית תקשורת ומדיה, פפר בקטגוריית Media Innovation.
מקאן לאחר זכייה נוספת בזהב
השנה הוגשו לתחרות 85 עבודות – ירידה ניכרת לעומת 105 בשנה שעברה. בתום שלב השיפוט הראשון 50 מהן עברו הלאה לשלב הגמר (58.8%) ו-36 מהן זכו בפרס – סטטיסטיקה מפרגנת למדי שעומדת על יותר מ-70% הצלחה. 13 עבודות זכו בזהב, 10 זכו בכסף ו-13 זכו בארד.
אירוע מרגש נרשם במהלך הערב עם הענקת פרס מפעל חיים לשניים ממייסדי באומן בר ריבנאי - מיקי בר ושוני ריבנאי. ניכר שהשניים, שהמשרד אותו ייסדו עדיין נחשב לאחד המצליחים והמובילים בתעשייה, היו נרגשים. שניהם נשאו דברים, העלו זיכרונות מתחילת דרכו של המשרד והודו גם ליורם באומן, השותף המייסד שעודנו פעיל ולמשה גאון שהיה שותפם הרביעי.
דור המייסדים. מיקי בר, שוני ריבנאי, יורם באומן ומשה גאון על הבמה בטקס האפי
גיתם עם 2 זכיות ששוות המון, מנצ' ממשיך בהצלחה העקבית
משרד הפרסום גיתם BBDO זכה "רק" ב-2 פרסים אבל שניהם בקטגוריית האפי פלטינום הנחשבת שבוחנת מהלכי פרסום לאורך שנים. אחד מהם ומהמוצדקים שהיו, הוא פרס זהב בקטגורייה עבור השקת סלקום TV (קמפיין "משיח" המצליח) והחדירה המוצלחת של שירותי הטלוויזיה אונליין לבתי האב בישראל שעומדת כיום על 184 אלף בתי אב. המשרד זכה גם בכסף בקטגוריה, יחד עם אדלר חומסקי, עבור שופרסל אונליין.
- דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
משיח מביא זהב לגיתם. אפי פלטינום לסלקום TV
הפתעה נוספת ומרעננת הגיעה מכיוון מנצ' שרושם שנה רביעית ברציפות במעמד הזכיות בתחרות האפי. לאחר שזכה בעבר עבור המהלך למותג הרכב סקודה, מנצ' ממשיך בהצלחה העקבית והערב זכה באפי פלטינום – ארד – עבור אותו המהלך לסקודה שהוגש תחת השם "עשינו דרך ב-3 שנים – איך הפכנו את סקודה ממוצר מצוין למותג נחשק". בנוסף זכה המשרד בפרס הארד בקטגוריית מוצרי מזון ומשקאות עבר מהלך לקפה נח'לה.
הזוכה הרביעי בקטגוריית האפי פלטינום הוא גליקמן שמיר סמסונוב פובליסיס, שזכה בפרס הארד עבור המהלך ל-Fly Card כרטיס האשראי של אל על למועדון הנוסע המתמיד. המשרד זכה עוד בפרס הזהב עבור מהלך ההשקה לפרטנר TV בקטגוריית תקשורת ומדיה.
ראובני פרידן סיים את הערב עם 4 פרסים. המשרד זכה בזהב עבור המהלך למותג האופנה קסטרו עם סטטיק ובן אל, בקטגוריית יופי אפנה וטיפוח. בנוסף זכה גם בזהב עבור "מהלך המחאה" לבנק מזרחי טפחות בקטגוריית פיננסים וכן זכה כסף עבור "מפלצות המשכנתא" גם הוא למזרחי טפחות. הזכייה הרביעית היא בארד עבור חברת UMI בקטגוריית רכב ותחבורה.
מבין סוכנויות הדיגיטל, Great Digital שהיה ההפתעה המרעננת של השנה שעברה, זכה הפעם בארד בקטגוריית קמעונאות עבור המהלך לרשת AM:PM. בקטגוריית המגזרים זכה משרד הפרסום הדתי-חרדי מימד בזהב עבור המהלך לחברת מילקו - החברה המרכזית. חברת ההפקות מיוחס קריאייטיב פרודקשן זכתה בכסף במגזרים עבור המהלך לחברת בזק בינלאומי.
28 מפרסמים שונים ב-17 קטגוריות זכו בפרסים בתחרות השנה, וביניהם בולטים מותגי טלקום ותקשורת כגון סלקום, yes בזק, בזק בינלאומי ופרטנר. בעולמות הצריכה בלטו תאגידי ענק כגון P&G, יוניליוור, קימברלי קלארק ובפיננסים היו אלו מזרחי טפחות, לאומי קארד, פפר ובנק הפועלים.
רשימת הזוכים המלאה בתחרות האפי 2018
- 5.מלשינון 05/07/2018 12:01הגב לתגובה זומהקקטוס ברחתם. באפי אדלר השאירו לכם אבק. אז מה בדיוק אתם עושים שם? אה. מוכרים מדיה. לפחות זה.
- 4.מליס 05/07/2018 10:41הגב לתגובה זואוי אפי. בדקתם את הנתונים? האם המהלכים שזכו באמת אפקטיבים? האם ההצהרות שניתנו על התוצאות הקמפיינים באמת נכונות? מי שמחפש את הסיבה מדוע התחרות הזו לא רלוונטית לכלום שיחפש בחלק מהזוכים מה באמת מצבם בשוק. איגוד השיווק הוא גוף יחצני פוליטי ללא שום ערך אמיתי לתעשיית השייוק
- 3.באומן לא השתתפו בתחרות? (ל"ת)מיקי 05/07/2018 10:14הגב לתגובה זו
- 2.דני 05/07/2018 09:19הגב לתגובה זואיזה מן אפי זה? מה שוות הזכיות אם רוב הגדולים לא השתתפו ,איזה ערך יש לזכיות כאן אם ברור שזה היה משתנה אם המשרדים הגדולים היו גם משתתפים קצת בדיחה....
- 1.מפרסם 05/07/2018 08:34הגב לתגובה זומשרדי פרסום יקרים, מתי תבינו שגם אם אתם עולים לבמה וגם אם אח״כ אתם מפרסמים מודעות גדולות בעיתונים, אתם בסך הכל שחקני משנה, טרמפיסטים שמתפארים בהישגים לא להם. מהלכים שיווקיים מוצלחים תלויים פחות ופחות במשרד הפרסום ויותר ויותר בגורמים השונים במחלקות השיווק, פיתוח המוצר והחדשנות בחברות עצמן.
- פחחחחחחחחח 05/07/2018 14:52הגב לתגובה זוועוד קצת חחחחחחח
- מה מצחיק? (ל"ת)פחחח? 05/07/2018 16:08
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.
דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?
איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.
אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.
דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT, חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.
בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.
- פטריק דרהי מסתבך - עלול לאבד את השליטה בענקית התקשורת, אלטיס
- אאוטבריין פספסה את צפי האנליסטים בהכנסות אך הכתה אותו ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7